VAROITUS perjantain lakkoon osallistuville. Irtisanomisilmoitus odottaa ma, työtodistukseen merkintä LAITTOMAAN lakkoon osallistumisesta
Olen ilmoittanut kaikille firmani työntekijöille, että perjantain LAITTOMAAN lakkoon osallistuminen on firmassamne irtisanonisperuste. Osa jää tietysti sairaslomalle, mutta meillä on myyriä paikalla mielenosoituksessa.
Maanantaina lakkoon osallistuneet saavat irtisanomisilmoituksen ja työtodistuksen, jossa lukee: "Osallistunut laittomaan lakkoon'". Jos joku luulee, että uhittelen vain, voin vannoa, että en. Tämä testataan vaikka oikeudessa.
Simo, Espoo
Kommentit (31)
Taitaa tulla kuumat paikat pomolle, kun saa alkaa liiton kanssa selvittelemään näitä laittomia irtisanomisia.
Maanantaina kalahtaa kalikka työläisiin, muutamaa viikkoa myöhemmin hiukan raskaammin työnantajaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut kaikille firmani työntekijöille, että perjantain LAITTOMAAN lakkoon osallistuminen on firmassamne irtisanonisperuste. Osa jää tietysti sairaslomalle, mutta meillä on myyriä paikalla mielenosoituksessa.
Maanantaina lakkoon osallistuneet saavat irtisanomisilmoituksen ja työtodistuksen, jossa lukee: "Osallistunut laittomaan lakkoon'". Jos joku luulee, että uhittelen vain, voin vannoa, että en. Tämä testataan vaikka oikeudessa.
Simo, Espoo
ihan sama simppa olen saikulla lakon takia.. olen kipeä. meni muka selkä
Firma nurin kun makselet laskut laittomista irtisanomisista :D
Sori vaa, mutta työntekijä voi halutessaan pyytää, ettei työtodistukseen merkitä irtisanomisen syytä. Nyt meni pieleen Simolla :)
No et kirjoita. Luultavasti et ole yleensäkään sellaisessa asemassa että pestaisit tai irtisanoisit ketään.
Työsopimuslaissa on tyhjentävästi, mitä työtodistuksessa saa lukea.
Siis oikeasti tuossa uhkauksessa ei ole mitään perää mutta olen kyllä sitä mieltä että juuri noin pitäisi tehdä
Vierailija kirjoitti:
Sori vaa, mutta työntekijä voi halutessaan pyytää, ettei työtodistukseen merkitä irtisanomisen syytä. Nyt meni pieleen Simolla :)
"Osallistunut LAITTOMAAN lakkoon" on neutraali maininta. Irtisanomisen syitä on aina.
Simo, Espoo
Teillähän on mukava ilmapiiri työpaikalla! Tulee varmaan hyvää tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Osallistunut LAITTOMAAN lakkoon" on neutraali maininta. Irtisanomisen syitä on aina.
Simo, Espoo
Saahan niitä irtisanomisen syitä olla vaikka mitä, neutraalejakin, mutta ei niitä silti sen enempää siihen todistukseen kirjoitella. Voit vaikka irtisanoa ihmisen sen takia, että hän paskoo joka päivä housuun.
Mutta saatko kirjoittaa sitä työtodistukseen? Et.
Niille satakunnan kuskeille oli sanottu noin.
Kaikki halusi töihin.
Millä tavalla tämä lakko on laiton?
Onko työnantaja se, joka päättää että osallistuvatko työntekijät lakkoon vai eivät?
Miksi kukaan työnantaja antaisi vapaaehtoisesti ihmisten osallistua lakkoon? Tämä on jo ajatuksena nurinkurinen.
Siitä syystä uskon, että lakon järjestävät ammattiliitot, jotka suosittelevat KAIKKIA osallistumaan lakkoon. Silloin lakko ei kuulosta laittomalta, eikä semmoiselta, mihin työnantajalla pitäisi olla nokankoputtamista? Palkat tietysti jäävät saamatta, mutta miksi siitä saisi työntekijää rankaista?
Simo-raukalle tulee kallis lasku käräjiltä, jos toteuttaa aikeensa.
laitonhan se lakko on, vaikka ei irtisanomisperuste yksin olekaan. Lakko on oikeutettu silloin kun kyse on työtaistelutoimenpiteestä työnantajaa vastaan. Tässä ei ole kyse siitä.
Oliko se nyt lakko vai mielenosoitus?
LOL!