Selviytyjät Suomi 2018
Kommentit (2836)
Kimmo kyllä kaivoi kuopan itselleen, todella tyhmä veto.
Itse en toimisi noin sillä kostautuu finaalissa.
Zandeli kirjoitti:
Kyllä Juhana on pelin kieroin, mutta näinhän peliä pelataan. Samoin Sampo ja Kimmo, mutta se on pelin henki.
Minusta voittaja saisi olla joku muu kuin Ilari, joka ei tosiaan ole muutakuin Juhanan lakeija. Tyhmää siis huudella samaa Kimmosta Sampon lakeijana.
Tää peli ratkesi siiinä vaiheessa kun Sara ei käyttänyt amulettiaan, sen käyttö olisi ollut parasta Juhanalle.
Lisäksi toivottavasti tuotanto ei enää keksi typeryyksiä, minusta Kain pudotus oli sitä. Pelin pitäisi mennä luonnollisesti jotta nähdään kuka se oikea voittaja on.Mutta Juhana on juuri sellainen että tekee mitä lystää ja sitten kun joku muu tekee samoin niin ai että sitä kauhistellaan. Ja Katjalla on vain hermot mennyt Juhanaan, eikä ihme kun koko ajan itseään korostaa. Juhana tässä on kiusaaja, jos joku. Ei voi edes rehellisesti yrittää voittaa kisoja vaan pitää tuoda taktiikkaa häiritsemällä muita. Nyt kun toiset blokkasi hänet taktikoimalla niin se on väärin. Just näin toimii Juhana.
Oletko nähnyt kyseisen jakson??
Katjan käytös on kyllä ihan kamalaa ja hän ei ainakaan voita.
Omat suosikit oli Kimmo, James ja Juhana,
Nyt James ja Juhana poissa.
Kimmosta meni maku eli en toivo enää hänen voittoa ja en kyllä Jannin enkä Samponkaan.
Ilari taas niin laiska.
Juhana osoittaa olevansa tekopyhä p*ska. Jätkä pitää itseään älykkäänä, muttei älyä sitten sen vertaa löytynyt, että strategisessa pelissä olisi osannut pelata. Kyse ei ole likaisesta pelistä, kun osaa järjestää nappulat oikein. Kimmo osas.
Katjahan pelas täysin omaa peliään. Juoksenteli vettänsä täysin yksin. Sen näkee selkeesti. Myös Sampo.
Ilari sen sijaan jää tien tukoksi Juhanan puolesta. Ilari näki tämän peli liikkeen, ei "älykkö" Juhana.
Juhana itse parissa edellisessä kisassa käytti strategianaan suun soittoa, joka tepsi. Jokunen olisi voinut sanoa sitä likaiseksi peliliikkeeksi, muttei tehnyt niin,. Kyllä takapuoli pilkotti, mutta ihan käypä turhautumisen ilmaisu.
Juhanan toistuva nillitys koulukiusaamisesta oli lähinnä myötähäpeällistä. Ei se häviö miksikään muutu, vaikka pajattaa asiasta taukoamatta.
Kimmo näki mahdollisuuden auttaa Jannia, hän teki niin. Kuten Ilari jelppi Juhanaa. Miksei Ilaria kukaan hauku likaiseksi pelaajaksi? Koska pokeripelaajalta voi odottaakin pelisilmää, mutta radiojuontajalta ei? :D
Juhanan "peliliikkeet" ja säälin haku koulukiusaamispuheilla selkeesti upposi kansaan. Ei tullut voittoa Selviytyjissä, mutta sympatiat katsojilta.
Näin se vie jengiä kuin pässiä narussa.
Juhana ei ole niin taktikko, itse asiassa ei osaa keskittyä ja siksi höpöttää muille. Roikkumisissa vaihtelee asentoja turhaan ja haaskaa voimia ja riskeeraa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin kilpailu ei ole peliä vaan kilpailut oli yksilö kilpailuja.
Kilpailuissa paras voittaa.Toiseksi erittäin tyhmä veto toimia noin, kostautuu finaalissa.
Nyt Juhana on kertomassa mitä hänelle tehtiin ja näin estetään näiden törkimysten voitto ja siksi voittaja on Ilari.Kannattaisi vähän pitemmälle miettiä miten toimii.
Eikä kannata niin kauheasti mielipidettänsä sanoa jos ei ole nähnyt kyseistä jaksoa.
Pakko sanoa että olin täysin tyrmistynyt.Kilpailuihin ei kuulu juoniminen, Katja on kyllä tosi kuvottava seuraavassa jaksossa.
"Kilpailuihin ei kuulu juoniminen..." Mitä ohjelmaa sä katsot? Minä katson Selviytyjiä, ja ohjelmaan on AINA kuulunut juonimista. Kummallinen kommentti. Ihmettelen myös kommenttiasi, että ei kannata sanoa mielipidettä jos ei ole kyseistä jaksoa nähnyt. Miksi ihmeessä te sitten keskustelette täällä jaksoista, jotka ei ole vielä edes tulleet tv:stä? Aika ylimielistä. Tehkää itsellenne oma ketju, jonka otsikko on Spoiler Selviytyjät. Siellä voitte keskustella keskenänne, ja me tyhmät ajantasalla olevat tv-katsojat ei tulla pilaamaan teidän kommentointia.
En pidä tuosta Juhanasta yhtään. Voin kuvitella miten ärsyttävää sen kanssa olisi yli 20 päivää jossain leirissä, josta ei pääse pakoon. Todella itsekkään oloinen ihminen. Epämiellyttävää katseltavaa, hänen ilmeensä eivät värähdä, osaako edes hymyillä? Älykäs, mutta ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Zandeli kirjoitti:
Kyllä Juhana on pelin kieroin, mutta näinhän peliä pelataan. Samoin Sampo ja Kimmo, mutta se on pelin henki.
Minusta voittaja saisi olla joku muu kuin Ilari, joka ei tosiaan ole muutakuin Juhanan lakeija. Tyhmää siis huudella samaa Kimmosta Sampon lakeijana.
Tää peli ratkesi siiinä vaiheessa kun Sara ei käyttänyt amulettiaan, sen käyttö olisi ollut parasta Juhanalle.
Lisäksi toivottavasti tuotanto ei enää keksi typeryyksiä, minusta Kain pudotus oli sitä. Pelin pitäisi mennä luonnollisesti jotta nähdään kuka se oikea voittaja on.Mutta Juhana on juuri sellainen että tekee mitä lystää ja sitten kun joku muu tekee samoin niin ai että sitä kauhistellaan. Ja Katjalla on vain hermot mennyt Juhanaan, eikä ihme kun koko ajan itseään korostaa. Juhana tässä on kiusaaja, jos joku. Ei voi edes rehellisesti yrittää voittaa kisoja vaan pitää tuoda taktiikkaa häiritsemällä muita. Nyt kun toiset blokkasi hänet taktikoimalla niin se on väärin. Just näin toimii Juhana.
Oletko nähnyt kyseisen jakson??
Katjan käytös on kyllä ihan kamalaa ja hän ei ainakaan voita.
En puolusta Katjaa, mutta mitä Katja sitten teki sun mielestä kamalaa?
Hän sanoi suoraan, että pelas omaa peliään rauhassa. Oli jopa edellä ja sitten huomas Ilarin ankkuroineen ruhonsa punaiselle portille ja suivaantui ja sitten kosti.
Näin luulis tekevän kaikkien, jotka näkee, että oma peli vaikeutuu huomattavasti. Ehkä tuo kosti sana on jopa väärä tässä tilanteessa.. ihan pelillisesti järkevää vaihtaa taktiikkaa, kun alkuperäinen suunnitelma meni mönkään.
Outoahan tässä keskustelussa on myös se, että pyritään erottamaan koskemattomuuskisat itse Selviytyjät kisasta? Mitä ihmettä?! :D
Koskemattomuuksissa on paljon kyseessä pelin jatkuvuuden suhteen. Tietenkin ne kuuluu yhteen.
Veikkaan, että Kimmo on top3:ssa, voittaa viimeisen koskemattomuuden ja valitsee taktiikkasyistä Ilarin kanssaan finaaliin. Sitten kostautuu 😁
Vierailija kirjoitti:
Juhana osoittaa olevansa tekopyhä p*ska. Jätkä pitää itseään älykkäänä, muttei älyä sitten sen vertaa löytynyt, että strategisessa pelissä olisi osannut pelata. Kyse ei ole likaisesta pelistä, kun osaa järjestää nappulat oikein. Kimmo osas.
Katjahan pelas täysin omaa peliään. Juoksenteli vettänsä täysin yksin. Sen näkee selkeesti. Myös Sampo.
Ilari sen sijaan jää tien tukoksi Juhanan puolesta. Ilari näki tämän peli liikkeen, ei "älykkö" Juhana.
Juhana itse parissa edellisessä kisassa käytti strategianaan suun soittoa, joka tepsi. Jokunen olisi voinut sanoa sitä likaiseksi peliliikkeeksi, muttei tehnyt niin,. Kyllä takapuoli pilkotti, mutta ihan käypä turhautumisen ilmaisu.
Juhanan toistuva nillitys koulukiusaamisesta oli lähinnä myötähäpeällistä. Ei se häviö miksikään muutu, vaikka pajattaa asiasta taukoamatta.
Kimmo näki mahdollisuuden auttaa Jannia, hän teki niin. Kuten Ilari jelppi Juhanaa. Miksei Ilaria kukaan hauku likaiseksi pelaajaksi? Koska pokeripelaajalta voi odottaakin pelisilmää, mutta radiojuontajalta ei? :D
Juhanan "peliliikkeet" ja säälin haku koulukiusaamispuheilla selkeesti upposi kansaan. Ei tullut voittoa Selviytyjissä, mutta sympatiat katsojilta.
Näin se vie jengiä kuin pässiä narussa.
Kiusaamispuheet kyllä ovat alkaneet katsojien suunnalta, ei Juhanan. Ohjelmaa katsoessa minäkin huomasin, että ennen mahtityyppiksi luulemani Katja onkin kiusaaja Juhanaa kohtaan. Aluksi voittajasuosikkini oli Sampo, mutta ei enää koska hän meni mukaan kiusaamismentaliteettiin Juhanaa kohtaan. Myös olin pitänyt Juhanaa ärsyttävänä jonkin Diili-juttujen perusteella. Selviytyjiä katsoessa KAIKKI sympatiani ovat kääntyneet hänen puolelleen. Hän on kiusaamisen uhri ja silti käyttäytyy itse niin, ettei sano loukkaavasti kellekään. Ja vielä nyt youtube-videoillaan on puolustanut jopa kiusaajiaan. Osa katsojistakin on mennyt mukaan kiusaamiseen ja asennoituu jo lähtökohtaisesti negatiivisesti kaikkeen Juhanaan liittyvään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vie jengiä kuin pässiä narussa.Kiusaamispuheet kyllä ovat alkaneet katsojien suunnalta, ei Juhanan. Ohjelmaa katsoessa minäkin huomasin, että ennen mahtityyppiksi luulemani Katja onkin kiusaaja Juhanaa kohtaan. Aluksi voittajasuosikkini oli Sampo, mutta ei enää koska hän meni mukaan kiusaamismentaliteettiin Juhanaa kohtaan. Myös olin pitänyt Juhanaa ärsyttävänä jonkin Diili-juttujen perusteella. Selviytyjiä katsoessa KAIKKI sympatiani ovat kääntyneet hänen puolelleen. Hän on kiusaamisen uhri ja silti käyttäytyy itse niin, ettei sano loukkaavasti kellekään. Ja vielä nyt youtube-videoillaan on puolustanut jopa kiusaajiaan. Osa katsojistakin on mennyt mukaan kiusaamiseen ja asennoituu jo lähtökohtaisesti negatiivisesti kaikkeen Juhanaan liittyvään.
Kyllä se Juhana ihan itse tämän kiusaamisjutun syöttää, kun hävis strategisen kisan.
Olen tykännyt Juhanan tavasta olla haukkumatta muita. Hän pyrkii olemaan analyyttinen ja rakentava. Mutta nyt häviön tultua koskemattomuyskisassa Juhana osoittaa itse olevansa surkea häviäjä.
Hän piti itseään varmana Selviytyjien voittajana, koska siten vain voi voittaa.
Iso romahdus, kun huomasi jonkun toisen olevan ovelampi.
Vierailija kirjoitti:
Juhanan puheenvuoro likaisesta pelistä "kilpailutilanteissa" oli kyllä ihan täyttä sontaa. Hänhän itse häiritsee ties millä jonninjoutavalla jorinallaan muiden kilpailuja, miten se on kuitenkin tosi ok ja sallittua? Onkin ihan ok louskuttaa leukojaan ja saada muut sillä tavalla hermostumaan, mutta selkeässä joukkuepelin mahdollistavassa asetelmassa ei yhtäkkiä Juhanan heikkoutta (yksinpelaaja) saisikaan käyttää taktikoimiseen..?
PELI ON PELIÄ! Oikein, että Juhana lähti. Ihme, että näinkin pitkään roikkui geimeissä.
Juurikin näin! En ymmärrä miksi juhanaa täällä ylistetään,kun todellisuus on se,että kaikki tuolla kieroilee ja pelaa peliä, juhana minusta kaikista pahiten. Ja jos tilanne olisi toinen, juhana liittolaisineen toimisi aivan samoin kuin eilisessä kisassa kimmo ja muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku ruutu+ omistaja kertoa, kuka tippuu seuraavassa jaksossa?
Kyllä on lyhytjänteistä porukkaa jumal@uta. Nämä viestit ja spoilaukset pilaa koko kauden, haluisin seurata keskustelua täällä reaaliajassa, mutten viitisi kun aina jonkun pitää saada tietää etukäteen, tai sitten joku kertoo ihan muuten vaan. Katsokaa niitä vit*n ruutu+:sia, mutta mikä pakko on paljastaa niitä tapahtumia täällä?
Ennakkoon katsovat ovat hc-faneja, jotka haluavat nähdä jaksot aiemmin, koska eivät malta odottaa, ja jottei uutisotsikot tai toiset katsojat spoilaisi nautintoa paljastuksilla. Luonnollisestikin uusien jaksojen kutkuttavista käänteistä halutaan vaihtaa ajatuksia, joten siksi niitä kommentoidaan myös tässä ketjussa, mutta spoiler-varoituksin merkityissä viesteissä. On ikävää, ettei kaikki varoitusmerkkejä käytä, jolloin myös tv:n tahtiin seuraavat saattavat spoilaantua tippujista. Jos haluaisin pysyä paljastuksilta täysin pimennossa, en ketjuun uskaltaisi varmaan kurkistaakaan.
Jos ei tahdo spoilereita, kannattaa lukea ketjua säästellen.
Itse katselen just eilen eli 8.4. ensiesityksen saanutta jaksoa ja lopetan lukemisen siihen hetkeen kun ruutu on julkaissut tv:ssä ensi sunnuntaina esitettävän jakson. Koska en ole hc-fani :) menee se näinkin.
Mutta mielenkiintoinen tämä ohjelma on, pistää miettimään sitä miten paljon on ohjailtua, mikä leikkauspöydältä tullutta ja miten paljon nuo pienet muurahaiset kuvittelevat itse vaikuttavansa tilanteeseen. Tuorein katsomani jakso on saanut kyseenalaistamaan sen tähän asti aidoimpana "omana itsenään" inhimillisten heikkouksiensa kanssa avoimen pelaajan aitoutta. Hmmm...
Vierailija kirjoitti:
Koska Kimmo aloitti likaisen pelin. Hän myönsi keksineensä blokkausidean. Ilari alkoi blokkaamaan vasta sen jälkeen kostoksi likaisesta pelistä.
Erityisen likaisen Kimmon pelistä tekee se, että Juhana pelasti Kimmon sabitanissa, ja Kimmo vannoi ettei aio äänestää Juhanaa koska on niin kiitollinen. Sitten kuitenkin yritti kaikin tavoin estää Juhanan voiton.
Mahtoivat Juhanan pääntsit auttaa huomattavasti siinä pölkyllä istuskellessa, pito varmaan kova. Noh, tuskin enää roikkuessa.
Tästä voi nyt sitten kaikki potentiaaliset koulu- ja työpaikkakiusaajat ottaa mallia. Kouluesimerkki on tarjolla.
Eli katsokaa sieltä joku tyyppi, joka on erikoinen ja omalaatuinen. Mielellään kiltti, ei loukkaa muita ja ilkeile. Parasta on, jos löytyy joku tiedonhaluinen tyyppi, joka innoissaan käyttää lukemaansa tietoa ja varsinkin hyvää hyvyyttään jakaa tietojaan muille. Hänet saa helposti leimattua besserwisseriksi ja se on hedelmällisin lähtökohta.
Sen jälkeen vaan aloitetaan järjestelmällinen hänen tekemistensä ja olemuksensa ärsyttäväksi ja pahantahtoiseksi leimaaminen. Sanoi tai teki mitä vaan, aina jonkun pitää leimata se itsekkääksi, pahaa tahtovaksi tai muuten vaan sietämättömäksi.
Parasta on, jos hän kerrankin sitten ärsyyntyy ja edes yrittää puolustaa itseään tai joku juttu menee hänellä tunteisiin (ks. Ystävän Jamesin putoaminen). Siitä saadaan parasta materiaalia pahaksi ja ärsyttäväksi leimaamiseen.
Kohta kaikilla on se käsitys, että tuosta yhdestä saa sanoa mitä vaan ja hänelle saa tehdä mitä vaan, mitä kenenkään toisen kohdalla ei hyväksyttäisi.
Kohta kaikki ovat sitä mieltä, että kauhea ja ärsyttävä se on. Kukaan ei kunnolla edes tiedä miksi, mutta kaikki ovat yhtä mieltä asiasta. Lopulta myös kiusattu itse.
Sitten nämä samat tyypit vastustavat kiihkeästi koulukiusaamista ja kampanjoivat työpaikkakiusaamista vastaan.
Kaikki jotka uskotte Juhana olevan koulukiusaamisen uhri, uskotteko myös Putinin olevan länsimaiden kiusaamisen uhri?
Juhana on kova uhriutumaan heti, kun homma ei mene juuri kuin itse haluaa. Muuten pelaa likaista peliä minkä ehtii. Kuten Venäjäkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka uskotte Juhana olevan koulukiusaamisen uhri, uskotteko myös Putinin olevan länsimaiden kiusaamisen uhri?
Juhana on kova uhriutumaan heti, kun homma ei mene juuri kuin itse haluaa. Muuten pelaa likaista peliä minkä ehtii. Kuten Venäjäkin tekee.
Aivanko tosissasi olet? : D :D Et sitten Sipilää ja hallitusta ja Hitleriä tähän kommenttiisi mitenkään saanut mahdutettua?!?! :D :D
On ollut onnistunut kausi, siksi sääli että värikkäin kilpailija putoaa jo nyt. Mutta toisaalta - ihmehän tuo oli, että Juhana näinkin pitkälle ketkuili.
Itse en Juhanasta ärsyynny, enemmän minua tympäisee tämä Sampo-Janni tekopyhä jeesustelija-joukko. Oikein nauratti se edellinen jakso, jossa ekaksi Juhana - katkerana kun muut vehkeilivät häntä paremmin - vertasi vehkeilijöitä rottiin. Avoimesti ja kaikille sanoen. Sen jälkeen Sampo selän takana vertaa vastustajiaan StarWarsien Darth Vaderiin suurin piirtein ja omaa porukkaansa jedi-sotureihin. Ei elämän käsi stana, ehheeeehh. Ja ilmeisen tosissaan. Näin kai ihmiset noin yleensäkin hakevat oikeutuksen omalle toiminnalleen ja syyn painaa muita ihmisiä alas. Mä olen hyvis ja noi muut on pahiksiiiiii, niinku silleen. Mut kuinka sokea voi olla itselleen? Pahiksia vie negatiivinen energia ja hyviksiä positiivinen? Kun esim. Sampoa vie minun nähdäkseni eteenpäin hyvinkin negatiivinen ja passiivis-aggressiivinen pienen pullean miehen kateellisuus itseään komeampia/hauskempia/älykkäämpia/you name it kohtaan.
Ja kyse ei siis ole siitä, etteikö saisi juonitella ja kieroilla - se on vähän kuin pakollista tämäntyyppisessä ohjelmassa ja ohjelman suola - vaan tuo ällöttävä jeesustelu ja kummallinen itsensä ylentäminen. Rehti kaupansetä ja semi-jediritari motolla 'äänestäkää mua, saatte telkkarin, ja mä näytän kerrankin elämässäni koulun suosituimmalta pojalta'.
Lisäksi toivottavasti tuotanto ei enää keksi typeryyksiä, minusta Kain pudotus oli sitä. Pelin pitäisi mennä luonnollisesti jotta nähdään kuka se oikea voittaja on.
Mutta Juhana on juuri sellainen että tekee mitä lystää ja sitten kun joku muu tekee samoin niin ai että sitä kauhistellaan. Ja Katjalla on vain hermot mennyt Juhanaan, eikä ihme kun koko ajan itseään korostaa. Juhana tässä on kiusaaja, jos joku. Ei voi edes rehellisesti yrittää voittaa kisoja vaan pitää tuoda taktiikkaa häiritsemällä muita. Nyt kun toiset blokkasi hänet taktikoimalla niin se on väärin. Just näin toimii Juhana.