Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei osa tajua, ettei aktiivimallissa vastusteta sitä, että joutuisi tekemään jotain

Vierailija
01.02.2018 |

Lue viesti kokonaan ja kahteen kertaan, niin ehkä ymmärrät. En ole työtön, tämäkin pitää aina muistaa mainita, kun osan mielestä jokainen, joka ei vihaa työttömiä, on itse työtön.

Vaan sen järjettömyyttä, eli tukea leikataan vaikka kuinka ahkerasti hakisi. Sekä se, että työn tai koulutuksen pitää olla työkkärin hyväksymää ja siinä on minimipalkkavaatimus.

Jos hoidat sukulaisten vesirokkoon sairastunutta lasta vaikka kuukauden ajan kuudella eurolla tunti, se ei kelpaa, koska palkka on liian pieni. Jos käyt vapaaehtoistyössä siivoamassa joka viikonloppu ilman palkkaa, se ei kelpaa. Jos käyt kansalaisopistossa useallakin kurssilla, se ei kelpaa. Mutta se kelpaa, että menet neljännen kerran CV:n muokkauskurssille, jonka työkkäri on järjestänyt. Tästä on kyse, VERONMAKSAJANA tajuan sen järjettömyyden. Olen itse töissä yksityisellä alalla, jolla on hyvin töitä. Mutta koskaan ei tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. En luule itsestäni liikoja, kuten useimmat tekevät.

Kommentit (273)

Vierailija
21/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo..

Ei mulle makseta kuukauden vesirokon hoitamisesta tai ilmaisesta siivoamisesta.
Eikä tarvi maksaa kellekään.

Meillä oli hoitaja tyttö kotona hoitamassa muksuja.. Maksoin sille 10 euroa tunti ja bussiliput päälle
.. Tätä työssä käyvä joutuu maksamaan.

Ei työtön vaan tajua.

Et maksa kenellekään, mutta maksoit 10 euroa tunti ja bussiliput päälle. 

Joo, et sä voi mennä sukulaiselle hoitamaan kuudella eurolla tunti sukulaislasta ja olettaa että se lasketaan työkkärissä työksi. Pimeänä nuo hoidetaan. Työssä käyvän pitää maksaa ihme juttuja että pääsee edes töihin ja työttömien pitää saada kaikki ilman.

Vierailija
22/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät aktivoitukaa. Saatte lähes 5% bonuksen veronmaksajilta. Eipä kestä kiittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se työtön menisi neljännen kerran CV:n muokkauskurssille, kun sitä valmennusta ei ole käynyt noin 400 000 työtöntä? Eli kyse on myös sitä, että saadaan työttömät käyttämään palveluja, ei pelkästään kieltäytymään niistä. Viime vuonna yli 70 % valmennukseen ohjatuista kieltäytyi niistä !!! ja perusteli kieltäytymistään sillä, että juuri silloin on työpätkä tai työhaastattelu tai joku muu lailliseksi katsottava peruste. Jostain syystä he eivät kuitenkaan työllistyneet. Nyt näille samoille kursseille on tunkua eli missä ihmeessä ovat ne noin viikon työsuhteet, jotka vielä viime vuonna olivat este osallistumiselle?

Jos sinulle palkaton siivoystyö viikonloppuisin on riittävä osallistuminen yhteiskunnan rakentamiseen, niin miksi ihmeessä haluat työttömyysetuutta? Palkaton työ riittää ja tuo hyvän mielen.

Nimenomaan: miksi se työtön menisi neljännen kerran cv:n muokkauskurssille. Sehän tässä järjetöntä onkin, mutta juuri niin tuo aktiivimalli toimii. Ei se ole sen työttömän syy, jos säännöt ovat tällaiset. 

Sinustako on siis jotenkin omituista, että työnhakija on edelleen työtön lyhyen työpätkän tai työhaastattelun jälkeen? Mitä kohtaa siinä et ymmärrä? 

Mistä muuten otit tuon tiedon, että 70 % kieltäytyi? Näytäpä se lähde, niin mietitään yhdessä sitä tilannetta. 

Aktiivimalli ei anna kenellekään subjektiivista oikeutta osallistua te-toimiston palveluihin, joten ihan turva soittaa ja vaatia, että kurssille pitää päästä. Jos on 3 edellisen vuoden aikana valmennuksessa ollut, ei kurssipaikkaa saa.

Minusta on omituista, että jos asiakas on ollut jo 300 päivää työttömänä, niin miten ihmeessä se ainoa työhaastattelu taiparin päivän työpätkä osuu nimenomaan työnhakuvalmennusviikolle. Ja omituista on se, että tämä sama toistuu todella monen työnhakijan kohdalla.

Tuo 70% löytyy työhallinnon järjestelmästä erikseen otetusta tilastosta. Voit pyytää sitä TEMin tilastovastaavilta.

Minä pyydän sitä tilastoa nyt sinulta, koska sinä ihan itse siihen vetosit. Muuten se voidaan ohittaa ihan huuhaana, jos et sitä suostu avaamaan. 

Niin, aktiivimalli ei anna subjektiivista oikeutta. Siksihän homma onkin epäreilu, koska niitä palvelujen käyttämistä kuitenkin mallissa vaaditaan. 

Ja minä kerron sinulle, että sinulla on ihan samanlainen mahdollisuus kuin minullakin pyytää sitä tilastoa suoraa TEMistä. Tai sitten laitat tähän sähköpostiosoitteesi, johon voin toimittaa pdf-muodossa olevan materiaalin. Kaikki julkiseksi katsottava aineisto ei löydy netistä enkä ryhdy tähän kopioimaan noin 26 sivua.

Vierailija
24/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo..

Meillä oli hoitaja tyttö kotona hoitamassa muksuja.. Maksoin sille 10 euroa tunti ja bussiliput päälle

Ei työtön vaan tajua.

Joo, et sä voi mennä sukulaiselle hoitamaan kuudella eurolla tunti sukulaislasta ja olettaa että se lasketaan työkkärissä työksi. Pimeänä nuo hoidetaan. Työssä käyvän pitää maksaa ihme juttuja että pääsee edes töihin ja työttömien pitää saada kaikki ilman.

Eli se oli nyt sen tytön syy, ettet maksanut veroja. 

Vierailija
25/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valmiina hakemaan osa-aikapaikkoja aloilta, joihin on mahdollista työllistyä ilman koulutusta (kun oman alan paikkoihin en ole päässyt edes haastatteluun). En kuitenkaan kykene tekemään raskasta työtä kokopäiväisesti ja tässä kohtaa muodostuu ongelma: soviteltua työmarkkinatukea voi saada ainoastaan, jos työnantajalla ei ole tarjota kokopäivätyötä ja näillä aloilla kyllä on. 

En saa mistään vastausta (Kelasta olen saanut) , voiko muutaman tunnin paikkoja ottaa vastaan, ilman että menettää työttömyyskorvauksen. Ministereistä kaksi on haastatteluissa (HS) kehottanut nimenomaan näin, mutta Kela noudattaa (tietenkin) lakia, joka on selvä sovitellun työn ja suojaosuuden osalta. Lopulta saattaa käydä niin, että tuo osa-aikaisen paikan ansio jää ainoaksi ansioksi eli hyvin pieneksi, kun et pysty sitä työtä täysillä tunneilla tekemään.

Tämä on iso kannustinloukku, eikä ketään tunnu kiinnostavan muu kuin työttömän haukkuminen laiskaksi. Iso ristiriita siihen, millainen kuva asiasta annetaan mediassa, työtöntä ei kiinnosta. Mielestäni on perusteltua tietää tilanteensa etukäteen ansioiden osalta, kyse on kuitenkin toimeentulosta.

Vierailija
26/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valmiina hakemaan osa-aikapaikkoja aloilta, joihin on mahdollista työllistyä ilman koulutusta (kun oman alan paikkoihin en ole päässyt edes haastatteluun). En kuitenkaan kykene tekemään raskasta työtä kokopäiväisesti ja tässä kohtaa muodostuu ongelma: soviteltua työmarkkinatukea voi saada ainoastaan, jos työnantajalla ei ole tarjota kokopäivätyötä ja näillä aloilla kyllä on. 

En saa mistään vastausta (Kelasta olen saanut) , voiko muutaman tunnin paikkoja ottaa vastaan, ilman että menettää työttömyyskorvauksen. Ministereistä kaksi on haastatteluissa (HS) kehottanut nimenomaan näin, mutta Kela noudattaa (tietenkin) lakia, joka on selvä sovitellun työn ja suojaosuuden osalta. Lopulta saattaa käydä niin, että tuo osa-aikaisen paikan ansio jää ainoaksi ansioksi eli hyvin pieneksi, kun et pysty sitä työtä täysillä tunneilla tekemään.

Tämä on iso kannustinloukku, eikä ketään tunnu kiinnostavan muu kuin työttömän haukkuminen laiskaksi. Iso ristiriita siihen, millainen kuva asiasta annetaan mediassa, työtöntä ei kiinnosta. Mielestäni on perusteltua tietää tilanteensa etukäteen ansioiden osalta, kyse on kuitenkin toimeentulosta.

Lisäys, ristiriita siis sen välillä, että kehotetaan ottamaan ja valitetaan, että ei oteta vastaan muutaman tunnin työpaikkoja. Kun se käytännössä voi tarkoittaa työttömyysturvan menettämistä.

Vierailija
27/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo..

Ei työtön vaan tajua.

Eli se oli nyt sen tytön syy, ettet maksanut veroja. 

Ei tuollaisesta tarvi maksaa veroja.

Tyttö opiskeli ja teki työtä. Perus työtön taas tuntuu kuvittelevan että hänelle täytyy maksaa olemisesta.

Työssä käyvä joutuu maksamaan työssäkäynnistään ja näkemään vaivaa sen eteen.

Vierailija
28/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään ymmärrä näitä aktiivimallista kouhkaavia. Olen lukenut pelkästään sellaisia mielipiteitä, joissa pidetään työnhakemiseen velvoittamista kohtuuttomana tai ylipäätään sitä, että työttömyyskorvausta vastaan on pakko tehdä jotain, jota ei itse ehkä muuten tekisi. Ymmärrän, että kurssit eivät aina ole ihanteellisia ja osu kohdalleen mutta kaikesta valituksesta päätellen eivät ole osuneet kohdalleen ennenkään. Miten tilanne siis voi pahentua? Olisiko aika oikeasti antaa muutokselle mahdollisuus?

Rahaa vastaan on aina pakko tehdä jotain, usein sellaista, jota et välttämättä halua tehdä. Olen ollut elämässäni lukemattomissa erilaisissa töissä ja iso osa niistä on ollut sellaista, etten ole halunnut oikeasti sitä tehdä mutta rahan eteen sitä nyt vain on taivuttava. Olen myös opiskellut asioita, joita olen todella vihannut, mutta edelleen, rahaa vastaan on näihin asioihin nyt vain taivuttava. Missä vaiheessa tilanne on muuttunut sellaiseksi, että kuvitellaan, että kaikilla pitää olla kivaa? Kaikkien pitää saada samat asiat työmäärästä riippumatta?

Älkää tehkö työhakemuksia, älkää osallistuko idioottimaisille kursseille, jotka koette loukkaavina mutta älkää myöskään vaatiko ilmaista rahaa. Jos mieluummin hoidat naapurin vesirokkopotilasta kuin otat vastaan oikean työn, niin tee se omilla rahoillasi, älä yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien rahoilla. Palataan mieluummin 30-luvulle, jolloin järjestettiin hätäaputöinä ojan kaivuuta. Voidaan laittaa kaikki työttömät kaivamaan metrotunnelia ja saamaan päivän työstä palkaksi aterian. Eipä ainakaan tarvitse valittaa karensseista, turhista koulutuksista ja työhakemusten vaivalloisesta rustaamisesta.

Vierailija
29/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömät työnvieroksujat näkisivät työllistymisensä eteen yhtä paljon vaivaa kuin aktiivimallin aktiiviseen vastustamiseen ja siitä jänkkäämiseen, niin työttömyys vähenisi takuulla huimasti.

Ammattiliitot lakoin  ja monet poliitikot puheinhan  sitä aktiivisimmin vastustavat, eikä niinkään työttömät mielenosoituksin. Etkö ole huomannut ?

Vierailija
30/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään ymmärrä näitä aktiivimallista kouhkaavia. Olen lukenut pelkästään sellaisia mielipiteitä, joissa pidetään työnhakemiseen velvoittamista kohtuuttomana tai ylipäätään sitä, että työttömyyskorvausta vastaan on pakko tehdä jotain, jota ei itse ehkä muuten tekisi. Ymmärrän, että kurssit eivät aina ole ihanteellisia ja osu kohdalleen mutta kaikesta valituksesta päätellen eivät ole osuneet kohdalleen ennenkään. Miten tilanne siis voi pahentua? Olisiko aika oikeasti antaa muutokselle mahdollisuus?

Rahaa vastaan on aina pakko tehdä jotain, usein sellaista, jota et välttämättä halua tehdä. Olen ollut elämässäni lukemattomissa erilaisissa töissä ja iso osa niistä on ollut sellaista, etten ole halunnut oikeasti sitä tehdä mutta rahan eteen sitä nyt vain on taivuttava. Olen myös opiskellut asioita, joita olen todella vihannut, mutta edelleen, rahaa vastaan on näihin asioihin nyt vain taivuttava. Missä vaiheessa tilanne on muuttunut sellaiseksi, että kuvitellaan, että kaikilla pitää olla kivaa? Kaikkien pitää saada samat asiat työmäärästä riippumatta?

Älkää tehkö työhakemuksia, älkää osallistuko idioottimaisille kursseille, jotka koette loukkaavina mutta älkää myöskään vaatiko ilmaista rahaa. Jos mieluummin hoidat naapurin vesirokkopotilasta kuin otat vastaan oikean työn, niin tee se omilla rahoillasi, älä yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien rahoilla. Palataan mieluummin 30-luvulle, jolloin järjestettiin hätäaputöinä ojan kaivuuta. Voidaan laittaa kaikki työttömät kaivamaan metrotunnelia ja saamaan päivän työstä palkaksi aterian. Eipä ainakaan tarvitse valittaa karensseista, turhista koulutuksista ja työhakemusten vaivalloisesta rustaamisesta.

No puhelinmyynnillä ei kyllä elä eikä se mielestäni siten ole oikeaa työtä

Vierailija
31/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se työtön menisi neljännen kerran CV:n muokkauskurssille, kun sitä valmennusta ei ole käynyt noin 400 000 työtöntä? Eli kyse on myös sitä, että saadaan työttömät käyttämään palveluja, ei pelkästään kieltäytymään niistä. Viime vuonna yli 70 % valmennukseen ohjatuista kieltäytyi niistä !!! ja perusteli kieltäytymistään sillä, että juuri silloin on työpätkä tai työhaastattelu tai joku muu lailliseksi katsottava peruste. Jostain syystä he eivät kuitenkaan työllistyneet. Nyt näille samoille kursseille on tunkua eli missä ihmeessä ovat ne noin viikon työsuhteet, jotka vielä viime vuonna olivat este osallistumiselle?

Jos sinulle palkaton siivoystyö viikonloppuisin on riittävä osallistuminen yhteiskunnan rakentamiseen, niin miksi ihmeessä haluat työttömyysetuutta? Palkaton työ riittää ja tuo hyvän mielen.

Nimenomaan: miksi se työtön menisi neljännen kerran cv:n muokkauskurssille. Sehän tässä järjetöntä onkin, mutta juuri niin tuo aktiivimalli toimii. Ei se ole sen työttömän syy, jos säännöt ovat tällaiset. 

Sinustako on siis jotenkin omituista, että työnhakija on edelleen työtön lyhyen työpätkän tai työhaastattelun jälkeen? Mitä kohtaa siinä et ymmärrä? 

Mistä muuten otit tuon tiedon, että 70 % kieltäytyi? Näytäpä se lähde, niin mietitään yhdessä sitä tilannetta. 

Aktiivimalli ei anna kenellekään subjektiivista oikeutta osallistua te-toimiston palveluihin, joten ihan turva soittaa ja vaatia, että kurssille pitää päästä. Jos on 3 edellisen vuoden aikana valmennuksessa ollut, ei kurssipaikkaa saa.

Minusta on omituista, että jos asiakas on ollut jo 300 päivää työttömänä, niin miten ihmeessä se ainoa työhaastattelu taiparin päivän työpätkä osuu nimenomaan työnhakuvalmennusviikolle. Ja omituista on se, että tämä sama toistuu todella monen työnhakijan kohdalla.

Tuo 70% löytyy työhallinnon järjestelmästä erikseen otetusta tilastosta. Voit pyytää sitä TEMin tilastovastaavilta.

Minä pyydän sitä tilastoa nyt sinulta, koska sinä ihan itse siihen vetosit. Muuten se voidaan ohittaa ihan huuhaana, jos et sitä suostu avaamaan. 

Niin, aktiivimalli ei anna subjektiivista oikeutta. Siksihän homma onkin epäreilu, koska niitä palvelujen käyttämistä kuitenkin mallissa vaaditaan. 

Ja minä kerron sinulle, että sinulla on ihan samanlainen mahdollisuus kuin minullakin pyytää sitä tilastoa suoraa TEMistä. Tai sitten laitat tähän sähköpostiosoitteesi, johon voin toimittaa pdf-muodossa olevan materiaalin. Kaikki julkiseksi katsottava aineisto ei löydy netistä enkä ryhdy tähän kopioimaan noin 26 sivua.

Kerro edes mikä on tilaston nimi, niin pyydän sen itselleni. 

Vierailija
32/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nyt siis työttömät syyllisiä siihen ettei ole työpaikkoja?

Vierailija
33/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin noita ap:n esimerkkejä, niin täytyy kyllä sanoa, että aktiivimallin pointti on kuitenkin tehdä jotain työllistymisen kannalta hyödyllistä. Työkkärin kurssit on tietysti määritelty ja ovat mitä ovat, mutta esim palkaton siivoustyö ei oikeastaan edistä työllistymistä, kuten ei vesirokkopotilaankaan hoito. Kansalaisopiston kurssi voi olla hyödyllinen, mutta se voi myös olla joku enemmän hupijuttu, kuin työllistymistä edistävä. 

Ihmisten kannattaisi huomata, että työkkäri tukee aika hyvin esimerkiksi 1-2 vuotta kestäviä ammatillisia tutkintoja ja niitä voi opiskella työttömyysetuudella, jos sen katsotaan parantavan työllistymisnäkymiä. En ymmärrä, miksei tätä käytetä enemmän, ei tarvitse mennä kuutta kertaa CV-kurssille vaan voi opiskella jotain oikeasti mielekästä ja toivottavasti myös hyödyllistä.

Eiköhän ne cv-kurssit ole tässä se hupijuttu. Ei se cv:n hyvyys, värikkyys, trendikkyys ole se millä töitä saadaan vaan aivan muut jutut. Miksi esimerkiksi ei järjestetä yritysvierailuja tms, jossa olisi speeddating tyyliin 5min aikaa toimitusjohtajan haastatella jokainen ja katsoa olisiko tuo meille hyvä tyyppi töihin. Mutta kun niitä töitä ei taida olla, tämä on valtiovallan hirveän vaikea myöntää. Vähän sama kuin ne kaksi tyyppiä Beckettin , jotka joka aamu menevät odottamaan jotain tyyppiä saapuvan ja hän ei koskaan tule. Mennään joka aamu tekemään cv:tä odottaen että se työ sitten tulee. Ei tule. 

Vierailija
34/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hoitaja tyttö kotona hoitamassa muksuja.. Maksoin sille 10 euroa tunti ja bussiliput päälle.. Tätä työssä käyvä joutuu maksamaan.

Ei työtön vaan tajua.

Tämäkin on jotenkin idioottimainen ajattelutapa, ikään kuin työtön olisi aina koko elämänsä työtön, joku oma ihmislajinsa? Suurin osa työttömistä on joskus ollut töissä ja myös iso osa työssäkävyistä on joskus ollut työttöminä. Ei ole kyse mistään kahdesta eri ihmisryhmästä joilla ei ole mitään käsitystä toistensa elämäntilanteista.

Minä olen ollut 15 vuotta työssä, nyt 1,5 v työttömänä eli pitkäaikaistyötön

Vierailija
35/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lkjoho kirjoitti:

Olen ollut elämäni aikana vajaa 2kk työttömänä ja silloinkin sain heti ehdotuksen mennä cv-"askartelukurssille", jossa myös harjoitellaan työhaastattelussa vastaan tulevia tilanteita. Soitin suoraan ja sanoin, että pidän loukkaavana, että minun pitäisi mennä cv:n tekemistä varten kurssille. Olen kuitenkin aina etsinyt työpaikkani, cv:ni on luonnollisesti kunnossa, olen ollut vasta reilun kuukauden työttömänä ja olen aina pärjännyt haastatteluissa hyvin. Lisäksi sanoin virkailijalle, että jos ei osaa itse tehdä cv:tä tai olla työhaastattelussa niin en ihan heti keksi työtä, johon voisi yhtä avuttoman yksilön ottaa.

Aktiivimalli ja askartelukurssit sopii vain työttömille, joille työttömyys on elämäntapa. Väittäisin, että aika marginaalinen osa kaikista työttömistä. 

Mihin se elämäntapatyötön tarvii CV kurssia? Haloo

No siihen perseen nostamiseen. Sitähän tässä on nyt toitotettu, että on hyvä, että työttömät nostavat sen perseensä. Nyt sitten sekään ei kelpaa. 

Vierailija
36/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, en usko että löytyy kovinkaan monta joka ei mieluummin ottaisi palkkaansa kotiin, jättäisi autoa lumihankeen ja lapset viemättä hoitoon ja olis vaan kuin ellunkanat. Eikös työtön saa edelleenkin rahaa vaikkei aktivoituisikaan.

Vierailija
37/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kurssin pitäjä katsois hyvällä että vuokratyöläisenä olen poissa kurssilta maanantaina koko päivän, tiistaina neljä tuntia, keskiviikkona olen paikalla mutta torstaina olen poissa 3 tuntia.  Seuraavan viikon olen työttömänä, ai niin mutta silloin ei ole kurssia.

Vierailija
38/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli hoitaja tyttö kotona hoitamassa muksuja.. Maksoin sille 10 euroa tunti ja bussiliput päälle.. Tätä työssä käyvä joutuu maksamaan.

Ei työtön vaan tajua.

Tämäkin on jotenkin idioottimainen ajattelutapa, ikään kuin työtön olisi aina koko elämänsä työtön, joku oma ihmislajinsa? Suurin osa työttömistä on joskus ollut töissä ja myös iso osa työssäkävyistä on joskus ollut työttöminä. Ei ole kyse mistään kahdesta eri ihmisryhmästä joilla ei ole mitään käsitystä toistensa elämäntilanteista.

Minä olen ollut 15 vuotta työssä, nyt 1,5 v työttömänä eli pitkäaikaistyötön

No eikös se ole sitten pirun hyvä että sua aktivoidaan, niin saatat saada työtä. Hohhoijaa.

Vierailija
39/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että kurssin pitäjä katsois hyvällä että vuokratyöläisenä olen poissa kurssilta maanantaina koko päivän, tiistaina neljä tuntia, keskiviikkona olen paikalla mutta torstaina olen poissa 3 tuntia.  Seuraavan viikon olen työttömänä, ai niin mutta silloin ei ole kurssia.

Näinkö on käynyt?!?

Vierailija
40/273 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne CV:n tekokurssit on jo täytetty. Ei ole paikkaa mihin mennä. Onneksi osaan tehdä itsekin ja toivottavasti pääsen töihin ennen kuim leikkuri tulee. Työkkärissä ei ole muita minulle suunnattuja koulutuksia.

Jos olisi niitä koulutuksia niin menisin.