aki

Kasvava raskausmaha hävettää ja inhottaa vaimoani, kuinka voisin tukea ja auttaa häntä? Raskaus on kaikin puolin toivottu ja iloinen asia, mutta varsinkin painonnousu on saanut hänet masentumaan.

• ylös 6
  • alas 0

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jokainen kyllä erottaa raskaana olevan naisen lihavasta, jos hän sitä pelkää. On tosi ihana kuulla, että tuet puolisoasi.

• ylös 21
  • alas 0
Vierailija

Sanot, että maha on hieno koska se on nyt vauvan koti. Jos yhtään auttaa niin osta kookosöljyä ja hiero vatsaa hellästi sillä. Se voi estää raskausarpien syntyä mutta tärkeintä on rakastava kosketus niin vauvalle kuin vaimollekin.

• ylös 11
  • alas 3
Vierailija

Kaikki eivät nauti raskaudesta ja sen tuomista muutoksista. Hyväksy vaimosi mielipiteet.
Jos maha ahdistaa älä tee siitä numeroa. Anna huomiosi vaimolle, nauttikaa yhteisistä hetkistä, vielä kun siihen on mahdollisuus. Hemmottelee vaimosi esim. kylpylä, hieronta, kasvohoidot, kampaaja...

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sanot, että maha on hieno koska se on nyt vauvan koti. Jos yhtään auttaa niin osta kookosöljyä ja hiero vatsaa hellästi sillä. Se voi estää raskausarpien syntyä mutta tärkeintä on rakastava kosketus niin vauvalle kuin vaimollekin.

Hän ei anna koskea itseensä, vatsaan varsinkaan. Eikä ole juurikaan poistunut kotoa muualle kuin töihin sen jälkeen kun alkoi kasvaa.
aki

Vierailija

Harmi jos vaimosi noin ajattelee. Nainen on niin kaunis raskaana. Omaa puolisoani jumaloin kun hän odotti ja kerroin hänelle sen aina kun harmitteli massuaan ja ekstrakilojaan. Mutta se on vaan niin ihanan näköistä. Kehu, kehu ja kehu vaimoasi miten upea hän onkaan kun kantaa lastanne.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät nauti raskaudesta ja sen tuomista muutoksista. Hyväksy vaimosi mielipiteet.
Jos maha ahdistaa älä tee siitä numeroa. Anna huomiosi vaimolle, nauttikaa yhteisistä hetkistä, vielä kun siihen on mahdollisuus. Hemmottelee vaimosi esim. kylpylä, hieronta, kasvohoidot, kampaaja...

Niinkuin tuossa jo aiemmin kommentoin, hän ei suostu lähtemään kotoa minnekään muualle kuin töihin. Olen kaikin tavoin välttänyt tekemästä asiasta numeroa.
aki

Vierailija

Ymmärrän vaimoasi, itselläni oli tosi ristiriitaiset fiilikset raskausaikana. Inhosin kehoni muutoksia ja kasvava vatsa sekä rinnat ällötti. Tunsin itseni kömpelöksi ja vieraaksi. En pystynyt harrastamaan lempijuttujani ja kaikki oli hankalaa. Ärsytti ja hävetti näyttäytyä julkisilla paikoilla ja olla näkyvillä. Saati jos joku (ei varmasti pahalla toki) kiinnitti huomiota vatsaan tai kommentoi.

Sitten kun joka puolella hehkutetaan, miten ihanaa aikaa raskaus on ja miten normaalin naisen tulisi nauttia siitä, niin tunsin itseni ihan kamalaksi ihmiseksi. Enhän minä sitä vauvaa inhonnut.

Kaikki vaan eivät nauti raskaudesta. Riippuu varmaan ihmisestä, miten siihen kannattaa suhtautua. Itseäni ärsytti kun mies ihmetteli, miksi en pidä vatsasta, se tuntui jotenkin mitätöivältä ja lisäksi tunsin itseni vielä huonommaksi. Hyvä äitihän luonnollisesti hyväksyy muutokset ja rakastaa myös raskausaikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kasvata samanlainen. Vertaistukea.

Hyvin monilla miehillä on. Tosin ei vertaistukena, vaan kaljan laskeutumisalustana.

Ap, olet mukava, kun tuet vaimoasi. Kehu häntä, ihaile häntä ja halua häntä, kun hän odottaa yhteistä lastanne. 

Vierailija

Mulla on maha kans kasvanut raskauden puolivälin jälkeen nopeaa tahtia. Ahdistaa ja sattuu. Keho ei tunnu omalta. Vaikka miestä välillä haluaisi, on niin epäeroottinen olo että ällöttää. Vaivan potkut sattuu, vaikka tietyllä tavalla ovat ihania joo.

Mikä tähän auttaa? Odotan vain päivää, kun oma keho on taas oma ja hallinnassani.

En nauti raskaudesta, mutta eihän sellasta voi neuvolassa ääneen sanoa. Mistä siis apua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Irstailun seurauksena kasvanut maha on syytäkin hävettää.

irstailulla sinutkin on alulle laitettu, ettei vain olisi kustakin lorahtanut mukaan?
mistä tiedät että aloittajan lapsi laitettu luonnollisesti alulle?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on maha kans kasvanut raskauden puolivälin jälkeen nopeaa tahtia. Ahdistaa ja sattuu. Keho ei tunnu omalta. Vaikka miestä välillä haluaisi, on niin epäeroottinen olo että ällöttää. Vaivan potkut sattuu, vaikka tietyllä tavalla ovat ihania joo.

Mikä tähän auttaa? Odotan vain päivää, kun oma keho on taas oma ja hallinnassani.

En nauti raskaudesta, mutta eihän sellasta voi neuvolassa ääneen sanoa. Mistä siis apua?

Täällä yksi saman vaikeuden kanssa painiva, viikkoja tosin vasta 25. Tuntuu siltä että on itse jotenkin viallinen koska tunnen näin.

Vierailija

Kyllä mäkin koin oman raskausmahani ällöttäväksi. Tuntui, että kaikki läskit siiirtyi koko kehosta juuri sen kovan vatsakummun alle ja sinne ne kaikki raskauskilotkin kertyi. Eli mulla oli pömppömaha vauvamasun lisäksi. Mutta se helpotti kun näki kuitenkin oman miehen ihailevat katseet. Ja näen ne edelleenkin vaikka mulla on nyt vuosi synnytyksenkin jälkeen massiivinen pömppömaha siinä missä ennen oli huomattavasti pienempi sellainen. Nyt jo onneksi saa jumpata ja laihduttaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.