Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Ensikot vk 16###

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelosekainen Pääsiäinen

Sairasloma tervehdys kaikille!

Täällä ollaan elelty sellaisia pelontäyteisiä hetkiä notta :) Nyt onneksi kaikki hyvin, mutta tässä hiukan tarinaa meidän pääsiäisestä:

Lauantai-iltana meillä oli miehen veli perheineen kylässä. Lähtivät vasta kahdentoista aikoihin kotiin, ja minä tietysti ainoana selvinpäin olevana lupasin heidät autolla kotiin heittää. Tullessani kotiin tuntui, kuin olisi virtsaa karannut housuihini. En kuitenkaan pelästynyt, naurahdin vain :) Lääkäri kun oli sanonut, että minulla voi tulla vaikeuksia tuon virtsan pidättämisen kanssa kun kohtu on niin jyrkästi taaksepäin kallellaan. Menin siitä suoraan vessaan ja APUA!!!! Se ei ollutkaan virtsaa vaan verta!! Verta valui ja valui, kuin pissatessa. Pelästyin ja kauhistuin ja soitin välittömästi naikkarille. He eivät kuitenkaan minua suostuneet ottamaan vielä tutkimuksiin vaan sanoivat, että odota vielä.

Kittos unenlahjojeni sain unen päästä kiinni, kunnes yöllä heräsin mukamas pissahätään, mutta pissan sijasta tulikin vain verta!!! Päätin odotttaa aamuun jos vielä jatkuu, ja jatkuihan se...

Onneksi suostuivat ottamaan tämän itkuisen neidon sisään tutkimuksiin. Ultrassa näkyi hyvinvoiva ja liikkuva sikiö kera käsien ja jalkojen, ja samalla paljastui että kohdussani on hematooma. Tarkoittaa siis mustelmaa joka sitten verenä vuosi pois. HUH HUH HUH.

Nyt sitten kotona sairaslomalla ja vuotokin on onneksi loppunut. Ensi viikolla on tarkastus ultra ja sitä seuraavalla viikolla sitten tuo NP-Ultra joten ainakin on monta tarkistusta, että vauvalla on kaikki hyvin.

Muuten täällä eletään ihanan oireetonta raskautta.

Tälläinen pääsiäinen meillä.

t Heidi <3 toukka 9+5 (muuttui samalla muutamalla päivällä)

Vierailija
62/88 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksanut avata tätä uuteen ikkunaan, joten muille kommentointi on vähän epämääräistä..

Meilläkin on jo nimet valittu. Tosin ei haluta edes kertoa niitä kenellekkään etukäteen. Mummo varmaan valittaisi, kun ei ole suomalaista nimeä ollenkaan. Äiti tietää ettei tota suomalaista nimeä ole tulossa, mutta ei kommentoinut sitä mitenkään. Lapsille tulee englanninkieliset Suomessa helpot kutsumanimet ja isänkieliset toiset nimet. Jotenki vielä suomalaistenki nimien tohon tunkeminen ois aika sekavaa. Nuo valitut englanninkieliset nimet on kyllä tosi lähellä suomalaisia nimiä (ts. Suomessa on käytössä vastaavat nimet vähän eri kirjoitusmuodossa vaan).

Täälläkin näköjään muutto ois edessä. Päästään melkein omaan kotiin, kun tuleva isoisä on päättänyt sijoittaa varojaan asuntoon. Tosin meillä budjetti on aika rajallinen. Ollaan katseltu jo vähän jotain asuntoja. Ne mihin meidän rahat riittää on noilla " huonoilla" alueilla. Tosin asutaan yhdellä aika " huonolla" alueella nytkin ja täällä on oikeesti tosi rauhallista.. Viime viikolla vielä oli tosi pitkä aika heinäkuun loppuun, mutta yhtäkkiä se aika lyhenikin ihan liian lyhyeksi. Kauheesti pitäis nopeesti saada aikaan (löytää asunto, muuttaa ym.). Mies on jo alkanut stressata tätäki asiaa. Mä en kyllä vielä oo siinä onneksi " onnistunut" .

Jenni 25+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja aurinkoisesta Keski-Suomesta. Kyllä, Mii, olen Jyväskylästä! Voidaankin vertailla neuvolapalvelua ja ultrakokemuksia. :-) Ja tietysti myös synnärikokemuksia. Kunhan mäkin sinne saakka pääsen.

Oon ollut koko päivän reippaana tyttönä yliopistolla gradua tekemässä. Kyllä se edistyy, kun sitä tekee! Tavoite olisi saada se valmiiksi toukokuun loppuun mennessä. Sen lisäksi pitäisi tehdä vielä yksi kirjatentti, ja sitten meikäläinen voi viimein heilauttaa hyvästit tälle opinahjolle.

Taidan tulla vielä illemmalla kommentoimaan. Nyt pitää mennä tapaamaan kaveria.

Lämpöistä päivänjatkoa!

Ladie, rv. 7+4

Vierailija
64/88 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kerkeäis taas hetken koneella istua...

Eilinen äitipoli meni ihan ok.

Paineet 136/95, pissa puhdas, kohdunkaula lyhentynyt 1cm, eli jälellä 2cm, kohdun suu kiinni, Painoarvio 3500g, eli ihan näppärän kokonen lapsonen =) Nyt normaali 1x/vko neuvola ja sitten 4.5 äitipolilla kontrolli. Tuolloin ois menossa 40+2, joten toivotaan, että aika on turha ;)

En sitten eilen kerenny peseen ikkunoita, enkä saunaa, kun mies sai taas houkuteltua minut kaupoille! Käytiin ostaan ExitOne:sta vaatteita molemmille ja sitten kun viimeksi ostin ikeasta uuden ruoka-ja kahviastiaston, halusin nyt myös juomalasit käydä ostaan uudet...

Amy se tais kysyä, että kuinka jaksan kaupoilla kulkea, niin hidastahan se liikkuminen on, kun haaroihin sattuu, mutta hyvin mie siellä lyllerrän ;) Jos ei minkäänlaisia kolotuksia ois, niin en etes huomais olevani viimisillään raskaana :D Outoa tässä vain on se, että ennen raskautta mie inhosin shoppailua! Joo ja ei se mitään haittaa vaikka tuo juoksu hieman vauhdittais Pertti-Irmelin muuttopuuhia ;)

Tänään sain nyt sitten makuuhuoneen ikkunat pestyä ja just ku sain valmiiksi alko sataan vettä. Ei sitten taija tarvita jatkaa keittiöstä, mikä sinällänsä harmi sillä supistuksia tuo touhu sai aikaan ;)

Kävin myös ostaan tänään ne Carriwell:n imetysliivit. Ostin mustat ja valkoiset sporttiliivit mitkä vaikuttais hyviltä myös yöllä ja sitten punaiset luukulliset liivit. Ihan kivoilta tuntu, eikä painavia saumoja ollenkaan. Kerron sitten minkälaiset ovat käytössä, jos jotakuta kiinnostaa :) Ei ne ainakaan pahan hintasia olleet. (Tuossa kuvat malleista.) Ne comfortit mitä kans oli myynnissä oli todella surkeat isotissisille!

http://www.carriwell.com/images/products/DROP_CUP_BRA.jpg

http://www.carriwell.com/images/products/MATERNITY_BRA.jpg

Niamey, vielä tuosta hammaslääkäristä... Kyl siinä penkissä pystyy makaamaan juuri jotenki, kun pitää lonkan vinossa (kyljellään, jalat koukussa) ja yläkroppa sitten enempi oikeassa asennossa. Myös jos lekuri jättää penkin hieman koholle, niin ok. Näin ainaki mie sen kestin... Jos mie oisin kunnalliseen ottanut ajan se ois vasta nyt 24.4! Varasin sen ajan sit miehelle ja kävin ite yksityisellä.

Äläkä anna toisten tosiaan vaikuttaa lapsen nimiasiaan. Valittetta just sen mistä miehen kans pääsettä yhteisymmärrykseen ;) Meillä se kesti muutaman tunnin, mutta lopulta löytyi molempia miellyttävät nimet sekä tytölle että pojalle =) Voihan tietenki olla, että mieli muuttuu vielä ennen kesäkuun ristiäisiä, mutta kuitenki :)

Ihanasti pikku kepa kasvaa =))

Queen ainaki kyseli miten tasasesti paino noussu... Mulla oli viikolle 30 sellasta +/- 500g/vko, ja paino lähti nousuun kunnolla vasta hetki sitten rv 34. Nyt tullu yht 5,4kg. Suurin osa kyllä turvotusta, sillä enää yhdet kengät mitkä saan sullottua jalkaan ja sekin tekee tiukkaa!

Onneksi Heidi pääsit pelkällä säikähdyksellä ja pikkuisella kaikki hyvin!

Mitäpä viellä... Jos menis vaikka luutun kans pyörimään ympäri olohuonetta ;)

Voikaahan paksusti ja tsemppiä kaikille, jotka huonosta olosta vielä kärsivät =)

Lisa & Pertti-Irmeli 38+2

Vierailija
65/88 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin neiti alkaa karjumaan ruokaa!

Oli aivan mahtavaa nähdä " oma" neuvolatäti pitkästä aikaa, taisi hänellä aikaa kulua täällä enemmän kuin oli tarkoitus=D¨

Pikkuneidillä oli paino noussut vajaassa kahdessa viikossa reilut puoli kiloa, hyvin on kuulemma ruokaa saanut=)

Saatiin lupa ulkoillakin kerralla vaikka pitempään ja käytiinkin heti koko perheen voimin vaunuilemassa - kyllä tuntui siltä että elämä hymyilee tosissaan, ihana ilma ja linnut lauloi=) Perään sitten käytiin autoilemassakin, pimu nukkui tyytyväisenä koko matkan.

Nyt ei kylläkään kovin tyytyväistä kutsuhuutoa kuulu joten täytyy mennä taas! Pikaisiin kuulumisiin taas(toivottavasti!)

-Ankka & Prinsessa 16vrk-

Vierailija
66/88 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino oli nyt 3538 kun sairaalasta lähtiessä vajaa 2 viikkoa sitten oli 3015.

Ja ihanasti oli täti kirjoittanut; terhakka vauva, söpö tyttö=)

Lisalle piti noista Carriwellin liiveistä sanoa, ettei ne mulla ainakaan toimineet, lähti samantien palautukseen..ei ollut sitten minkäänlaista tukea, en tiedä oliko kokokin aavistuksen liian iso mutta kyllä nää mun mahtimeijerit oli aivan liian raskaat niihin. Roikku polvissa suunnilleen=D

Yöliiveinä ois voinu mennä mutta en halunnu pitää, oli sen verran suuri pettymys. Mulla on yhdet Anitan liivit jotka on olleet tosi hyvät ja tukevat! On vaan tosi vaikea löytää liivejä kun ympärysmitta ei sais olla iso mutta kuppi on sitten F..=/

Mutta toivottavasti ne sinulla toimii, tuntuuhan noilla tyytyväisiä käyttäjiä olevan=)!

Eipä kummempia taas tähän hätään, kun vaan ehtisi tarkemmin ja ajatuksella lukea teidän jutut pian...=/

-Ankka-

Vierailija
67/88 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää viikkopino on muuten aika raskas kelata loppuun asti jos sattuu tuolla etusivulla vahingossa klikkaamaan sivunnumeron sijaan otsikkoa. Kun meitä on näin paljon, niin päiväpinotkin ois ehkä ihan jees... Mitä olette mieltä? Toisaalta tää viikkopino on sinänsä parempi, että jos ei kirjoita joka päivä, niin voi sitten helposti tsekata mitä muut on kirjoitelleet aikaisempina päivinä. Mene, tiedä.

Kommentteja lupasin, joten niitä saamanne =):

Osbourne: Suhtaudutpa tosiaan ihailtavan tyynesti tuohon sydänäänien kuulumattomuuteen! Tuota, ultrassa käymättömän tyhmyydellä kysyn, että otetaanko se dopler aina masun päältä? Kun eikös näkyvyys ja varmaan myös kuuluvuus kohtuun parane kaikilla muusta masumateriaalista riippumatta, jos ultrataan emättimen kautta. Jaa mutta kertokaa viisaammat. Mut ihan varmasti se pieni sydän siellä sykkii, vaikka ette saaneetkaan sitä kuulla! Pidän peukkuja, että sairaalan ultrassa kuuluu. :)

Heidille huokaus vuotokertomuksesta. Huh, olisin kyllä minäkin ollut panniikissa. Mä jotenkin aina välissä pelkään sitä vuodon alkua, kun on yrittäminen kestänyt niin kauan ja aina kaikki toiveet ovat huvenneet vuodon alkuun. Olen toivonut, että nyt kun raskaana ilmeisesti ollaan, ei tarvitsisi yhtään säikkyä minkään vuotojen kanssa. Mut saa nähdä. Onneksi teillä, Heidi, asialle löytyi kuitenkin järkevä selitys ja selvisitte säikähdyksellä!

No pitäähän tähän vähän omaakin napaa naputella =). Mulla oireet vaihtelee päivittäin. Väsymys alkaa kyllä nykyään jo seiskalta illalla, eikä nukahtamisessa ole MITÄÄN ongelmaa kunhan sähkyyn jossain vaiheessa pääsee. Pahoinvointiin auttaa tukeva syöminen, jos vain pystyy syömään. Mahakivut, joita oli muistaakseni, kun viikkoja oli 5+, ovat hävinneet mutta rintakivut pysyneet. Harkitsen sporttiliivien hankintaa, ettei aamulla tuntuisi siltä että rinnat repeää irti. Ja selkä on kipeä! Aina iltaisin ristiselkää pitää oikoa vähän väliä. Mikähän siinäkin on. Joku joskus sanoi, että selkäkivut on oire keskenmenosta, mutta kun mutta on enemmän tällaista jatkuvaa rasitusta... Eikä tässä nyt mikään keskenmeno kyllä ole meneillään. Ainakaan en itse huomaa mitään. Valkovuotoa tulee vaihtelevasti, välillä runsaasti, välillä ei ollenkaan. Yksi ilta jo säikähdettiin, kun oli vuoto niin kovin tummaa. Mut luulen silti, että sitä oli vaan tullut niin paljon, että näytti tummemmalta kuin yleensä. :-/

No niin. Jokohan oiremarkkinat riittäis. :-) Tänään oli kerrassaan ihana päivä sään puolesta! Mukava oli kuulla kun Ankkakin oli perheineen päässyt kävelylle auringonpaisteeseen! Mäkin aina ulkosalla nykyään kattelen vaunujen kanssa kulkevia ja tulee mukava olo, että ensi keväänä sitä itsekin... Tuntuu vain vielä aika kaukaiselta se, mutta kun ajattelee, että meillä on nyytti jouluna, niin se tuntuu kivalta. :-)

Lopetetaanpas nyt. Mutta oikein paljon tsemppiä itse kullekin ja terkkuja kaikille, joita en tässä erikseen maininnut!

Ladie, edelleen rv. 7+4

Vierailija
68/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitellaanpas taas jotakin.

Amy kyseli taiteilijaelämästä :) Joo, laulan siis. Kamarikuorosta on kysymys. Aika paljon ollaan saatu olla keikalla ja nyt tehtiin jopa niin erikoinen projekti, että Tampere-taloa myöten kiinnostuivat. Olikin toistaiseksi isoimmalla lavalla esiintyminen tuo lauantainen. Emppu-raasu sai ensin opetella tunnistamaan sen ohjelmiston biisit ja nyt ilkeä äiti ei niitä enää toviin laula :) Meinaa jo hiukan kyllästyttää näet. Niin ja te olettekin muuttamassa oikein unnelmakämppään! Varsinainen lukaali! Sellaisesta täälläkin haaveillaa, mutta tällä hetkellä ollaan vaan siirtymässä rivarista toiseen. Voi kun saisi jo ison pihan! Onneksi on sentään pieni sellainen, kerrostaloasuminen ei meiltä onnistu juuri pihattomuuden vuoksi. Maalaisiako? :)

Ankka & Iglu: tosi kiva kun jaksatte tänne käydä kertomassa teidän kuulumisianne! Ihanaa, että arki tuntuu sujuvan ja ensikertalainenkin kaikesta päätellen pärjää pikkuisen kanssa :) Eli luottavaisin mielin täältä tullaan perästä.

Niamey: Pitäkää vaan päänne nimiasian kanssa. Ihmiset nyt päästelee suustaan omia mielipiteitä vähän turhankin kärkkäästi ja voihan olla, ettei tämä veljesi vaimo suinkaan tahtonut olla ilkeä. Jätä joka tapauksessa omaan arvoonsa moiset. Aika älyttömän ihania oli muuten kaikki sen mainitsemasi linkin takaa löytyneet sisustusjutut! Paitsi ManU-aiheiset, mutta tuskin te niitä valitsittekaan :) Meidän pitäisi tietysti porilaisina vetää joku Ässä-teema vauvan tekstiileihin, heh.

Huh huh, Heidi! Onneksi kaikki oli hyvin! Koita nyt nauttia sairasloma-ajasta ja tehdä mukavia asioita kevätauringon paisteessa. Kun äiti voi hyvin, niin hyvin voi vauvakin.

Jenni: Minkä maalainen miehesi onkaan? Oletkohan joskus maininnut...? Toivottavasti saatte muuttokuviot selville ja pääsette pian omaan asuntoon! Meillä mennään melkein samoilla viikoilla ja muuttopäivä on 1.6. Kivaa siinä on ainakin se, ettei tarvitse itse kanniskella isompia tavaroita :)

Ja ykkösopelle piti sanomani, että hienoa, kun appivanhemmat ovat niininnoissaan uudesta tulokkasta!

Lisalle ja Millille jaksamista viimemetreille! Mahtaa olla malttamaton olo. Jännittääkö teitä yhtään lähestyvä synnytys? Pikku-milli ainakin taisi olla sitä mieltä ettei. Kunnioitettavaa!

Täällä nyt maha kasvaa oikein urakalla. Painonnousu on mulla ollut alusta asti sikäli tasaista, että missään vaiheessa ei ole tippunut. Tällä hetkellä on tullut lisäystä lähtöpainoon kuutisen kiloa ja toivon, ettei tahti nyt hirmuisesti kiihdy loppua kohden. Mahtaako olla turha toive...?

Eilen saatiin kutsuttua kaks pariskuntaa vappuvieraiksi. Lempipuuhaani on suunnitella kaikenlaisia tarjoiluita ja nyt taitaakin tuleva viikko kulua ruokalistoja miettien :) Myös ikkunat vinkkaa kutsuvasti silmää, ikään kuin pitäisi mennä pesemään. Harmi vaan, että myös töitä olisi tehtävä... eilen oli onneksi kevään (ja kaiketi koko vuodenkin) viimeinen tentti, joten koulu on nyt ohi. Ladielle hatunnosto graduntekomotivaation johdosta! Mistähän sitä saisi itselleen moisen itsekurin...?

OK, loppulause romaaniin. Eli aurinkoista viikonloppua teille siippoinenne! Jos vaikka ostaisimme auringon kunniaksi kevään ekan jätskin tulevina päivinä!

Suippo ja Emppu 27+1

Vierailija
69/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla alkoi myös heti alkuraskaudessa ristiselkä juilia. Välillä tuntuu, kuin jäisi joku nikama jumiin ja tekisi mieli rusauttaa se paikoilleen. Venyttely ja mukavan asennon löytäminen on ollut ainoat apukeinot. Eli sama vaiva jatkuu edelleen. Etenkin pitkät istuskelut rasittaa selkää oikein kovasti, joten koita sinäkin gradunteon ohella aina välillä nousta jaloittelemaan ja oikomaan selkää. Ja kotona voi aina koittaa patistella miestä hieromaan :)

Suippo taas

Vierailija
70/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, joskos nyt paneutuisin tämän pinon kimppuun =)

Ull-Maijlle iiiisot tsempitykset pahoinvoinnin kanssa!!! Tosi kurjaa, että jatkuu noin pitkälle vielä. Miehen veljen vaimo oksensi kanssa varmaan puoleenväliin asti =/

Mulla oli kanssa joku kasvupyrähdys noilla viikoilla ja masua vihloi tosi ilkeesti.

Ai niin Queen oli kysellyt painonnoususta. Mulla on mennyt ihan miten sattuu¿ Ensin johonkin 16 viikolle asti meni miinuksella ja sitten lähti nousuun. Neuvola oli 19+0 ja silloin oli ekan kerran painoa tullut lisää. Siitä eteenpäin sitä onkin sitten tullut 14kg. Pienimmillään painon muutos viikossa on ollut +150g ja isoimmillaan +1,131g =D ihan tosi paljon vaihtelee. Nyt eilen kun kävin neuvolassa, oli viikon aikana lisää tullut 800g.

Heidillä onkin ollut hurja pääsiäinen!!! Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin!

Mii, voi kun sitä itekin pääsis etelän lämpöön. Me joudutaankin tänä kesänä tyytymään vaan lapissa mökkeilyyn. Tulevia kesiä ajatellen on ihana kun miehen mummulla on asunto espanjassa aurinkorannikolla. Sinne on helppo mennä lapsenkin kanssa. Ja sielläpä meidän paco on alkunsa saanut¿ =)

Ihana kuulla teidän vauvallisten kuulumisiakin! Ehkä sitä kohta itelläkin on se pikkuinen¿

Suippo, joo mua ei oo koko aikana synnytys jännittänyt eikä jännitä vieläkään. En vaan jotenkin osaa jännittää. Tiedän kuitenkin, että se menee sitten ihan omalla painollaan niin kuin menee. Turhaan mä sitä etukäteen stressaan. Ja nyt alkaa olo olla niin tukala ja malttamaton, että vaan odottaa sitä että PÄÄSEE synnyttämään =)

Ainoo mikä on alkanut jännittää nyt lopussa on se, että jos vauvalla olisikin jotain hätää =/ kai sekin jänskäys kuuluu asiaan.

Eilen oli tosiaan neuvola. Siellä ei mitään ihmeellistä ollut. Vauvan pää on kuulemma tosi alhaalla ja hyvin kiinnittynyt. Kätilö arvioi, että paco olis tällä hetkellä jotain kolme ja puoli kiloo tai enemmän.

Voi kun meidän paco ymmärtäis syntyä ens viikolla¿ miehellä kun olis toisesta työstä koko ens viikko vapaata. Ja on siis kaikki illat ens viikolla vapaalla. Teki itse työvuorolistan siten, mutta eihän tää tietenkään silloin ymmärrä syntyä¿

[color=red]pikku-milli & paco 39+0[/color]

Vierailija
71/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Iglu kun tulit meseen korjaamaan mun lapsukseni =D

eli siis se painon muutos viikossa on isoimmillaan ollut 1,131 Kg eikä suinkaan 1,131g... =D

Vierailija
72/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aloteltiin eilen ikkunoiden pesu ja kyllä siitä jotain hyötyäki oli :) Supisteli 20:30-04:00 aikasta mukavasti, ei kylläkään mitenkään säännöllisesti. 04:00 heräsin siihen, että supisti voimakkaasti ja sit saikin mennä vessaan kunnon täysistuntotyhjennykselle. Eli jos nyt jatkasin sitten olohuoneesta, kun ei vettäkään sada :)

Painosta vielä... Kävin aamulla vaaálla ja oli taas paino sit vaihteeksi pudonnu 1,6kg, eli kokonaisnousu ei tällä hetkellä ole kuin se 3,6kg

(muksun painoarvio 3500g). Eipä ole turhia kiloja tullu, vaikka mässäilly olen kyl ihan mahottomasti enkä todellakaan ajatellu montako kertaa viikossa syön pizzaa yms herkkuja. Ja turvotus on sit kyllä kans sen mukainen nilkoissa! Vain lenkkarit tai sandaalit saan jalkaan ja niistäkin lenkkarit hieman ahistaa :/

Pikku-milli, ei tuo lapissa mökkeily yhtään pahalta kuulosta :) Tai no ehkä asiaan vaikuttaa se, et pohjosen immeisiä tässä ollaan. Me vietetään todennäkösesti juhannuksesta heinäkuun lopppuun pohjosessa. Jos vain mulla hermot kestää anoppikokelaan ja äitin juttuja/neuvoja ;) Onhan se tietysti ihan erilaista olla siellä pienen vauvelin kanssa, mut ollaan nyt ainaki niin kauan ku viihdytään :)

Isovanhempien innostuksesta oli ollu puhetta. Meillä miehen vanhemmat olivat heti innostuneita ja kyselevät vointia tämän tästä. Anoppikokelas on nyt sitten kutonu myssyä ja sukkaa pikkuiselle ja lupasi ottaa osaa ristiäiskustannuksiin. Omista vanhemmistani isä ollu hieman innostuneempi ja kysellyt voinnista yms, mutta äitillä kesti jostain syystä herätä tähän raskauteen todella kauan. Itseasiassa ennen sitä minun sairaalareissua se oli soittanu koko raskauden aikana tasan 2 kertaa ja kysyny vauvan ja minun vointia. Muuten kyllä oltu yhteydessä. Nyt sitten heräämisen tapahduttua soittaa joka päivä ja kyselee kaikenlaista :) Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)

Suippo kyseli jännityksestä... En miekään osaa jännittää synnytystä. Hieman jännittää sit se kotiin paluu ja vauva-arki, mut ei sekään paljoa. Jotenki sitä vain luottaa, että laitoksella ihmiset, jotka tietää missä mennään. Tietysti päivän ajatuksiin ei tässä vaiheessa mahdu paljoa muuta kuin vauva, synnytys ja se kotiin paluu, mutta se kait ihan normaalia :) Ja aika malttamaton olo täällä on!

Nuista Carriwell:n liiveistä vielä... Ne ei tosiaan ihan mahottomille rinnoille käy. Maksimissaan jotain D tai E, mut ei yhtään isommille.

Ne sporttimallin liivit ajattelinkin enimmäkseen yökäyttöön ja sit ne luukulliset muulloin. Yhdet Anittan liivit mieki ostin, kun Tikkurilassa PikkuHurmurissa oli -50%, ne vaikuttaa ihan hyviltä, normaalihintasina vain aika kalliita.

Mutta nyt ikkunoitten pesua jatkamaan ja supistuksia metsästään :D

Lisa & Pertti-Irmeli 38+3

Vierailija
73/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka, viimeistelevää remppasiivousta tehdään ja töihinkin tulin vaan käännähtämään, sähköpostit lukemaan ja palstan tietty!

Mä en nyt tiedä, et pitäiskö mun oikeesti olla paniikissa, kun niitä sydänääniä ei kuulunut! Eihän siitä mitään apua oo, että mä huolehtisin, mutta jotenkin tuntuu et kaikki muut on enemmän huolissaan kuin minä... :-/ Dopplerilla siis kuunneltiin vatsan päältä, ultra sit tehdään emättimen kautta vielä tässä vaiheessa.

En tiedä, pitäiskö tätä edes kirjoittaa, mutta mä tiedän romahtavani, jos menetän tän vauvan. Siksi oon pitänyt parempana, etten edes ajattele et mitään pahaa vois tapahtua.

Eilen illalla tunsin oloni kyllä tosi kurjaksi, kun olin ensin pari tuntia jumpassa ja salilla, sit oltiin kauan Bauhausissa ja vielä illan päätteeksi kurottelin uusia verhotankoja ja lamppuja paikalleen. Santeri ei tuntunut kovasti tykkäävän ja lopulta sit vaan makasin sohvalla ja katselin ku mies teki hommia. Kun päästiin evakkokämpälle, nukahdin vaatteet päällä sänkyyn. Peiton olin kyllä vetänyt päälle...

No, tänään mennään katsomaan Zen Cafeeta, se on mun lempparini ja ihanaa päästä kuulemaan niitä livenä taas.

Kaikille kivaa viikonloppua!!

-Osse ja Santeri rv 11+2

Vierailija
74/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mulla mennyt sun osoite ohi?! Mut saa lisätä meseen ken haluaa, sini_ankka@hotmail.com

Älä Osse huolehdi, mulla kuului sydänäänet ekan kerran 11+3 ja lääkäri sanoi silloinkin ettei välttämättä vielä kuulu pariinkaan viikkoon, pikkuisella on niin paljon tilaa siellä myllertää! En sit tiedä että oisko se istukan paikka vaikuttanut siihenkin?! Mutta älä vielä hermostu=) Jaksamista odotukseen, myös muille!

-Ankka & Prinsessa(nukkuu käsi poskella, niin tuli muuten maailmaankin=) 17 vrk-

Vierailija
75/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se terkkaritätikin oli niin nuori, että välillä vaikutti vähän epävarmalta sen laitteen kanssa. Saatoin tietty tulkita väärinkin. Se kyselikin istukan paikasta, mutta mulle lääkäri sanoi ultrassa, että istukka näyttäis olevan kohdun takaseinässä, joten ei pitäis olla tiellä. Tiedä häntä... No, murehtiminen ei tosiaan auta asiaa. Taidan kohta lähteä kaupan kautta takas kotiin siivoamaan, siinähän ne ajatukset siirtyy ihan muihin asioihin.

-Osse

Vierailija
76/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan silti kuului vasta noilla viikoilla. Don' t worry=)

Vierailija
77/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka, mä muistaakseni sen osoitteen laitoin silloin kun niitä muutkin laittoi, mutta meillä oli sillon just se muutto enkä meseen pääsyt ainakaan pariin viikkoon. Ja mut löytää mesestä siis ossalla: pn_82@luukku.com

Vähän vaihtelevasti kyllä muistan tota mesee avata =D

ja osse, sinuna en olis vielä huolissaan siitä kun sydänäänet ei kuuluneet. Toisilla ne kuuluu vasta joskus 16 viikollakin!!

Vierailija
78/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin omanapainen viesti tässä, kannatan kyllä niitä päiväpinoja niin ei pääsisi niin pitkäksi nämä pinot venähtämään.

(.)Kävin siis eilen neuvolassa ja kaikki oli kuten pitikin. Paino vaan pudonnut kilolla edellisestä mittauksesta. Älä osse huolehdi siitä sydänäänten kuulumattomuudesta. Mullekin lääkäri sanoi, että kokeillaan nyt että kuuluuko ja tosi pitkään se sai niitä etsiä. Minä meinasin jo hermostua! Lopulta sieltä kaiken kohinan keskeltä kuului vauvan sydänäänet ja toki se rauhotti mieltä. En tiedä sitten miten nuo kilot vaikuttaa siihen sydänäänten kuuluvuuteen. Minä olen tällä hetkellä tosi hoikassa kunnossa. Mutta uskon, että sulla on kaikki hyvin. Mullakin on ollut sitä mahanrepimistä ja nyt uutena tullut selkäkipu. Siellä masussa se Santeri raivaa vaan lisää tilaa itselleen. Luottavaisesti vaan seuraavaan ultraan, mullakin on se niskaturvotusultra maanantaina.

Tänään tulikin sitten se maagiset 12raskausviikkoa täyteen. JEE!!!

Terkuin Mörötin ja " Otso" rv12+0

Vierailija
79/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Heidi, millainen pääsiäinen teillä on ollut! Voin täysin ymmärtää ajatuksesi ja huolesi, sillä itsellä oli maanantai-tiistai samoja mietteitä. Mulla onneks vuoto oli pientä verrattuna noihin sun kuvaamiin. Onneksi kuitenkin olette kunnossa. Ottakaahan kuitenkin rauhassa ja lepäilkää!

Painosta on ollut puhetta. Vaikka ite olenkin vielä alkutaipaleella (tai siis kai jo keksikolmanneksella, jos olen oikein ymmärtänyt...) niin tuntuu, että painoa on tullut ihan riittämiin. Eilenkin illalla vatsa todella pömpötti jo. Näköjään ei enää kauaa pysy piilossa edes oppilailta, sillä ihan teltoissa en tahtoisi kulkea. Mulla on koko pienen ikäni ollut ongelmia painoni kanssa ja tuossa ennen raskautta olin jo ajatellut ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa parantaa ruokailutottumuksiani - taas kerran. No, sinne mappi ö-hön on taas ne suunnitelmat lentäneet. Koko ajan tulee puputettua jotain ja liikuttuakin ihan liian vähän.

Just tuli tänään radiosta, että on tehty tutkimus, että suurin osa odottavista äideistä liikkuu liian vähän ja tosi moni on ylipainoisia. Ja huomaan tosiaan kuuluvani siihen ryhmään. Mutta josko nuo ensi viikolle luvatut keväiset ilmat taas houluttelis lisää ulkoilemaan... (niin varmaan!)

Pikku-milli, mä en edes huomannut tota sun virhettä. Eli niin tarkasti tulee luettua.. ;o) Ja parempi se on noin päin. Ystäväni mies lähetteli taannoin viestiä heidän esikoisensa syntymästä ja hänelle oli myös nuo mittayksiköt hiukan hankalia: vaavi kuulemma painoi suunnilleen 3500kg (!)

Nytpäs täytyy lähteä tiskaamaan. Yök! Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja!!!

-Amy ja EkaVekara rv 13+1

Vierailija
80/88 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi valvontaviikko takanapäin ja onhan se aina yhtä ihanaa palata vapaille kotiin :) Juuri palailen oikein rentouttavasta kasvohoidosta!!!

Nyt on meneillään rv 17+2 ja muuta uutta ei kuulu, paitsi mua on alkanut supistelemaan!! Onko muilla ollut tässä vaiheessa vastaavaa?? Soittelin tänään terveydenhoitajalle, että supistelee ja aikasta usein on taas menkkamaisia jomotuksia. Supistukset ei ole siis kipeitä. No, terkka siirsi tiistain ajan itseltään lääkärille ja muutaman tunnin päästä mun soitosta käski mun viedä pissinäyte päivystyksenä. Itseasiassa kirvelyä pissitessä on olltukin, mut en sit tiedä kun ei aikaisemmin pissiittiä ole ollut.

Niin ja aivan kuin olisin nyt muutamien päivien aikana tuntenut liikkeitä :) Semmoista perhosen hivelyä tuntuu masulla kun tarpeeksi kauan makaa selällään ja jaksaa vain odottaa :)

Nyt lukemaan tätä pirun pitkää pinoa ;)

MiaMik ja bambiino rv 17+2