Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noudatatko lakia 100-prosenttisesti ja aina? Vai annatko itsellesi luvan tehdä poikkeuksia?

Vierailija
04.02.2018 |

Jos teet poikkeuksia, miten oikeutat ne itsellesi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ei merkitse minulle mitään. Noudatan vain ja ainoastaan omaa moraalikäsitystäni. Se nyt vain sattuu monessa kohtaa olemaan aika lähellä Suomen lakia, mutta jos ei olisi, niin en välittäisi paskaakaan.

Eli noudatan lakia 0-prosenttisesti.

Vierailija
22/28 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyrin noudattamaan. Olen sellainen märehtijätyyppi, että pelkään vieläkin, että poliisi tulee viemään minut tilille mukulana tekemäni omenavarkauden takia.

Näin on helpompi elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki ei merkitse minulle mitään. Noudatan vain ja ainoastaan omaa moraalikäsitystäni. Se nyt vain sattuu monessa kohtaa olemaan aika lähellä Suomen lakia, mutta jos ei olisi, niin en välittäisi paskaakaan.

Eli noudatan lakia 0-prosenttisesti.

Periaatteessa samoilla linjoilla kuin tämä, mutta minä huomioin moraalini lisäksi myös sen voinko jäädä kiinni ja mitä siitä seuraa, ja sen, että joidenkin lakien funktio (esim. oikeanpuoleinen liikenne, mutta sama periaate toimii abstraktimmissakin asioissa) ei ole moraalinen vaan hyöty syntyy yhteiskunnan koordinoimisesta.

Joskus rikon jopa omaa moraalianikin. En oikeuta sitä mitenkään, koska oikeutukset olisivat kuitenkin vain rationalisointia. Teen vaan jos tuntuu että haluan ja siitä ei koidu kellekään suoraa merkittävää haittaa.

Vierailija
24/28 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisiin kävely. En kyllä koskaan autolla.

Joskus hippasen ylinopeutta.

Joskun olen parkkeerannut kiellettyyn paikkaan.

Laittomia päihteitä viihdekäyttöön silloin tällöin.

Ei ole mitään omantunnontuskia.

Vierailija
25/28 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata ampuma-asesäädöksiä sillä se on byrokraattista pelleilyä. Myös salametsästystä kieltäviä lakeja rikon surutta.

Vierailija
26/28 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä ja olutta olen ostanut 15 vuotiaasta, viinaa 17 vuotiaasta, hain tietenkin saman ikäisille nuoremman näköisille kavereille myös. Tislannutkin olen.

En odota punaisissa jos ei ole lapsia näkemässä.

Vierailija
27/28 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oikeutan? Sillä, että asiasta ei esim. koidu harmia kellekään. Esim. jos toin 17-vuotiaana Itävallasta 80% Strohta. Tai ilman reseptiä Espanjasta Ataraxia. Tai.... muita isompia rikkeitä en muista.

Vierailija
28/28 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan kyllä tai no..pyrin siihen. Olen ajanut ylinopeutta tolppakameraan aivan liian usein. Ja heti sen huomattuani, alkaa kovat itsesyytökset. Ja jos siihen kohtaan tulisi poliisi, pyytäisin päästä vankilaan koska olen paatunut rikollinen. 

Yleensä en heitä edes purkkaa maahan vaan jauhan maailman tappiin asti, jos ei roskista vastaan tule