Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää että jotkut äipylit pukeutuu vauvanvaatteisiin eli kuviollisiin leggareihin ja tunikoihin

Vierailija
01.02.2018 |

Nämä versonpuoti ja noshkosh ja me&i ja metsola ja vastaavat lapselliset mallit ja kuosit. Ette näytä nuorelle saati suloiselle vaaville vaikka laittaisitte ihanat perhosleggarit ja kukkatunikan ja vaikka tutin suuhun. Pukeutukaa sentään aikuisten vaatteisiin aikuiset.

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan niin mutta "äipylit" ??

Vierailija
102/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä et voi sille yhtään mitään:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsenmieliset vaatteet sopii pienten lasten äideille. Ja lasten kanssa työskenteleville.

Se on sitten eri asia jos joku vaikka juristi pukeutuisi kärpässienimekkoon.

Vierailija
104/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä näihin pukeutuu ne, jotka synnytti istukan tilalta aivot ulos vauvan vanavedessä. Varaa ei olisi, mutta pakko saada. Koko elämä pyörii kotona lasten ympärillä. Oma itse on unohdettu ja kuopattu, olenhan äiti! Jos jossakin on ale, niin näitä parveilee sankoin joukoin paikalle isoissa porukoissa. Ilmeisesti lastenvaatteet yhdistää yksinäisiä kotiäitejä? Mikä nyt tietysti on hyvä juttu..

Vierailija
105/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu kuinka tosikkoia porukkaa taas täällä. Relatkaa!

Mitä väliä, jos mamma Keravalta haluaa pukeutua lapsellisesti. 

Ap:n elämän täytyy olla todella stressaavaa.

Jollain meni tunteisiin jo

Vierailija
106/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lähipiirissä näihin pukeutuu ne, jotka synnytti istukan tilalta aivot ulos vauvan vanavedessä. Varaa ei olisi, mutta pakko saada. Koko elämä pyörii kotona lasten ympärillä. Oma itse on unohdettu ja kuopattu, olenhan äiti! Jos jossakin on ale, niin näitä parveilee sankoin joukoin paikalle isoissa porukoissa. Ilmeisesti lastenvaatteet yhdistää yksinäisiä kotiäitejä? Mikä nyt tietysti on hyvä juttu..

Se, millainen lähipiiri on, kertoo sustakin jotain. Jos et ole itse fiksu, ei sulla ole kovin fiksuja kavereitakaan. Mun ystäväpiirissä on älykästä porukkaa, joten lastenvaatteet tai kodinlaitto eivät oikein riitä ainoaksi mielenkiinnon kohteeksi. 

Vierailija
107/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näillä samistelevilla äideillä menee rokkariäidit tunteisiin vastavuoroisesti.

Kyllä mä olen teidän paheksuvat katseet nähnyt. Mulle se on ihan se ja sama vaikka jollain olisi jätesäkki päällään.

Vierailija
108/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näillä samistelevilla äideillä menee rokkariäidit tunteisiin vastavuoroisesti.

Kyllä mä olen teidän paheksuvat katseet nähnyt. Mulle se on ihan se ja sama vaikka jollain olisi jätesäkki päällään.

Mun mielestä kaikki, joilla menee toisten pukeutuminen "tunteisiin", ovat outoja. Pyysin jo aiemmin selitystä siitä, mitä tapahtuu ihmisen päässä, kun hän ahdistuu toisen pukeutumisesta. Vielä ei ole tullut vastausta.

Vierailija
109/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut aloitusta. Tulin vain kommentoimaan, että huuto-oksensin jain aivosyövän sanasta äipyli.

Vierailija
110/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ne joita ärsyttää toisten värikkäät tai kuosilliset vaatteet, on itse niitä, jotka eivät uskalla pukeutua kuin mustaan ja harmaaseen. Laumasieluja, jotka haluavat sekoittua massaan, ja heitä ärsyttää jos joku erottuu joukosta.

Itse rakastan värejä ja kukka- tai eläinkuvioita. Monesti olen katsonut jotain vaatekuvastojen lastenvaatteita, että voi miksi tuota ei tehdä aikuisten koossa. Jos minulle tulee iloinen mieli siitä että pukeudun vaikka kirkkaanvihreään sienitunikaan, niin miksi ihmeessä jonkun pitäisi siitä vetää herne nenään? En minäkään puutu muiden tylsään harmauteen.

Kuinka monta kertaa pitää sanoa: VÄRIT eivät kummastuta vaan se, että aikuinen haluaa pukeutua taaperoksi.

Vierailija
111/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ne joita ärsyttää toisten värikkäät tai kuosilliset vaatteet, on itse niitä, jotka eivät uskalla pukeutua kuin mustaan ja harmaaseen. Laumasieluja, jotka haluavat sekoittua massaan, ja heitä ärsyttää jos joku erottuu joukosta.

Itse rakastan värejä ja kukka- tai eläinkuvioita. Monesti olen katsonut jotain vaatekuvastojen lastenvaatteita, että voi miksi tuota ei tehdä aikuisten koossa. Jos minulle tulee iloinen mieli siitä että pukeudun vaikka kirkkaanvihreään sienitunikaan, niin miksi ihmeessä jonkun pitäisi siitä vetää herne nenään? En minäkään puutu muiden tylsään harmauteen.

Kuinka monta kertaa pitää sanoa: VÄRIT eivät kummastuta vaan se, että aikuinen haluaa pukeutua taaperoksi.

Kun nyt avoimesti kerrot, että jonkun tuntemattoman pukeutuminen herättää sinussa tunteita, niin voisitko hieman kuvailla tuota mulle. Kun eh pysty yhtään samastumaan tuohon, että jonkun toisen ihmisen pukeutuminen voi harmittaa.

Vierailija
112/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaperopukeutuminen on samanlaista kuin mikä tahansa muu alakulttuuripukeutuminen. Niin kuin rokkarit haluavat tuoda esille musiikkimakuaan ja hipit elämäntapaansa eli osoittaa samankaltaisuuttaan tiettyyn viiteryhmään, taaperoksi pukeutuvat äidit haluavat osoittaa samankaltaisuuttaan lapsiinsa. Elämässä on tärkeää legot, leikkikentät, kuperkeikat, värikynät ja söpöily ja sitä halutaan tuoda pukeutumisessa esille. 

Vierailija
113/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää lähinnä, miten porukalla riittää rahat noihin palmikkotrikoisiin yms. Yhet leggingsit ja tunika, saako yhtä settiä edes satasella. Ainakin mitä oon normaalihintaisina kyseisiä vaatteita joskus selaillut netistä.

Vierailija
114/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt avoimesti kerrot, että jonkun tuntemattoman pukeutuminen herättää sinussa tunteita, niin voisitko hieman kuvailla tuota mulle. Kun eh pysty yhtään samastumaan tuohon, että jonkun toisen ihmisen pukeutuminen voi harmittaa.

Hohhoijaa. En ole ap, eikä herätä mitään harmitusta tai muitakaan tunteita. Kunhan lähinnä kummastuttaa, miksi aikuinen pukeutuu lapseksi. Mutta tähänhän kysymykseen ei ikinä saa vastausta, koska taaperoksi pukeutuvat ohjaavat keskustelun sivuraiteille. Sanotaan, että mukavuuden takia, mutta mukavia vaatteita löytyy aikuisillekin. Taaperolta ei ole pakko näyttää. Sanotaan, että tykätään väreistä, mutta värillisiä ja kuviollisia vaatteita löytyy myös sellaisia, joissa ei näytä taaperolta. Eli edelleen jää epäselväksi, miksi nimenomaan taaperoksi pukeutuminen on se juttu. Minusta tuo on vaan mielenkiintoinen ilmiö. Itse veikkaisin jotakin samaistumisen halua omaan lapseen. Ehkä joillekin myös statusjuttu, koska ostavat tiettyjen (hintavien) merkkien taaperomaisia aikuisvaatteita. 

Vierailija
115/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten värikäs ja kuviollinen toppahaalari olisi varmasti hittituote suomimammojen keskuudessa! Ihme että ei kukaan ole vielä tuonut markkinoille. Voisi sitten olla samiksen lapsen kanssa ulkonakin.

Vierailija
116/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen

Vierailija
117/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskahan isukit alkavat samistelemaan lasten ja vaimon kanssa?

No, lapseni kaverin perhe tuntuu samistelevan loma-aikaan kaikki yhdessä. Isäkin siis kulkee reissussa niissä vaimon ja tyttären vaatteisiin mätsätyissä asuissa. Ainakin Facebook-kuvien perusteella. Vähän kulmia nostattavaa, mutta omapahan on asiansa.

T. (Olikohan se) 78

Vierailija
118/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten nämä äipylit valittavat kun miehensä katselevat farkkupyllyjä ja minihamenaisia. Miksiköhän?

Kyylää ne muutenkin muita naisia aina vaikka olisi mikä, mutta oon huomannut että työkaverin vaimo pukeutuu aina joko tylsään kokoruskeaan tai lapselliseen trikooseen, ja se mies on pahimpia kyylääjiä jonka tunnen. Minunkin pikkujouluissa käyttämiäni korkkareita hän tuli jälkeenpäin erikseen kehumaan :/

Vierailija
119/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten värikäs ja kuviollinen toppahaalari olisi varmasti hittituote suomimammojen keskuudessa! Ihme että ei kukaan ole vielä tuonut markkinoille. Voisi sitten olla samiksen lapsen kanssa ulkonakin.

Yhdellä Facebook-kirpputorilla oli ehkä vuosi sitten kuvia, kun aikuiset pienikokoiset äiti-ihmiset olivat ostaneet lastenvaatemerkkien toppa-asuja itselleen ja samistelivat niissä lastensa kanssa. Siellä sitten isokokoisemmat harmittelivat, kun heille ei mahdu.

Vierailija
120/157 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. En ole ap, eikä herätä mitään harmitusta tai muitakaan tunteita. Kunhan lähinnä kummastuttaa, miksi aikuinen pukeutuu lapseksi. Mutta tähänhän kysymykseen ei ikinä saa vastausta, koska taaperoksi pukeutuvat ohjaavat keskustelun sivuraiteille. Sanotaan, että mukavuuden takia, mutta mukavia vaatteita löytyy aikuisillekin. Taaperolta ei ole pakko näyttää. Sanotaan, että tykätään väreistä, mutta värillisiä ja kuviollisia vaatteita löytyy myös sellaisia, joissa ei näytä taaperolta. Eli edelleen jää epäselväksi, miksi nimenomaan taaperoksi pukeutuminen on se juttu. Minusta tuo on vaan mielenkiintoinen ilmiö. Itse veikkaisin jotakin samaistumisen halua omaan lapseen. Ehkä joillekin myös statusjuttu, koska ostavat tiettyjen (hintavien) merkkien taaperomaisia aikuisvaatteita. 

Ei herätä tunteita, mutta kuitenkin kummastuttaa, ja pitää leimata jotkut tietyt vaatteet "taaperon" vaatteiksi? Mikä tekee niistä taaperon vaatteita? Voisitko tehdä jonkinlaisen listan siitä, mitkä vaatteet ovat sellaisia, joita vain taaperot käyttävät?

Kai ymmärrät sen, että vaikka sun mielestäsi joku vaate kuuluu vain taaperoille, se ei kuitenkaan automaattisesti muiden mielestä ole niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi