Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Ensikot vk 16###

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen on totisesti takana, mitään en tehnyt... no, kolmena päivänä kävin syömässä muiden luona ja yhtenä haettiin pannupizzaa... :) Voi meidän lapsi raukkaa, kun äitinsä on toivottoman laiska kokki. Taitaa joutua elämään pelkällä purkkiruoalla, ellei äitiyslomalla vihdoin iske into opetella kokkaamaan ihan kunnolla. Kyse on kuitenkin enemmän laiskuudesta kuin taidon puutteesta, joten ehkä toivoa vielä on...

Mitäs muille kuuluikaan.. Queenin puutarhasta tuli varmasti upea! Meillä kun ei ole parveketta, ei ole sitten puutarhaakaan. Ja huomasin pääsiäisenä kämppää siivotessa, että kukkia olis pitäny kastella remontin aikanakin...

amylle toivon totisesti, että vuoto on ihan harmitonta!

WC-Ankan kertomus kuulosti minusta lähinnä herttaiselta, ei pelottavalta. Mikähän kieltovaihe mulla on menossa. En ole uskaltanut vielä lukea vauvakirjastakaan synnytysjuttuja, etten kehittäisi itselleni mitään pelkoja turhaan. Koetan luottaa siihen, että kun loppu on hyvin, kaikki on hyvin.

ykkösopelle peukutukset työpaikan puolesta!!

pikku-millille vielä hiukan kärsivällisyyttä odotukseen!

Mitäs muuta... no, omaan napaan: Ylihuomenna on eka neuvola, vähän jänskyttää, et mitä siellä tapahtuu. Eilen oltiin lenkillä veljenpojan ja isänsä kanssa, otin portaissa muutaman hassun juoksuaskeleen ja heti alkoi kipu kohdussa. Päätin sitten ottaa rennommin loppumatkan ja käppäilin varovasti. Vähän ihmetyttää, jos nyt jo ei pysty mitään vähänkään " rajumpaa" harrastamaan, kun olen siinä käsityksessä ollut, että kaikkea sellaista saa tehdä, mitä ennen raskauttakin on tehnyt. Eikä noin normaalisti jumpissa mitään ole tuntunutkaan.

Mutta nyt töiden pariin. Kyllä teki neljä lomapäivää tosi hyvää, nyt jaksaa edes vähän suuremmalla innolla tulla aamuisin töihin.

-Osse ja Santeri 10+6

Vierailija
22/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttainenhan se koko synnytys olikin=D Kivut tosiaan unohtui jo siinä vaiheessa kun epiduraali alkoi vaikuttaa. Aika sekava tuo tarina kyllä oli nyt kun sen itekin paremmalla ajalla tarkastin läpi...mutta tosiaan, sanat ei riitä kuvaamaan kuinka UPEA kokemus se oli!!!

Täällä ollaan valvottu ja nukuttu vaihtelevalla menestyksellä. Pikkuneiti on aika hellyydenkipeä tapaus, mietittiin ensin että äkäiseltä vaikuttaa kuten äitinsä=D Mutta typy karjuu ainoastaan nälkäänsä tai halutessaan syliin, ja sylissä haluaakin olla paljon..!!! Ihana tyttö kyllä on, ja sai isänsä silmät ja hymyn ihan niin kuin toivoinkin! Plussana vielä pieni hymykuoppa toisessa poskessa=)

Huomenna saadaan vapaapäivä kun miehen vanhemmat ilmoitti tulevansa lapsenvahdiksi. Saa nähdä, taitaa asioita hoidellessa mennä! Mutta on hellyttävää kuinka innoissaan tuoreet isovanhemmat on tytöstä.

Nyt täytyy jatkaa hommia, sitä ennen Amylle hurjasti lämpimiä ajatuksia että kaikki olisi hyvin!!! Ja kaikkea hyvää muillekin..nauratti tuo Millin toivomus ettei muut kiilaa edelle, kyllä se itseäkin sillon harmitti kun tuntui että kaikki muut pääsee synnyttämään ennen mua=D!

Poikkean taas kun kykenen, nää sivut ei edelleenkään suostu firefoxilla toimimaan ja explorer tuppaa välillä jumittamaan koko koneen joten aika hiljasta mulla nykyään täällä vierailu=/

Niin sitä piti vielä sanoa että muistakaahan syödä suklaata jotta vauva jaksaa kasvaa, suklaata odotusaikana syövien äitien lapsista tulee kuulemma iloisia ja rentoja..mikähän tutkimus tuokin oli=D

-Ankka & Prinsessa 2 viikkoa-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas¿hereillä ollaan täälläkin suurinpiirtein. Viiden maissa aamulla kömmin sänkyyn ja kympin jälkeen nousin ylös. Vähän on toistaitoinen olo =D

Onpas suipollakin viikkoja jo paljon! Jopas aika menee vikkelään

Ankka, mä oon kanssa kuullut tosta tutkimuksesta, että suklaata syövien äitien lapsilla on helpompi tempperamentti =D No, mä oon siitä puolesta ainakin pitänyt huolen.

Viimeisintä masua olis tuolla taas¿ http://irc-galleria.net/view.php?nick=millipilli&image_id=33786577

Järkyn paljon se on neljässä viikossa kasvanut kun vertaa tohon edelliseen kuvaan =O

Niin ja tuota kuvaa klikkaamalla näkee taasen sieltä ne vanhatkin masut ja kun valitsee vasemmasta reunasta oletusalbumin niin näkee sen meikäläisen pärstänkin.

Jeps, kai sitä täytyy mennä heittämään pyykit koneesta rumpuun ja laittaa tiskit, että saa tänäänkin jotain aikaseks.

[color=red]pikku-milli & paco 38+4[/color]

Vierailija
24/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas kaikki!

Pääsiäisen vietosta on tultu eilen ja selvittiin kertomatta mummoille + porukoille! Jostain syystä mun vanhempani kyllä puhelivat mielestäni tavallista enemmän tyyliin " sitten kun niitä pikkuisia alkaa taas tässäkin talossa juosta.." . Samoin parhaan ystäväni äiti kysyi multa suoraan, että " ootatko sä vauvaa?" johon mä vaan pokkana että en, kun oon muuten vaan lihava. Oon siis kyllä varsin hoikka, mut maha on kasvanut, jostain syystä etenkin viimeisten kuukausien aikana, sen verran että siitä voi jotain kuvitella. Mut suurimmat luulot herätti kai alkoholittomuus. :-/ On tullut oltua sen verran ronski tuon juomapuolen osalta, että ei pysty kyllä kovin pitkään juhlien osanottajilta salaamaan.

Mua oksettaa. Annoin tuossa vähän aikaa sitten verensokerin laskea ihan liian alas, sitten en pystynyt syömään kuin jotain hedelmää ja kurkkua. Tää on semmoinen kierre, mihin ei pitäisi koskaan ryhtyä. Oon huomannut, että pahoinvointia estää kaikkein tehokkaimmin se, että syö mahdollisimman tukevasti mahdollisimman aikaisin päivällä. Siten verensokerit eivät pääsekään laskemaan hälytysalas. Meinasin pyörtyä yliopiston ruokalassa, mikä ei ollut hauskaa.

Mitähän kommentteja sitä piti...

Amylle virtuaalinen tsemppihalaus. TOIVOTAAN, ettei se olisi mitään vakavaa! Tulethan pian kertomaan uusimmat kuulumiset.

Ankalle kiitos synnytyskertomuksesta. On aina mielenkiintoista kuulla eri synnyttäjien kokemuksia, ja etenkin nyt, kun se itselläkin saattaa olla edessä...

Nyt pitää mennä taas tankkaamaan. En, en, en halua oksentaa!! :-P

:) Aurinkoista viikonalkua toivottelee Ladie, rv. 7+1

Vierailija
25/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Milli: Aivan mieletön maha! ;) Siis on tosiaan kasvanu aikalailla viime viikkoina kun vertas niihin aikasempiin kuviin. =) Musta on ihanaa kun on iso vauvamaha... voi ylpeenä sitä sitten kantaa. =0) Musta olis ihan tylsää jos ittelle tulis niin pieni maha, että sais vakuutella ihmisille, että on raskaana. :) Noh... siitä ei oo kyllä mulla pelkoo, kun nyt jo on tämmönen pötsi. ;)

Iglu: Kiva kuulla, että vauvan kanssa menee ihanasti (vatsa vaivoista huolimatta) ja vauva kasvaa. =) On kyllä mukava kuulla vauvallisten kuulumisia... tosin se nostaa vauvakuumeen sellasiin sfääreihin että ukko on ihmeissään. ;) Ootteko muuten WcAnkkan kanssa miettiny sitä vauvapuolen ensikoiden pinon alottamista... Sinne kun olis kohta taas 2 uutta siirtyjääkin (Pikku-Milli & Lisa)!!? =)

AinoAurora: Onnea asunnonvaihto juttuihin!! Nyt onkin sopiva hetki vaihtaa huushollia... vielä kun jaksaa... tai ei ainakaan hirmumaha ole muuttopuuhien tiellä. Toivottavasti teille löytyy pian sopiva koti! =)

Osborne: Mukavaa ekaa neuvola reissua! Lähteekö mies mukaan? Toivottavasti saatte mukavan neuvolatädin. =)

Oma ).)

Me ostettiin n. viikko sitten uus pyykinpesukone ja huomenna mennään ostaa samaa sarjaa oleva kuivausrumpu. =) Oon aivan tohkeissani. On ihanaa kun on uudet vehkeet joilla voi kohta pestä vauvapyykkiä! Niin ja niitä kestovaippoja! =) Tekis mieli jo nyt alkaa pesee pikkupyykkiä, mutta ei nyt sentään...

Liikkeistä mun piti semmosta kysyä jo aikasemmin, että kuinka helposti ne tuntemukset tunnistaa sikiön liikkeiksi?? Mä oon muutaman kerran illalla " kuulostellu" liikkeitä, mutta oon nukahtanu kesken kaiken... =) Enkä mä niitä liikkeiksi varmaan uskois, kun aattelen aina, että mä kuvittelen vaan! =) Mut enköhän sitten viimestään tunnista, kun Penni-Enni potkasee oikeen kunnolla johonki herkkään paikkaan. =D

Eipä muuta... Meen syömään WcAnkan ehdotuksesta yhden Kinder munan. =D

Burde ja Penni-Enni 16+2

Vierailija
26/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladie: Mulla on vieläkin sellasta, että jos on liian pitkään syömättä/ verensokerit laskee, niin tulee ihan sikahuono olo ja alkaa oksettaa. Useimmiten iltaisin kun on väsynyt. Pahin pahoinvointi loppu monta viikkoa sitten, mutta toi on vielä niiltä ajoilta jälijillä.

Ja mä muuten huomasin sen (" pahoinvointi viikoilla" ), että aina kun oli vapaa päivä tai olin menossa vasta yövuoroon, niin sillon oli monin kertasesti huonompi olo, kuin niinä päivinä kun olin töissä ja söin siellä. Välillä kävi mielessä, että pitäisköhän olla joka päivä töissä... =)

Mutta... niinkun ittekin sanoit... kantsii syödä ajoissa, ennenkun liian huono /heikko olo tulee. =)

Burde

Vierailija
27/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan oltu todella huono vointisia. Koko viime viikon oksetti lähes tulkoon 24 h. Ja jatkuu edelleen. Iltaisin enemmän ja siihen päälle vielä närästys. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta yökkinyt olen senkin edestä. Viikonloppuna oli olokin tosi kiukkunen. Syömisistä pitää pitää tosi tarkkaa huolta eli jos on vähänkin nälkä niin heti olo huononee.

Mun pitäisi mennä rintaliivi ostoksille, mutta en tiedä minkä kokoiset ostaisin. Isompia tarviin, kun mitä nyt on, mutta jos rinnat vielä kasvaa niin nekin jää sitten pieniksi. Sporttiliivejä olen nyt käyttänyt.

Aika hurjalta kuulosti ankan synnytyskertomus.

Perjantaina olisi se varhaisultra, toivottavasti siellä on kaikki kohdallaan.

- Redmary rv 7+0 -

Vierailija
28/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iglu: Muistaakseni se oli et D-vitamiini ei välity äidinmaidosta joten siksi pitää sitä antaa. Itseki syön monivitamiinia ja lisäksi annan Eetulle tippoja.

Amy: Mullaki oli vuotoa rv 11+6 ja paniikissa viiletin päivystykseen. Sairaalas todettiin tulehdus joka ilmeisesti aiheutti vuodon ja siihen sain kuurin.

Täällä Eetu kasvaa hurjaa vauhtia... 2kk neuvolas painoa oli kertyny jo 6290g ja pituutta 59cm, Iso poika jo :) Niin ja myös täällä hillitön vauvakuume jo nyt vaikka vauva kotona onki :)

Marika ja Eetu 10 vkoa

Vierailija
29/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä pahoinvoiville!Muistan vielä ite miten hirvetä se oli ja miten sitä aatteli että tää ei lopu ikinä ja koskaan en saa tuntea normaalia oloa enää!Mulla sitä kesti rv5-rv14 ja sit se vaa pikkuhiljaa väisty.

Mites Amy voi?Toivottavasti vuoto on loppunut!Misäs Ull-maij,Niamey,Queiro ja muut nassikat?

Onko teillä muilla ollu tässä vaiheessa tällasta:kun oon kävelly vähä aikaa ni sit rupee vihlomaa hirveesti alamahaa ja nivusii,iha ku maha joutus johki ihme shokkitilaan.Sit ku taivuttaa itteesä eteenpäin ja pysähtyy ni sit helpottaa.Mut kävelystä ei tosiaan tuu nyt yhtää mitää,nyt se alkaa jo parin minuutin päästä aina juilimaan.Pitäskö tästä kysyä lekurilta vai onks muilla ollu tällasta?massu kyl o ruvennu kasvamaa hurjaa vauhtia.

-pepsi rv19+2

Vierailija
30/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelästyimme suotta. *huokaa syvään!*

Yön hermoilun jälkeen aamu meni odotellessa, että pääsemme äitipolille tarkastukseen. Ihanaa, että ottivat asiani niin vakavasti ja ottivat meidät vastaan tänään vaikka ohje on, että 3 vrk kuluessa. Vuotoa ei sitten jatkunut illan jälkeen, mutta vatsaa on nippaillut vielä tänäänkin. Otettiin pissanäytteet ja ne oli puhtaat. Gyne ultrasi ja kaikki oli loppujen lopuksi hyvin.

Istukka on ilmeisesti kasvanut takaseinältä kohdunsuun yli, joten vuoto johtui kai siitä. Kohdusuu oli siisti ja mitään vuotoja ei enää ole ollut. Kyllä helpotti nähdä tyypin sydämen syke ja jumpat siellä. Ensin hän ei halunnut vaihtaa asentoa lainkaan, mutta hermostui gynen tönimisestä sitten niin, ettei millään olisi kääntynyt haluttuun asentoon. Tulossa siis äitiinsä ja isäänsä tuossa vilkkaudessa... =)

Meillä olisi ollut np-ultra ensi maanantaina, mutta kun nyt kerran ultrattiin, niin mitattiin myös se turvotus samalla kertaa. Turvotusta oli 1,3mm eli tosi ok sekin. Ja tyyppi vastaa nyt viikkoja 12+5, joten la pysyy siinä alkuperäisessä 27.10. - Hypättiin siis takaisin alkuperäiseen laskuun ja saatiin viis päivää " plussaa"

Iltapäivän sitten hemmottelin itseäni kampaajalla hakemalla pirteät kiharat ja uuden raikkaan punaisen värin hiuksiin. Ja vaikka vähän vatsaa vielä nipistelee, niin eiköhän tuo ole vain sitä kohdun kasvua...

Nyt en jaksa muille kommentoida, sen verran yön valvominen väsyttää. Palaan kommenttien kanssa huomenna. Voikaa hyvin!

-Amy ja EkaVekara - onnesta soikeana ja rv siis 12+5

Vierailija
31/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kaikkea tässä pitikään höpöttää... ;)

Amy, toivottavasti kaikki on ok. Mullakin oli vuotoa joskus 6. viikon tietämillä vai jälkeen. Ja jotenki odottelen että seuraavien " menkkojen" aikoihinki tulee.. Pessimisti kun olen.

Pikku-Millin masu oli aivan ihana!! Jouduinpa luovuttamaan sinun kuvien takia siitäkin että välttämättä omaa raskautta ei kaikki vielä huomaa 23. viikolla.. Silloin on veljeni häät ja isot sukulaispippalot onki tulossa. En vain ole niitä ihmisiä jotka haluaa itselleen erityistä huomiota. Mutta enpä taida välttyä tältä sitten kesällä :((

Tietty tykkään että masu alkais kasvaa mutta kaikki ne onnittelutoivotukset ja kuulumiset 200 ihmiseltä... ÄÄÄÄHHH!!!

WcAnkka: Ihana synnärikertomus! Eikä se ollu sekava! Mie ainaki pysyin kärryillä aivan helposti :)

Burde: Mulla on ollu samanlaista halua pestä vauvapyykkiä :) Eiköhän seki lopu joskus ku kone pyörii sit joskus kaikki päivät :)

Redmary: Mulla on aivan samanlainen etotusolo!! Yököttää koko aika mut oksennus ei tuu. Pahinta on silloin ku ei ole syöny :( Kuka keksi että pitää olla pahoinvointia???

Mukava kuulla pepsistäki!!! Sullaki jo nuin paljon viikkoja!! Hui kamala!!

Perjantaina on meidän eka neuvola! Jeeii!! Ja lauantaina pitää mennä tutkituttamaan minun kurkkua kun ollu nuita angiinoja aika monta viime vuosina.. :( Ja sitten varmaan kohta tuleeki kutsu ultraan ku katotaan mikä on tianne kaksosten kanssa. Ja sitten heti tietty perään np-ultra. Yhtä V***N ramppaamista lääkärissä :( Haluais vain maata sängyssä ja syyä vesimelonia :)

Mutta ykää pidetellessä ja hikisenä oikein onnellinen omasta tilasta :)

fio ja tuplat rv9+2

Vierailija
32/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesikki tuohon väliin :) Hieno homma että kaikki kunnossa!! Ja itseäänhän tässä ennekaikkea pitää hemmotella :)

Vierailija
33/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tämä pallukka ähisee ja puhisee ;) Kovin on masu pullahtanut pääsiäisen aikana esiin!!

amy: Mulla myös tuli vuotoa samoilla viikoilla! Johtui kohdunsuulla olevasta istukasta.. kuten myös sinulla! Istukka oli noussut rakenne ultraan mennessä ja vuodotkin loppui rv 20. Kontrolleita on ollut n. kk välein ja nyt viimeinen rv 28. Nyt kaikki hyvin ja masua kasvatellaan onnellisesti!

Meillä täällä hauska tilanne kun jokapuolelta olisi tulossa vauvalle tarvikkeita.. Eilen tuli miehen veljeltä viestiä että olisi varastossa kaikkea mitä kuvitella saattaa :)

Täytyy tieten ottaa vähän kaikilta..

Olen aivan kokonaan unohtanut käynnin hammaslääkärillä.. Täytyy tieten varata aika yksityiselle kun yleisellä puolella 2-3kk jonot ja raskauden takia ei pääse jonon ohi enää :(

Asukki kääntyi tänään pää alaspäin ja potki niin vimmatusti kylkiluihin.. Alkaa olla voimaa potkussa jo ihan että välillä tuntuu " ikävältä" vai voiko niin sanoa.. Ihanalta se aina tuntuu kun pieni liikkuu :)

Nyt täytyy lähtee maitoa hakeen abc.ltä.. Ei keretty kauppaan kun meni peli niin jännäksi :)

Huomiseen..

Niamey ja tiitiäinen rv 24+5

Vierailija
34/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin muut, sitten mie itte...

Queen, kuulostaa kivalta nuo visiot omasta " puutarhasta" parvekkeella :) Kiva napsia omia herneitä ja tomaatteja sit kesällä :) Voi kun itekki ois niin ahkera...

WcAnkka, kiitos synnytyskertomuksesta :) Onneksi en silti osaa alkaa jännittämään omaa synnytystä... vielä ainakaan ;) Ja suklaatahan tosiaan pitää syödä ja paljon! Tulee onnellisia lapsia ;)

Ykkösopella hommat etenee :D Kiva niin! Toivottavasti saat ihanat häät ja työpaikka varmistuu :)

Amy, onneksi kaikki hyvin =) Lepäilehän rauhassa :)

Pikku-Milli, yritän olla kiilaamatta, vaikka siivousoperaatiot aloitinki jo ;) Onkos tuo sinun masu muuten jo hieman tipahtanu? Lähtölaskenta alkaa :)

Burdella ihanaa aikaa kun saa sisustaa uutta kotia =) *Tahtoo kans oman talon* Ja onneksi olkoon tulevan kuivurin johdosta! Se on heti tiskikoneen jälkeen paras keksintö :) Sikiön liikkeistä sen verran sanoisin, että ihan ensimmäisiä ei ehkä heti tunnista niiksi, mutta asia varmistuu sit parin viikon kuluessa. Hoksaa yhtäkkiä, että niitähän ne oliki :)

Fiorella, suku osaa joskus olla rasittava, mutta hyväähän net vain tarkottaa... Oota ku ensin kerrot raskaudesta innostuvat ja sit viimisillä viikoilla alkaa JOKO-puhelut! ARGH! Lääkärissä käynneiltä ei kyl voi välttyä raskaana ollessa... Välillä tuntuu, että koko ajan joku ronkkimassa.

Niamey, kannattaa tosiaanki varata se hampilääkäri pian. Itellä ainaki teki tosi huonon olon maata selällään siinä tuolissa ku viikkoja oli 30.

AinoAuroralla leppoisan kuuloinen pääsiäinen :)

Suippo taas on viilettäny ympäri suomea... Koitahan levätäkki välillä :)

Iglu, vai että vauvakuume! Heh :D Kyllä sie olet nopea ! Mitä d-vitamiinia aloit antamaan rinsessalle? Minua kaverit neuvo ostaan Jekovit-tippoja, koska ne vesiliukoisia ja näin ollen aiheuttavat ehkä vähemmän vatsakipuja pikkuiselle.

Osborne, huomenna jännät paikat neuvolassa :) Älä jännitä kuitenkaan liikaa, ettei verenpaineet kohoa ;)

Ladie, kuinka maltoit olla kertomatta vauvasta ?! Mulla teki aikoinaan tosi tiukkaa olla etes hetki hiljaa :) Kivahan tiedosta ois ollu nauttia pitempäänki ihan vain miehen kanssa. Tsemppiä huonoon oloon! Usein pientä purtavaa helpotti mulla.

Redmarylle kans tsempitykset vointiin. Liiviasiaa on hankala tietää etukäteen, on niin yksilöllistä. Ite ostin vatsa nyt yhtä kokoa isommat imetysliivit. Hieman on kasvunvaraa...

Marikalla jo iso poika :) Kyllä aika kuluu!

Pepsimax, kuulostaa liitoskivuilta. Välillä tuntuu pahoina, välillä hieman parempia päiviä! Ja sitten alkaa pää porautuun alaspäin ja rakkoa kohti... Ai-jai-jai...

Ja oma napa: Pääsiäinen meni tosiaan rauhallisesti. Tänään olin aamulla neuvolassa ja kaikki taas ok. Sitten kunnon kierros kaupoilla (ikea, kodin 1, prisma, pikku hurmuri) ja kotia siivoaan. Onneksi mies oli apuna ja saatiin siivottua kämppä ja varasto :) Laitoinki tuonne annetaan palstalle ilmotuksen ylimääräsestä atk-pöydästä...

Huomenna ois se äitipolin kontrolli. Pitää kait taas varautua laukun kans, jos vaikka joutuu osastolle :/ Toivotaan kuitenki, et ei tarvis jäähä... Tai jos pitää jäädä, niin sit vain synnyttämään ;) Sieltä tulon jälkeen ajattelin jatkaa siivousoperaatiota sen verran, että pesis tuon parvekkeen, saunan ja ikkunat. Ei sitten tarvis vauvan synnyttyä tehä hetkeen mitään muuta ku nuuskia vauvapölyä :)

Pertti-Irmeli tuntuu porautuvan kovasti alaspäin. Ja neuvolan täti tunsi sen nenän pään kiinnittymistä kokeillessa :D Liitoskivut ovat liikkuessa ja ylösnoustessa julmetut, mutta mitä en kestäis pikkuisen takia :)

Nimiä yritettiin miehen kans kovasti miettiä taas vaihteeksi. Välillä meni ihan leikin laskuksi, mut jonkinlaista listaa saatiin kyl aikaseksi. Saa nähä kuinka sitten mieli kerkeää muuttua ennen ristiäisiä.

Nyt saa sit riittää tämä tarinointi!

Unia kaikille =)

Lisa & Pertti-Irmeli 38+0

Vierailija
35/88 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo, täällä ollaan taas illan viimesissä hitaissa... Kiva kun pepsis oli jo kaipaillutkin :)

Ihan aluksi pitää sanoa, että ihanaa, kun amylla ja pikkuisella oli kaikki hyvin! Kyllä tollanen varmasti säikäyttää ja hyvä kun menit heti lääkäriin, niin sun ei tarttenut yksinään murehtia asiaa. Toivotaan, että kurjat vuodot pysyy poissa ja saat vaan nauttia EkaVekaran odotuksesta.

Voimia pahoinvoinnin parissa pyristeleville, laralle, Redmarylle ja Ladielle!

Toivottavasti ope sait sen haluamasi viran!

Ankalla oli aivan liikuttava synnytyskertomus! Voi miten ylpeä ja onnellinen äiti sinä oletkaan!!!

Pikku-millillä on aivan valtava masu jo! Mäkin otin pääsiäislomilla masukuvia, ja kyllähän toi omakin pötsi alkaa jo olla aika näyttävä. Fio, turha kuvitellakaan, että häiden aikaan voisit piilottaa masun! Mulla kaikki vastaantulevat jo kommentoi mahaa ja kyselee laskettua aikaa jne. Tänäänkin oli ihanaa, kun kampaajan kanssa höpistiin pitkät pätkät vauvoista. Hassua! Se kysy heti, kun mä tulin ovesta sisään, että onko poika tulossa?! Kuulemma oli ihan poikamasu ja minä näytin niin " hehkeältä" , että ei voinut olla tyttö kyseessä :)

Juu, älä huoli pikku-milli, minä ainakaan en halua tulla kiilailemaan tässä jonossa, vaan odottelen kiltisti vuoroani elokuulle.

Osse, noi kohtukivut on varmasti ihan normaaleja. Mulla oli just tossa samoilla vaiheilla tosi kipeät nivuset aina kun nousin ylös nopeasti esim. sängystä. Jotkut kiinnikkeet vaan löystyy ja siitä aiheutuu kuulemma just tollasta kipua. On sitä nykyäänkin aina välillä.

Mullakin on kyllä muutkin kiinnikkeet alkanut löystyä oikein pahemman kerran. Istuminen alkaa kuulkaa olla todella tuskallista! Töissä iltapäivällä en kertakaikkiaan enää pysty istumaan, kun häntäluuhun sattuu, ja silti pitäis pystyä tekemään hommia. Kävin jo tänään Instrumentariumissa kysymässä, olisko jotain tyynyä tai muuta apuvälinettä tähän vaivaan, ja ne sano, että noissa mammaliikkeissä vois olla jonkinlaisia tyynyjä, joita saattaa joutua käyttämään synnytyksen jälkeen. Ei kai sitä ole kielletty käyttämästä jo ennen synnytystä, joten täytyypä käydä kyselemässä.

Ankalle kiitos suklaavinkistä! Täälläkin on sitä puolta tosin hoidettu ihan kiitettävästi jo oma-aloitteisesti. Pääsiäinen meni aivan mahdottomaksi herkutteluksi, ja tästä hyvästä saan varmaankin tupenrapinat perjantaina neuvolantädiltä!

burde! Kuten kaikki varmaan muistaa, mä en tunnistanut liikkeitä varmoiksi kun vasta vajaata viikkoa ennen rakenneultraa eli 18+5 tai 18+6. Sitä ennen oli kaikenlaista pörräystä, josta ainakin osa oli varmasti vaan mun mielikuvituksen tuotoksia, mutta ehkä osa olikin jotain hentoista liikehdintää. Nyt muuten pikkuquu on jo niin voimissaan, että se potkii välillä tosi lujaa! Mieskin pystyy sen jo tuntemaan ja kyllä sitä hymyilyttää! :) Tänään pikkuquu alkoi hirmuisen jumpan just kun olin istahtanut kampaajan tuoliin. Hänkin halusi ilmeisesti kovasti osallistua kampaustouhuihin. :)

Niamey, miten ihmeessä tiedät, miten päin vauveli on? Mä oon yrittänyt sitä seurailla, mutta tuntuu, että potkuja ja liikehdintää tuntuu välillä ihan joka puolella! Onko vauvan kädetkin niin vahvat, että niistä voi jo tuntua liikkeitä?

Vilkutukset kaikille Enskarinyytin jo noutaneille! Kiva kun jaksatte käydä kertomassa kuulumisia vauva-arjesta. Pistäkää ihmeessä pystyyn se Enska-pino vauvapuolelle, perästä nimittäin tullaan!

Nyt lopetan tän romaanin ja käyn haukkaamassa jotain iltapalaa ennen nukkumaanmenoa. Ah, ihanaa päästä sänkyyn, kun ei tartte istua tän hännän päällä!

-Q- ja -q- 22+1

Vierailija
36/88 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aamu =) Sain nukkua viime yönä 1.15-05.45 yhteen putkeen. Tosi pirteä olo. Sittenki heräsin itse ja kun tajusin, että ulkona on jo valosaa ja että K on nukkunut pitkät pätkä, oli mun katottava paniikissa, että se hengittää. Neiti sitten heräskin 6.15 syömää ja nyt nukkuu taas. Eilen piti aikamoista showta 18-1.00 eli ei ihme, että uni maistuu. Mä oon nytten sitten kirjotellut jo pari mailia. Tänää on eka neuvola lastenneuvolassa. Siitä pitäs lähteä kaupungille kenkäostoksille ja mun isän kanssa syömään. Sit tulee pari opiskelukaveria meille iltapäivällä kahville ja iltasella meen kaverin kaa kävelee ja sen jälkee saunotaa... Kiire päivä. Onneks nukuin hyvin. Miten kaikella ohjelmalla onkin tapana pakkautua samaan syssyyn?

Kauheita määriä en jaksa nyt kommentoida, kun oon laiska enkä jaksa lukea viestejä kauheesti uudestaan tuolta alusta päin =)

Ykkösope sitten kiilaa niiden häidensä kanssa mun edelle. Anna sitten ainakin jotain vinkkejä. Meillä on vasta tammikuussa. Hirvittää vaan, miten saadaan kustannettua kaikki ne menoerät. Joudutaan ottamaan lainaa... Mä oon sen verran lapsellinen vielä, että halusin odottaa häihin sen verta että a) voin sitten iteki hieman siemailla siellä ja b) ois ees jotenkin mahdollista laihduttaa ennen niitä.

Lisalle onnea äpoli käyntiin. En nyt tiedä, toivoisikko jo jääväsi synnyttämään vai et. On muuten kunnioitettavaa, miten jaksoit kommentoida varmaan kaikkien kirjoituksia =)

Q:lla on ihanat vaiheet kyllä menossa liikkeiden kanssa. Itse yllätyin, kun tunsin ekat vaimeat liikkeet rv 15+5 ja isikin tunsi liikkeitä jo rv 21 tai 22. Siis yllätyin näistä siksi kun oli hieman etinen istukka ja noita omia rasvavarantojakin on kertynyt ihan mukavasti. Niiden vuoksi kun sanottiin, että liikkeet tuntuvat melko myöhään...

No mutta, taidan hakea vielä toisen kupin kahvia ja koittaa nauttia siitä ennen kuin muu väki herää (jopa koira nukkuu rauhassa).

Iglu ja Kerttu rv 41+0 ;)

Vierailija
37/88 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut taas aikoihin kirjoiteltua, kun jotenkin tuntuu, ettei ole mitään uutta ja mullistavaa kerrottavana...

Tuossa luin teidän juttusia ja huomasin, että täällähän oli useampi, joka tuskailee samoilla viikoilla kun minä... ja nimenomaan tuskailee sen yökötyksen kanssa!

Minäkään en ole vielä oksentanut, mutta hyvin lähellä se on monesti ollut ja sellaista kokopäiväistä kuvotusta... Ja koko ajan pitää syödä.

Tässä mietiskelinkin, että olisinko niin röyhkeä, että kävisin hakemassa sairaslomaa, niin sais vaan köllötellä kotona. Töissä on niin ikävä olla, kun kuvottaa...

Viikon päästä on eka neuvola ja sitä kovasti odotan...

Pääsiäisen aikana kerroin muutamalle kaverille raskaudesta ja minusta on hassua, että kaikki tuntuvat kovin yllättyneiltä. Ehkä eniten järkyttyy kaikki sellaiset, joilla ei itse ole lapsia...

Mutta nyt on mentävä. Yökötys tekee taas voimakkaasti tuloaan... Taidan minä mennä käymään siellä työterveyshuollossa ja hakea sairaslomaa. Mutta ensin täytyy taas syödä...

-cactus- rv 7+5

Vierailija
38/88 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Amy että kaikki on kunnossa, mä ajattelin sua tänään kun ajelin töihin ja toivoinettä kaikki olisi kunnossa, lähetin sellaista energiaa sinnepäin.

Oli tosi kiva tulla lukemaan että kaikki on hyvin.

Paha olo on vallannut minut, vaikka juuri eilen taisin kehua että ei oo ollu, niin nyt on....ällöttää ja öllöttää aikalailla, posliinia ei ole vielä tarvinnut halata onneksi.

Täytyy kertoa hauska juttu viime viikonlopulta, kun olimme ystäviemme luona kylässä, heillä on kolme lasta 7, 3 ja 1,5 vuotiaat, kerroimme heille raskaudestani, 3 vuotias sitten hyppäsi syliini, nosti paitaani ja huusi että vauvaaaaa,vauvvaaaaa, ja pyysi näyttämään vauvaa, oli aika selittäminen että ei sitä voi vielä näyttää, että jouluna sitten.

Näytin minkä kokoinen vauva nyt on kun hän ihmetteli miksei masu kasva, vaikka äidillä kasvoi....

Kyllä lapset on ihania, 3-vuotias tulee kuulemma sitten hoitamaan, jos me halutaan mennä kauppaan :D

Vierailija
39/88 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin intoudun kirjottamaan kun yksi tärkeä virstanpylväs täyttyi, eli tänään 12+0!! Heti menin omaan napaan, sori... mut oon kyl lueskellu innolla teidän ihania kuulumisia. Oon vaan niin täpinöissäni ku mulla on parin tunnin päästä ihan eka ultra!! Saa vihdoin nähdä mitä tuolla masussa on! Ja sit vois ruveta kertoilemaan jo ihania uutisia vanhemmille ja muille, kun ei jaksais vaatteilla enää yrittää piilottaa tätä kumpua. Jänskättää ihan kauheesti!

Tsemppiä munkin puolesta kaikille pahoinvoiville, voin omastaki kokemuksesta kertoa et kyl se helpottaa, mulla ainaki melkee kokonaa loppunu jo. Nyt vaan vaivana päänsäryt ja selkäsäryt ja vatsakin välillä jotenki " hellänä" ?!? Oletan kaiken kuuluvan asiaan :-)

Tuun myöhemmin kertomaan miten ultra sujui, sen jälkeen pystyn ehkä taas kommentoimaan muidenkin juttuja :-P

JoJo ja Napero 12+0 täpinöissään...

Vierailija
40/88 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on väsynyt äiti...

Onneksi Amyllä kaikki kunnossa!

Se taitaa tosiaan olla pikku-millin vuoro seuraavaksi jakaantua!

Mulla on täällä aivan ihana hymytyttö! Hymyilee jo tosi paljon, varsinkin kun vaihdetaan vaippaa tai vaatteita. Suu auki naureskelee, niin että ikenet näkyy!

Nukkumaanmenosta ei meinaa tulla mitään iltaisin, tosi vaihtelevalla menestyksellä nukahtaa, välillä aikaisemmin, välillä taas tooosi myöhään... no, eiköhän se tästä. Täytyy vaan muistaa, että tyttö on kuitenkin vielä melko pieni, vaikka välillä se jo niin isolta tytöltä vaikuttaakin. Viime neuvolassa viikko sitten tyttö painoi vähän vajaa 5kg ja pituutta 57cm, sanoivat, että on pitkä tyttö!

Mä tunsin ekat varmat liikkeet muistaakseni rv21, silloin osasin jo kuplinnat liikkeiksi tunnistaa.

Pitäisikö meidän jakaantuneiden jo kohta puoliin tosiaan tuonne vauvat-puolelle pinoutua...? Meitähän rupee olee jo aika monta, minä, marika, Iglu, Ankka... olikos muita? Niin voidaan sitten käydä vuoroin vieraisilla odottavien ja jakautuneiden pinoissa vähän kuulumisia kertomassa.

NapNap ja tyttö 6vko