Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en kaipaa ystäviä? Entä sinä?

Kuura
09.02.2018 |

Olen yli nelikymppinen kotoa käsin töitä tekevä perheenäiti. Olen alkanut ihmetellä kotona viihtymistäni ja sitä, että en halua pitää yhteyttä ihmisiin muutoin kuin facebookin ja whatsappin kautta. Minulla ei oikeastaan ole ystäviä eikä kavereita; en käy ikinä kenenkään kanssa kahvilla tai syömässä enkä kyläile eikä meillä juuri kyläillä. Sukuun pidän yhteyttä päivittäin whatsappilla ym.

Nautin rauhasta ja kotonaolosta. En siis valita :) Nyt vain olen havahtunut ihan tosissaan miettimään syitä sille, että a) Minua väsyttäisi ja ahdistaisi ajatus, että sopisin jonkun kanssa kahvitteluhetken, b) Että lähtisin jonkun puolitutun porukan kanssa vähän harrastamaan jotakin, c) että joku soittaisi ja kysyisi, saako tulla piipahtamaan.

Löytyykö kaltaisiani? Miksi sinä et halua olla ihmisten kanssa tekemisissä (kasvotusten)?

Sen verran tiedän ja ymmärrän, että olen ujo, mutta tätä ujoutta ei moni hoksaa. Osaan esittää oikein reipasta ja olen kykenevä juttelemaan kaikenlaisista asioista. Olen myös sosiaalisesti lahjakas. Nautin kyllä suvun kanssa kohtaamisista, mutta muutoin välttelen seuraa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulet toimeen itsesi kanssa.

Vierailija
22/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystäviä ja kavereita mutta en kaipaa heidän koskettelemistaan. Sen vuoksi viestittely (ja joskus harvoin puhelimessa puhuminen) riittää oikein hyvin yhteydenpitoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus sun kaltainen mutta nykyään (eron ja pandemian takia) todella yksinäinen ja on ihan kamalaa olla yksin kotona päivästä toiseen :( Toisaalta tää on eka kerta ikinä kun asun yksin että kai tähän pitää tottua. Mutta ihmisseuran kaipuu ei helpota kun pitää olla etänä vittupaskakoronapandskun takia :(

Vierailija
24/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli pitkä ketju "Haluaisin erakoitua", siinä on satoja kommentteja.

Vierailija
25/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan juuri nuo mainitut somekanavat syövät sitä ihmisten oikeaa kanssakäymistä kun tärkeimmät ”kuulee” niistä. Olen erakkomainen mutta ilman noita sovelluksia olen ottanut useammin yhteyttä tuttuihin ihan soittamalla.

Vierailija
26/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjoja ja palstaa, niistä saan "seuraa".

Vierailija
27/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan juuri nuo mainitut somekanavat syövät sitä ihmisten oikeaa kanssakäymistä kun tärkeimmät ”kuulee” niistä. Olen erakkomainen mutta ilman noita sovelluksia olen ottanut useammin yhteyttä tuttuihin ihan soittamalla.

Mä en pidä "oikeana" kanssakäymisenä tilannetta, jossa voin halata toista tai tuupata toisen nurin. Nuoruudessani 1980-luvulla soiteltiin, kun ei ollut muitakaan yhteydenitkeinoja puhelimen lisäksi kuin kirjeet. Mutta siihen aikaan aika monet päivätöissä olevat olivat töissä klo 8-16. Ihmiset söivät päivällistä tiettyyn aikaan ja lapsia alettiin laittamaan nukkumaan tiettyyn aikaan. Lankapuhelimeen soittamalla ei häirinnyt kenenkään ravintolassa syömistä, työntekoa, autolla ajoa, harrastuksissa olemista tai vaikkapa sukujuhlissa olemista. Nykyisin työajat ovat hyvin moninaiset, ihmisillä paljon kodin ulkopuolisia juttuja eikä oikeastaan enää tiedä, milloin olisi sopiva hetki soittaa. Sen vuoksi tykkään somesta. Ja somessa voi vastailla useamman ihmisen viesteihin samaan aikaan eli kirjoittaa vastaustaan yhdelle samaan aikaan, kun pari muuta kirjoittaa omaa viestiään.

Vierailija
28/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 yläpeukkua 👍

Vierailija
29/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään harrastaakin yksin. Muut ihmiset ovat vain häiriötekijöitä. Nyt olen käynyt maailmanlaajuisia kursseja etänä. Karkaan aina, kun pitäisi mennä breakout roomiin Zoomissa ja puhua jotain. Muiden kokemukset lähinnä rasittaa.

Vierailija
30/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu siltä että olette jotenkin kaikki sairaita! Ihminen on sosiaalinen eläin. Ilman sosiaalisia yhteyksiä en eläisi oikeaa elämää.

Me ollaan normaaleja, ja itsestään jatkuvasti läpättävät ja somettavat ovat niitä sekoja.

Vierailija
31/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla vain median luomaa harhaa, että on oltava ystäväpiiri joiden kanssa puida elämäänsä samppanjalasit kädessä.

Vierailija
32/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin, kun siellä lisäksi esitellään se joku "supermahtavapäivätänään!!!" niin ei tee mieli kuulla yhtään enempää. Kenen päivä on oikeasti supermahtava ihan joka päivä? Ne ei ikinä ole menossa eläinlääkäriin tai hammaslääkäriin tai viemään vanhaa telkkaria kierrätyskeskukseen tai äitiään keuhkotutkimuksiin.

Sori nyt, on vaan huono päivä tänään. (Pitäis varmaan ilmottaa se somessa jollain kanavalla. #Paskapäivä)

Vierailija
33/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on kaltaisesi. Se on cähän rasittavaa, et hakee sukulaisista sitä, mitä muut ystävistä. Mulle sisko on rakas, mut koen meidän suhteen tosi eri asiana kuin ystävät.

Vierailija
34/49 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla meni päivä pilalle kun multa kysyttiin yhtäkkiä viestillä "mitä kuuluu?" 😂

En halunnut kertoa mitään aitoa ja kierretty vastaus kulutti aikaa ja voimia.

Vierailija
35/49 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et saa ystävyydestä tyydytystä? Ystävyyden ylläpito ottaa enemmän kuin antaa?

Vierailija
36/49 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 kieppeillä se alkoi..

Vierailija
37/49 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanteeni muuttuessa olen kaivannut ystäviä. Jäin hyvin yksin puolison kuollessa ja jolloin  ns perhetutut kaikkosivat suurin osa elämästäni.  Menetin työkykyni, sillä mieheni kuolemaan liittyi ikäviä muitakin  kokemuksia ja minun piti voimaantua  ennen kuin kykenin taas hakemaan töitä. Luulin olevani yksin viihtyvää tyyppiä, mutta juuri nyt toivoisin uusia ystäviä. KOen oloni aika ajoin lohduttomaksi ja menneisyyttä kaipaillen, Uudet ihmiset tuovat uusia asioita, joista voin kiinnostua ja tehdä mahdollisesti ihan uusia asioita elämässäni. Yksin en aina jaksaisi, vaikka luova olenkin tekemistä keksiessäni.

Yksin viihtymisessä on se iso plussa, että harrastan paljon lukemista, ulkoilua, kirjoittamista ja käsitöitä. Vaikka elämässä tapahtuisi mitä  tahansa tutut harrasteet seuraavat perässä ja auttavat myös sopeutumaan uusiin elämäntilanteisiin. On edes tutut harrasteet

Vierailija
38/49 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIPAAN JA KOVASTI!

Vierailija
39/49 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on pääasiassa pahoja. Siksi.

Vierailija
40/49 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aika vanha, mutta teini-iän jälkeen minulla ei ole ollut ystäviä, enkä heitä kaipaakaan.

Voin tehdä kaiken mistä olen kiinnostunut itsekseni ja useimmiten muut ihmiset ovat vain tiellä.

Sosiaalista small talkia arvostan yhtä paljon mustaa ruttoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi