Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jörn Donner hiljattain kuolleesta tyttärestään HS:ssa: ”Hän kuoli omaa syytään - en käynyt edes hautajaisissa”

Vierailija
03.02.2018 |

Donner ei halunnut olla missään tekemisissä kahden lapsensa kanssa, ”sillä he olivat vahinkoja”
Kulttuuripersoona ja poliitikko Jörn Donner kertoo Helsingin Sanomien Kuukausiliitteen haastattelussa väleistään kuuteen lapseensa kolmesta eri suhteesta.

Donner sanoo pitäneensä huolta vain kahdesta nuorimmasta lapsestaan, jotka ovat hänen nykyisestä avioliitostaan.

Erottuaan ensimmäisestä vaimostaan hän katkaisi välit avioliitosta syntyneisiin lapsiin.

- En halunnut olla tekemisissä myöskään kahden muun lapseni kanssa, sillä he olivat vahinkoja, Donner sanoo HS:n haastattelussa, viitaten yhteisiin lapsiinsa kunnallispoliitikkonakin tunnetun Meri Vennamon kanssa.

Tästä suhteesta syntyneen tyttären uutisoitiin kuolleen viime marraskuussa, 36-vuotiaana.

- Tyttärestä tuli alkoholisti. Vähän aikaa sitten hän kuoli omaa syytään. Se oli valitettava tapaus, mutta en käynyt edes hautajaisissa, Donner sanoo HS:n artikkelissa.

Meri Vennamo kertoi Iltalehdelle marraskuussa tyttärensä kuolleen äkillisen sisäisen verenvuodon seurauksena. Perhe ehti sairaalaan hyvästelemään hänet. Kaipaamaan jäivät kaksi alaikäistä lasta.

- Lähtö oli kaunis ja tuskaton. Lapset ja minä olimme pitämässä kädestä, Meri Vennamo kertoi tuolloin IL:lle.

Menehtynyt tytär oli myös Suomen Maaseudun Puolueen perustajan Veikko Vennamon lapsenlapsi. SMP:n hajoamisen jälkeen sen seuraajaksi perustettiin perussuomalainen puolue.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802032200718088_u0.shtml

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jörn Donnerin pojan kommentti.

Olen tavannut kaikki Jörnin neljä lasta hänen muista suhteistaan. Tunnen syyllisyyttä siitä, että Jörn on ollut minulle isä, mutta ei heille. En ole ansainnut sitä. Kahdella Jörnin lapsista on ollut tosi rankka elämä. Toinen joi itsensä vähän aikaa sitten hengiltä, ja toinen oli huumeriippuvainen kymmenen vuotta.

Jörn ei tunne syyllisyyttä siitä, ettei ole ollut muiden lastensa elämässä mukana. Sen sijaan hän on kertonut julkisuudessa, ettei pidä pojastaan ja että hän yritti saada toisen lapsensa kohdalla abortin. Rehellisyys on tärkeä osa Jörnin identiteettiä, mutta en pidä siitä, miten hän on julkisuudessa kohdellut lapsiaan.

Onneksi näyttää siltä, että tuollaisesta isästä huolimatta, sukupolvi paranee.

Vierailija
22/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikko vainaan tytön tyttö. Oliko tämä Jörniska sitten lapselle isänä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin väliin joku nainen kirjoittaa, että olen raskaana, mies ei halua lasta. Naista kannustetaan olemaan tekemättä abortia ja pitämään lapsi. Ilkeästi sanottuna, lopputulos voi sitten olla kuten Donnerin tapauksessa. Miehen voi pakottaa maksamaan elarit, mutta ei olemaan oikeasti isä.

Vierailija
24/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi pokkana sanoa, että oli vahinkoja? Jokainen, joka ei missään nimessä halua huollettavia, pidättäytyköön yhdynnästä tai käyttäköön kondomia aina ja kondomin pettäessä ottakoon sen ei-toivotun vastuun joka tapauksessa. Ymmärrän että se ei kivaa ole jos ei ole lapsia halunnut, mutta niin jos käy niin pitää osata olla tekemättä vahingosta vielä hirveämpää vahinkoa.

Vierailija
25/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikko vainaan tytön tyttö. Oliko tämä Jörniska sitten lapselle isänä???

Kyllä Veikko Vennamon tytär ja Pekka Vennamon sisko Meri Vennamo sai aviottoman lapsen Jörkan kanssa. Hyi mikä mies. Olisi kommentoimatta, jos ei osaa sanoa mitään empaattista. Säälisi edes Meria ja tämän Susannan lapsia, pitäisi päänsä kiinni.

Vierailija
26/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samansuuntaisesti ajattelee suurin osa niistä etäisistä, joita lähit ovat kiusanneet milloin elatusmaksujen milloin huoltajuuden kanssa ja millä muulla vaan voi kiusata.

Vierailija
27/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää. Miksi tälläsiä juttuja julkastaan lehdissä?

Vierailija
28/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo tytärkään ajatellut omia lapsiaan, kun alkoholi oli tärkeämpi. Tuleekohan näistä lapsista alkoholisteja, kun äiti hylkäsi. Olette tekopyhiä, kun ette näe mitä tämä äiti itse aiheutti omille lapsilleen.

Vierailija
29/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen alkoholisoituminen voi johtua suureltakin osin siitä kun oma isä ei välitä pitää yhteyttä ja jopa sanoo sen suoraan. Jörn on typerä mies kun väittää tyttärensä kuoleman olevan tytön omaa syytä, Jörnin pitäis katsoa peiliin ja katua tekosiansa.

Voi johtua, mutta pitää muistaa, että alkoholismi on sairaus.

Vierailija
30/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen vihervasemmistolainen maailmanparantaja

Sama tuli mieleen :(

Ne on aina tuollaisia, varsinkin tuon sukupolven edustajat.

Hirviöitä, eikä ne edes itse tajua sitä, oksettavaa.

Rkp on porvaripuolue.

Vierailija
31/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi julkaista? Näistä jutuista voi saada itse erilaisia katsantokantoja, kun toiset elävät erilaista elämää kuin itse. Jos ihmisestä on tarkoitus tehdä henkilökuva, niin kuuluhan tämä asia hänen persoonallisuuteensa ja ehkä valottaa hänen luonteensa eri puolia.

Vierailija
32/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Hesarin jutussa minittu Jörkan lasten äitien määrää. Mutta niitä on neljä, kaksi ekaa poikaa eka vaimon kanssa. Sit poika ruotsalaisen nisrn kanssa ja tytär meri vennamon kanssa. Näillä lapsilla on alle puoli vuotta ikäeroa. Sitten on nuo nuoremmat.

Vierailija
33/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen alkoholisoituminen voi johtua suureltakin osin siitä kun oma isä ei välitä pitää yhteyttä ja jopa sanoo sen suoraan. Jörn on typerä mies kun väittää tyttärensä kuoleman olevan tytön omaa syytä, Jörnin pitäis katsoa peiliin ja katua tekosiansa.

Ei se noin toimi. Alkoholisti on aina alkoholisti koska itse on sen polun valinnut eikä siltä ole halunnut poistua. Hölmöintä on uskoa jos joku alkoholisti syyttää holismiaan jostain vastoinkäymisistä. Noilla nimittäin riittää sata syytä päivässä miksi sitä juomista pitää jatkaa ja miksei kenelläkään ole siihen oikeutta puuttua.

Tämä ihan yleisesti ja en jutun henkilöistä tiedä kuin sen mitä lehdistä olen lukenut eli en likikään kaikkea sitäkään mitä on kirjoitettu. 

Vierailija
34/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei voisi julkaista? Näistä jutuista voi saada itse erilaisia katsantokantoja, kun toiset elävät erilaista elämää kuin itse. Jos ihmisestä on tarkoitus tehdä henkilökuva, niin kuuluhan tämä asia hänen persoonallisuuteensa ja ehkä valottaa hänen luonteensa eri puolia.

No, todellakin valotti. Ällöttävä mies.

Vierailija
35/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että Donnerin lapsille ei kaikille ole käynyt kovin hyvin, mutta tuskin se hänestä johtuu. Lapsilla olisi varmaan ollut vielä paskempaa, jos tämä ääliö olisi pakottautunut olemaan heille se jatkuvasti paska isä, ja pilannut lasten elämän sitten toisella tapaa eli läsnäolollaan.

Tuskin se tytär isäänsä enää omiin hautajaisiinsa kaipasi, hyvä ettei mennyt. Olisi vaan pilannut tyttärensä viimeisen rauhankin.

Vierailija
36/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jörn Donnerin pojan kommentti.

Olen tavannut kaikki Jörnin neljä lasta hänen muista suhteistaan. Tunnen syyllisyyttä siitä, että Jörn on ollut minulle isä, mutta ei heille. En ole ansainnut sitä. Kahdella Jörnin lapsista on ollut tosi rankka elämä. Toinen joi itsensä vähän aikaa sitten hengiltä, ja toinen oli huumeriippuvainen kymmenen vuotta.

Jörn ei tunne syyllisyyttä siitä, ettei ole ollut muiden lastensa elämässä mukana. Sen sijaan hän on kertonut julkisuudessa, ettei pidä pojastaan ja että hän yritti saada toisen lapsensa kohdalla abortin. Rehellisyys on tärkeä osa Jörnin identiteettiä, mutta en pidä siitä, miten hän on julkisuudessa kohdellut lapsiaan.

Onneksi näyttää siltä, että tuollaisesta isästä huolimatta, sukupolvi paranee.

Täysin äidin ansioita! 

Ihan samanlainen pettäjä kusipää on ollut tässäkin suhteessa. 

-sisäpiiristä

Vierailija
37/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jörn häpeää olla suomalainen, minä häpeän että Jörn on suomalainen

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/233738-jorn-donner-loylyttaa-hallitust…

Vierailija
39/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti eri asia tulla isän täysin hylkäämäksi, kun tämä paistattelee julkisuudessa uuden vaimon ja lapsiensa kanssa. 

Anonyymin hylkäämä elää osin mielikuvien varassa. Voi kehitellä isästä hyvänkin persoonan. 

On vammauttavaa katsella sivusta oman isänsä porskuttelua lööpeissä onnensa kukkuloilla ja olla syrjään heitetty. En alkoholismia sinänsä puolusta, mutta asia on perin monitahoinen. En pidä sitä suoranaisesti kyseisen yksilön "valintana". 

Aina olen pitänyt Donneria kuvottavana ja kuten jo joku sanoi, niin nyt ainakin on perusteltu syy. 

Vierailija
40/122 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuitenkaan kai jättää perinnöttömäksi näistä ketään, jos on tunnustanut isyytensä? Tai varmaan siinä vaiheessa voi tunnustaa dna testin avulla, kun kupsahtaa. Ainakin jäävällä perinnöllä lapset voinee maksaa terapian tai jonkun mukavan loman itselleen, vaikka JD ei koskaan oikeana isänä 4 lapselleen toiminut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan