Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimittajalta: Cheek-elokuva on kiusallista katsottavaa – Veljeni vartija ei osaa vastata kysymykseen, miksi se on tehty

Vierailija
31.01.2018 |

Minäpä vastaan. Se on tehty siksi, koska sillä saa tehtyä rahaa.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskon, että kriitikot tahallaan lyttäävät elokuvan, koska se kertoo cheekistä. Samoin kun kaikki cheekin biisitkin on lytätty. En muista millaisen vastaanoton Matti-elokuva sai silloi vuosia sitten. Miksei Jere ja jare itse esittäneet itseään elokuvassa? Ja miksi tähänkin pitää änkeä jotain seksi-juttuja kun elokuva on kuitenkin suunnattu teineille? Holman hahmo jotenkin pilaa koko jutun.

Vierailija
62/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan pitää käydä porukkaa katsomassa, että Jarelle jää jotain käteen? 100k? 200k? Vähän epäilen, että sadatuhannet kävisi katsomassa...

Ei kotimaiset leffat ylipäänsä mitään rahasampoja ole. Tuntematon sotilas on tehnyt varmaan ihan kiitettävän tilin, mutta tuskin kovin moni muu tahkoaa rahaa isoja summia.

Tietysti sitten on jotkut Luokkakokoukset ja Napapiirin sankarit joilla on onnistuttu lyömään "rahoiksi" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä vastaan. Se on tehty siksi, koska sillä saa tehtyä rahaa.

Minäpä sanoisin, että Suomessa elokuvien tekeminen on sen verran vähätuottoinen homma, että mitään elokuvaa ei tehdä pelkästään rahan takia. Elokuvataide (luetaan tähän nyt kuuluvaksi myös viihde-elokuvat) ei ole valitettavasti Suomessa hirveän korkealla tasolla. Pystyn kyllä analysoimaan, mikä on vialla, mutta sitä en osaa sanoa, miksi. Kai kaikki elokuvantekijät suhtautuvat työhönsä intohimoisesti, mutta näköjään se ei riitä.

Musta on vähän surullista, että Cheek-leffasta kuoriutui floppi. En ole Cheek-fani, mutta Cheek on sen verran iso ilmiö populaarikulttuurissamme, että hän ansaitsisi paremman elokuvan. Jos elokuva olisi ollut laadukkaampi, olisin voinut vaikka mennä sen katsomaankin.

miten se voi jo olla floppi, jos sen ensi-ilta on vasta tänään? Kriitikoiden arvosteluiden varaan en laskisi, koska eihän ne ole ikinä tykänneet mistään mitä Cheek tekee. Toimittajat on nyt hädissään kun 7kuukauden päästä niiden pitää etsiä uusi paskasankko, johon purkaa kaikki patoutumat omasta elämästään. 

Itse olen kuullut leffasta pelkkää positiivista palautetta, siis muiltakin kuin Cheekin faneilta.

Aika noloja still-kuvia siitä on kuitenkin ollut jo jakelussa. Sekin, missä Cheekki neljän naisen kanssa sängyssä....

Vierailija
64/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon, että kriitikot tahallaan lyttäävät elokuvan, koska se kertoo cheekistä. Samoin kun kaikki cheekin biisitkin on lytätty. En muista millaisen vastaanoton Matti-elokuva sai silloi vuosia sitten. Miksei Jere ja jare itse esittäneet itseään elokuvassa? Ja miksi tähänkin pitää änkeä jotain seksi-juttuja kun elokuva on kuitenkin suunnattu teineille? Holman hahmo jotenkin pilaa koko jutun.

Olihan se Matti elokuva tosi kömpelö. Ehkä tämäkin on, vaikea sanoa, kun en ole nähnyt, mutta en ihmettelisi, jos olisi.

Vierailija
65/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu muka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt joku tosissaan uskoo, että työkseen elokuvia katsova ja arvioiva, pelkkää kateuttaan ja vihapäissään antaa elokuvalle huonot arvostelut :)

Eikä vaan yksi mutta useampi kriitikko. Pakko olla salaliitto!

En meinaa katsoa, olen jo nähnyt Ponterosan.

Huvittavinta on, että jotkut muodostaa mielipiteensä täysin muutaman kriitikon mukaan. Leffa-arvostelutkin on kuitenkin vain yhden henkilön mielipide elokuvasta. Ei mikään fakta. 

Mutta mitä tulee tuohon salaliittoon, siihen en usko. Mutta kyllähän kaikki Cheekin tekemiset on nimenomaan kriitikoissa nostanut niskakarvat pystyyn koko sen uran ajan, joten Cheekin elämään pohjaavan leffan saamat arvostelut ei ole yllätys kenellekään. 

Onhan nuo arvostelut läpinäkyvän provosoivia, yleisön pyllynnuolentaa, niin huolella että. Ajatelkaa nyt, jos joku kirjoittaisi, että Cheekin elokuva oli hyvin tehty ja näytelty. Kukaan ei jaksaisi lukea tällaista. On paljon herkullisempaa ja klikkejä aikaansaavampaa haukkua pataluhaksi ja nollaksi tuleva Vuoden Artisti. Toimittajille merkitsee vain se, että te menette lukemaan heidän juttujansa ja he kirjoittavat siksi raflaavasti. Tämä on niin nähty, että kun kuka tahansa suomalainen menestyy lajissa kuin lajissa, niin jo alkaa mustamaalaus.

Kateuttahan tämä on, vaikka kuka mitä sanoisi. Ja miettikää miksi: Cheek teki juuri sen mistä muut vain haaveilevat; Teki unelmistaan totta.

Tehkää tekin.

Apulantaelokuvakin oli jotenkin surkea, vaikka kohde huomattavasti moniulotteisempi ja ristiriitaisempi.

Vierailija
66/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
67/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niiden olisi pitänyt näytellä siinä, eihän ne mitään näyttelijöitä ole. Se on fiktiivinen elokuva, joka pohtautuu veljesten tarinaan. Ei se mikään dokumentti ole. Ihme kun et kysy miksei Cheekin ex-tyttöystävä, veljen vaimo tai äiti näytellyt itse itseään, kun elossa kerta ovat.

Holma suoriutuu hienosti, etenkin kun muistaa ettei sen ole tarkoituskaan kuulostaa ja näyttää täysin esikuvaltaan. 

Vierailija
68/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti kovin nuo vehtailut neitojen kanssa. Jäbä on kova naistenmies. Fantasioissaan.

Vierailija
69/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratti kovin nuo vehtailut neitojen kanssa. Jäbä on kova naistenmies. Fantasioissaan.

sun makkarissako sen olis pitänyt niiden neitojen kans vehtailla, että uskoisit? Vai kutsua seiskalehti kuvaamaan todistusaineistoa? No, onneksi nämä naisjutut kiinnostaa vaan kaltaisiasi katkeria ihmisiä, muille niillä ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
70/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sun makkarissako sen olis pitänyt niiden neitojen kans vehtailla, että uskoisit? Vai kutsua seiskalehti kuvaamaan todistusaineistoa? No, onneksi nämä naisjutut kiinnostaa vaan kaltaisiasi katkeria ihmisiä, muille niillä ei ole mitään merkitystä.

Siksi olisivatkin voineet jäädä elokuvasta pois.

Mutta ehkä mukanaolo on keekille itselleen tärkeää ja merkityksellistä.

Vierailija
71/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä tuttuja henkilöitä elokuvassa esiintyy? Voisiko joku luetella kaikki tyypit jotka tietää julkisuudesta ketkä on päässyt leffaan mukaan!?!

Antti Holma tekee kaikki roolit.

Näytteleekö myös Jaren seksipartnereita?

Vierailija
72/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt aika rajua et on naisten kanssa sängyssä ollut. Siis tämä lahtelainen kundi. Ä

Vierailija
73/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi mennä katsomaan tämän leffan? Kyllä kertoo karua kieltä siitä miten sairaassa ja lapsellisessa yhteiskunnassa elämme kun joku Cheekin tapainen pelle on valtavirtaa ja nuorisoidoli. Tämä kaveri tuskin on koskaan lukenut mitään muuta kuin Nakke Nakuttajaa tai Alibia paskalla.

Fiksumpi ainakin kun sinä. Kannattaa tsekata vaikka sen sen kirja, niin ehkä avautuu sullekin asiat.

Onko se jonkun kirjan kirjoittanut, mä kun luulin, että joku Aaltonen-niminen toimittaja on sen kirjoittanut.

Vierailija
74/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä tuttuja henkilöitä elokuvassa esiintyy? Voisiko joku luetella kaikki tyypit jotka tietää julkisuudesta ketkä on päässyt leffaan mukaan!?!

Antti Holma tekee kaikki roolit.

Näytteleekö myös Jaren seksipartnereita?

Kikki Vähähiilari näyttelee ne. Mutta hän on siis myös Antti Holma oikeasti.

Vierailija
75/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt ainakin olisi jotain roolinäyttelemistä, jos kävisi eri ihmisten makuuhuoneissa tyttövehtausshown vetämässä.

Vierailija
76/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan pitää käydä porukkaa katsomassa, että Jarelle jää jotain käteen? 100k? 200k? Vähän epäilen, että sadatuhannet kävisi katsomassa...

Onko siis itse tuottanut tämän itsestään kertovan elokuvan. Sori, en ole perehtynyt aiheeseen, mutta jotenkin näistä viesteistä ymmärsin, että ei sentään.

Vierailija
77/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli keikan jälkeisiä bileitä kuvattaessa paikalla olisi pitänyt Jaren lisäksi olla bändikaverit, vaikka todellisuudessa siellä on ollut myös mimmejä. Ok. 

Miksi teet hirveän numeron jostain naisjutuista?

Vierailija
78/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis itse tuottanut tämän itsestään kertovan elokuvan. Sori, en ole perehtynyt aiheeseen, mutta jotenkin näistä viesteistä ymmärsin, että ei sentään.

Dome Karukoski ja Annika Sucksdorff on leffan tuottajina. Cheek on ollut taustalla, mutta ei ole vaikuttanut sen suuremmin leffan tekemiseen.

Vierailija
79/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli keikan jälkeisiä bileitä kuvattaessa paikalla olisi pitänyt Jaren lisäksi olla bändikaverit, vaikka todellisuudessa siellä on ollut myös mimmejä. Ok. 

Miksi teet hirveän numeron jostain naisjutuista?

Läppähän on juuri se, että leffa alleviivaa alleviivaamistaan kuinka kova panomies keekki on ja tekee siitä kuvaamasi "hirveän numeron" ihan itse. Tarviiko itsevarman ja aidosti pesälle päässeen urhon uhota moista?

Olen itse tahattoman komiikan suuri ystävä, joten on pomminvarmaa, että tulen tämän pö.. tekeleen jossain vaiheessa nauttimaan.

Täällä muuten pohdittiin keekin fanien sielunelämää ja olemusta. Itse olen duunipaikoilla ym törmännyt myös ihmeekseni näihin reippaasti keski-iän ylittäneisiin rouvasihmisiin, jotka keekkiä eniten näyttävät kuolaavan. En tunne yhtäkään teiniä, joka ainakaan julkisesti tunnuntautuisi persposken faniksi.

Vierailija
80/84 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pystyt siihen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai jokainen elokuvantekijä haluaa saada paljon katsojia elokuvalleen. JP Passi eli ohjaaja kertoi Arto Nybergissä, että häntä alkoi projekti kiinnostaa, kun kuuli Cheekin aikomuksesta lopettaa. Ilmeisesti halusi clousata jotenkin hänen koko uransa ja elämänsä tähänastiset vaiheet, tyyliin lähiökakarasta miljonääriksi tms. En aio katsoa elokuvaa, koska en pidä Cheekistä. Faneille lienee suunnattu mutta täyspitkään elokuvaan pirää olla todella sanottavaa. Harvoin sitä tällaisen hypetyksen kohteena olevassa julkkiksessa loppupeleissä on. Sen vuoksi elokuvan katsominen on vaivaannuttavaa. Leffassa pitää olla syvyyttä, koska se tehdään isolle kankaalle isolla volyymillä. Jenkit osaavat tämänkin rahoineen paremmin. Eihän Cheek mikään Nelson Mandela tai Alan Turing ole tai muukaan pikeasti merkittävä henkilö Suomenkaan historiassa.

Olet pahasti väärässä, jos väität, että Cheek ei ole saavuttanut mitään merkittävää.

Niin tämä kuin niin monet muutkin purkaukset Cheekkiä kohtaan ovat niin noloja, koska niistä paistaa läpi se halu hyväksyä se, että Cheek on Suomen mittapuulla menestynyt artisti, halusit sitä tai et.

Cheek sai tehtyä rahaa ja uran itselleen rakkaasta aiheesta. Miksi sinä et tekisi samoin? Mieti mikä sinua kiinnostaa ja panosta siihen,

Go for it!

Rahan tekeminen ei saa minun arvostustani elokuvassa eikä muutenkaan. Arvostan ihmisen ajatuksia ja tekoja, jotka hyödyttävät laajemmin ihmisiä. En pidä aivotonta bling bling touhua minkään arvoisena. Se on minun mielipiteeni ja muilla saa olla omansa.