Mitä sellaista sinulla ei ole jota useimmilla ihmisillä on?
Kommentit (333)
Minulla ei ole mielenterveysongelmia. Tuntuu että nykyään kaikilla on vähintään joku paniikki - ja ahdistuneisuushäiriö tai masennus.
Palkkatyötä, rahaa kulutukseen, autoa, ajokorttia, ystäviä, menestystä, kaveripiiriä, sukulaisia (paitsi lapsi).
Vierailija kirjoitti:
Kykyä myötätuntoon
syyllisyydentuntoa
... Ja näiden takia ei tietenkään ole mielenterveyttä. Pssst! Ei kerrota kenellekään
että työskentelen mielenterveyspotilaiden parissa.
Oikeus olla olemassa, jota kukaan ei kyseenalaista.
Ajokortti.auto,työtä,uraa,miestä, isää, iso-äitiä, rahaa,tiskikonetta,uimataitoa,silikonei,suksia,luistimii,talvisaappaita,mielenterveyttä,kavereita,veljeä, bikinivartaloa ...
Lenkkareita/tennareita. Käytän aina bootseja.
Vierailija kirjoitti:
Sänky (nukun lattialla ohuella ja kovalla futonilla).
Mikroaaltouuni. Mihin sitä tarvitsee?
Kahvinkeitin. Vieraat tuovat purukahvit tullessaan, jolleivat voi olla ilman.
Oikein vastarannan kiiski tässä?
Ns. lukupäätä. Olen surkea opiskelussa.
Kaikki viisaudenhampaat puuttuu. (Niitä ei siis ole ollut koskaan missään muodossa)
Kotia, aina olen tuntenut olevani toisen paikassa, tosin olenkin nyt,vuokralla. En halua sisustaa yms, koska ei ole oma paikka missä tunnen olevan kotona. Mutta ei sitä tunnetta ollut lapsuudessakaan.
En tiedä mitä on matkalaisten koti-ikävä., minulle se on vain paluuta pakolliseen asumispaikkaan. Ja olen ollut pitkiäkin aikoja matkoilla, ja töissä muualla.
Yhtään valokuvaa printattuna/kehyksissä.
Shampoota. (Käytän samaa oliiviöljysaippuapalaa kuin vartaloonkin.)
Televisiota. (En tiedä, onko se edes yleinen nuorien aikuisten kotona enää.)
Minulla on myös oma etupiha, mutten omista lumilapiota, -kolaa, haravaa yms, mitä luulen suurimmalta osalta oman pihan omaavista löytyvän. Kinttupolkumallilla mennään talvisin.
Mulla ei ole ollut yhtään reikää hampaissa.
Visualisointikykyä. En pysty mielikuvittelemaan eli ”näkemään” mitään muuta kuin ”mustaa”. Useimmat näkevät asoita, tapahtumia ja esineitä kuvina ja näkyinä, minä en näe mitään.