Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ladulla kävely kiellettyä?? Missä sitten pitäisi kävellä?

Vierailija
04.02.2018 |

V-tuttaa nämä talvikelit! Mulla bussipysäkille melkein kilometrin lyhyempi matka kun oikaisee pururadan kautta, mutta tänäänkin sai taas kuunnella menopaussimonstereiden riehuntaa että talvella pururata on kävelijöiltä kielletty.
Sama juttu aikaisemmin kun olin 5v pojan kanssa hiihtämässä, poika väsyi kesken ja halusi kävellä. Joten minä hiihdän vieressä pojan sukset selässä ja poika kävelee. Eikö vaan joku aamulääkket unohtanut alkanut riehumaan että ladulle ei pidä kävelijöitä tuoda! Siitä hyvästä ei poika taida enää tänä talvena ladulle haluta.

Missä kiellettään ladulla kävely? Netissä kun monessa paikassa lukee että saa kävellä, mutta latua ei saa rikkoa. Toivottavasti nää lumet sulaa pian että saa rauhassa kävellä työmatkat ja muutkin reissut...

Kommentit (201)

Vierailija
41/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtokausi on oikeasti nykyään etelä-suomessa niin lyhyt että pistää kyllä ihmettelemään nämä kävelijät jotka laiskuuttaan haluavat pilata hiihtäjiltä ladut. Ja itse en siis myöskään hiihdä. Ei tulisi silti mieleenkään mennä muilta niitä latuja pilaamaan. Suomessa on lähes kaikkialla niin hyvä pyörätieverkosto että on omaa laiskuutta ja uusavuttomuutta jos ei sen muutaman viikon ajaksi löydä muuta paikkaa lenkkeillä tai löydä muuta reittiä bussille.

Vierailija
42/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten yhtä tyhjän kanssa kirjoitti:

Miksi niitä kävelykieltoja ei sitten laiteta reiteille jos ei siellä saa kävellä?

Eikö ihmiset oikeasti tajua ladun nähdessään, mihin se on tarkoitettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä uhoaa nuoret isänmaan toivot.. Ittu sitä Ittu tätä.

Karvalakkiin tollaset pitäs laittaa ja nussia uusiksi.

Suksi sinäkin vit... siitä

Vierailija
44/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latu on kuitenkin tehty hiihtämistä varten ja ladun pitäjällä on hallinnanoikeus latuunsa. Se tarkoittaa sitä, että latua ei saa rikkoa. Tämä taas ainakin joillain keleillä estää kävelyn latualueella. Kun ladun vieressä voi kävellä reikiä jättämättä, niin saa tehdä. Jos kävely rikkoo latua, se on kiellettyä. Todennäköisesti latualueeksi voidaan laskea myös varsinaisen ladun vieressä olevan luisteluhiihtoon tampattu ura.

Lähde: hiihtoladut.fi

Vierailija
45/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä kävelykieltoja ei sitten laiteta reiteille jos ei siellä saa kävellä?

Jos minä haluan mennä metsään kävelemään niin minä myös menen. PISTE!

Vierailija
46/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu jos joku suksija tulee kitisemään kun kävelen pururadalla ladun vieressä en ladulla niin kyllä saa suksia mun puolesta vttuun ja tönäsen hankeen samantien.

kielto koskee myös luistelubaanalla kävelyä.

Kukas sen kieltää laki vai?

Ihan sen ladun ylläpitäjä. Ei se itsekseen sinne ilmesty. Sitä varten nähdään vaivaa sekä kesällä että talvella. Kesällä pohja korjataan sopivaksi ja talvella ajellaan ladut. Sitä useammin mitä enemmän siellä on kävelty.

Vierailija
47/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu jos joku suksija tulee kitisemään kun kävelen pururadalla ladun vieressä en ladulla niin kyllä saa suksia mun puolesta vttuun ja tönäsen hankeen samantien.

Laki kieltää kyllä: https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/101765-ladulla-kaveleminen-on-ri…

"Lähteenmäki muistuttaa, että lain tarkoittamaksi hiihtoladuksi ei katsota pelkkää latua vaan myös sen vieressä olevaa luistelu-uraa"

Vierailija
48/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki täytyy nykyään erikseen kieltää, muuten kaikki on sallittua.

Vierailija
49/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele ihan missä haluat, mutta hiihtoladulla EI kävellä.

Vierailija
50/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä uhoaa nuoret isänmaan toivot.. Ittu sitä Ittu tätä.

Karvalakkiin tollaset pitäs laittaa ja nussia uusiksi.

Se kirjoitetaan "isämmaam" vi.tun ääliö.

Vierailija
51/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä

Vierailija
52/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki kieltää kyllä: https://www.tamperelainen.fi/artikkeli/101765-ladulla-kaveleminen-on-ri…

"Lähteenmäki muistuttaa, että lain tarkoittamaksi hiihtoladuksi ei katsota pelkkää latua vaan myös sen vieressä olevaa luistelu-uraa"

Ilman kieltomerkkejä se ei ole lainvoimainen. 

Vierailija
53/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene ladulle. Miksi aiheuttaa kaupungin huoltomiehelle ongelmia? Menetkö hyppyrimäkeenkin KYSYMYSMERKKI

Vierailija
54/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävele ihan missä haluat, mutta hiihtoladulla EI kävellä.

Taidan lähteä tästä pilaamaan kaikki ladut. Kiitos!

Vierailija
55/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mene sinne metsään kävelemään, mutta älä ladulle!

Vierailija
56/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn jatkossa nimen ja otan kuvan todisteeksi kävelijöiltä. Tietää sitten ladun ylläpitäjät kenelle voivat laittaa laskun kun ladut ladut täytyy heidän takiaan ajaa uudelleen.

Vierailija
57/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä mene ladulle. Miksi aiheuttaa kaupungin huoltomiehelle ongelmia? Menetkö hyppyrimäkeenkin KYSYMYSMERKKI

Mitäs vittua mä siellä hyppyrimäessä tekisin. MENE ITSE!

Vierailija
58/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn jatkossa nimen ja otan kuvan todisteeksi kävelijöiltä. Tietää sitten ladun ylläpitäjät kenelle voivat laittaa laskun kun ladut ladut täytyy heidän takiaan ajaa uudelleen.

Kuka idiootti nyt nimiä antaa??

Vierailija
59/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman kieltomerkkejä se ei ole lainvoimainen. 

juristiko se siellä huutelee? Moottoritiellä varmaan saa kävellä, vaikka kävelykieltomerkkejä ei näykään joka kohdassa moottoritietä, eiks vaan?

Vierailija
60/201 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelijä voi yhden kuukauden vuodesta käyttää toista reittiä. Ainakin jos aivokapasiteettia on enemmän kuin kastemadolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi