Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkkipiispanvaali: miten tuo "pettäjäpappi" on ehdokkaana? Onko mahdollisuuksia?

Vierailija
07.02.2018 |

Miten ihmeessä tuo Kantola voi olla ehdolla arkkipiispaksi? Onko hänellä mahdollisuuksia tulla valituksi kirkon tärkeimpään virkaan?

Ihmiset tekevät virheitä jne, mutta kirkon pääroolissa pitäisi kyllä olla esimerkillinen kristitty, joka ei ole pettänyt aviovaimoaan kauan. Ei edes kertaakaan.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän siis petti aviovaimoaan pitkään ja sitten erosi ja meni yhteen pettämiskumppaninsa kanssa. Kaiken kertoi jilkisesti. Silloin erosi Turun piispan virasta, mutta nyt kehtaa olla ehdolla arkkipiispaksi.

Vierailija
2/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa, onko hänellä hyvät mahdollisuudet tulla valituksi.

En millään jaksaisi alkaa vaihtaa kirkkokuntaa. Olen tottunut tähän kansankirkkoomme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En millään jaksaisi alkaa vaihtaa kirkkokuntaa. Olen tottunut tähän kansankirkkoomme.

Tapio Luomaa pidetään kaikkein todennäköisimpänä valintana. Eli siis todennäköisempänä kuin esim. Kantolaa. Tällaisen vaikutelman olen saanut kirkkoasioissa aktiivisten ihmisten puheenvuoroista.

Vierailija
4/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän pettämisestä, ja sen takia maksankin jäsenmaksua jo vihreille ja persuille. Jos Kantolasta tulee piispa, liityn myös kirkkoon.

Vierailija
5/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapio Luomaa pidetään kaikkein todennäköisimpänä valintana. Eli siis todennäköisempänä kuin esim. Kantolaa. Tällaisen vaikutelman olen saanut kirkkoasioissa aktiivisten ihmisten puheenvuoroista.

Luoma on kyllä ainakin Espoon piispana ollut niin hajuton ja mauton, etten toivo hänestä arkkipiispaa. Porvoon piispa Vikström on kantaaottava ja liberaali.

Vierailija
6/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni Luomaa ja Viksrömiä pidetään varteenotettavimpina ehdokkaina. Itselleni kaikki muut on ok, paitsi se Auvinen: se jos valitaan, minä eroan kirkosta. En kuitenkaan usko niin tapahtuvan.

Kantolan kohdalla pitäisi soveltaa kristillisen rakkauden ja Suomen lain sääntöjä. Menneet ovat menneitä. Pitäisi katsoa hänen kirkkopoliittista agendaansa ja päättää siltä pohjalta - juuri nyt siitä ei ole puhuttu mitään.

Vierailija
7/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkipiispaksi kuuluu odottaa enemmän kuin tavalliselta kristityltä.

En tunne Auvista ollenkaan, mikä vika hänessä on? Minusta pieni vanhoillisuus on aina hyve.

Vierailija
8/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehhän on anteeksianosta. Se on yksi kristinuskon tärkeimpiä teemoja. Tässä se nyt sitten punnitaan.

Vierailija
9/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on esimerkistä. Ei pidä mennä esimerkillisen asemaan, jos on noin pahasti langennut. Tuo ei ollut hetken hairahdus edes.

Anteeksianto on eri juttu. Anteeksi hän voi saada, mutta ei sovi tuohon virkaan.

Vierailija
10/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Auvinen valitaan, voisin harkita liittyväni takaisin kirkkoon!

Vierailija
11/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäisi valita hieman vanhoillisempi, jotta kirkko säilyttää uskottavuutensa. Sieltä alkaa muuten kohta erota ne kaikkein kristillisimmät. Ja sitten koko kirkko lopettaa toimintansa. Se koko oppi katoaa ja mistään hupikerhosta ei kukaan viitsi kirkollisveroa maksaa.

Vierailija
12/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa siitä auvisesta

Vierailija
13/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne Auvista ollenkaan, mikä vika hänessä on? Minusta pieni vanhoillisuus on aina hyve.

Auvinen edustaa jengiä, jonka päätavoite on hajottaa kirkko.

Vierailija
14/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantolan ulostuloista kävi skandaalin ollessa aikoinaan päällä täysin selväksi, että hän ei kadu eikä hänen mielestään edes tarvitse, koska yksin armosta jne. Käänsi vielä veistä vaimonsa haavassa meuhkaamalla julkisuudessa. Sitten rahasti ilmaisen julkisuuden menemällä ehdolle vaaleihin. Äijä on läpimätä narsisti.

Vierailija
15/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auvinen edustaa jengiä, jonka päätavoite on hajottaa kirkko.

M illä tavalla harjoittaa? Valaise nyt vähän

Vierailija
16/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luoma on kyllä ainakin Espoon piispana ollut niin hajuton ja mauton, etten toivo hänestä arkkipiispaa. Porvoon piispa Vikström on kantaaottava ja liberaali.

No jos pitää liberaaliutta hyvänä ominaisuutena, niin silloin on loogista kannattaa Vikströmiä.

Auvinen olisi Raamattuun pitäytyvin henkilö. Jos hajuttomuutta ja mauttomuutta pelkäät ja toivot kannanottoja, niin eikö silloin tavanomaista vanhoillisempi Auvinen olisi ainakin piristävä vaihtoehto?

Vierailija
17/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos arkkipiispanvaali olisi kansavaali, niin varmasti olisi hyvät mahdollisuudet. Pääsihän sillä heittämällä eduskuntaankin. Ainoana meriittinä siis tuo sivusuhde..

Vierailija
18/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos pitää liberaaliutta hyvänä ominaisuutena, niin silloin on loogista kannattaa Vikströmiä.

Auvinen olisi Raamattuun pitäytyvin henkilö. Jos hajuttomuutta ja mauttomuutta pelkäät ja toivot kannanottoja, niin eikö silloin tavanomaista vanhoillisempi Auvinen olisi ainakin piristävä vaihtoehto?

Ei se ole Raamattuun pitäytyvin, päinvastoin. Se tulkitsee Raamattua omalla tavallaan ja väittää tämän olevan ainoa oikea tapa (ja se tapa ei ole sovitettavissa yhteen minkään tieteellisen tavan kanssa, esimerkiksi kielitieteen tai historian tai tekstikritiikin kanssa) ja että muut on saatanasta eikä saisi olla kirkossa ollenkaan mukana. Tämä tulkintatapa ei itse asiassa ole ollenkkaan raamatullinen, ei ainakaan uusitestamentillinen.

Muut ovat ihan yhtä Raamattuun pitäytyviä, ne vain tulkitsevat Raamattua vähän toisin.

Vierailija
19/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoma paras vaihtoehto. Tulee luottavainen olo häntä kuunnellessa. Valtavan laaja tietämys asioista ja tehnyt tutkimystyötä myös ottaen huomioon maailman synnyn molemmat teoriat( evoluutio ja luomiskertomus) Vanhanaikaisesti sanottuna 'hurskas" ihminen ja vakaumuksensa takana. Silti ei ollenkaan ahdasmielinen. Mahtava ihminen kaikinpuolin. Tasainen, rauhallinen mies, kuten kirkon palveluksessa kuuluukin. Hyvä huumorintaju. Tarvittaessa jämäkkä ja uskaltaa toimia johtajana. Suoraselkäinen.

Vierailija
20/48 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut Luoman, eikä minusta mitenkään karismaattinen ihminen. Hajuton ja mauton, kuten joku edellä totesi. Ei herätä minussa luottamusta. Haluan, että arkkipiispa on lämmin ja sydämellinen ihminen-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi