Jos kärsisit unettomuudesta, niin kumman ottaisit unilääkkeeksi?
Puolikkaan pullon viiniä ruoan kanssa vai unilääkkeen?
Kommentit (34)
Viiniä en joisi joka ilta joten mieluummin unilääkkeen.
Alkoholi heikentävästi unen laatuun, joten ei sitä ainakaan.
Unilääkkeitä viikolla ja viiniä viikonloppuna.
En ottaisi kumpaakaan vaan selvittäisin unettomuuden syyn.
Pilvi. Rentouttaa ja uni tulee hyvin, aamulla jaksaa nousta aikaisin, eikä ole tokkurainen olo.
Suosittelen melatoniinia, 5-10mg tuo varmasti unen.
Mirtatsapiini pienenä annoksena. Ei aiheuta riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
No tuollaista voi joutua selvittelemään kuukausitolkulla...
Mulle ei sovi melatoniini. Olen sitä pariin otteeseen kokeillut, huonoin seurauksin. Olen mielummin ilman. Lasillisen viiniä voin ottaa, mutta en koko pullollista. Viini kyllä taitaa karkoittaa viimesetkin unenrippeet, kun alkoholi ja nousuhumala piristää (ainakin itseäni).
En ainakaan ottaisi kookospähkinää suuhun.
Kokeilisin punaviiniä. Säilyykö se muuten paremmin sellaisessa pahvipakkauksessa kuin avattuna pullossa, jos siis ottaa yhden lasillisen per ilta? Jotkut punaviinit on melko vahvoja, joten yksikin lasillinen voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin punaviiniä. Säilyykö se muuten paremmin sellaisessa pahvipakkauksessa kuin avattuna pullossa, jos siis ottaa yhden lasillisen per ilta? Jotkut punaviinit on melko vahvoja, joten yksikin lasillinen voisi auttaa.
Miksi unettomuuteen unta huonontavaa ainetta, eli alkoholia?
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei sovi melatoniini. Olen sitä pariin otteeseen kokeillut, huonoin seurauksin. Olen mielummin ilman. Lasillisen viiniä voin ottaa, mutta en koko pullollista. Viini kyllä taitaa karkoittaa viimesetkin unenrippeet, kun alkoholi ja nousuhumala piristää (ainakin itseäni).
Jos yksi melatoniinivalmiste ei sovi sinulle, niin joku toinen merkki voi sopiakin. Niitä pitää vain kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini on "pimeähormoni" jota aivosi erittää halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se auttaa, että tietää syyn, jos syy ei poistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melatoniini on "pimeähormoni" jota aivosi erittää halusit tai et.
Joo, ja jos otat sitä purkista, aivot saattavat vähentää tuotantoa, ja sitten vasta lirissä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi unettomuuteen unta huonontavaa ainetta, eli alkoholia?
Koska se väsyttää joitakin.
Riittäisikö lasillinen? 😊