Arkkipiispanvaali: miten tuo "pettäjäpappi" on ehdokkaana? Onko mahdollisuuksia?
Miten ihmeessä tuo Kantola voi olla ehdolla arkkipiispaksi? Onko hänellä mahdollisuuksia tulla valituksi kirkon tärkeimpään virkaan?
Ihmiset tekevät virheitä jne, mutta kirkon pääroolissa pitäisi kyllä olla esimerkillinen kristitty, joka ei ole pettänyt aviovaimoaan kauan. Ei edes kertaakaan.
Kommentit (48)
Toivottavasti Luoma voittaa näistä kahdesta toisella kierroksella!
https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201802082200729714_u0.shtml
Kantola sai vain 8.5 prosenttia äänistä. Joku roti näemmä sentään. Ei tarttekaan liittyä ortodokseihin.
Toivottavasti Luoma pystyy lupauksensa mukaan yhtenäistämään kirkkoa ja terävöittämään sanomaa.
Ja mitenkähän tämä vaikuttaa kenenkään elämään? Ihan sama. Kuulun kirkkoon enkä aio erota
Korostan vielä, etten tiedä, onko Kantola katunut tai pyytänyt anteeksi.
Minun mielipiteeni on ainoastaan se, että hän ei olisi ollut sopiva tuohon kirkon korkeimpaan virkaan. Siihen valitulla ei saa olla tuollaista pitkittynyttä synnissä elämistä. Siinä pitää olla esimerkillinen kaikille Suomen seurakuntalaisille. Ei olisi voinut enää luottaa kirkon moraalioppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenkähän tämä vaikuttaa kenenkään elämään? Ihan sama. Kuulun kirkkoon enkä aio erota
Kyllä tämä vaikuttaa minun elämääni. Haluan tietää, mihin suuntaan kirkon oppia viedään. Mitä kirkon taholta opetetaan lapsilleni. Mikä on se oppi, jota kirkko opettaa.
Kantola olisi halunnut suorastaan nopeuttaa samaa sukupuolta olevien vihkimistä kirkossa.
Siirryin muualle, jos kirkon oppi alkaa mennä harhaopiksi. Jos kaikki hyväksytään sen takia, että mahdollisimman moni maksaisi kirkollisveroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä vaikuttaa minun elämääni. Haluan tietää, mihin suuntaan kirkon oppia viedään. Mitä kirkon taholta opetetaan lapsilleni. Mikä on se oppi, jota kirkko opettaa.
Kantola olisi halunnut suorastaan nopeuttaa samaa sukupuolta olevien vihkimistä kirkossa.
Siirryin muualle, jos kirkon oppi alkaa mennä harhaopiksi. Jos kaikki hyväksytään sen takia, että mahdollisimman moni maksaisi kirkollisveroa.
Arkkipiispa ei tätä asiaa päätä, vaan kirkolliskokous. Ja siellä on kyllä ihan riittävästi vanhoillista väkeä. Ja kun kuulut seurakuntaan, niin voit itse vaikuttaa asioihin. Voit pyrkiä oman seurakuntasi kirkkoneuvostoon tai -valtuustoon ja antaa oman äänesi kuuluviin. Lienee tavalliselle ihmiselle paras vaikuttamismahdollisuus. Mikäli eroat kirkosta, annat vallan "hihhuleille".
Luoma sai enemmän ääniä. Luoma ei toivo samaa sukupuolta olevien vihkimistä, mutta sen sallii, jos niin päätetään.
Toivottavasti hänet valitaan. En tarkoita tuon asian takia, mutta hänen valintansa olisi varmaan ääni perinteisemmille arvoille kirkossa. Nythän kirkko on jo vaarassa hajota.