Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tilaa Kiinasta roinaa

Vierailija
01.02.2018 |

Koko maailma hukkuu kohta muoviin ja muuhun paskaan mutta silti pitää tilata tarpeetonta rihkamaa toiselta puolelta maapalloa.
Posti on lisäksi ihan helisemässä noiden nyssäköiden kanssa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tilaa roinaa vaan sellaista mitä tarvitsen ja mikä täällä paljon kalliimpaa.

Varmasti voit elää ilman sitä mitä tarvitset.

Oikeasti et sitä tarvitse.

Sinä et omista mitään tavaroita? Ostat kaupasta pelkkää ruokaa?

Vierailija
22/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt wishistä tavaroita joita olen etsinyt kaikista kaupoista vuosia, esim. kunnollisen jäätelökauhan ja greippilusikoita. Siksi.

Kuinkahan sitä ennen tultiinkaan toimeen ilman jäätelökauhoja ja greippilusikoita.

Voi jeesus.

Tultiinhan sitä toimeen ilman netissä paskan jauhamistakin, mutta täällähän sinäkin roikut. Ne on semmosia elämän pieniä iloja, joita sallin itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta roinaa, ostan tavaroita joita tarvitsen ja joita ei valmisteta suomessa.. Hinta-laatuvertailun jälkeen päädyn usein tilaamaan aliexpressistä.

Se että posti itkee julkisesti että ei halua jakaa paketteja, on jotenkin omituista....mikös se postin toimiala olikaan, ruohonleikkuu ja hoivapalvelut?

Postin itkuun on syynä rahan puute. Posti ei saa asiallista korvausta Kiinan paketeista, lisäksi paketit pitää lajitella käsin. Ottaisi itseäkin päähän tehdä työtä ilman korvausta.

Ei ole minun ongelmani jos Posti on tehnyt kannattamattomia sopimuksia ulkomaanpostin kuljetuksesta.

Ei, mutta Posti voi ihan hyvin periä sinulta maksun kiinapakettisi jakelusta. Se on voittoon pyrkivä yritys, ei hyväntekeväisyyslaitos.

Vierailija
24/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihan normaali työssä käyvä olen tilaillut kännykän suojakuoria. Täällä halvin oli n.15e ja ebaysta sain 10e 5 kpl.

Mihin tarvitset 5 suojakuorta?

Katsos kun yksi romu kestää vaan pari viikkoa, niin pitää ostaa heti muutama varastoon. 

Vierailija
25/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu tilasi Kiinasta fidget spinnerin kun maksoi euron,lähikaupassaan olisi maksanut 2 e.

Vierailija
26/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihan normaali työssä käyvä olen tilaillut kännykän suojakuoria. Täällä halvin oli n.15e ja ebaysta sain 10e 5 kpl.

Katsos kun yksi romu kestää vaan pari viikkoa, niin pitää ostaa heti muutama varastoon. 

Oho! Minulla on suojakuoret kestäneet aina vuosia, yksikään ei ole hajonnut.

Vierailija
27/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu tilasi Kiinasta fidget spinnerin kun maksoi euron,lähikaupassaan olisi maksanut 2 e.

No miksihän lähikauppa ei voinut myydä sitä eurolla? Olivat kuitenkin tilanneet lähikauppaan niitä lastin Kiinasta hintaan 10 senttiä kappale.

Vierailija
28/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Kiinasta, koska muuten ei ole varaa hankkia mitään. En osta rojua, vaan sellaista mitä aidosti tarvitsen. Postin pumppujen narina ei kiinnosta yhtään, ryöstöhinnat ja itse ovat hommat sössineet.

Vierailija
29/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. koko perheelle tai lahjaksi.

Vierailija
30/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tilannut keittiövaa'an, toisen pienemmän vaa'an, hiussakset, kynsisakset, jääpalamuotteja ja puhelimen suojakuoria. Kaikkia tarvitsin, kaikki sai halvemmalla Kiinasta kuin Suomesta ja kaikki on toimineet hyvin.

Vierailija
31/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta roinaa, ostan tavaroita joita tarvitsen ja joita ei valmisteta suomessa.. Hinta-laatuvertailun jälkeen päädyn usein tilaamaan aliexpressistä.

Se että posti itkee julkisesti että ei halua jakaa paketteja, on jotenkin omituista....mikös se postin toimiala olikaan, ruohonleikkuu ja hoivapalvelut?

Postin itkuun on syynä rahan puute. Posti ei saa asiallista korvausta Kiinan paketeista, lisäksi paketit pitää lajitella käsin. Ottaisi itseäkin päähän tehdä työtä ilman korvausta.

Ei ole minun ongelmani jos Posti on tehnyt kannattamattomia sopimuksia ulkomaanpostin kuljetuksesta.

Ei, mutta Posti voi ihan hyvin periä sinulta maksun kiinapakettisi jakelusta. Se on voittoon pyrkivä yritys, ei hyväntekeväisyyslaitos.

Saahan Posti siitä maksun. Postipaketti maksetaan aina lähetysmaan postilaitokselle. Nämä eri maiden postilaitokset sitten keskenään sopii hyvitysjärjestelmästä kun paketteja kulkee ristiin ja rastiin maailmalla. Muuten pitäisi maksaa erillinen postimaksu jokaisesta maasta minkä läpi joku kirje kulkee.

Ihan ovat postilaitokset itse keksineet sääntönsä ja hintansa. Minä kuluttajana päätän vain lompakkoni kanssa haluanko maksaa siitä sen mitä pyydetään vain käytänkö jotain muuta keinoa pakettini kuljetukseen.

Vierailija
32/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan ne rahaa niistä maksetuista kotiinkuljetuksista joita ei sitten viitsitäkkään tuoda perille vaan jätetään haettavaksi.

Vierailija
33/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

👹666

Vierailija
34/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tais kalahtaa nilkkaan kun tuli noin vihaisesti miinuksia.

Ne miinukset on sen takia, että valtaosa modernin maailman tavaroista tuotetaan nykyään Kiinassa joka tapauksessa, joten minkä ihmeen takia sieltä ei voisi niitä suoraan tilata, vaan pitäisi käydä ostamassa sama tuote kivijalkaliikkeestä kymmenen kertaa kalliimmalla?

Koko aloituksesi on täysin turha.

Vierailija
35/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo Wish kiinalainen yritys?

silloin tietää ainakin tilata niin että M Suomessa koko on XL kiinassa,

Vierailija
36/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kuljettaisiin sitten lankapuhelimia mukana jos ei Kiinan roinaa ja tuolla tehdään kyllä niin hyvää kuin ollaan sitten maksamaan laadullisesti.

Vierailija
37/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti voi tosiaan hoitaa hommansa ja lopettaa itkemisen siitä mitä ja mistä ihmiset ostavat.

Vierailija
38/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat Suomesta, yrittäjä vetää välistä ison siivun. Jos ostat suoraan Kiinasta, saat itse sen välirahan. Siksi.

Vierailija
39/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta ei saa naisellisia ja kauniita mekkoja pienikokoiselle sirolle naiselle.

Vierailija
40/55 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt, kiinasta saa noin 70-80% halvemalla saman tuotteen kuin suomesta ja usein ilman postikuluja. Köyhällä ei ole varaa ostaa mitään suomesta. Enkä osta krääsää vaan ihan käyttöön tulevia tavaroita.