Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultakiertue pommittaa 11 v lastani

Vierailija
06.02.2026 |

Olen vastannut puheluun kerran ja sanoin että numero on lapseni nr.  Liittymä on minun nimissäni kun kyse alaikäisestä mutta Dna kirjannut numeron kuuluvan lapselle. Lupasivat kirjata ylös. Tunnin päästä tuli seuraava soitto. ...

Numerot ovat estossa mytta niitä tulee viikoittain uusista numeroista. Miten sen voi estää ettei lapselle kohdisteta puhelinmarkkinointia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://asml.fi/kieltopalvelut/

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu

Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18. Puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton (huom. palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta). ASML ei veloita muita maksuja rajoituspalveluun soittajalta. Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat palveluun. Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti. Alaikäisen tai vajaavaltaisen puolesta rajoituksen tekee huoltaja tai edunvalvoja.
HUOM. Mikäli liittymään johon rajoitus halutaan tehdä on otettu palvelunumeroesto (0600 -alkuiset puhelinnumerot) on rajoitus tehtävä sellaisesta liittymästä, josta voi soittaa palvelunumeroihin.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta. Rajoitus viedään rekisteriin välittömästi, sitä ei voi peruuttaa ja se välittyy puhelinmyyntiä harjoittaville yrityksille viikon kuluessa, viimeistään kuukauden kuluessa ilmoituksesta.

-----

siis soitat vain tuohon numeroon ja kun nauhoite pyytää, vastaat "kyllä". Sen jälkeen kuulet vielä varmistusvastauksen ja puhelu katkeaa sen jälkeen automaattisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa röyhkeää ahdistella tuollaisella ketään puhelimen kautta. Kannattaa lähettää napakka palaute suoraan Kultakiertueelle. 

Muutenkin ihmiset ovat suotta lampaita Kultakiertueen edustajien edessä. Muutama päivä sitten näin, miten aikuinen mies alkoi selittää ikään kuin puolustellen, että he ovat jo myyneet omat kultaesineensä. Tuollaisille tyypeille ei ole pakko sanoa yhtään mitään. 

Vierailija
4/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaa iltapululla, syytä laspen ahdistelusta.

Vierailija
5/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle käyttöön prepaid ja numero vain harvoille. Muutenkin, jos numeroa pitää jakaa ties minne niin tuota varten kannattaa hankkia erikseen prepaid ja tuohon halvin mahdollinen puhelin. 

Vierailija
6/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse prepaidia ja yhtään puhelua puhelinmyyjiltä tai häiriköiltä ei ole tuohon tullut.

Vierailija
7/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle käyttöön prepaid ja numero vain harvoille. Muutenkin, jos numeroa pitää jakaa ties minne niin tuota varten kannattaa hankkia erikseen prepaid ja tuohon halvin mahdollinen puhelin. 

Prepaid on käsittääkseni aina kalliimpi vaihtoehto kuin puhelinoperaattorin tarjoama puhelinpaketti. Tarkoitatko siis sitä, mihin pitää aina ostaa puheaikaa?

Vierailija
8/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittivat juuri äsken sanoin että roistoille en myö mitään.

Vierailija
9/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://asml.fi/kieltopalvelut/

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu

Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18. Puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton (huom. palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta). ASML ei veloita muita maksuja rajoituspalveluun soittajalta. Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat palveluun. Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti. Alaikäisen tai vajaavaltaisen puolesta rajoituksen tekee huoltaja tai edunvalvoja.
HUOM. Mikäli liittymään johon rajoitus halutaan tehdä on otettu palvelunumeroesto (0600 -alkuiset puhelinnumerot) on rajoitus tehtävä sellaisesta liittymästä, josta voi soittaa palvelunumeroihin.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta. Rajoitus viedään rekisteriin välittöm

Kuulostaa ihan puhelinhuijaukselta, jossa sut houkutellaan sanomaan "kyllä", ja sitten alkaakin kaikenmaailman ökyhintaista tavaraa tulemaan koska olet sitoutunut palveluun vuosiksi...

Vierailija
10/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itse prepaidia ja yhtään puhelua puhelinmyyjiltä tai häiriköiltä ei ole tuohon tullut.

Mulla on ihan tavallinen liittymä ollut varmaan 20 vuotta eikä moisia puheluita tule. Kannattaa vähän miettiä mihin numeronsa ilmoittaa.

Vierailija
11/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaa ihan puhelinhuijaukselta, jossa sut houkutellaan sanomaan "kyllä", ja sitten alkaakin kaikenmaailman ökyhintaista tavaraa tulemaan koska olet sitoutunut palveluun vuosiksi..."

Tää ASML:n palvelu on ollut käytössä pitempään kuin näitä puhelinhuijauksia on ollut olemassa. Mä olen käyttänyt sitä jo varmaan parikymmentä vuotta.

Vierailija
12/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta ASML-jutusta on lisää Kilpailu ja kuluttajaviraston sivulla:  https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/markkinointi-alennukset-ja-hinnan-il…

Estää lehtikauppiaat tms. mutta vitamiinifirmat ja bambusukkajutut tulee läpi. 

Vierailija
13/13 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toiminut tuo kielto sekä omissa että lasten puhelimissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi