Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhät eivät tanssi vanhoja lukiossa

Vierailija
02.02.2018 |

Tytöltä jää tanssit tanssimatta. Ei ole varaa mekkoon ja ulkonäön laittoon. Eikä tyttö kehtaa mennä missään lumppuvaatteissa tanssimaan, kun kaikilla muilla on hienot vaatteet. Saapa eliitti pyörähdellä aivan rauhassa, pysyy köyhät piiloissaan rikkaiden rellestäessä. Harmi, että jää tytöltä kiva kokemus väliin. Tai ainakin ennen oli kiva tilaisuus. Tätä on Suomi vuonna 2018. Ja nuorista ovat poliitikot muka huolissaan...

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöltä jää tanssit tanssimatta. Ei ole varaa mekkoon ja ulkonäön laittoon. Eikä tyttö kehtaa mennä missään lumppuvaatteissa tanssimaan, kun kaikilla muilla on hienot vaatteet. Saapa eliitti pyörähdellä aivan rauhassa, pysyy köyhät piiloissaan rikkaiden rellestäessä. Harmi, että jää tytöltä kiva kokemus väliin. Tai ainakin ennen oli kiva tilaisuus. Tätä on Suomi vuonna 2018. Ja nuorista ovat poliitikot muka huolissaan...

Häpeäisit..nyt otatte

3000 eur lainan ja toteutatte tyttären unelman.

Vierailija
2/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi tanssit väliin samasta syystä -96. En ole iäkseni traumatisoitunut, vaikka silloin harmitti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt vaan, mutta politiikan tehtävä ei ole maksaa jokaiselle lukiolaistytölle prinsessapäivää.  

Vierailija
4/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jäi myös tanssimatta, köyhän yh.n lapsi kun olen.

Vierailija
5/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna oli se Facebook-kampanja, jossa edellisvuoden tanssijat lahjoitti pukujaan, onko sitä nyt?

Vierailija
6/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin menemättä rumuuden takia. Mutta enpä kyllä olisi halunnut rahaakaan tuohon käyttää, kun normaalistikin kuljin vaan rääsyissä.

Vierailija
7/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se näin on. Mistä työtön tai matalapalkkainen repii tuollaiseen rahat, varsinkin jos on yksinhuoltaja. Siellä tansseissa se sitten erottuu, siis rikkaat köyhistä, silloin viimeistään saadaan vanhempien tulotasot muidenkin tietoon.

Vierailija
8/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin voi myös varautua ajoissa. Mekko kiinasta (ebay) tai käytettynä, samoin kengät. Hiukset perus nutturalle (sellainen palkki maksaa n. 3€ kaupassakin, kiinasta halvemmalla) ja meikit itse.

Vierailija
9/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita kuin puku. Muu on turhaa. Itse voi leikata ja laittaa hiukset.

Vuokratkaan puku, lainatkaa joltain, Ostakaa uusi, jonka ensi vuonna myytte jne.

Vierailija
10/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhät ei osaa verkostoitua? Meillä keskiluokkaisilla lapset tuntee muita nuoria, jotka lainaa mekon, kengät ja korut, tekee meikit ja kampaukset. Korvauksena on oltu rippijuhlissa auttamassa tai koiravahtina. Tytöllä on vanhojentanssit, rahaa menee näillä näkymin noin 50 e ja sekin yhteiseen illalliseen  ja kimppataksimatkaan kotiin.

Vierailija
11/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tanssin, vaikka köyhän yh äidin tytär olenkin. Piti vaan nöyrtyä ja ymmärtää, että elämä on paskaa ja koska en ole lääkärivanhempien lapseksi osannut syntyä, minä en tule saamaan hienointa mekkoa ja kalleinta kampausta.

Mekko ostettiin käytettynä (50€) ja ostin siihen myös kauniisti sopivat korut henkkamaukasta (20€). Sukulaistäti teki kampauksen ja itse harjoittelin juhlameikin. 

Hyvin niilläkin kuule tanssi.

Lol, jos jollain ei ole laittaa sitä satasta tanssiaisiin, niin kyse ei ole köyhyydestä  vaan tahdon ja tai elämänhallinnan puutteesta.

Vierailija
12/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan mene läpi. Pukuja löytyy käytettynäkin todella hyviä. Ja se käytetty tarkoittaa usein vain muutaman kerran pidettyä. On kirppiksiä ja iltapuku Outletteja, joissa puvut siis ei edes ole käytettyjä.

Joko on todella nirso lukiolainen tai aloittaja valehtelee, veikkaan jälkimmäistä.

Sinun tehtävä on myös opettaa lapsellesi että joskus kun jotakin haluaa kovasti niin voi joutua tinkimään. Kumpi on parempi, että saa sen ikimuistoisen kokemuksen ei-niin-lempimekossa, vai että jää kokonaan kokematta?

Vierailija
13/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina puku tai netistä halvalla, meikki ei ole pakollista ja hiukset nyt osaa jokanen solmia nutturalle. Kyllä alle 50e varmasti pääsis nättinä tanssimaan vanhat jos osais ajoissa alottaa ja tommosen summan nyt kerää vaikka pulloja.

Vierailija
14/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikavippiä vaan, onhan tytölle puku saatava, ajattele miltä

teidän perhe muidenkin silmissä näyttää: köyhä, eli rohkeasti

nyt vaan toimiin, muusta viis. tälläistä juhlaa ei kannata missata.

Vierailija
15/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää. Miksei tyttäresi tee mekkoa itse tai etsi käytettynä? Käytettynä ei montaa sataa maksa ja useat omasta koulustani tekevät itse.. Toki tässä vaiheessa ei varmaan asiaan voi enää vaikuttaa kun vanhojen tanssikurssit on jo käynnissä. Miksei tyttö voinut säästää vanhoja varten kesätyö tai synttärirahoista? Tai mikset itse laittanut vaikka kymppiä kuussa säästöön, jos näin olisi tehnyt niin lukion aloituksesta vanhoihin olisi jo helpot 150€..

Eikä se kampaamossa ja maskeeraajalla käynti ole pakollinen. Jos ei itse osaa meikata niin luulisi että joku tuttu osaisi auttaa.

Itse en tanssi vanhoja kun en koe sitä tarpeelliseksi

Vierailija
16/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osallistunut koska ei vaan yhtään kiinnostanut.

Vierailija
17/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvimmat vanhojentanssipuvut maksavat torissa 20 euroa. Alesta saa myös halvalla kangasta, ja netin tai kirjaston ohjeilla ompelee puvun itse.

Vierailija
18/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne viimevuotiset mekot niin kamalia, ettei niissä voi tanssia? Käytetyn saa halvalla tai vaikka Kiinasta tilaamalla. Pakkoko sitä on kertoa kenellekään.

Kampauksessa ja meikissä voi auttaa sisko/ äiti/ täti. Rumasta ei kaunista kenties saa, mutta kaunis on kaunis vaikka säkkiin pukeutuneensa.

Vierailija
19/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytär tienasi itse mekkorahat. Meni täihin jo 14 vuotiaana, ja viime keväänä tienasi ihan kivasti. Muutama ylimääräinen satanen oli tilillä, ja sillä sai ostettua käytetyn mekon. Jäi rahaa muuhunkin kaunistautumiseen. Ensi syksynä hän voi myydä mekon taas seuraavalle vähempivaraiselle tanssijalle.

Vierailija
20/108 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mekkokoko ja mikä kaupunki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme