Lidl työpaikkana
Haluaisin kuulla Lidlin entisiltä ja nykyisiltä työntekijöiltä kokemuksia siitä, että millainen kyseinen ketju on työpaikkana. Ajattelin hakea kesätöihin sinne, mutta googlettamalla löytyvät tulokset ovat kaikki suunnilleen vuodelta 2007. Mikä on positiivista ja mikä negatiivista?
Kommentit (116)
Lidlin pomot ovat täysiä anaalisia perseenreikiä. Pysy helvetin kaukana mikäli arvostat itseäsi.
Mä tykkäsin olla Lidlissä töissä! Olen ollut kahteen otteeseen noin 8-vuotta yhteensä. Työ on tiukka tahtista ja välillä tosi fyysistä mutta mulle se sopi hyvin. Mitään en muista että olisi koskaan kellotettu, tauot sai ja pystyi pitämään lähes aina. Mun kohdalle osui yks sysipa##a esimies ja onneksi osui siihen kohtaan kun olin muutenkin pois lähdössä.
Luultavasti olisin siellä edelleenkin mutta alkoi kyllästyttämään sen jälkeen kun alkoi tämä jatkuva aukiolo. Kyllä mun mielestä pitäisi saada olla juhlapyhinä, äitienpäivänä ym. vapaalla. Lidl muuten taitaa olla ainoa kauppaketju joka on edes 25.12. suljettu.
Vierailija kirjoitti:
Lidl on CV-tahra. Ei kannata mennä ruoskittavaksi ja sitten olla työttömänä.
Kerro toki lisää? Lidl CV:ssä on paremminkin erittäin positiivinen asia. Kertoo että pystyt työskentelemään kiireessä ja tehokkaasti.
Onko tuoreita kokemuksia Lidlistä työpaikkana? Hieman kyllä negatiivinen vaikutelma tulee aiemmista kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuoreita kokemuksia Lidlistä työpaikkana? Hieman kyllä negatiivinen vaikutelma tulee aiemmista kommenteista.
On. Simputusta, eriarvoistamista, jatkuvaa kiirettä, kellotusta ja alimiehitystä. Tehot revitään työntekijöiden selkänahasta eikä vapaillakaan saa olla rauhassa. Päälliköt saa tehdä mitä lystää ja pitää ylimääräisiä taukoja mutta myyjät ei pääse edes vessaan kassalta.
Liian vähän työntekijöitä! Toissapäivänä olisin tehnyt esimiehen kanssa viimeiset 2 h kahdestaan jos ei oltaisi aneltu kolmatta jäämään! Viime vuonna tein parikin iltaa kahdestaan esimiehen kanssa ja lähtöhän siinä veny! Asiakkaat on extra vittumaisia kun ei ole tarpeeksi kassoja työntekijöiden puutteiden taki. Myös kriisien takia työtunteja on vähennetty joltain yli puolilla. Ainut hyvä asia työssä on työkaverit ja sekin on täysin tuurista kiinni jos päätyy hyväön myymälään! Hyvä paikka näin opiskelijana käydä muutaman kerran viikodsa koulun ohella mutta siinä aikalailla kaikki hyvät osuudet onkin.
Olen ollut opiskelijana lidlissä töissä noin 2 vuotta ja jatkuvasti etsin uusia työpaikkoja.
Siinä tiivistelmä
Nostellaan tätä ja kerrotaan oma reilu puolen vuoden kokemus. Ja lisänä jo näin alkuun että olen työskennellyt niin S-ryhmässä, Keskolla ja nyt lidlissä Lidlistä Lyhyt kuvaus = täyttä paskaa koko paikka
Pidempi kuvaus
Hyviä puolia on muutamat ihan mukavat työkaverit jotka osaa pitää saman arvosina vaikka ovat pidempään olleet. Lisäksi omalla tavallaan positiivista myös se että KOKOAJAN täytyy jotain tehdä, sormia lidlissä ei pyöritellä, mutta kuluu siinä aikakin paremmin. Muuta positiivista en sitten keksikkään...
Huonoja puolia ovat sitten päinvastaset työkaverit/johto porukka. Johto on helvetin ylimielisiä mulkkuja täynnä jotka vaan kyykyttää "alempiaan" ja nauttivat siitä kun saavat joka asiasta valittaa. Samanlaisia löytyy myös ihan työkavereistakin jotka jotkut kuvittelevat olevansa jotain korkeaakin kastia kun ainoastaan ovat vain pidempään olleet töissä.
Töissä yhden henkilön täytyy hoitaa tyyliin viiden henkilön työt samaan aikaan, täytyy olla kassalla, samalla pitäs olla hyllyttämässä, siivoomassa kaikkea paskaa, viemässä koreja ja IHAN KAIKKEA mitä myymälässä tapahtuu, kaiken tekevät myyjät.
Kokoajan mikkiin jauhetaan kaikkea paskaa ympäri päivän ja jos itse sattuu vähänkään väärää sanomaan väärässä paikassa niin kyllä tulee siitäkin sanomista, täysin on johtajien valittavissa ketkä siellä saavat puhua ja mitä saavat. Itse höpisevät työn aikana kaikkea kuinka joku asiakas haisi taas niin kuselle ja toinen paskalle ja itse kun vähänkään "väärän" sanan/lauseen sanot niin ollaan jo puhuttelussa.
Tunnit eivät useinkaan täyty, jos ei hommia ole niin pistetään kotiin ja joinain päivinä ei pääsekkään pois kun pitäisi jo päästä.
Tauot on täysin kellotettu, kun menet tauolle niin minuuttikin liikaa niin kyllä tulee sanomista. Kuselle ei pahemmin ehdi missään vaiheessa, jos ehtii niin jo 1-2minuutin sisään kuulokkeessa huudellaan että mikä kestää. Paskalla ei varmasti käydä kun omalla tauolla.
Arvostusta ei tosiaan saa keneltäkään muulta kuin joskus asiakkailta, osa ovat hyvinkin mukavia jotka kiittelevät hyvästä palvelusta ja osa taas täysin päinvastoin (mutta aika sama homma kyllä oli kauppa mikä tahansa)
Tässä nyt mitä äkkiä tuli mieleen, voin kyllä väittää että varsinkin negatiivisia puolia olisi vielä vaikka kuinka. Kyllä joka työpäivän jälkeen kotonakin saan kertoa mitä paskamaista taas töissä tapahtui...
Lidlissä ei pääse tylsistymään. Terveys kyllä on kovilla, puhumattakaan mielenterveydestä. Ylikuormitus, liian paljon hommia, paineen alla työskentely. Kassalla ei saa pelkästään olla vaan kassa joutuu juoksemaan aina kun mahdollista muihin hommiin. Pese pullokone, pahvita, hyllytä, tee tuoreustarkastus, alenna leivät ja lihat, siivoa lattioita jne jne. Pahimmassa tapauksessa olet yksin myymälässä ja esimiehet kahvittelemassa. Esimiehet ei kuuntele jos valittaa liiasta työstä vaan sieltä tulee yleensä kokeileppa mun hommia
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä ei pääse tylsistymään. Terveys kyllä on kovilla, puhumattakaan mielenterveydestä. Ylikuormitus, liian paljon hommia, paineen alla työskentely. Kassalla ei saa pelkästään olla vaan kassa joutuu juoksemaan aina kun mahdollista muihin hommiin. Pese pullokone, pahvita, hyllytä, tee tuoreustarkastus, alenna leivät ja lihat, siivoa lattioita jne jne. Pahimmassa tapauksessa olet yksin myymälässä ja esimiehet kahvittelemassa. Esimiehet ei kuuntele jos valittaa liiasta työstä vaan sieltä tulee yleensä kokeileppa mun hommia
Ei kuulosta hyvältä, täytyykin miettiä mille kaupparyhmälle kantaa omat rahansa. Onneksi löytyy vaihtoehtoja.
Ei muuten ole laillista laittaa kotiin kesken päivän jos tunnit eivät täyty, kyllä yrityksen täytyy osata työvuorot oikein ja kantaa taloudellinen riski tästä. Jos tuollaista tapahtuu niin ottakaa yhteyttä ammattiliittoon ja ELY keskuksen, osoitetaan asianomaiselle esimiehelle (ja tarvittaessa yrityksellekin) kaapinpaikka.
Asia kun ei ole niin yksinkertainen, ja "apu" mitä tähän on liitostakin saanut on kyllä ihan yks paskanhailee niinkuim vähän kaikki muukin liitosta saatu apu mitä ainakin itse olen saanut.
Noniin, tuoreita kokemuksia Lidlistä, kertokaas! Oisko jollain jotain hyvääkin sanottavaa?
Sen mitä nyt tätä ketjua luin, niin ei mua kauhistuta ajatus, että hyllytyksestä joutuu pomppaamaan kassalle ja välillä luuttuamaan lattioita. Olen kyllä aiemmissa töissä tottunut siihen, että tehdään kaikkea ja peukaloiden pyöritykseen ei ole aikaa.
Onko iältään 40+ mitään saumaa päästä Lidliin töihin, onko joku ikäiseni hakenut? Kovin nuoria täällä näkyy Lidlissä, vaikka Lidl kyllä sivuillaan kehuu, etteivät tee minkäänlaista syrjintää.
Väärässä olet..Edelleen kytätään esim kassanopeutta...Kuorman purussa....Aina moititaan hitaudesta..
Ymmärrän Lidliä parjaavat kommentit. Olen hyvin samaa mieltä isoista pomoista, vuorosuunnittelusta (21 kotiin ja seuraavana aamuna 6 töihin on ihan vakiokuvio) ja ilmapiiristä. Minun kaupungissa on monta Lidliä joissa oon käynyt paikkaamassa saikkuja, ja meno on toisinaan aika kamalaa turhaan simputusta jopa vuoropäällikkötasolla. Onneksi oon itse sattunut kivaan myymälään, jossa työilmapiiri hyvä.
Omassa myymälässä voisin jatkaa nyt opiskellessa vaikka opintojen loppuun. Pidän työtä yksinkertaisena ja suht. aivottomana hommana, kuormitus on enemmän siellä kiireen ja asiakkaiden sietämisen päässä. Kiirekään ei häiritse hyvän porukan kanssa, kyse on enemmän fyysisestä jaksamisesta kuin henkisen paineen alla kärvistelystä.