Lidl työpaikkana
Haluaisin kuulla Lidlin entisiltä ja nykyisiltä työntekijöiltä kokemuksia siitä, että millainen kyseinen ketju on työpaikkana. Ajattelin hakea kesätöihin sinne, mutta googlettamalla löytyvät tulokset ovat kaikki suunnilleen vuodelta 2007. Mikä on positiivista ja mikä negatiivista?
Kommentit (116)
Jos muissa paikoissa saa kuulla joskus muutaman mukavan sanan, niin Lidlissä päälliköt ovat yksinomaan vihamielisiä työntekijöitä kohtaan. Myrkynnielleiden pomojen harjoittama simputus jo yksistään tekisi Lidlistä sietämättömän puljun.
Lidlin pomot on anteeksiantamattomia perseenreikiä.
Kyseisen sontapuljun pomot rähjäävät ja räkivät päälle... pysy poissa mikäli tahdot pysyä mieleltäsi terveenä.
En ookkaan aiemmin törmännyt työpaikkaväkivaltaan... Lidlissä minut on heitetty seinään pari kertaa. Vessassa käynti on kielletty... aikas karseaa.
Näin asiakkaana minua ärsyttää, kun kassat heittelevät ostokseni kovaa vauhtia läpi, suorastaan paiskovat. Joskus olen siitä sanonutkin - vaikka ei tietenkään ole kassan vika, jos työnantaja seuraa kassan läpimenoaikaa. En vain pidä siitä tunnelmasta. En tietenkään mitenkään hidadtele, mutta olen myöhäiskeski-ikäinen, enkä pysty/halua sellaista tahtia pakkaamisen kanssa mitä toivotaan. Siksi käyn muualla.
Suomen Lidl on vähintään 20% kalliimpi kuin Saksan Lidl. Onko palkkakustannusten ero niin suuri, että Suomessa pyöritetään myymälöitä minimimiehityksellä ja silti pitää pistää samankaltaisille tuotteille isompi hinta?
Vai onko meidän kaupan duopoli nostanut ruuan hinnan niin korkeaksi, että täällä pystyy huonommalla palvelulla rahastamaan ruuasta enemmän?
Henkilökunnan kiireen huomaa liikkeissä, Lidlissä ei ole mukavaa asioida.
Lidlin ainoa tehtävä on vetää työntekijöistä viimeisetkin mehut. Saikkuja ei paikata, vajaalla mennään kokoajan. Tehot on mitkä ratkaisee. Siivota ei ehdi. Päälliköt täysiä hulluja, alaisten hyvinvoinnista ei välitetä paskaakaan. Jos olet kipeä, et tule vapaapäivänä töihin, et venytä päivää tai vaihtoehtoisesti et hiljaisena päivänä lähde kesken päivän kotiin, se kostetaan varmasti! 9 päivän putket ovat tuttu juttu. Yksi vapaa ja taas 8 päivän putki. Vapaat ripoteltu sinne tänne. Illasta jäät yhdelle vapaalle ja vapaan jälkeen koo 6.00 takaisin. Ei ihme, että työntekijöiden päät hajoaa ja masennuksen takia ollaan saikulla.
Herkimmät itkee työpäivän päätyttyä, jotkut pillahtavat itkuun jo työpaikalla, kun kuulokkeiden kautta haukutaan hitaiksi ja laiskoiksi työntekijöiksi.
En suosittele kenellekään!
Vierailija kirjoitti:
En ookkaan aiemmin törmännyt työpaikkaväkivaltaan... Lidlissä minut on heitetty seinään pari kertaa. Vessassa käynti on kielletty... aikas karseaa.
Lidlin pomoilla tosiaan on lidlimäiset konstit kurinpitoon... simputus ja seinään heittäminen. Jostain syystä median ylistämän ulkomaisen lafkan ei tarvitse piitata lainsäädännöstä tai mistään muustakaan.
Venäjän armeija lienee samantapainen kuin Lidl työpaikkana
Olin siellä vähän aikaa joskus v. 2014 tms ja kaikki olivat mua kohtaan tosi ystävällisiä, mulle annettiin ylempi palkkakin ja kysyttiin onko ok jne...
20 vuoden kokemus eri firmoista (pääasiassa alemman) toimihenkilön tehtävistä ja toista paikkaa kuin Lidl ei onneksi ole ollut. Palkkaus, työntekijän ihmisarvon mittaaminen aseman mukaan, simputus…
Ainakin mun lähilidlissä kassatyöntekijät juoksevat koko ajan siivoamassa, pesemässä lattioita ja sitten taas kassalle ja taas siivoamaan ja hyllyjä täyttämään tai järjestelemään ja kassalle. Koko ajan yhtä rumbaa. Usein kun menet kassalle ostoksinesi, saa odotella jotain kassahenkilöä siihen minuutinkin muilta kiireiltään.
Muistetaan ettei koske kaikkia Lidlejä tämä huonot esimiehet mantra. Meillä paikallisesti on ihanat esimiehet jotka aina auttaa, eivät jätä porukkaa pulaan vaikka työaika loppuu, venyvät ja paukkuvat itse ettei myyjältä viedä vapaapäiviä jatkuvasti. Toki heidän kuuluu pitää huoli että hommat tulee tehtyä mutta niinhän kaikkialla.
Ne kusipäät alkaa löytymään sitten aluepäälliköistä ylöspäin, käyvät vain harvoin per myymälä, mutta joka kerta haukkuvat kaiken ja kaikki. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun lähilidlissä kassatyöntekijät juoksevat koko ajan siivoamassa, pesemässä lattioita ja sitten taas kassalle ja taas siivoamaan ja hyllyjä täyttämään tai järjestelemään ja kassalle. Koko ajan yhtä rumbaa. Usein kun menet kassalle ostoksinesi, saa odotella jotain kassahenkilöä siihen minuutinkin muilta kiireiltään.
Haluatko että joku seisoo kassalla tyhjänpanttina odottamassa sinua? Siitä odottelusta maksetaan toki palkkaa, mutta muistetaan että sen lopulta maksaa asiakas tuotteiden hinnoissa. Eli jos kassalla seisotetaan pari myyjää käden taskussa, muihin hommiin palkataan lisäväkeä (jota ei oikeasti ole mistä palkata) niin se heidän palkka leivotaan hyvin äkkiä hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä ei saa käydä vessassa, jos ei ole tauko. Poikkeuksena naiset kuukautisten aikaan, jolloin naiset pitävät kädessään punaista nauhaa.
Kamalaa.Onko totta? Onko joku nähnyt punaisen nauhan naisen ranteessa?
En menisi Lidliin töihin. On liian outo kauppa.
Kun perus myyjällä on jo kamalat olot, niin miettikää vuoropäälliköitä ja appareita. Teet kaikki myyjän työt, plus kaiken muun paskan siihen päälle, kusipää päällikön hiillostaessa.
Hirveä vastuu ja työmäärä jonka aikatauluja ja tavoitteita on lähes mahdoton toteuttaa.
Noh.. Romahdin täysin ja sain työuupumuksen pitkä aikaisen stressin takia. Vaihdoin työpaikkaa, mutta tässä vieläkin toivutaan vuoden jälkeen..
Kaikin puolin perverssi "työpaikka". Vessoissakin on valvontakamerat, joku kyylää toimituksia Neckarsulmin pääkonttorilla.
Ei jaksa työpaikkakiusaamista, ei jaksa Lidliä