Palkkatuella yhdistykseen töihin 1800e/kk?
Yhdistyksille myönnetään palkkatukea 1800e/kk, paljonko työllistetty saa tuota summasta?
Kommentit (24)
no työllistettyhän saa ihan tavallisen TES mukaisen palkan. työnantaja saa palkkatuen työttömän palkkaamiseen. onko palkka sitten tässä työssä bruttona siis tuo 1800 e?
Yleensä ainakin Oulussa saa yhdistyksen palkkatuetut työntekijät noin 1300 - 1450 brutto. Nämä siis pätee lumityöntekijöihin kuin toimistoväkeekin. Kaikki palkatut menee yleisen työehtosopimuksen mukaan.
Kannattaa ennemmin yrittää löytää se palkkatukipaikka yksityiseltä puolelta. Minusta maksetaan palkkatukea 30% vuoden ajalta ja tämä on ihan varteenotettava etu työnantajalle palkkakuluista. Työsopimus on 30-40h/viikko, mutta käytännössä olen ollut alusta asti 37,5h/viikko ja ylitöitäkin olen säännöllisesti tehnyt. Työsopimus on toistaiseksi voimassaoleva.
Itse hain ihan normaalin haun kautta eikä tullut edes mieleen, että minusta voisi saada palkkatukea. Olisivat ottaneet minut ilman palkkatukeakin, mutta tietenkin käyttivät tuon mahdollisuuden hyväkseen, kun sellainen oli tarjolla.
Kannattaa työkkäristä kysyä onko itsellä edellytys palkkatuen saamiseen. Sitä voi käyttää hyödyksi työnhaussa. Työnantajat ovat nihkeitä palkkaamaan pitkään työttömänä olleita, joten palkkatuen mahdollisuus saattaisi parantaa työttömän mahdollisuuksia ihan huomattavasti. Työntekijän kannalta kyse on ihan normaalista työsuhteesta jossa maksetaan normaalia palkkaa. Työnantaja saa maksamastaan palkasta sitten osan takaisin valtiolta.
1800e kokonaiskustannus, palkkana saa 1400 - oma veroprosentti.