Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan amkiin mutta pelkkä opinnäytetyön esitys ahdistaa valtavasti jo valmiiksi

Vierailija
05.02.2018 |

:( t. ujo

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä rohkeasti. Ujoudesta pääsee eroon jos haluaa. Itsekin olen vähän esiintymiskammoinen ollut ennen, mutta oikein hyvin pärjännyt. Esiintymiseen tottuu äkkiä :)

T: amkkilainen

Vierailija
2/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt 1,5v AMK:ta takana. Ei meillä mitään yksilöesityksiä ole IKINÄ. Aina jos jotain esitetään, niin ryhmässä kavereiden kanssa yhdessä. Ja lyhyitä pieniä esitelmiä, ei mitään isoja ole ollut.

Muutenkin opetusta on nykyään todella paljon verkossa. Verkko-opetuksen määrä on oikeasti yllättänyt.. vai onko tämä koulukohtaista? Itse opiskelen Laureassa. Olen kyllä tykännyt koulusta. Opinnäytetyöstä ei tietysti kokemusta vielä.

On ihan hyvä oppia ujoudesta eroon niin, että pystyy pieniä esitelmiä pitämään. Rohkeasti vaan hakemaan! Toivottavasti pääset sisään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala? Meillä on lähes joka kurssilla suullinen esitys ja tää voi kuulostaa esiintymiskammoiselle järkyltä, mutta tässähän sitä pääsee kevyesti jo harjoittelemaan pitkin opintoja. 

Vierailija
4/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi ujostella esiintymistä? Ettekö ole jo ala-asteella esiintyneet luokan edessä? Eikä senkään pitäisi olla mikään juttu, koska harrastuksissa vasta joutuukin olemaan ihmisten edessä koko ajan.

Vierailija
5/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Ammattiopistossa jätin vain esittämättä, vaikutti tietty arvosanaan mutta pääasia että paperit saa.

6/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi ujostella esiintymistä? Ettekö ole jo ala-asteella esiintyneet luokan edessä? Eikä senkään pitäisi olla mikään juttu, koska harrastuksissa vasta joutuukin olemaan ihmisten edessä koko ajan.

Oletko tosissasi?

Vierailija
7/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Mikä ala? Meillä on lähes joka kurssilla suullinen esitys ja tää voi kuulostaa esiintymiskammoiselle järkyltä, mutta tässähän sitä pääsee kevyesti jo harjoittelemaan pitkin opintoja. 

Kuulostaa hirveeltä........ en varmaan selviäis ikinä...... :/ 

- toinen esiintymiskammoinen joka haaveilee sosionomi-opinnoista... haaveeksi kai jääkin. :(

8/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pin kirjoitti:

Kuulostaa hirveeltä........ en varmaan selviäis ikinä...... :/ 

- toinen esiintymiskammoinen joka haaveilee sosionomi-opinnoista... haaveeksi kai jääkin. :(

Ne esitykset on meillä (liiketalous) lyhyitä ryhmäesityksiä ja varmaan ainakin puolet jännittää ihan näkyvästi, loput salaa. Esiintymiskammoiset saa ainakin mun ryhmissä aina valita ensin missä vaiheessa puhuvat mitäkin, että pääsevät heille ikävistä esityksistä mahd. helpolla. Arvosanoihin en ole hermoilun koskaan huomannut vaikuttavan, vaan opettajat ottavat reilulla tavalla huomioon tällaiset erot. 

Vierailija
9/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sopia opettajan kanssa että esität suoraan hänelle tai teet ryhmässä tai miten sinulle sopii. Monet kyllä joustavat. Useissa kouluissa järjestetään myös jännittäjäryhmiä, joissa voi työstää jännitystään. 

Ks. http://www.yths.fi/jannittaa

Vierailija
10/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

No siis todella.

Vierailija
11/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit sopia opettajan kanssa että esität suoraan hänelle tai teet ryhmässä tai miten sinulle sopii. Monet kyllä joustavat. Useissa kouluissa järjestetään myös jännittäjäryhmiä, joissa voi työstää jännitystään. 

Ks. http://www.yths.fi/jannittaa

Mitä? Siis jopa erityisryhmät pystyisivät esiintymään jännittämättä. Millaista porukkaa tuo on, joka menee johonkin jännittäjäryhmään? Miten sellainen voi edes opiskella?

Vierailija
12/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt sentään mikään yliopisto ole!

Vierailija
13/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Siis jopa erityisryhmät pystyisivät esiintymään jännittämättä. Millaista porukkaa tuo on, joka menee johonkin jännittäjäryhmään? Miten sellainen voi edes opiskella?

Jännittäjäryhmään hakeutuu ihmisiä, jotka haluavat hallita ahdistustaan (eivät esim. purkaa sitä piikitellen nimettömänä nettipalstoilla).

Sellainen ihminen voi opiskella oikein hyvin, koska usein jännittäjällä on vähän liiankin tehokkaat hoksottimet. Jännittäminen onkin sitä, että pohtii turhan monesta näkökulmasta esiintymistilannetta sen sijaan että antaisi mennä vaan lunkisti. 

Vierailija
14/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt sentään mikään yliopisto ole!

Onhan se. University of Applied Sciences.

Vierailija
15/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiintymisjännityksestä pääsee kyllä eroon. :-) Itse jännitin niin, että hikoilin paidan märäksi, vatsa meni sekaisin, itketti ja takeltelin puhuessa. Harjoittelua se vaatii ja sitä että jaksaa kerta toisensa jälkeen yrittää. Se auttoi kun tiesin että joitakin muitakin jännittää. Kokonaan jännittämisestä ei pääse eroon, mutta se voi auttaa esiintymistä. Ammattinäyttelijätkin jännittävät!

Vierailija
16/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit suhtautua asiaan kuin ammattimuusikko. Muusikot ja muut esiintyjät käyttävät hyvin yleisesti apuvoimia. Siinä ei ole mitään hävettävää. Haluathan vain tehdä parhaasi kuten maailman kuuluisimpien orkesterien soittajatkin.

Vierailija
17/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitin esiintymistä niin, että mietin tuleeko opinnoista mitään. Hain kuitenkin opiskelemaan, hakeuduin jännittäjäryhmään opintojen aikana ja se auttoi todella paljon. Myös mindfulness-harjotuksista on ollut apua, kun olen oppinut sietämään jännityksen tunteita ja olemaan niiden kanssa sen sijaan, että yrittäisin väkisin päästä niistä eroon keinolla millä hyvänsä. Itseni nolaaminenkaan ei enää huolestuta samalla tavalla.  Nykyään hakeudun ihan vapaaehtoisesti esiintymistä vaativiin tehtäviin ja jälkeenpäin olen kyllä yleensä aika ylikierroksilla, mutta itse esiintyminen voi olla kokemuksena miellyttäväkin.

Vierailija
18/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan pelkää. Se on pienin murhe koko opinnäytetyössä. Suurempia murheita ovat:

-aihe ja sen rajaus

-aineiston hankinta

-tekstin tuottaminen kaikkien niiden ohjeiden mukaan

T. 2 vuotta sitten valmistunut

Vierailija
19/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae yliopistoon, ei meillä ainakaan mitenkään gradua esitelty, toki puhuttiin seminaarissa asiasta suunnitteluvaiheessa.

AMK:ssa mua stressaisi jatkuvat ryhmätyöt, joita olen kuullut siellä olevan. Tykkään tehdä yksin.

Vierailija
20/105 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä turhaan pelkää. Se on pienin murhe koko opinnäytetyössä. Suurempia murheita ovat:

-aihe ja sen rajaus

-aineiston hankinta

-tekstin tuottaminen kaikkien niiden ohjeiden mukaan

T. 2 vuotta sitten valmistunut

Allekirjoitan täysin. Eniten pata jumahti litterointeihin.

T. Juuri opparin valmiiksi saanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän