Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää että jotkut äipylit pukeutuu vauvanvaatteisiin eli kuviollisiin leggareihin ja tunikoihin

Vierailija
01.02.2018 |

Nämä versonpuoti ja noshkosh ja me&i ja metsola ja vastaavat lapselliset mallit ja kuosit. Ette näytä nuorelle saati suloiselle vaaville vaikka laittaisitte ihanat perhosleggarit ja kukkatunikan ja vaikka tutin suuhun. Pukeutukaa sentään aikuisten vaatteisiin aikuiset.

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen meillä töissä. Olen opettaja ja meidän koululla jossa samassa luokat 1-9 suurin osa alakoulun opettajista pukeutuu kuin lapset. On värikkäitä sukkahousuja ja mekkoja kaikissa mahdollisissa väreissä ja kuoseissa. Miksi se lasten kanssa työskentely tarkoittaa että pitää itsekin pukeutua lapseksi? Yksi näistä harrastaa myös kaikkein kamalinta hirvitystä eli lapsellisten vaatteiden lisäksi aikuisella on hiukset saparoilla.

Missä iässä pitää alkaa pukeutua mustiin jakkupukuihin ja ripotella tuhkaa hiuksiinsa?

Taisi osua ja upota! Lapseksi pukeutumisen ja sinun kuvailemiesi jakkupukujen välistä löytyy paljon hyviä vaihtoehtoja työpukeutumiseen myöskin lasten kanssa työskenteleville. Voi pukeutua mukaviin vaatteisiin mutta näyttää silti vakavastiotettavalta aikuiselta. Kukaan ei myöskään sanonut että mitään värejä ei saa käyttää. Yhdistä vaikka siisti kirkkaanvärinen neule (mielellään vain yhtä väriä oleva, ei sellainen sekamelska kuin monilla lapseksi pukeutuvilla) kivoihin farkkuihin tai suoriin housuihin. Tyylikäs, aikuinen pukeutuminen ei tarkoita ettei voisi olla persoonallinen ja kyllä minusta kertoo paljon ihmisen tyylitajusta jos luulee että voi olla persoonallinen vain pukeutumalla lastenvaatteisiin aikuisena.

Minusta taas kertoo paljon ihmisen persoonasta ja tyylitajusta, jos pitää tuohon tapaan leikkiä tyylipoliisia. "Mieluiten yksivärinen neule...", huoh.

Vierailija
142/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin eläinrotuun ja luokkaan kuuluu äipyli? Olen kyllä biologiani ja eläinoppini aikoinaan lukenut, mutta äipyli sieltä ei juohdu mieleen. Onko se kovinkin läheistä sukua äpylille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enään ihmettele kun miehet katsovat fakkupeppujen perään :)

Vierailija
144/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ovat kivan näköisiä vaatteita, miksei keski-ikäinen voisi pukeutua niinkuin haluaa. T. M37

Vierailija
145/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös ällöttävää, että joku käyttää sanaa äipyli.

Vierailija
146/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

VierailijaMinttuliinalla on juuri ne samat palmikkopökät, pöllötunika ja puuhelmet. Värikkää[/quote kirjoitti:

Minttuliina!!! Ihana nimi! Ootko varannu omalle piltille? Saanko ottaa käyttöön? Pliis!!!!

Vierailija
147/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lähipiirissä näihin pukeutuu ne, jotka synnytti istukan tilalta aivot ulos vauvan vanavedessä. Varaa ei olisi, mutta pakko saada. Koko elämä pyörii kotona lasten ympärillä. Oma itse on unohdettu ja kuopattu, olenhan äiti! Jos jossakin on ale, niin näitä parveilee sankoin joukoin paikalle isoissa porukoissa. Ilmeisesti lastenvaatteet yhdistää yksinäisiä kotiäitejä? Mikä nyt tietysti on hyvä juttu..

Taaperopukeutuminen on samanlaista kuin mikä tahansa muu alakulttuuripukeutuminen. Niin kuin rokkarit haluavat tuoda esille musiikkimakuaan ja hipit elämäntapaansa eli osoittaa samankaltaisuuttaan tiettyyn viiteryhmään, taaperoksi pukeutuvat äidit haluavat osoittaa samankaltaisuuttaan lapsiinsa. Elämässä on tärkeää legot, leikkikentät, kuperkeikat, värikynät ja söpöily ja sitä halutaan tuoda pukeutumisessa esille. 

Mulla itselläni ei ole tyttäriä enkä käytä itsekään lettileggareita, mutta olettaisin tuossa "lapsekkaisiin" vaatteisiin pukeutumisessa olevan ainakin osittain kyse siitä, että halutaan paitsi ihannoida pitkää ja viatonta lapsuutta, myös kritisoida sitä ns. seksikkyyttä, johon kauhistuttavan moni alakouluikäinenkin tyttö pyrkii.

Siinä suhteessa voimakkaasti meikatut, korkkareissa talvella liukastelevat, "seksikkäästi" pukeutuvat naiset tarjoavat hyvin toisenlaisen roolimallin, ja ymmärrän että se voi ärsyttää ja huolettaa taaperopukeutujanaista.

Aa, eli siis jonkinlainen äitien Peter Pan -ilmiö? Halutaan säilyä lapsenomaisina, pyyhkiä ulkoisesta olemuksesta pois kaikki mahdollinen "seksikkääksi ja/tai aikuismaiseksi" luokiteltavat merkit. Eli ei vain valita järkevämpi kenkiä ja sään mukaisia aikuisten vaatteita, vaan se oma seksuaalisuus ja aikuisuus pyritään häivyttämään täysin pois pukeutumalla lapsen kaltaisesti.

En ihan tuota tarkoittanut. Kyllä aikuisella ihmisellä yleensä aikuisuus ja seksuaalisuus on jossakin syvemmällä kuin pukeutumisessa, eikä se lettileggareilla mihinkään häviä. Mutta lapsi, joka pukeutuu "aikuismaisesti", todellakin pukee päällensä seksuaalisuutta vaatteilla, joiden kulttuurisia merkityksiä hän ei täysin ymmärrä.

Esimerkki. Sukulaiseni päiväkoti-ikäinen lapsi sai raivarin, kun hänen vaatteensa olivat liian _lapsellisia_. Olisi pitänyt olla pikkuteinivaatteita. En yhtään ihmettele, jos tällaisessa maailmassa äiti haluaa esimerkillään osoittaa, että ne värikkäät, järkevät, mukavat vaatteet kelpaavat aikuisillekin.

Vierailija
148/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun jotkut mammat pukee lapsensa omiksi kopioiksiin, on farkut, ruutupaita ja nahkatakki koko perheellä kaksivuotiaasta isukkiin? Onko sekin hyi kauheaa vai ihan tyylikästä? Ketjuliikkeiden laatstenvaatevalikoimathan pursuaa noita pikkuaikuisten vaatteita jo ihan taaperokoosta alkaen. Nuo Verson puodin tyyliset vaatteet on kyllä suosittuja lähinnä kässänopejen ja pikkukakkosen juontajien päällä, muotimammat pukeutuu musta-harmaa-burgundyyn Vimmaan tai Papuun tai Metsolaan ja pukee lapsensa yhtä värittömästi.

Vierailija
149/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tykkää jos pukeudun värikkäästi :D yleensä menen tylsällä musta-harmaa-tummansininen-farkut-neule-linjalla mutta omistan myös muutaman värikkäämmän, kuosillisen vaatteen ja niitä värikkäämpiä mies aina kehuu. Yksi sen lemppari on Paapiin (joo, jo brändin nimi on lapsellinen..) trikoosta ommeltu tunika.. itselleen halusi saman firman kalakankaasta tuubihuivin. Harmittelee myös kun Polarn o Pyret ei tee toppahaalareita aikuisten koossa, hankkisi kuulemma heti semmoisen pilkkihaalariksi.

Vierailija
150/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tykkää jos pukeudun värikkäästi :D yleensä menen tylsällä musta-harmaa-tummansininen-farkut-neule-linjalla mutta omistan myös muutaman värikkäämmän, kuosillisen vaatteen ja niitä värikkäämpiä mies aina kehuu. Yksi sen lemppari on Paapiin (joo, jo brändin nimi on lapsellinen..) trikoosta ommeltu tunika.. itselleen halusi saman firman kalakankaasta tuubihuivin. Harmittelee myös kun Polarn o Pyret ei tee toppahaalareita aikuisten koossa, hankkisi kuulemma heti semmoisen pilkkihaalariksi.

jos se onki jammu 👹

Vierailija
151/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ne joita ärsyttää toisten värikkäät tai kuosilliset vaatteet, on itse niitä, jotka eivät uskalla pukeutua kuin mustaan ja harmaaseen. Laumasieluja, jotka haluavat sekoittua massaan, ja heitä ärsyttää jos joku erottuu joukosta.

Itse rakastan värejä ja kukka- tai eläinkuvioita. Monesti olen katsonut jotain vaatekuvastojen lastenvaatteita, että voi miksi tuota ei tehdä aikuisten koossa. Jos minulle tulee iloinen mieli siitä että pukeudun vaikka kirkkaanvihreään sienitunikaan, niin miksi ihmeessä jonkun pitäisi siitä vetää herne nenään? En minäkään puutu muiden tylsään harmauteen.

Kuinka monta kertaa pitää sanoa: VÄRIT eivät kummastuta vaan se, että aikuinen haluaa pukeutua taaperoksi.

Kun nyt avoimesti kerrot, että jonkun tuntemattoman pukeutuminen herättää sinussa tunteita, niin voisitko hieman kuvailla tuota mulle. Kun eh pysty yhtään samastumaan tuohon, että jonkun toisen ihmisen pukeutuminen voi harmittaa.

Hohhoijaa. En ole ap, eikä herätä mitään harmitusta tai muitakaan tunteita. Kunhan lähinnä kummastuttaa, miksi aikuinen pukeutuu lapseksi. Mutta tähänhän kysymykseen ei ikinä saa vastausta, koska taaperoksi pukeutuvat ohjaavat keskustelun sivuraiteille. Sanotaan, että mukavuuden takia, mutta mukavia vaatteita löytyy aikuisillekin. Taaperolta ei ole pakko näyttää. Sanotaan, että tykätään väreistä, mutta värillisiä ja kuviollisia vaatteita löytyy myös sellaisia, joissa ei näytä taaperolta. Eli edelleen jää epäselväksi, miksi nimenomaan taaperoksi pukeutuminen on se juttu. Minusta tuo on vaan mielenkiintoinen ilmiö. Itse veikkaisin jotakin samaistumisen halua omaan lapseen. Ehkä joillekin myös statusjuttu, koska ostavat tiettyjen (hintavien) merkkien taaperomaisia aikuisvaatteita. 

Mutta siis jos noita vaatteita tehdään aikuisten koossa niin silloinhan se on aikuistenvaate. Esim nyt ne lettileggarit, miksi se on lastenvaate vaikka myydään aikuisille aikuisten koossa...?

Koska niistä saa rahaa. Tietystä kalliista merkistä on onnistuttu brandaamaan suosittu lastenvaatemerkki, jota vanhemmat ylpeänä esittelevät lapsillaan. Miten taot vieläkin enemmän rahaa? No totta kai valmistat niille lasten vanhemmille myös niitä samanlaisia vaatteita, joihin tiedät heidän jo ihastuneen ja teet vieläkin enemmän massia.

Vierailija
152/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lähipiirissä näihin pukeutuu ne, jotka synnytti istukan tilalta aivot ulos vauvan vanavedessä. Varaa ei olisi, mutta pakko saada. Koko elämä pyörii kotona lasten ympärillä. Oma itse on unohdettu ja kuopattu, olenhan äiti! Jos jossakin on ale, niin näitä parveilee sankoin joukoin paikalle isoissa porukoissa. Ilmeisesti lastenvaatteet yhdistää yksinäisiä kotiäitejä? Mikä nyt tietysti on hyvä juttu..

Taaperopukeutuminen on samanlaista kuin mikä tahansa muu alakulttuuripukeutuminen. Niin kuin rokkarit haluavat tuoda esille musiikkimakuaan ja hipit elämäntapaansa eli osoittaa samankaltaisuuttaan tiettyyn viiteryhmään, taaperoksi pukeutuvat äidit haluavat osoittaa samankaltaisuuttaan lapsiinsa. Elämässä on tärkeää legot, leikkikentät, kuperkeikat, värikynät ja söpöily ja sitä halutaan tuoda pukeutumisessa esille. 

Mulla itselläni ei ole tyttäriä enkä käytä itsekään lettileggareita, mutta olettaisin tuossa "lapsekkaisiin" vaatteisiin pukeutumisessa olevan ainakin osittain kyse siitä, että halutaan paitsi ihannoida pitkää ja viatonta lapsuutta, myös kritisoida sitä ns. seksikkyyttä, johon kauhistuttavan moni alakouluikäinenkin tyttö pyrkii.

Siinä suhteessa voimakkaasti meikatut, korkkareissa talvella liukastelevat, "seksikkäästi" pukeutuvat naiset tarjoavat hyvin toisenlaisen roolimallin, ja ymmärrän että se voi ärsyttää ja huolettaa taaperopukeutujanaista.

Aa, eli siis jonkinlainen äitien Peter Pan -ilmiö? Halutaan säilyä lapsenomaisina, pyyhkiä ulkoisesta olemuksesta pois kaikki mahdollinen "seksikkääksi ja/tai aikuismaiseksi" luokiteltavat merkit. Eli ei vain valita järkevämpi kenkiä ja sään mukaisia aikuisten vaatteita, vaan se oma seksuaalisuus ja aikuisuus pyritään häivyttämään täysin pois pukeutumalla lapsen kaltaisesti.

En ihan tuota tarkoittanut. Kyllä aikuisella ihmisellä yleensä aikuisuus ja seksuaalisuus on jossakin syvemmällä kuin pukeutumisessa, eikä se lettileggareilla mihinkään häviä. Mutta lapsi, joka pukeutuu "aikuismaisesti", todellakin pukee päällensä seksuaalisuutta vaatteilla, joiden kulttuurisia merkityksiä hän ei täysin ymmärrä.

Esimerkki. Sukulaiseni päiväkoti-ikäinen lapsi sai raivarin, kun hänen vaatteensa olivat liian _lapsellisia_. Olisi pitänyt olla pikkuteinivaatteita. En yhtään ihmettele, jos tällaisessa maailmassa äiti haluaa esimerkillään osoittaa, että ne värikkäät, järkevät, mukavat vaatteet kelpaavat aikuisillekin.

Joo, ymmärrän kyllä pointtisi. Mutta en vain ymmärrä sitä äärimmäisyyksiin menemistä. Eli seksikkään pukeutumisen ja taaperopukeutumisen välillä on kuitenkin muita vaihtoehtoja, joilla toteuttaa sitä värikästä, järkevää ja mukavaa vaatetusta aikuisempaan tyyliin. 

Vierailija
153/157 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta vieläkö raadin mielestä esim. Versonpuodin vaatteet ovat lapsellisia ja taaperomaisia? 

Olen harkinnut mekon tilaamista, mutta pelkään näyttäväni tädiltä. 

https://www.versonpuoti.fi/category/91/naiset

Vierailija
154/157 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää mietin et oisko lapsen vaatteisiin pukeutumisessa just jotain sellasta alitajuista että halutaan suojella sitä lasta näkemästä mitään seksuaalista. Lisäksi laskee oman miehen haluja niin et ei oo koko ajan kimpussa.. Mut on se ihme et on kuitenki naitu urakalla et on lapsi saatu ja sit esitetään niinkö seksuaalisuutta ei ois olemassakaan. Sen sijaan et ois terve ja luonteva suhtautuminen asiaan ja täten tulis myös lapselle tunne että ei tarvitse hävetä itseään siinä vaiheessa kun tulee murrosikään. 

Mut joo tosiaan aikuisen vaatteisiin voi pukeutua näyttämättä myös siltä kuin olisi joka päivä menossa pikkujouluihin. Ja aikuisillekin on kivoja kuoseja ja kuvioita olemassa läjäpäin. 

Vierailija
155/157 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta vieläkö raadin mielestä esim. Versonpuodin vaatteet ovat lapsellisia ja taaperomaisia? 

Olen harkinnut mekon tilaamista, mutta pelkään näyttäväni tädiltä. 

https://www.versonpuoti.fi/category/91/naiset

Näyttää kovin suomalaiselta trikoovaatteelta, mikset vain tilaa jos itse pidät?

Vierailija
156/157 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-uh.

Kieltäkää nyt vielä täältä lama-Suomesta kaikki värit ja leikittely.

Vierailija
157/157 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää että joku käyttää sanoja äipyli ja leggarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi