Onko joku nähnyt Haukiota naistenklinikalla?
Pohdin tässä, että onkohan Jenni Haukio ihan tavallisella synnyttäneiden osastolla ja hakeeko ruokansa itse ruokakärrystä kuten tavalliset kuolevaiset? Vai kotiutuikohan polikliinisesti ja kotona on nyt joku kätilö tms. hoitamassa.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Olin samaan aikaan klinikalla ja täytyy todeta, että miten pieni vauva voi näyttääkin niin paljon Paavo Väyryseltä.
Omasiko?
Vierailija kirjoitti:
Been there, done that kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi mitenkään pitää paikkaansa, että olisi muka ollut samanlaiset olosuhteet kuin muillakin: normisynnytys jossa lääkkeitä saa jos ehditään ja sitten vaan neljän hengen huoneeseen yrittämään nukkua ilman mitään yksityisyyttää reva levällään joka kierron tarkastuksella opiskelijoiden ja huonetovereiden edessä.
En yllättyisi, jos olisi suunniteltu sektio ja sen jälkeen omaan huoneeseen ja niin pian kuin mahdollista kotihoitoon.
Koulutettu fiksu ihminen ei halua suunniteltua sektiota.
Kotiin varmaan haluaa niin pian kuin mahdollista. Ja niin moni muukin haluaa.
Ihan hienosti sain itsekin hoitoa. Ja sain yhden hengen huoneen. Mitään ongelmia ei ollut. Ja kotiin kahden yön jälkeenMeillä nelikymppisillä äideillä nyt on nuoria enemmän riskejä ja synnytykset hitaampia, ja ne nyt vain päättyvät usein sektioon, esim. vauvan voinnin takia. Harvoinpa nelikymppisen ensisynnyttäjän synnytys päättyy pari tuntia sairaalaan menon jälkeen onnistuneeseen alatiesynnytykseen. Mutta mitäpä sitten, sektiossa ei ole mitään hävettävää.
sektiossa ei ole mitään hävettävää kun siihen on syy miksi sektio. Mulle tehtiin nk kiireellinen sektio. Olin hyvinvoinut koko raskauden, no 2 kertaa pyörryin kotona, kerran annoin ylen, oli raskausajan diabetes mutta se tuntu pikkujutulta kun noudatti mitä piti, olin jo yli 40 vee. Sektio oli helppo ja viikko naistenklinikalla ja nortmisti tein niitä hommia mitä yleensäkin. Toki vauva oli numero 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakku taisi olla henkilökuntaa varten sairaalaan? Ei ainakaan näy kuvissa enää mukana vaikka sen sine mukanaan vain hetkeä aiemmin vei :)
Hienosti huomioitu. Kuka muuten voisi kuvitella vaikka prinssi Williamin kantavan itse sairaalaan kakkua henkilökunnalle?
Mitä yhteistä on prinssi Williamilla ja Sauli Niinistöllä? Ei mitään. Miksi siis vertailla heitä?
William on vallaton ja Sauli än on Suomen ykkösmies.
Tottakai Jenni on väsähtänyt ulkoisesti, koska on tasavaltalainen juntti. Sen sijaan Kate... anteeksi Catherine, on kuninkaallinen ja siniverinen, avioituessa hiilikaivostyöläissuku on haudattu ja siirtynyt ylempään kastiin. Semmoiset on tavallisten väsymysten ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummihuhu ei ole syntynyt näiden vaalien alla. Se on pyörinyt netissä paljon pitempään.
On väitetty, että kummisuhde ja yhteys Haukion perheeseen tulisi Niinistön ensimmäisen, 1995 kuolleen vaimon kautta.
Tuossa vaalien alla joku väitti samassa viestissä kummijutun lisäksi myös, että Niinistön ensimmäinen vaimo olisi tehnyt itsemurhan. Kertoo jo varmaan aivan riittävästi näiden huhuilijoiden järjenjuoksusta.
Eli vaimo ei ajanutkaan päin vstaantulevaa liikennettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyi kiireellisellä sektiolla. Piti olla suunniteltu, mutta synnytys alkoi etuajassa.
Uutisissahan paljastettiinkin jo puolivahingossa, että Jenni saapui sairaalaan illalla, ja sitten vauva olikin jo hyvin pian maailmassa kuten kaikki tiedämme.
"Helsingin Naistenklinikalla ei perjantai-iltana ollut erityisiä turvajärjestelyjä, kun rouva Jenni Haukio saapui synnyttämään hänen ja presidentti Sauli Niinistön ensimmäistä yhteistä lasta."
https://www.aamulehti.fi/uutiset/jenni-haukio-ja-poikavauva-jaivat-yoks…
Eihän tuo juttu mitään paljasta. Haukio on voinut tulla sairaalaan mahdollisimman loppuvaiheessa ja Mäntyniemessä on ollut auttamassa alan ammattilainen, välimatkahan on lyhyt kodin ja sairaalan välillä.
Jos olisi tehty sektio, niin luulisi hänen kauemmin olevan sairaalassa. Jos turvakaukalo-juttu pitää paikkanssa, Haukio on jo todennäköisesti kotona.
sektiolla synnyttäneet (voiko näin edes mammojen mielestä sanoa) viivyvät viikon sairaalassa. Olisin voinut olla vaikka toisen viikon. Mikä oli ollessa, kaikki oli valmista ja vauva vierihoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Sektioita ei tehdä iltaisin, jos kyseessä ei ole hätäsektio.
T. Lääkäri itsekin ja NKL:lla aikanaan opiskelijana ollut
Minäkin olen lääkäri ja minulle itselleni tehtiin kiireellinen sektio YÖLLÄ. Kysymys ei ollut hätäsektiosta, vaan kiirellisestä sektiosta, joka hoitohenkilökunnan taholta luokiteltiin siten, että leikataan, kun sali vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä mieltä olen minäkin. ihan viimeisillään raskaana ei liiku päivää ennen synnytystä niin kuin rva H. eduskunnan lehtereillä. ja koko ajan piti vaatteita jotka peitti vatsaa, joka taas ei juuri kasvanut. mutta heidän yksityisasiansahan se on kuitenkin, tosin ei ihan eettistä sellainen teeskentely
Ai miten niin ei liiku? Jos on terve, hyväkuntoinen ja supistukset eivät ole vielä alkaneet niin miksi ihmeessä pitäisi linnoittautua kotiin. Siellä ehtii sitten vauvan kanssa pakkasia pidellä.
Juuri niin, ihme ennakkokäsityksiä. Itsestään huoltapitänyt 40 v voi olla parempikuntoinen synnyttäjä kuin plösö 20v. Itse sain toisenlapsen 38 v., en ollut invalidi raskausaikana: laskettuna päivänä tein puutarhatöitä ja istuttelin 100 kukkasipulia.
Jenni on kyllä omanlaisensa. Muistan vuosien takaa, sanoimme meikkipääksi joskus selän takana, koska kulki aina mahdoton pakkeli naamassa, jokainen hiussuortuva tarkkaan ojennuksessa. Hyvin konservatiivinen arvoiltaan jo nuorena, vähän "outo lintu". Varmaan fiksu ihminen, muttei ollut koskaan rento tai hauska vaan semmoinen... juuri semmoinen kuin nykyinen julkisuuskuva antaa ymmärtää. Ei ollut särmikäs/charmantti/karismaattinen/hersyvä vaan päinvastoin. Mutta tosiaan en tuntenut niin hyvin, etten voi vannoa, ettei sieltä kuoren alta löydykin hulvaton huuliveikko tylsyyden ja pidättyvyyden alla. :)
Vierailija kirjoitti:
Minua vähän ärsyttää tää uutisointi ja kokkarituttujen somehehkutukset. Että ihan vaan tavallisella ja julkisella naistenklinikalla syntyi heidän vauva, niin vaatimattomia ja tavallisia ovat!
Totta kai syntyi julkisella, koska Suomessa ei juurikaan ole yksityissairaaloita, joissa voisi synnyttää. Eikä takuulla ole ollut mitään taviskohtelua. Toki jo turvallisuuden vuoksi on varmaan pidetty hyvää huolta, mutta luulenpa, että muutenkin ovat ollet vip-asiakkaita. Tuskin on tarvinnut odotella lääkäreitä tai kivunlievitystä, tuskin on kätilöt tiuskineet ja olleet kuuntelematta äidin tuntemuksia, tuskin on tarvinnut mennä salista useamman äidin huoneeseen ja tuskin on tarvinnut sietää yksityisyyden menetystä, kun siellä joukkohuoneessa on keskusteltu äidin ja lapsen asioista.
toki heille on ollut erityiskohtelu, sanomattakin selvää. Ei tarvinnut minunkaan lääkäriä odotella, ei sen puoleen vointi oli ok mitä nyt alkoi supisteleen. Mua kontrolloitiin koska olin riski synnyttäjä, lääkäri kävi kolme kertaa huoneessa. Ei kauaa mennyt kun kolm hoitajaa tuli ja sano että nyt leikkaukseen. En ehtinyt edes jännittää. Otin siinä vaiheessa korut pois mm sormukset, kaulakoru, kello ja pyysin käydä vessassa. Niin sitä lähdettiin paareilla hippulat vinkuen. Kyllä sektio on helppo, senkus makaat siinä. Vessaan en päässyt. Kaikki meni hienosti. Kiitollinen. Oli nk kiireellinen sektio. En edes kysynyt miksi. Ei tullut edes mieleen.
O
Vierailija kirjoitti:
No jos joutuu sektioon, niin siihen on syynsä ja silloin se on hyvä vaihtoehto. Ilman lääketieteellistä syytä ei kukaan tervejärkinen ensisynnyttäjä halua sektioon, koska sen on huomattavasti riskimpi synnytystapa sanoi täällä joku pelkopotilas-hörhö ihan mitä tahansa. Haukio on kypsä, koulutettu nainen, joka takuulla on kuunnellut lääkärien suosituksia asiasta ja ainakin yrittänyt ja todennäköisesti myöskin halunnut synnyttää alateitse.
Kyllä ne lääkärit ehdottavat sekttiota, vaikkei varsinaisia indikaatioita ole. Minulla oli kaikki raskaudessa ok, mutta olin vain ns. vanha ensisynnyttäjä 38-vuotiaana ja lapsi oli hedelmöityshoidoilla alkuun saatu. Ja silti _määrättiin_ suunniteltu sektio. Voiko se niin riskaabelia sitten olla?
Vierailija kirjoitti:
mun kikkeli on seisokissa 13cm,mulla on melkein joka ilta eri akka,naissa huutavat kuin on ihanaa,valehtelevat koska mulla on rahaa niiku roope ankalla,akat erehtyy pahasti koska kerron kavereille ketkä antaa rahasta semmosta millä on täällä härmässa,luulis akat vituttavan kun narotte mille päin naamaa.
Oletko Jennin lapsen biologinen isä, vai miten tämä liittyy ketjuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä mieltä olen minäkin. ihan viimeisillään raskaana ei liiku päivää ennen synnytystä niin kuin rva H. eduskunnan lehtereillä. ja koko ajan piti vaatteita jotka peitti vatsaa, joka taas ei juuri kasvanut. mutta heidän yksityisasiansahan se on kuitenkin, tosin ei ihan eettistä sellainen teeskentely
Ai miten niin ei liiku? Jos on terve, hyväkuntoinen ja supistukset eivät ole vielä alkaneet niin miksi ihmeessä pitäisi linnoittautua kotiin. Siellä ehtii sitten vauvan kanssa pakkasia pidellä.
Minulla oli jo yösupistuksia, mutta hyvin pystyin käymään kampaajalla, ravintolassa ja pienellä kävelyllä päivää ennen sovittua synnytyksen käynnistystä. Ikää oli vähän enemmän kuin Jennillä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni oli lähtiessään aika kalpea ja väsyneen näköinen.
Kuka vasta synnyttänyt ei olisi? Paitsi tietysti av-mamma, joka lähtee välittömästi sektion jälkeen salille, panee perhehuoneessa miehensä kanssa ja juoksee vielä maratonin ennen kotiutumista.
Esimerkiksi vaikka prinssi Williamin puoliso Catherine. Muutama tunti synnytyksen jälkeen täysin freesinä ulos sairaalan ovesta!
Siinä "synnytyksessä" nyt kaikki huusi feikkiyttä. Ylipäätään koko Kate on äärimmäinen tuote. Mallinukke.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä tai nostaa itseäsi jalustalle. Lääkärit ei yhtään sen paremmin kestä nähdä silpoutuneita ruumiita tai hukkuneita lapsia, vaikka ovat sen lääkiksen pakollisen anatomian kurssin käyneet. Eikä lääkärit niitä pahimpia paikkoja useinkaan todista, kyllä ne on palomiehet, ensihoitajat ja poliisit jotka niitä silpoutuneita ruumiin paloja tuolta raiteilta keräävät. Harvemmin siellä se lääketeiteen lisensiaatti häärii sen pussin kanssa.
Lääketieteen lisensiaatti ei tosiaan ole keräilemässä niitä ruumiin palasia radan varrelta, mutta kyllä ne lääketieteen lisensiaatin pöydälle päätyvät. Kuten hukkuneet lapsetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenni oli lähtiessään aika kalpea ja väsyneen näköinen.
Kuka vasta synnyttänyt ei olisi? Paitsi tietysti av-mamma, joka lähtee välittömästi sektion jälkeen salille, panee perhehuoneessa miehensä kanssa ja juoksee vielä maratonin ennen kotiutumista.
Esimerkiksi vaikka prinssi Williamin puoliso Catherine. Muutama tunti synnytyksen jälkeen täysin freesinä ulos sairaalan ovesta!
Siinä "synnytyksessä" nyt kaikki huusi feikkiyttä. Ylipäätään koko Kate on äärimmäinen tuote. Mallinukke.
????????????
Vierailija kirjoitti:
Tottakai Jenni on väsähtänyt ulkoisesti, koska on tasavaltalainen juntti. Sen sijaan Kate... anteeksi Catherine, on kuninkaallinen ja siniverinen, avioituessa hiilikaivostyöläissuku on haudattu ja siirtynyt ylempään kastiin. Semmoiset on tavallisten väsymysten ulkopuolella.
No Tanskan kruunuprinsessa pyöräytti kaksoset ja jo seuraavana päivänä ilmestyi julkisuuteen jokseenkin freesin näköisenä. Itse kaksoset saatuani makasin vielä siinä vaiheessa tiputuksessa puolikuolleena. Toiset vaan selviää tuostakin, sinänsä hyvin luonnollisesta tapahtumasta muita helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Olin paria vuotta Jenniä nuorempi esikoista synnyttäessä, ja kun synnytystä alettiin käynnistelemään siinä 41+4, niin kyllä me vielä sairaalasta käsin tehtiin miehen kanssa parin kilometrin kävelylenkki lähimaastossa supistusten alkamista odotellessa. Jos minä kykenin tuolloin kävelemään ripeästi parikin kilometriä, miksi Jenni ei olisi kymmentä metriä kyennyt kävelemään?
Vierailija kirjoitti:
sektiossa ei ole mitään hävettävää kun siihen on syy miksi sektio.
Sektiossa ei ole mitään hävettävää. Ilman jatkoa.
Ja sektioon on aina jokin syy. Esimerkiksi vaikka se, että äiti haluaa sektion.
Mutta teitähän riittää, jotka niin mielellänne olisitte tuomaroimassa kenen syy on hyväksyttävä ja kenen ei. Onneksi te ette kuitenkaan kenenkään sektioista päätä.
Kyllä pieniraskausvatsaisetkin normaalikokoisia saa. Oma painoi 3900 g, ja synnyttämättömien osastolla (synnyttäneiden osaston toisessa päässä) tuttu äiti tuli kysymään, kumpi tuli. Taputin vatsaani ja sanoin, että se on vielä täällä.