Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murhatun omaisilta pysäyttävä mielipidekirjoitus Loviisan sanomissa

Vierailija
09.02.2018 |

http://www.loviisansanomat.net/todeksi-tullut-painajainen/

Kannattaa lukea. Aivan järkyttävää miten tekijää paapotaan ja mitä omaiset saavat kestää.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päällimmäisenä jäi mieleen, että jos sulle joku lupaa ilmaisen oikeusavustajan tai sen että oikeuskulut maksetaan, niin siitä pitää saada virallinen sopimuspaperi leimoineen, allekirjoituksineen ja todistajineen. Suullinen lupaus on yhtä tyhjän kanssa. Ihmisiä höynäytetään. 

Tässä tuli hyvä toimintaohje.

Vierailija
82/112 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä käsittämätöntä, että Suomessa väkivaltainen vankikin pääsee vapaille vankilasta ja tässä tapauksessa ennestään epäluotettavaksi ja väkivaltaiseksi todettu psykiatrinen potilas.

Miten voi olla mahdollista, että uhrin omaiset joutuvat maksamaan syytetyn oikeudenkäyntikulut, kun syytetty on varaton ja tuloton? Kannattaa nähtävästi karttaa varattomia ja tulottomia, koska heillä ei ole mitään menetettävää toisen tappamisesta. Oikeushan ei tällöin toteudu, koska näitä varattomia vastaan ei kannata mennä käräjille, ellei halua itse maksaa. Tästä pitäisi automaattisesti seurata, että tällaiset väkivaltaiset varattomat ja tulottomat pitäisi sulkea varmasti yhteiskunnan ulkopuolelle. Pakkotyöhönhän tällainen henkilö pitäisi laittaa maksamaan oikeudenkäyntikulunsa.

Hyvä syy sijoittaa psykiatriset hoitolaitokset ja vankilat kauaksi muusta asutuksesta. Kovemmat tuomiot väkivaltarikoksista ja mahdollisuus kohtuullistamiseen pitää lopettaa. Eduskunta säätää uudet lait, joten kannattaa miettiä, kenet äänestää kansanedustajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä väärin ihan joka suhteessa. Kaikki viranomaiset sairaalasta lähtien mokanneet pahasti ja peittelevat toistensa tekemisiä. Ei ole Suomi todellakaan mikään oikeusvaltio kun tuota lukee. 

Tuo rikollisen ihmisoikeuksien ylisuojelu käy joka kerta yli ymmärryksen. Miten tuollainen tyyppi päästetään ulos, joka on kymmeniä kertoja karkaillut ja jouduttu poliisin kanssa jahtaamaan takaisin? Niin kauan saa juoksennella että tappaa viattoman ja varmaan vielä senkin jälkeen, kun ihmisoikeudet. Minusta tuollainen vaarallinen hullu pitää lukita lopuksi ikäänsä koppiin ja avaimet pöntöstä alas. 

Mulle melkein riittäisi, jos jostain tulisi ylilääkäri tai vastaava, joka sanoisi: minä olen vastuussa, minun päätöksellä tämä murhaaja oli vapaana, minä tein virheen. Tulen tekemään kaikkeni ettei vastaavaa tapahdu enää koskaan.

Näin ei käy, koska valitettavasti toinen nykypäivän ilmiö on, että vilpitöntä anteeksipyyntöä ja katumusta ei enää sellaisena oteta vastaan. Jos joku vaikkapa pahoittelee sanomisiaan tai tekemisiään julkisesti, somelynkkaus on armoton. Jos sama henkilö ei myönnä koskaan tehneensä mitään väärin, eikä reagoi negatiivisiin kommentteihin, hän porskuttaa eteenpäin ja somelynkkauskampanja lässähtää alkutekijöihinsä.

Olen nähnyt tämän monta kertaa. Nykypäivän motto voisi olla, että älä myönnä mitään, äläkä pyytele koskaan anteeksi.

Onko someraivon kohteeksi joutuminen pahempaa kuin henkirikoksen uhriksi joutuminen?

Itse on tekonsa tehnyt ja itse siitä tulisi kantaa vastuu vaikka seuraukset olisivat kurjat.

Tämä. Virheitä ei tee, jos hoitaa hommansa kunnolla.

Vierailija
84/112 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä väärin ihan joka suhteessa. Kaikki viranomaiset sairaalasta lähtien mokanneet pahasti ja peittelevat toistensa tekemisiä. Ei ole Suomi todellakaan mikään oikeusvaltio kun tuota lukee. 

Tuo rikollisen ihmisoikeuksien ylisuojelu käy joka kerta yli ymmärryksen. Miten tuollainen tyyppi päästetään ulos, joka on kymmeniä kertoja karkaillut ja jouduttu poliisin kanssa jahtaamaan takaisin? Niin kauan saa juoksennella että tappaa viattoman ja varmaan vielä senkin jälkeen, kun ihmisoikeudet. Minusta tuollainen vaarallinen hullu pitää lukita lopuksi ikäänsä koppiin ja avaimet pöntöstä alas. 

Mulle melkein riittäisi, jos jostain tulisi ylilääkäri tai vastaava, joka sanoisi: minä olen vastuussa, minun päätöksellä tämä murhaaja oli vapaana, minä tein virheen. Tulen tekemään kaikkeni ettei vastaavaa tapahdu enää koskaan.

Näin ei käy, koska valitettavasti toinen nykypäivän ilmiö on, että vilpitöntä anteeksipyyntöä ja katumusta ei enää sellaisena oteta vastaan. Jos joku vaikkapa pahoittelee sanomisiaan tai tekemisiään julkisesti, somelynkkaus on armoton. Jos sama henkilö ei myönnä koskaan tehneensä mitään väärin, eikä reagoi negatiivisiin kommentteihin, hän porskuttaa eteenpäin ja somelynkkauskampanja lässähtää alkutekijöihinsä.

Olen nähnyt tämän monta kertaa. Nykypäivän motto voisi olla, että älä myönnä mitään, äläkä pyytele koskaan anteeksi.

Onko someraivon kohteeksi joutuminen pahempaa kuin henkirikoksen uhriksi joutuminen?

Itse on tekonsa tehnyt ja itse siitä tulisi kantaa vastuu vaikka seuraukset olisivat kurjat.

En minä vastuutaan pakenevia ihmisiä puolustele. Kunhan ohimennen huomautin, että nykypäivänä ei kannata myöntää olevansa mistään vastuussa, tai edes väärässä. Tällaisessa ilmapiirissä on harvalla pokkaa ottaa vastuuta, kun siitä rangaistaan enemmän kuin siitä, että ei edes pahoittele.

Vierailija
85/112 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Auer sai hynää

Vierailija
86/112 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan Amnestyn kuukausilahjoittaja, sitten katselin mitä asioita he ajavat: nillittävät yleensä rikollisten oikeuksista sellaisissa maissa, joissa rikollisia kohdellaan kuitenkin länsimaisten lakien mukaan ja puolustus ja valitus vaikka kuinka korkealle on ilmaista.

On jopa moitittu kun jossain oli vangeilla 10 senttiä liian lyhyt selli.

Ei juurikaan moitita maita, jossa jatkuvasti rikotaan ihmisoikeuksia tai murhataan lapsia ilman tuomioita.

Rikollisten uhrien oikeuksista en ole kuullut sieltä taholta mitään, voihan niitä kyllä olla.

Vierailija
87/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän Loviisan murhaajan toiminnassa oli niin suunnitelmallisia piirteitä ja vakaata päättäväisyyttä, ettei pahasti akuuttivaiheessa oleva mielisairas sellaiseen pysty. Hän kävi ostamassa veitsiä varta vasten lähdettyään sairaalasta omine lupineen ja matkusti pitkän matkan tilalle.

Hänen äitinsä ja sisarensa pelkäsivät hänen reaktiotaan talon myymiseen, mutta eivät vaivautuneet varoittamaan talon ostanutta mahdollisesta vierailijasta. Mielestäni kaikki yksityiskohdata viittaavat vahvasti pers.häiriöiseen henkilöön ja syyntakeisuuteen tekohetkellä.

Murhatun naisen vanhempien asianajaja on mielestäni hoitanut asiaa huonosti ja antanut jopa väärää tietoa, sekä ei ole ottanut huomioon yo. seikkoja, jotka ovat selvästi nähtävissä jopa tällaiselle julkisten tietojen varassa olevalle lukijalle.

Vierailija
88/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on aina ollut. Tekijällä on vain oikeuksia, uhrien ihmisoikeuksista ei niin väliä. Ja kyllä, niin on perhesurmissakin tarjottu terapiaa tekijän omaisille, sen puolison omaiset on jätetty usein hyvin pienelle avulle.

Vierailija
89/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eilen Eurojackpotissa päävoiton voittanut suomalainen lukee tämän jutun ja tekee johtopäätöksensä.

Vierailija
90/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voidaan päästää vapaakävelylle jos riskiarvio on tehty ja potilas on karannut lukemattomia kertoja aiemmin?! Hoitajat olivat vastustaneet vapaakävelyjä tämän potilaan osalta. Vastuussa on Kellolosken lääkäri, joka päätöksellään aiheutti sen että vaaralliseksi tiedetty , sairas potilas teki henkirikoksen.

Vierailija
91/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä vastuutaan pakenevia ihmisiä puolustele. Kunhan ohimennen huomautin, että nykypäivänä ei kannata myöntää olevansa mistään vastuussa, tai edes väärässä. Tällaisessa ilmapiirissä on harvalla pokkaa ottaa vastuuta, kun siitä rangaistaan enemmän kuin siitä, että ei edes pahoittele.

Se tuli ilmi kommentistasi. Kysymys onkin osoitettu koskemaan niitä jotka someraivon pelossa jättävät tunnustamatta ja myöntämättä omaa osuuttaan ja vastuutaan.

Vierailija
92/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua säälittää rikosten uhrien ja omaisten tilanne. Heidän oletetaan hoitavan itse omien oikeuksiensa ajaminen, eikä heille ole tarjolla samanlaista turvaa ja neuvontaa kuin syytetylle. Koko oikeusjärjestelmä on sekava ja kryptinen, ei tavallinen shokissa oleva ihminen ymmärrä sitä. Rikosuhripäivystys on olemassa https://www.riku.fi/fi/etusivu/ Sieltä saa ensihätään tukea ja neuvoja.

Vierailija
93/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa jaksetaan jauhaa rikollisten ihmisoikeuksista, jonka vuoksi he saavat mm. ilmaisen asianajajan, lomia vankilasta ja muuta nannaa. Sen sijaan hallitus tai oikeusjärjestelmä harvoin peräänkuuluttaa sen uhrin ihmisoikeuksia, jotka se murhaaja, raiskaaja mikälie täysin sivuutti.

Vierailija
94/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ajatellen , mikäli tekijä on todettu jo syyntakeettomaksi aikaisemmin, niin jonkun tulee silloin olla vastuussa siitä, että on jatkuvasti tiedossa missä on ja mitä tekee. 

Ei sellaista kuulu päästää itsekseen haahuilemaan ihmisten ilmoille.  Joko lukkojen takana ja mikäli ulkoilun tarvetta, valvojan kanssa tai riittävästi aidatulla alueella joka varmistaa ettei karkaa minnekkään harjoittamaan sitä syyntakeettomuuttaan.

Vierailija
95/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun tälläisissä keskusteluissa ei ikinä voida pysyä faktoissa, täälläkin porukka pokkana huutelee jostain parin vuoden murhatuomioista. Suomessa murhasta tuomittu alle 21v istuu vähintään 10v ja yli 21v vähintään 12v. Kukaan ei istu paria vuotta. 

Talousrikoksista yleisimmät tuomiot ovat ehdollisia vankeustuomioita tai sakkoja. Pitkät ehdottomat vankeusrangaistukset talousrikoksista ovat harvinaisia. 

Sympatiat ovat kyllä minullakin perheen puolella, kamala tilanne ja korvausjutut kuulostaa käsittämättömiltä. 

Vierailija
96/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuodaan lisää raiskaajia ja murhaajia Suomeen

Vierailija
97/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norppana kirjoitti:

Suomessa jaksetaan jauhaa rikollisten ihmisoikeuksista, jonka vuoksi he saavat mm. ilmaisen asianajajan, lomia vankilasta ja muuta nannaa. Sen sijaan hallitus tai oikeusjärjestelmä harvoin peräänkuuluttaa sen uhrin ihmisoikeuksia, jotka se murhaaja, raiskaaja mikälie täysin sivuutti.

No taytyy sanoa että nykyinen oikeusministeri on tässä asiassa poikkeus. On nimenomaan kiinnittänyt paljon huomiota uhrien ja uhrien läheisten oikeuksiin ja kritisoinut liian lepsuja rangaistuksia seksuaali- ja väkivaltarikoksissa. Oli myös päävaikuttajana esim. siinä että tuon rikosuhripäivystyksen rahoitus vakiinnutettiin, aiemmat hallitukset ei ole siitä välittäneet http://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/1410853/rikosuhrip…

Vierailija
98/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvausten suhteen ongelma on se että vaikka tekijä tuomitaan oikeudessa korvauksiin XX, hän on usein varaton eikä niitä koskaan kykene maksamaan, jolloin valtio korvaa YY ehdoin osan näistä korvauksista sille joka on siihen oikeutettu. Paljon on kuitenkin sellsista mitä valtio ei korvaa vaan joka jää sen varaan mitä tekijä korvaa tai ei korvaa(yleensä ei korvaa). Tätä ei tainnut kukaan selittää tälle perheelle. Valtiokonttori on muutenkin surkea asioiden kommunikoinnissa ja päätöstensä perustelussa.

Vierailija
99/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin itkemään.

Järkyttävä juttu kertakaikkiaan.

Vierailija
100/112 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea käsittää tuota että jos omainen murhataan ja siitä tulee oikeusjuttu, niin itse saat maksaa vielä oikeudenkäyntikuluja. Eihän tuo ole edes mikään mihin voisit vaikuttaa, vaan murhajuttu menee oikeuteen automaattisesti.

Murhajuttua ajaa syyttäjä, joka ei laita omaisille tai kuolinpesälle laskua tästä. Jos omaisilla on vaateita esimerkiksi korvauksista jne. niin nämä ovat oma juttunsa ja tätä asiaa hoitamaan he joutuvat hankkimaan asianajajan ja maan tavan mukaan ottavat riskin, ettei oikeus katsokaan esitettyjä vaateita perustelluiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi