Noudatatko lakia 100-prosenttisesti ja aina? Vai annatko itsellesi luvan tehdä poikkeuksia?
Jos teet poikkeuksia, miten oikeutat ne itsellesi?
Kommentit (28)
En noudata. Jos olen esim yöllä kävellen liikkeellä, en jää punaisiin valoihin seisomaan jos autoja ei ole lähimaillakaan. Oikeutan moisen rikollisuuden sillä, että kukaan ei toimistani kärsi.
Mulla kanssa on tuo päin punaisia kävely suunnilleen ainoa. Mulla on työmatkalla tasan yhdet valot ja autoja tulee harvakseltaan, mutta valojen vaihtumista saa odottaa. Tää kun meen seitsemään töihin, illalla on liikennettä enemmän ja sitten noudatan lakia. Lisäksi näkyväisyys on hyvä. Jos sattuu liikenteessä olevan lapsia, en kyllä anna huonoa esimerkkiä ja sitten odotan kiltisti.
En välttämättä näytä suuntavilkkua, jos kukaan ei ole kääntymistäni todistamassa.
(Useimmiten tosin tulee selkäytimestä ihan autopilotilla viiksen heilautus).
No en tietenkään noudata. Kävelen ja myös ajan punaisia päin, jos muuta liikennettä ei ole. Joskus ajan tyhjällä tiellä ylinopeuttakin. Käytän kaikkia mahdollisia päihteitä mitä vaan haluan käyttää. Jos myisin vaikka polttopuita, niin en todellakaan ilmoittaisi siitä verottajalle.
Olen varastanut kaupasta, polttanut ja käyttänyt alkoholia alaikäisenä. Olen polttanut joskus pilveä. Olen ajanut ylinopoeutta ja kerran ajanut autoa kännissä. Olen ollut pimeästi töissä, kiertänyt veroja, tapellut ja mitähän vielä. Siihen nähden toistuvat päin punaista kävelyt on pikkujuttu. Silti olen mielestäni aika keskiverto, lainkuuliainen kansalainen.
Tekijänoikeuksia olen rikkonut surutta jo yli 30 vuotta. Kräkkäsin pelejä, kopioin pelejä, kopioin VHSiä ja sitten tulivatkin jo vertaisverkot.
Olen ostanut nuoremmille sisaruksilleni Alkosta väkeviä, kun he ovat olleet alle 20-vuotiaita.
Pajauttelen silloin tällöin. Oikeutan sen sillä, etten ole haitaksi muille ja ylläpidän yhteiskuntaa maksamalla mukisematta paljon veroja ansio- ja pääomatuloistani.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut nuoremmille sisaruksilleni Alkosta väkeviä, kun he ovat olleet alle 20-vuotiaita.
Tuossa nyt ei sinänsä mitään laitonta ole, alle parikymppiset vaan eivät itse saa Alkosta niitä hankkia. Tuossakin yksi turha laki josta olisi syytä luopua kun baarissa kuitenkin väkeviä saa.
Rikon lakia ainoastaan käyttäessäni kovaa väkivaltaa. Esim eilen kun hakkasin tytärpuoltani nyrkillä naamaan niin että tämän nenä murtui.
Tekemällä töitä pimeänä, verottomana sekä välittämällä alkoholia ja tupakkaa alaikäisille.
Kuten moni muukin, kävelen punaisia päin jos ei tule autoja ja erityisesti jos on kiire. Ajan sellaista 10km/h ylinopeutta oikeastaan aina maantieajossa. Ajan joskus kaupasta kotiin tuon puolen kilometrin matkan ilman turvavyötä.
Harjoitan toisinaan vihapuhetta anonyymeillä keskustelupalstoilla. Oikeutan sen sillä, että näin saan levitettyä ideologiaani ja auttamaan ihmisiä ymmärtämään useita eri näkökulmia.
No en todellakaan noudata. Ja oikeutan sen sillä että pidän aina huolen että kunhan kukaan ulkopuolinen ei siitä kärsi.
Satunnainen pajautteluni ei oikeasti haittaa ketään.
Jos vaimo puhuu epäkunnioittavasti niin hakkaan pikkurillin paksuisella vitsalla häntä. Tämä vitsa on kirjahyllyn päällä ja mun ei tarvitse kuin katsoa tätä vitsaa niin loppuu vaimon nälvintä minua kohtaan.
Tämä on ollut laillista 100v sitten joten en näe ongelmaa perinteissä.
Suurin rikokseni on ollut heroiinin salakuljetus ja myynti, vaikkei se moraalisesti olekaan järin paheksuttavaa. Myös olen syyllistynyt muutaman kerran eläinrääkkäykseen.
Unohdin mainita polttoöljyn tankkaamisen dieselautoon, mutta se nyt on vain näppärä säästökikka.
Jos tie on tyhjä, minä kävelen päin punaisia. Ja niin tekisi jokainen teistäkin, jos kyseiseen tilanteeseen päätyisitte.