Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis MIKSI lastenrattailla pääsee bussissa ilmaiseksi?

Vierailija
08.02.2018 |

Mikä on se syy ettei tarvitse lippua? Äidit käyttää tätä hyväkseen jotta mikään liikkuminen ei maksaisi mitään.

Lisäksi yksi ilmiö ulkomaalaiset miehet joilla rattaat täynnä tavaraa. Niin no, eihän missään sanota että pitäisi olla lapsi...

Kommentit (250)

Vierailija
121/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on hyvä, ettei vaunulliset joudu maksamaan. Viivästyttäisi matkaa ja tuottaisi ongelmia ruuhkabusseissa. Musta myös rollaattorilla ja pyörätuolilla kulkevat voisi vapauttaa maksusta. Menee turhaan aikaa hukkaan kun hidasliikkeinen vanhus käy edessä maksamassa, eikä varmasti ole kovin mukavaa vanhukselle itsellekkään tasapainoilla pahimillaan liikkuvassa bussissa ilman apuvälinettään.

He pyytävät lääkäriltä lapun jossa todetaan invaliditeettitaso ja saavat oikeuden kelataksiin. Ei tarvi lähteä hortoilemaan kun saa kyydin ovelta.

Monilla vanhuksilla sitä liikuntakykyä löytyy kuitenkin sen verran, ettei ole oikeutettu tuohon Kelataksiin vaikka liikkumisessa haasteita onkin.

No enpä ketään tunne enkä ole koskaan nähnyt, joka nyt huonossa kunnossa linja-autolla joutuisi liikkumaan. Kyllä he kaikki käyttävät joko kelataksia tai noita kimppakyyti pikkubusseja tai on joku muu keino, kuten omat kyydit.

Joissakin kunnissa (ainakin Oulussa) pyörätuolilla liikkuvat sekä heidän saattajansa (yksi saattaja per pyörätuoli)  saavat myös ilmaiset bussimatkat. Maksuttomat matkat tarjotaan myös sotaveteraaneille.

Vierailija
122/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIKSI aloitus täytyy aina aloittaa sanalla SIIS? SIIS SIIS SIIS SIIS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosi epäoikeudenmukaista. Itse kuljen hsl:n kalleimmalla vyöhykkeellä, sisäisestä kolmosalueelle, joka maksaa jotain 6.50 / suunta. Samaa pitkää reittiä matkustaa nämä naiset vaunuineen ilmaiseksi, itse työttömänä en saa edes mitään alennusta. On väärin.

Sinä saat työttömänä yhteiskunnan tukea elämiseesi. Ja tuo tuki btw on isompi kuin kotihoidontuki.

Sen katkeruuden keskellä kannattaa vähön pohtia, mitä kaikkea sinä ITSE saat.

Vierailija
124/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin ilmainen aika on aamupäivästä, joten rattailla ei pääse ruuhka-aikana ilmaiseksi.

Vierailija
125/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

Koska tässä maassa äidit lapsinen ovat jumlana yläpuolella Miksi niiden pitäisi joutua maksamaan mistään mitään

Samoin työttömät, eläkeläiset, opiskelijat, asumistuen saajat jne. Kaikki, jotka saavat mitään etuuksia yhteiskunnalta, puolijumalia kaikki?

Vierailija
126/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin ilmainen aika on aamupäivästä, joten rattailla ei pääse ruuhka-aikana ilmaiseksi.

Good. Eli kukaan ei mussuttaa, jos pakkaudun siellä täyteen ruuhkabussiin vaunuineni.

Vierailija
127/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tässä maassa äidit lapsinen ovat jumlana yläpuolella Miksi niiden pitäisi joutua maksamaan mistään mitään

Sieltä huutelee se työtön, jonka elämän valtio/kunta maksaa hänelle ruuista vaatteisiin, ja elättää vielä sen koiratkin :D

Vierailija
128/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaunujen kanssa tulisi matkat maksullisiksi, niin kulkemisen sujuvuuden tulee myös parantua. Eli että vaunujen kanssa mahtuu bussiin.

Nyt esimerkiksi jään suosiolla odottamaan seuraavaa, mikäli vaunutila on täynnä seisovia matkustajia. Mutta jos matka pitää maksaa, niin minulla on silloin täysi oikeus päästä ajoissa prerille, eli runtata vaunut sisään niin, että seisovat matkustajat saavat väistää.

Harvemmin kukaan matkustaja ilman vaunuja joutuu jäämään ulos bussista, kun ei ole tilaa.

Vierailija
129/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska sitten lasta ei tarvi jättää yksin siksi aikaa kun äiti  käy näyttämässä lippuaan

Siitä on aikaa kun olen kulkenut julkisilla, mutta olen 100% varma että ratikoissa on lukulaite siinä keskioven luona ja taisipa olla busseissakin.

Vierailija
130/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu mitä kitinää. Kukaan teistä bussiloisista ei maksa matkansa hintaa, vaan me veronmaksajat sporonsoreimme matkoistanne vähintään 50%.

Onneksi monet kulkevat omalla autolla, eivätkä viitsi bussiin tulla. No bussivuoroja lopetetaan. Siinähän sitten kävelet. En suostu julkisilla kulkuvälineillä matkustamaan. En matkusta ahdasmielisten ihmisten kanssa.

131/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin työttömät, eläkeläiset, opiskelijat, asumistuen saajat jne. Kaikki, jotka saavat mitään etuuksia yhteiskunnalta, puolijumalia kaikki?

Kyllä ovat. Jokaisen kuuluis maksaa se "kallein hinta" Eli esim hsl vyöhyke 3 taitaa olla jotain 6,50. 

Lapsilta ja aikuisilta sama hinta eikä mitään ilmais kyytejä tai alennuksia. 

132/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norppana kirjoitti:

Sieltä huutelee se työtön, jonka elämän valtio/kunta maksaa hänelle ruuista vaatteisiin, ja elättää vielä sen koiratkin :D

Niin olen työtön enkä saa rahaa valtiolta tai kunnalta. Olen vapaa ehtoisesti työtön kun se on taloudellisesti mahdollista. Töihin palataan joskus ensi tammikuussa kun nuorimmainen on silloin 4kk vanha. 

Ruokani ja vaatteeni maksan itse. Koiran märkäruuat ja herkut ostan minä ja nappulat mies siksi koska ostaa ne samalla kun hakee muuta Hankkijalta. 

Että vinku vinku kiti kiti

Vierailija
133/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norppana kirjoitti:

Niin olen työtön enkä saa rahaa valtiolta tai kunnalta. Olen vapaa ehtoisesti työtön kun se on taloudellisesti mahdollista. Töihin palataan joskus ensi tammikuussa kun nuorimmainen on silloin 4kk vanha. 

Ruokani ja vaatteeni maksan itse. Koiran märkäruuat ja herkut ostan minä ja nappulat mies siksi koska ostaa ne samalla kun hakee muuta Hankkijalta. 

Ja käytät vain yksityislääkäriä vailla kelan tukia?

Vierailija
134/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa EU-maissa ei edes sallita lastenrattaita bussiin, metroihin, lähijunaan jne!

Vierailija
135/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu mitä kitinää. Kukaan teistä bussiloisista ei maksa matkansa hintaa, vaan me veronmaksajat sporonsoreimme matkoistanne vähintään 50%.

Niin jos et ääliö tiennyt niin kaikki me ollaan veronmaksajia.

Lapset eivät suoraan ole veronmaksajia mutta heidän veronsa hoitavat vanhemmat kunnes pystyvät asioita itse tekemään ja rahaa käyttämään.

136/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Käytän aina ja vain yksityistälääkäriä kun eihän omalle lääkärille saa aikaa ja mä en päivystykseen mene istumaan. Siellä menee päivä. 

En käytä yksityisellä maksaessani kela korttia enkä täytä sitä korvaus lomaketta jälkikäteen. 

Mikään turhan päiväinen pili pali vakuutuskaan ei maksa yksityislääkäri käyntejäni. 

Että sillai

Vierailija
137/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monissa EU-maissa ei edes sallita lastenrattaita bussiin, metroihin, lähijunaan jne!

No mutta täydellistä. Nämä vaunuista valittajat voivat siis muuttaa niihin maihin.

Vierailija
138/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Käytän aina ja vain yksityistälääkäriä kun eihän omalle lääkärille saa aikaa ja mä en päivystykseen mene istumaan. Siellä menee päivä. 

En käytä yksityisellä maksaessani kela korttia enkä täytä sitä korvaus lomaketta jälkikäteen. 

Mikään turhan päiväinen pili pali vakuutuskaan ei maksa yksityislääkäri käyntejäni. 

Että sillai

Hyvä. Muista tuo asenne jos esim. syöpä tai muu vastaava vakavampi sairaus iskee.

Vierailija
139/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä, miksi pitää näin olla. Itse olen maksanut paitsi itsestäni myös rattaista ja käynyt kuskille maksamassa. Samoin rollaattorivanhukset tekevät niin.

Sama saa kelvata rattaiden kanssa liikkuville vai oliko sillä tasa-arvolla jotakin merkitystä jossakin maassa? Muistelen kuulleeni.

Eli poistaisit myös alennukset opiskelijoilta, eläkeläisiltä ja varusmiehiltä?

Mitä se tähän kuuluu? Yhtään millään tavalla?

En ole se kenelle vastasit mutta se tasa-arvo kaikkia kohtaan.

140/250 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norppana kirjoitti:

Että sillai

Hyvä. Muista tuo asenne jos esim. syöpä tai muu vastaava vakavampi sairaus iskee.

Niin muistankin tosin kolme metriä köyttä Tokmannilta tulee halvemmaksi kuin flunssan hoito yksityisellä. Eihän kukaan normaali jää yhteiskunnan taakaksi syöpineen päivineen.