Köyhät eivät tanssi vanhoja lukiossa
Tytöltä jää tanssit tanssimatta. Ei ole varaa mekkoon ja ulkonäön laittoon. Eikä tyttö kehtaa mennä missään lumppuvaatteissa tanssimaan, kun kaikilla muilla on hienot vaatteet. Saapa eliitti pyörähdellä aivan rauhassa, pysyy köyhät piiloissaan rikkaiden rellestäessä. Harmi, että jää tytöltä kiva kokemus väliin. Tai ainakin ennen oli kiva tilaisuus. Tätä on Suomi vuonna 2018. Ja nuorista ovat poliitikot muka huolissaan...
Kommentit (108)
Tanssin vanhat "miehenä", vuokrattiin kunnon saketti ja hattu, hanskat ostin. Oli hauskaa. Mun kaveri ei saanut ketään poikaa pariksi niin pyysi sitten mua. Oli superkivaa, meillä oli omat jatkotkin. No meidän porukka taisi muutenkin olla sen lukion outolinnut. Köyhistä perheistä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna oli se Facebook-kampanja, jossa edellisvuoden tanssijat lahjoitti pukujaan, onko sitä nyt?
Kampanjasta en tiedä, mutta just äsken osui Facebookissa silmiini ilmoitus, jossa joku tarjosi pukuaan lainaksi.
Tätä se on. Mietin jo kauhulla miten edes ostan tyttärelle lukiokirjat, kohta kun sen alottaa.
Vanhojen tansseihin onneksi tuskin edes haluaisi, ei tykkää edes kouludiskoista, eikä halua olla ikästensä seurassa. Mutta en ihmettelekään, kun tällasia aikoja eletään ja nuorisossa pinnallisuus tiivistyy.
Vierailija kirjoitti:
Sori nyt vaan, mutta politiikan tehtävä ei ole maksaa jokaiselle lukiolaistytölle prinsessapäivää.
Onneksi ne ei omassa nuoruudessa ollut prinsessapäiviä. Silloin vedettiin mummon mekot päälle.
Aika vanhakantaistahan tollanen muutenkin on, pitää pukeutua mekkoon ja laittautua "naiseksi". Ei minusta oikein kuulu tähän päivään. Antaisi nuorten vain vapaasti juhlia jotenkin muutoin, kuin leikitään tällasta keksiaikasiat soopaa ja prinsessaleikkejä.
Mun mielestä kierrätyskeskuksissa ja kirppareilla on yllättävän hyvin vanhojentanssimekkoja tarjolla. Hiukset nyt saa itsekin laitettua. Katsokaa vaikka joku youtuben juhlakampaus-tutorialvideo. Jokainen varmaankin osaa vähintään kihartaa hiukset ja nostaa ne kampaukseksi ylös.
siis keskiaikaista soopaa ^
t.26
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on. Mietin jo kauhulla miten edes ostan tyttärelle lukiokirjat, kohta kun sen alottaa.
Vanhojen tansseihin onneksi tuskin edes haluaisi, ei tykkää edes kouludiskoista, eikä halua olla ikästensä seurassa. Mutta en ihmettelekään, kun tällasia aikoja eletään ja nuorisossa pinnallisuus tiivistyy.
Kela avustaa ja koulultakin voi kysäistä, ei se siitä jää kiinni.
Ei kyllä ollut mikään mukava tai ikimuistoinen tapahtuma muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Antaisi nuorten vain vapaasti juhlia jotenkin muutoin, kuin leikitään tällasta keksiaikasiat soopaa ja prinsessaleikkejä.
Tuskinpa niitä tansseja pidettäisiin, elleivät nuoret niitä haluaisi.
Tosiaan vanhat pukeutuivat ennen oikeasti vanhoiksi. Mistä lie tää prinsessaleikki tullut kuvioihin? Tääkin menee nykyisin aivan överiksi, kun tytöt kilpailevat puvuillaan ja kampauksillaan.
Mulla olisi ollut mahdollisuus tanssia rahan puolesta, mutta en siksi tanssinut, kun ei kiinnostanut. Useampikin tyttö kyllä parikseen pyytämään tuli, mutta jouduin kieltäytymään, koska ei kiinnostanut osallistua tansseihin.
T: Entinen lukiopoika, nykyään aikuinen mies
Vierailija kirjoitti:
Tanssin vanhat "miehenä", vuokrattiin kunnon saketti ja hattu, hanskat ostin. Oli hauskaa. Mun kaveri ei saanut ketään poikaa pariksi niin pyysi sitten mua. Oli superkivaa, meillä oli omat jatkotkin. No meidän porukka taisi muutenkin olla sen lukion outolinnut. Köyhistä perheistä kaikki.
Tekisipä mun tytär samoin, vuokraisi saketin ja hatun. :D
Kuulostaapa kivalta, kun teitte noin. Arvostan.
Itse en koskaan lukioon mennyt.
Jaa, itse kasvoin yksinhuoltajaäidin kanssa. Rahaa ei tosissaan ollut paljon mutta niin vain tanssin vanhat vuonna 2001. Luulen että äitini lainasi rahat mekkoon tai säästi tosi pitkään, kampauksen ja meikin teki puolituttu kampaaja, vastalahjaksi hoidin muutamana lauantaina hänen lastaan.
Nykyään kun on kaikenmaailman nettikirppareita jne niin mekkoja saa helposti käytettynäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisi nuorten vain vapaasti juhlia jotenkin muutoin, kuin leikitään tällasta keksiaikasiat soopaa ja prinsessaleikkejä.
Joopa joo. Tuskin on edes kysytty, saati tarjottu jotain hauskempaa ja rennompaa tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Tuskin on edes kysytty, saati tarjottu jotain hauskempaa ja rennompaa tilalle.
Eihän sinne ketään pakoteta. Jos ei sinne kukaan tule, niin eihän niitä tansseja tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela avustaa ja koulultakin voi kysäistä, ei se siitä jää kiinni.
Kiitos tiedosta, tämä on kyllä hyvä juttu jos näin on.
Mä jätin aikoinaan väliin vain sen takia ettei voinu vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinne ketään pakoteta. Jos ei sinne kukaan tule, niin eihän niitä tansseja tule.
Ok, se on sentään hyvä ettei ne ole pakolliset. Olen aiemmin jotenkin kuvitellut että ovat.
Lainattiin puku naapurilta, hänellä vuotta vanhempi ja vuotta nuorempi tytär joten omani pystyi käyttämään mekkoa ”siinä välissä”. Pyysi kampaajaksi opiskelevaa yläastekaveriaan tekemääb hiuksen yms. tekee joskus vastapalveluksen.
t. 17 vuotiaan yh-isä