Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tätä ei varmaan saisi naisena ääneen edes sanoa, mutta..

Vierailija
31.01.2018 |

.. naisten kanssa yhteistyö työelämässä on 90% vaikeeta tai erittäin vaikeeta miehiin verrattuna.

Pyöritän yhdessä mieheni kanssa pienehköä b2b-bisnestä, ja meillä on noin parisen sataa asiakasta. Näistä asiakkaista/yhteyshenkilöistä noin viidennes on naisia, eli n. 40kpl. Näistä 40 kpl:sta n. 34:n kanssa on ongelmia. Miesten kanssa tilanne on aivan toinen. N. 160 miesasiakkaasta n. 10 on hankalia.

Hankalalla tarkoitan nyt sitä, että esim sovitut asiat eivät pidä, mielipide vaihtuu tuulen mukaan, odotetaan/vaaditaan erityiskohtelua, kiukutellaan, uhkaillaan ja jopa kiristetään tarpeen tullen.

Nämä muutama poikkeuksellinen nainen joiden kanssa asiat sujuu aina normaalisti ja asiallisesti, ovat itse yrittäjiä, ja heidän firmansa ovat isoja ja menestyviä. Heillä on ikäänkuin luotto siihen että asiat toimii ja toisaalta heillä ei ole aikaa tai intressiä vaikeuttaa asioita turhanpäiten tai "koska nyt tuntuu tältä"..

Taas nämä naisten enemmistö, jotka ovat palkollisia pikkupomoja tai palkkatoimareita, vaikuttavat valitettavasti luonnevikaisilta kyykyttäjiltä ja päällepäsmäreiltä. Ihan kuin "asema" olis noussut hattuun ja nyt sitten kostetaan muille kaikki "vääryydeet" mitä "miesten bisnesmaailmassa" on ikinä aiemmin tullut vastaan.

Tämä asian laita on ollut karua todettavaa, ja itsekkin entisenä feminismiin taipuvaisena naisena olen tullut siihen tulokseen että naiset eivät ole miellyttäviä yhteistyökumppaneista, ja jos on mahdollista valita, en halua heitä asiakkaaksi ja yritän olla mahdollisimman vähän heidän kanssaan tekemisissä työ-asioissa.

Oletteko muut törmänneet tämän kaltaiseen jakaumaan?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tulee esiin hyvin naisvaltaisilla työpaikoilla. Varsinkin naisesimiehet voivat olla täysiä hirviöitä, ei vain vaikeita. Eräässä työpaikassani esimies huusi, pilkkasi, töni, kertoi työntekijöitten yksiyisasioita toisille, toisin sanoen, oli täysi hitleri. Niin vaan jatkaa paikassaan mediassa huomiota hakien.

Vierailija
122/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kerrohan millainen on hankala ja vaativa mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kerrohan millainen on hankala ja vaativa mies?

Ihan samanlainen kuin hankala nainenkin. Epäluotettava, agressiivinen, diivaileva, räyhääjä, tänään yhtä mieltä, huomenna toista, jne. Siten käyttäytyvät miehet vain ovat paljon harvemmassa rajaamassani ihmisryhmässä. 

-ap

Vierailija
124/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin nainen ja yrittäjä, ja tulen kyllä erinomaisesti toimeen kaikkien yhteistyökumppaneiden, kollegoiden ja asiakkaiden kanssa sukupuoleen katsomatta. Ihan vaan hatusta veikkaisin, että syy siihen löytyy ennemminkin omasta asenteestani ja käytöksestäni, kuin sieltä vastapuolelta. 

Vierailija
125/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt ravintola-alalla sekä mies- että naisvaltaisissa paikoissa. Oman kokemukseni mukaan miehet ovat yleensä hyvin laiskoja. Mukavia ja rentoja, mutta laiskoja. Esimiehinä aika tossukoita, jotka ei saa pidettyä laivaa kurssissa ja miehistöä ruodussa. Naispomo saattaa olla hillitön ja kauhistuttavia hirmulisko, mutta kuitenkin lisää turvallisuuden tunnetta työyhteisössä kun kaikki tekee työnsä kunnolla ja asiat sujuvat jouhevasti. Miesten pomoillessa tapahtui huomattavasti enemmän näitä "hei kuka tulee huomenna avaamaan kuppilan kun ei näy listassa olevan kenelläkään vuoroa?" Miespomo: "oho, katos vain! Mitäs sä teet huomenna?". Ps. Miehet myös juoruilee. Ihan yhtä paljon kuin naisetkin.

Vierailija
126/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAsselhoff kirjoitti:

Teen itse töitä suurelle IT-yritykselle lähinnä sosiaalisen median kautta Facebookissa, Twitterissä yms. Ero muihin asiakaspalveluhin on se, että näen henkilöiden profiilit yms, josta saa aika ison kuvan ihmisen toiminnasta, varsinkin jos on somessa aktiivinen. On aivan pakkoa sanoa, että samaa mieltä AP:n kanssa. Meillä on ihan oikeaa dataakin tästä joka näyttää tältä: 

- Kiroilevat viesteissä: 79% naisia

- Uhkailua minua ja firmaa kohtaan: 84% naisia

- viestit jotka kirjoitetaan pelkällä CAPS:lla : 92% naisia. 

Huomaan, että 20-45 vuotiaat ovat huomattavasti mukavempia. Eivät syytä meitä asiasta ja ovat tutkineet ongelmaa ennenkuin ottavat yhteyttä. Ikäryhmä 45-65 on kaikista vaikein. Aina on kaikessa muussa vika kuin heissä itsessään ja mailma on romahtamassa kun tulee pientäkin ongelmaa. 

PS. Meillä on 60% samassa roolissa naisia työpaikallamme jotka ovat ihmetteleet samaa. Data nyt vaan näyttää tältä. 

Kyllä minäkin ihmettelisin jos 45-65 vuotiaat naiset kiroilevat, uhkailevat ja käyttävät pelkkää caps lockia. Mitä teidän firma oikein tekee kun herätätte noin negatiivisia tunteita? Nuoremmat naiset tai miehet taas saattavat helpommin jättää vain vastaamatta jos ei viestintä miellytä.

Millaisessa hommassa pääsee ihmisten sosiaalisen median profiileja katsomaan mitä ei muuten näkisi? Jos profiili ei ole julkinen, silloin et pääse sinne. Vai keksitkö nyt koko tarinan omasta päästäsi?

Siinäpä 45-65v naisen vahvaa epäilyä.

Vierailija
127/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin yläasteella työharjoittelussa eräässä isossa ketjussa, jossa noin 90% on naisia. Näistä naisista lähes kaikki katsoivat vinoon ja mulkoilivat eivätkä puhuneet lähes lainkaan. Varsinkin alle 50-vuotiaat. Miehet taas heittivät läppää kanssani ja olivat kiinnostuneita siitä, että osaan tehdä työni oikein. Puhuivat ja neuvoivat.

En tulevaisuudessakaan haluaisi tehdä töitä työpaikalla, jossa on naisenemmistö.

T. LukiolaisTYTTÖ

No olikohan ne miehet yhtään parempia?

Todennäköisesti toivoivat iskevänsä sinut, siitä ystävällisyys.

Ei kaikkien suvussa ole  hinkua iskeä lapsia, kuten teillä.

Vierailija
128/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tutkittu ilmiö. Oletetaan johtuvan naisvähemmistöisyydestä, koska lakkaa pätemästä kun naisia alkaa olla työyhteisössä 30-50%.

Annatko lähteen?

Tää menee täysin vastoin omaa kokemusta. Miehinen ala, 80-90% miehiä. Naisten kanssa sovitut asiat pitää, miehet säätää, unohtelee, sooloilee, olettaa että joku muu hoitaa. Naiset puhuu paljon, joten asiat ei jää kaihertamaan, miehet tölvii.

Toki tää on yksittäinen kokemus.

Vierailija
129/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt ravintola-alalla sekä mies- että naisvaltaisissa paikoissa. Oman kokemukseni mukaan miehet ovat yleensä hyvin laiskoja. Mukavia ja rentoja, mutta laiskoja. Esimiehinä aika tossukoita, jotka ei saa pidettyä laivaa kurssissa ja miehistöä ruodussa. Naispomo saattaa olla hillitön ja kauhistuttavia hirmulisko, mutta kuitenkin lisää turvallisuuden tunnetta työyhteisössä kun kaikki tekee työnsä kunnolla ja asiat sujuvat jouhevasti. Miesten pomoillessa tapahtui huomattavasti enemmän näitä "hei kuka tulee huomenna avaamaan kuppilan kun ei näy listassa olevan kenelläkään vuoroa?" Miespomo: "oho, katos vain! Mitäs sä teet huomenna?". Ps. Miehet myös juoruilee. Ihan yhtä paljon kuin naisetkin.

Huokaus, äläppä muuta sano. Eräskin miesesimies osas kyllä olla todella veemäinen, jos joku työntekijä sattu vaikka tulemaan kipeäksi, mutta mitään ei itse saanut tehtyä. omat vuoronsakin usein maksoi jolleki pimeästi. Selän takana puhui paskaa kaikista, naamatusten mielin kielin.

Vierailija
130/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAsselhoff kirjoitti:

Teen itse töitä suurelle IT-yritykselle lähinnä sosiaalisen median kautta Facebookissa, Twitterissä yms. Ero muihin asiakaspalveluhin on se, että näen henkilöiden profiilit yms, josta saa aika ison kuvan ihmisen toiminnasta, varsinkin jos on somessa aktiivinen. On aivan pakkoa sanoa, että samaa mieltä AP:n kanssa. Meillä on ihan oikeaa dataakin tästä joka näyttää tältä: 

Huomaan, että 20-45 vuotiaat ovat huomattavasti mukavempia. Eivät syytä meitä asiasta ja ovat tutkineet ongelmaa ennenkuin ottavat yhteyttä. Ikäryhmä 45-65 on kaikista vaikein. Aina on kaikessa muussa vika kuin heissä itsessään ja mailma on romahtamassa kun tulee pientäkin ongelmaa. 

PS. Meillä on 60% samassa roolissa naisia työpaikallamme jotka ovat ihmetteleet samaa. Data nyt vaan näyttää tältä. 

Kyllä minäkin ihmettelisin jos 45-65 vuotiaat naiset kiroilevat, uhkailevat ja käyttävät pelkkää caps lockia. Mitä teidän firma oikein tekee kun herätätte noin negatiivisia tunteita? Nuoremmat naiset tai miehet taas saattavat helpommin jättää vain vastaamatta jos ei viestintä miellytä.

Millaisessa hommassa pääsee ihmisten sosiaalisen median profiileja katsomaan mitä ei muuten näkisi? Jos profiili ei ole julkinen, silloin et pääse sinne. Vai keksitkö nyt koko tarinan omasta päästäsi?

Olen 32.

Vierailija
131/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas pitää firmansa puolia = tekee mitä hänet on palkattu tekemään. Tiedän kyllä mitä ihmistyyppiä ap tarkoittaa, mutta se ihminen on varmasti syystä palkattu tehtäväänsä.

Vierailija
132/133 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAsselhoff kirjoitti:

Olen 32.

Joo, aivan varmasti olet. Ja jos oikeasti olet, niin mieti millainen luulosairas hirviö olet vielä vanhempana naisena.

Vierailija
133/133 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAsselhoff kirjoitti:

Olen 32.

Joo, aivan varmasti olet. Ja jos oikeasti olet, niin mieti millainen luulosairas hirviö olet vielä vanhempana naisena.

Voi kyynel, olenpas kauhea ihminen kun en uskokaikkea mitä tuntemattomat ihmiset netissä kirjoittavat. LOL

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan