Päiväkoti pyysi tuomaan postimerkillä varustetun kirjekuoren.
Juoksuttaako muidenkin kuin vain meidän päiväkoti vanhempia mennen tullen?
Nyt oli ovessa lappu ”Tuokaa postimerkillä varustettu kirjekuori päivään x.x. mennessä, lähetåmme ystävänpäiväkortteja..”. Sävy oli siis käskevä eikä tyyliin ”voitte tuoda jos haluatte”.
Meillä ei olis edes ollut muuten mitään asiaa ”kylille”, mutta tämän takia piti sitten ajella, maksaa bensasta, postimerkki 1,40€ ja kirjekuoria ei tietenkään myyty kappaleittain. Ei olla köyhiä, mutta ihan periaatteesta ärsyttää tällainen vanhempien juoksuttaminen ja ylimääräiset kulut. Tekis mieli viedä kuitit mukana päiväkotiin.
Ja onko se nyt sitten kiva kun lapsi lähettää innoissaan kortin, mutta ei saakkaan itse yhtään? Nimi hattuun ja arvottu kenelle ryhmäläiselle tekee kortin, näin olisi vältytty kuluilta ja kaikki olisivat saaneet kortin.
Joo tiedän, ettei meidän olisi ollut pakko tähän(kään) suostua, mutta päiväkotipa on aina niin ovela, että hehkuttaa näitä juttuja lapsille jo päiviä ennen ja lapset odottavat innoissaan, oot sitten p*ska vanhempi jos et tee mitä pyydetään.
Kaiken lisäks v*tuttaa rahoittaa Postin toimintaa sentilläkään.
Miten muilla, onko päiväkoti jatkuvasti vaatimassa jotain extraa vanhemmilta?
Kommentit (78)
Siis kenelle ihmeessä ne niitä kortteja lähettää? Miksei vaan kirjoitettu kortteja päiväkodissa ja arvottu ryhmän kesken.
Kyllä on elämä vaikeaa. Ihanaa, että joku aikuinen jaksaa sinunkin lapsesi kanssa tuollaista tehdä.
Siis teillä on lähin kioskikin automatkan päässä, eikä se edes osu työmatkan varrelle? Eikä päivään x mennessä tarvitse missään käydä?
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti? Ystävänpäivät ym.on kerran vuodessa.
Kaikenlaisia pyyntöjä tulee vuoden varrella. Lapset myös tekevät kerran viikossa retken jolloin lapselle pitää viedä eväät päiväkotiin.
Ja kyse siis ihan kunnallisesta päiväkodista.
-AP
Ollaanko noita lasten tekemiä kortteja postittamassa esim. nyt vanhaikotien vanhuksille iloa tuomaan vai mihin niitä okein postitetaan? Itsekin voisin ärsyyntyä päiväkodin pyynnöistä, mutta voisin niellä kiukkuni, jos kortteja postitetaan joillekin ihan iloa tuomaan.
Me pyydettiin myös tuomaan kotoa postimerkki jouluna. Jokainen lapsi lähetti itse tekemänsä joulukortin omaan kotiin. Tehtiin retki ja jokainen sai liimata itse merkin korttiin ja pudottaa kortin postin laatikkoon.
Ei suoraan sanottuna tullut mieleenkään että joku tuosta mielensä pahoittaa. Päinvastoin ajattelimme että tämä on lapsista niin kiva juttu,että hyvä kun jaksoimme nähdä extravaivaa itsekkin (vaihtoehtona on aina olla tekemättä mitään retkiä esim.)
Voi helvetin perce - voi sitä edes joskus nähdä vaivaa lapsensa ilon vuoksi!
Ihan kohtuullinen juttu, ei sentään kyseessä mikään matka Disneylandiin.
Naama kiinni ja hae se postimerkki ja kirjekuori lapselles että lapsi saa kirjoittaa jollekin ystävänpäiväkortin.
Vierailija kirjoitti:
Me pyydettiin myös tuomaan kotoa postimerkki jouluna. Jokainen lapsi lähetti itse tekemänsä joulukortin omaan kotiin. Tehtiin retki ja jokainen sai liimata itse merkin korttiin ja pudottaa kortin postin laatikkoon.
Ei suoraan sanottuna tullut mieleenkään että joku tuosta mielensä pahoittaa. Päinvastoin ajattelimme että tämä on lapsista niin kiva juttu,että hyvä kun jaksoimme nähdä extravaivaa itsekkin (vaihtoehtona on aina olla tekemättä mitään retkiä esim.)
Lapset tykkää just tuollasista!
Ei niitä kirjeitä todennäköisesti postiteta mihinkään. Lapset vaan "lähettävät" päiväkodissa ne toisilleen, kuin oikeat kirjeet.
Olisihan sinne voinut viedä käytetyn kirjekuoren. Vaan eipä teille tietenkään tule ikinä postiakaan...
Ole tyytyväinen että joku vielä opettaa lapsille tuollaisia asioita. Monet nykynuoret eivät tiedä mihin postimerkki liimataan tai mihin osoite kirjoitetaan.
Meillä sai tuoda aikanaan postimerkillä varustetun kirjekuoren jossa oli osoite valmiina. Me laitettiin mun iäkkäälle tädille, joka on lapsille kuin "varamummo". Muistaa aina merkkipäivinä jne. Toki me häntä muistamme muutenkin, mutta ajattelin että ihan kiva juttu.
Tää oli kyllä ihan täysin vapaaehtoista, ei mitään pakkoa.
Tylsää jos on huonosti informoitu. Meillä se oli pikemminkin niin, että jos haluatte, voitte tuoda, me huolehdimme sen postiin. Kortin sai toki tietenkin tehdä vaikka siskolle, päiväkotikaverille tai kenelle tahansa eikä ollut mitään pakkoa postittaa.
Mutta jos nää kovin rasittaa, niin kehotan keräämään varahappea ja jaksamista koulua varten. Päiväkodin vaatimukset on pientä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko noita lasten tekemiä kortteja postittamassa esim. nyt vanhaikotien vanhuksille iloa tuomaan vai mihin niitä okein postitetaan? Itsekin voisin ärsyyntyä päiväkodin pyynnöistä, mutta voisin niellä kiukkuni, jos kortteja postitetaan joillekin ihan iloa tuomaan.
Kuoreen piti kirjoittaa kenelle lähetetään eli saa itse valita. Lapsi halusi lähettää kaverilleen naapuriin. Eli maksamme nyt yli 5€ siitä, että Posti kiikuttaa kirjeen naapurin postilaatikkoon. Yritin, että oltaisiin lähetetty edes mummolaan toiselle puolelle Suomea, mutta kun lapsi (4v.) oli sitä mieltä, että ystävänpäiväkortti kuuluu lähettää yståvälle ja ystävä nyt sattuu asumaan naapurissa.
Kylläpä on hirveä päiväkoti. Suosittelen kantelua oikeuskanslerille. Harkitse myös päiväkodin haastamista oikeuteen ja korvausvaadetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia pyyntöjä tulee vuoden varrella. Lapset myös tekevät kerran viikossa retken jolloin lapselle pitää viedä eväät päiväkotiin.
Ja kyse siis ihan kunnallisesta päiväkodista.-AP
Niinpä! Elämä on raskasta! Jaksuhali vaan täältä! Oon itse päiväkodissa töissä ja näen asian toisen puolen. Miten innoissaan ne odottaa kun saa lähettää kirjeen tai syödä eväitä. Mut jos se on noin ylipääsemättömänä hankalaa niin kuule, älä vie! Niin helppoa. Lapsi siinä pettyy mut mut hei! Sun ei onneks tartte nähdä yhtään vaivaa.
Olen ottanut yhteyttä kunnan päivähoidosta vastaavaan ja kysynyt, miten paljon he haluavat lisää rahaa hoitomaksun lisäksi. Siellä ihmeteltiin, että ei päiväkodista saisi koitua mitään lisäkuluja, ei retkistä, ei postimerkeistä, ei xylitolista, ei mistään. Pyysin saman kirjallisena ja laitoin sen lapseni päiväkodin ilmoitustaululle.
Teillä ei ole yhtää kioskia tai kauppaa lähettyvillä? Missä vatukossa se teidän päiväkoti muka oikein on, jos lähellä ei muka ole mitään palveluita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyse siis ihan kunnallisesta päiväkodista.-AP
Niinpä! Elämä on raskasta! Jaksuhali vaan täältä! Oon itse päiväkodissa töissä ja näen asian toisen puolen. Miten innoissaan ne odottaa kun saa lähettää kirjeen tai syödä eväitä. Mut jos se on noin ylipääsemättömänä hankalaa niin kuule, älä vie! Niin helppoa. Lapsi siinä pettyy mut mut hei! Sun ei onneks tartte nähdä yhtään vaivaa.
Miksi sinä et hoitajana suostu näkemään vaivaa? Miksi et mene kotimatkalla ostamaan 20 postimerkkiä ja samaa määrää kirjekuoria, miksi siirrät omat työsi vanhemmille?
Vierailija kirjoitti:
Minkä helkkarin kiukun sitä nyt siellä pitää niellä lapsen postikortin postittamisesta?
Pienet asiat aikuisille on lapsille isoja ja uusia.
Skarppaa nyt jukolauta lapses takia!