Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te, joilla ei ole omaa autoa, pääsettekö lomamatkoille

Vierailija
01.02.2018 |

tai kauempana asuvien sukulaisten luo? Miten te sitten lähdette kotoa kaikkien pakaasienne kanssa lomalle tai kuljetatte kauppakasseja? Minä en pärjäisi yhtään ilman autoa.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn vain kerran viikossa kaupassa taksilla, tulee paljon halvemmaksi kuin ravata siellä jatkuvasti omalla autolla. Muut matkat pyörällä.

Vierailija
62/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin, jos täytyy jotain isompaa kuljettaa, niin aika haasteellista olisi aina käyttää taksia. Ylipäätään kortittomien elämä on kyllä aika suppeaa.

Meillä on ollut kortti aina, auto vähemmän aikaa. Mutta vaikka mies ajaa pakettiautoakin sujuvasti, niin emme me vuokraa pakettiautoa sellaista varten, että raijaisimme jotain isoja tavaroita. Jos ostamme huonekaluja tai kodinkoneita, niin tietenkin tilataan niihin kuljetus (ja kodinkoneisiin asennus). Sitten jos myydään omia romuja pois, niin ostaja tai kierrätyskeskus ne kyllä vie ilmaiseksi.

Muuttoja on harvoin ja niissä on käytetty muuttofirmaa. Nyt on vasta ensimmäinen tee-se-itse muutto tulossa kun lapsi muuttaa pois ja tavaraa on niin vähän, ettei viitsi Niemeä vaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin, jos täytyy jotain isompaa kuljettaa, niin aika haasteellista olisi aina käyttää taksia. Ylipäätään kortittomien elämä on kyllä aika suppeaa.

Meillä on ollut kortti aina, auto vähemmän aikaa. Mutta vaikka mies ajaa pakettiautoakin sujuvasti, niin emme me vuokraa pakettiautoa sellaista varten, että raijaisimme jotain isoja tavaroita. Jos ostamme huonekaluja tai kodinkoneita, niin tietenkin tilataan niihin kuljetus (ja kodinkoneisiin asennus). Sitten jos myydään omia romuja pois, niin ostaja tai kierrätyskeskus ne kyllä vie ilmaiseksi.

Muuttoja on harvoin ja niissä on käytetty muuttofirmaa. Nyt on vasta ensimmäinen tee-se-itse muutto tulossa kun lapsi muuttaa pois ja tavaraa on niin vähän, ettei viitsi Niemeä vaivata.

Lähinnä mietin jotain normijuttuja, mitä kaupasta ostetaan. Esim. pyykinkuivausteline, isot jouluruokaostokset, tuoli, talouspaperipaali tms. mihin ei pakettiautoa tarvitse, mutta taksiin aika ikävä alkaa kaikkea tunkea. Tai jotain remonttijuttuja mitä joutuu rautakaupasta hakemaan.

Vierailija
64/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen se "kauempana asuva sukulainen" jonka luokse autottomat tulevat. Heidän on kuulemma niin kätevää tulla junalla (asema kodin lähellä) meille. Toki tuo vaatii sen, että me haemme heidät asemalta, mihin menee n. 1 t suuntaansa + pysäköintimaksu.

Asema lähellä, mutta kuitenkin tunnin päässä.

Trollaus on vaikea laji.

Luetun ymmärtäminen se vasta vaikeaa onkin! Vierailla on lähtöasema vieressä.

Vastaajalla, siis jonka luokse vieraat ovat tulossa, on matkaa asemalle tunti ja hän vieraita ajattaa. Ja sehän on autottomille vieraille kätevää, kun kotiasema on vieressä ja perillä on kyläpaikka kyyti.

Vierailija
65/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vielä ymmärrettävää, ettei autoa omista. Mutta jos ei ole edes

Juhliin olen päässyt aina oikein hyvin. Lähialueelle taksilla, kauemmas junalla tai lentäen sekä loppumatka taksilla. Mökeillä en edes viihdy, joten kenenkään mökille en koskaan mene. Ulkomaillakaan en tarvitse autoa, koska voin sielläkin kulkea julkisilla ja/tai taksilla. 

Tämä ehkä kertoo juurikin, että ilman ajokorttia elävät aika suppeaa elämää.. Jos elämä pyörii vain junalla kuljettavien paikkojen ympärillä, niin tietylaista henkistä kapeutta kyllä täytyy ihmisessä olla. No, jokainen toki tavallaan.

Vierailija
66/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 10 minuutin kävelymatka töihin. Tulomatkalla poikkean ruokaostoksilla, kodin lähellä on monta kauppaa. Lauantaisin käydään perheen kanssa ensin brunssilla ja sitten hallissa ostoksilla.

Lomalla mennään joko mökille tai sitten ulkomaille. Meillä ei ole sukulaisia pitkän matkan päässä. Ja koska mökki on saaristossa, niin sinne mennään veneellä ja veneelle on puolen kilsan matka.

Lentokentälle otetaan yleensä taksi.

Vuokrataan kerran kesässä auto, koska sisaren mökki on Fiskarsissa ja siellä vietetään Johannan ja Hannan päiviä.

Uuh, haisee ihanasti vanhalta rahalta. Mutta yritän olla kadehtimatta koska olen maatiainen enkä kuitenkaan osaisi olla tuollaisissa piireissä. Mutta aika täydellisen elämän kuvailit!

Vierailija
67/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ehkä kertoo juurikin, että ilman ajokorttia elävät aika suppeaa elämää.. Jos elämä pyörii vain junalla kuljettavien paikkojen ympärillä, niin tietylaista henkistä kapeutta kyllä täytyy ihmisessä olla. No, jokainen toki tavallaan.

Minä näen sen taas niin päin, että kaikkein hienoimpiin paikkoihin pääsee vain kävellen. Tai hevosella tai kajakilla. Tai suksilla. Jos tyytyy niihin paikkoihin mihin autolla pääsee, niin jää kyllä paljosta paitsi.

Vierailija
68/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen sen taas niin päin, että kaikkein hienoimpiin paikkoihin pääsee vain kävellen. Tai hevosella tai kajakilla. Tai suksilla. Jos tyytyy niihin paikkoihin mihin autolla pääsee, niin jää kyllä paljosta paitsi.

Totta kai, mutta usein pitää mennä autolla johonkin ja lähteä siitä kävelemään ta melomaan.

Vierailija
69/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole autoton, mutta en aja kovin paljon. Kaupassa käyn joskus pyörällä. Mulla on isot pyörälaukut ja reppu selässä. Hyvin saa tehtyä isommat ruokaostokset. Lomamatkoille kannattaa pakata vähemmän tavaraa ja pakata ne rinkkaan.

Vierailija
70/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköfillarin takia autolla tulee ajettua aika harvoin ja hyvä niin.

Vierailija
71/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tai kauempana asuvien sukulaisten luo? Miten te sitten lähdette kotoa kaikkien pakaasienne kanssa lomalle tai kuljetatte kauppakasseja? Minä en pärjäisi yhtään ilman autoa.

Oletko  sä kuullut julkisista liikennevälineistä kuten busseista, junista, takseista? Tai autovuokraamoista?

Miksi lomalle pitää ottaa monta laukkua? Onhan käsimatkatavarat ja luottokortti keksitty.

Ja miksi sukulaisten luona pitäis muka vierailla, häh?

Vierailija
72/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen lomalle lentokoneella. Taksilla pääsee halvemmalla.

Vierailija
73/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mietin jotain normijuttuja, mitä kaupasta ostetaan. Esim. pyykinkuivausteline, isot jouluruokaostokset, tuoli, talouspaperipaali tms. mihin ei pakettiautoa tarvitse, mutta taksiin aika ikävä alkaa kaikkea tunkea. Tai jotain remonttijuttuja mitä joutuu rautakaupasta hakemaan.

Mitä sellaista ei voi laittaa taksin takakonttiin minkä kuitenkin voisi laittaa oman auton takakonttiin? Jotain löyhkäävää?

Vierailija
74/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksikyyti on niin kallista. Jos minä lähtisin ilman autoa lomalle, niin ensin pitää tilata taksi ja ajaa 2 km linja-autoasemalle. Aamuvarhaisella menee sieltä yksi linja-auto kaupunkiin, jossa on rautatieasema. Sieltä sitten junalla kai Helsinkiin, josta lähtee kone. Siitä voi oikaista pari mutkaa, kun on se oma auto.

Kaikki on kallista. Oma auto maksaa helposti muutaman satasen kuussa, ennen kuin on liikkunut metriäkään pihasta.

Lentokenttäparkki pariksi viikoksi maksaa myös.

Valintakysymys.

Vierailija
75/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vielä ymmärrettävää, ettei autoa omista. Mutta jos ei ole edes

Juhliin olen päässyt aina oikein hyvin. Lähialueelle taksilla, kauemmas junalla tai lentäen sekä loppumatka taksilla. Mökeillä en edes viihdy, joten kenenkään mökille en koskaan mene. Ulkomaillakaan en tarvitse autoa, koska voin sielläkin kulkea julkisilla ja/tai taksilla. 

Sellaiset paikat, joihin paikalliset taksiyrittäjätkään eivät suostu ajamaan, eivät ole paikkoja, joihin minä haluaisin mennä yksin. En menisi silloinkaan, jos mulla olisi auto ja ajokortti. 

Vierailija
76/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk-seudulla asuvalle tämä on vähän hölmö kysymys. Julkisilla pääsee lentokentälle, tai taksilla.

Mun sisko asuu pikkukaupungissa maalla ja ilman autoa, matkustaa paljon. Kaupassa käy fillarilla. Junalla tulee lentokentälle Vantaalle.

En oikeastaan edes ymmärrä tätä ihmettelyn aihetta.

Vierailija
77/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle reissulle ei pääse mitenkään.

Olisi vaan pitänyt lusia skeidassa avioliitossa elämä loppuun. Kun toiselle osapuolelle olisi sopinut.

Mutta ei, piti erota, kun yksin on kuulemma parempi olla kun huonossa suhteessa.

Ei ole. Miettikää ja laskekaa vähän tarkkaan resurssinne, tukiverkkonne, taitonne, itseriittoisuutenne, rohkeutenne jne. ennen eropäätöstä.

Vakava sairastuminen esimerkiksi on todella raakaa yksin. Kun sairaalassa lähimmän omaisen kohdalle tulee viiva. Aika paljon kannattaa varata rahnaa taksimatkoihin.

Sekä pahan päivän varalle.

Sori, autostahan tämä alkoi. Mutta lähti vähän lapasesta.

Vierailija
78/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa, mutta on joskus ollut. Miten te muut autottomat menette kesällä mattopyykille? Auttaako joku kaveri aina? Vai tilaatteko siihen jonkun hakupalvelun? Mun isot valkoiset matot on pesty viimeksi muutama vuosi sitten, pyörän tarakalle tai bussiin ovat liian isoja.

Vierailija
79/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen se "kauempana asuva sukulainen" jonka luokse autottomat tulevat. Heidän on kuulemma niin kätevää tulla junalla (asema kodin lähellä) meille. Toki tuo vaatii sen, että me haemme heidät asemalta, mihin menee n. 1 t suuntaansa + pysäköintimaksu.

Asema lähellä, mutta kuitenkin tunnin päässä.

Trollaus on vaikea laji.

Luetun ymmärtäminen se vasta vaikeaa onkin! Vierailla on lähtöasema vieressä.

Vastaajalla, siis jonka luokse vieraat ovat tulossa, on matkaa asemalle tunti ja hän vieraita ajattaa. Ja sehän on autottomille vieraille kätevää, kun kotiasema on vieressä ja perillä on kyläpaikka kyyti.

No kuule älä kutsu vieraita, jos tuolta tuntuu. Ei ne varmaan väkisin tuppaa.

Vierailija
80/91 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt provo, 0/5.

Lentokoneella yleensä menen, onneksi matkatavarat on sallittu.

Kauppaostokset kulkevat käsissäni tien toiselta puolelta olevasta lähikaupasta.