Kysy bulimikolta,vastaan kaikkeen!!
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt parantuaksesi sairaudestasi? Käytkö terapiassa? Onko painotavoitteesi mielestäsi realistinen? Eikö sua huolestuta se, millaista vahinkoa kehollesi aiheutat? Ymmärräthän, että minäkuvasi ei ole terve?
Mä sairastin anoreksian ja bulimian sekamuotoa seitsemisen vuotta ja seurauksena kiillevaurioita etuhampaissa sekä kauimmaisissa poskihampaissa (reikiä ei kuitenkaan - vielä), temppuileva ruansulatus ja herkkä taipumus painonnousuun. Se, mitä muita tuhoja ja haittoja sairaus aiheutti, paljastunee tulevaisuudessa. Erityisesti hampaideni terveys on harmittanut valtavasti. Paranemisesta on kulunut jo reilu kymmenen vuotta, mutta voimakkaasti stressaantuneena häivähtää silloin tällöin vielä mielessä tuo haitallinen pakkomielteinen käyttäytyminen. Onneksi ajatukset eivät ole enää viime vuosina toteutuneet käytännössä.
Mieti mitä elämälläsi teet.
Yritän syödä jotain ja pitää sisällä. En käy terapiassa tai lääkörissä. Painotavoite on realistinen. Ei oikeastaan huoleya. Minäkuvani on fine. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet tehnyt parantuaksesi sairaudestasi? Käytkö terapiassa? Onko painotavoitteesi mielestäsi realistinen? Eikö sua huolestuta se, millaista vahinkoa kehollesi aiheutat? Ymmärräthän, että minäkuvasi ei ole terve?
Mä sairastin anoreksian ja bulimian sekamuotoa seitsemisen vuotta ja seurauksena kiillevaurioita etuhampaissa sekä kauimmaisissa poskihampaissa (reikiä ei kuitenkaan - vielä), temppuileva ruansulatus ja herkkä taipumus painonnousuun. Se, mitä muita tuhoja ja haittoja sairaus aiheutti, paljastunee tulevaisuudessa. Erityisesti hampaideni terveys on harmittanut valtavasti. Paranemisesta on kulunut jo reilu kymmenen vuotta, mutta voimakkaasti stressaantuneena häivähtää silloin tällöin vielä mielessä tuo haitallinen pakkomielteinen käyttäytyminen. Onneksi ajatukset eivät ole enää viime vuosina toteutuneet käytännössä.
Mieti mitä elämälläsi teet.
Yritän syödä jotain ja pitää sisällä. En käy terapiassa tai lääkörissä. Painotavoite on realistinen. Ei oikeastaan huoleya. Minäkuvani on fine. AP
Minäkuva, todellisuudentaju ja kyky hahmottaa tosiasioita on sairauden hämärtämää. 44 kg painotavoite ei ole pituisellesi ihmiselle realistinen. Se, että et osaa katsoa tulevaisuuteen ja huolehtia itsestäsi nyt niin, että vältyt vakavilta sairauden tuomilta seurauksilta, on myös osoitus siitä, että sairaus hallitsee sua.
Hakeudu terapiaan, ihan oikeasti. Sua tulee vielä tulevaisuudessa harmittamaan se, että toimit tänään itseäsi tuhoavalla tavalla.
Eli hampaat kunnossa, naama ei turvonnut eikä oikeastaan mitään muitakaan haittoja ole muka ilmennyt. Tuo asioiden kaunistelu taitaa kuulua taudinkuvaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 165 cm, 66kg. Miten neuvoisit mua laihtumaan 15-20 kg? Herkut olen jättänyt jo pois. Silti paino ei putoa.
Vegaaninen ruokavalio, herkkuja ei tarvitse jättää pois. Niiden totaalikielto voi johtaa ahmimiseen ja lihomiseen. Kalorilaskuriappi puhelimeen. AP
En kyllä ottaisi bulimikolta vastaan minkäänlaisia dieettiohjeita. Ja mihin perustuu käsitys, että vegaaniruokavalio olisi jonkinlainen laihdutusruokavalio?
T: vegaani
Vegaaniruokavaliosta laihduttajan on helpompaa koota vähäkalorisia,täyttäviä ja terveellisiä ateriakokonaisuuksia puhumattakaan eettisyydestä. Kannustan kaikkia suosimaan kasvispohjaista ruokavaliota motivaatioihin katsomatta. AP
Minäkin toki kannustan ihmisiä kasvipohjaiseen ruokavalioon. Kuitenkin pidän outona sitä, että suosittelet laihduttajalle vegaaniruokavaliota avaamatta asiaa sen kummemmin. Vegaaniruokavalion kun voi koostaa monellakin tavalla.
Sinä ahmit ja oksennat eli tuhlaat ruokaa, joten sinuna en puhuisi eettisyydestä mitään. Tiedän, että olet syömishäiriöinen etkä aina voi itsellesi mitään - kuitenkin sinusta tulee ylimielinen ja tekopyhä vaikutelma. Kuulostaa siltä, ettet edes halua parantua.
- tuo, jolle vastasit
Mitä avaamista asiassa on??
En sentään tapa eläimiä tuhlaamallani ruoalla. Se tärkein pääasia,eikö niin?!
En ymmärrä miksi pidät minua tekopyhänä tai ylimielisenä. Totta on etten halua parantua 100%,mutta mitä helvetin väliö sillä on?! AP
Kyllä, vaikutat erittäin ylimieliseltä. Teet tällaisen ketjun saadaksesi huomiota. Minulle ihan oikeasti tuli tästä ketjusta mieleen Ssss, koska vastaukset ovat niin samanlaisia kuin hänellä. "Minulla ei ole ongelmaa, painotavoitteeni on realistinen, blablabla!" Kyllä sinulla on helvetin paha ongelma.
"Mitä helvetin väliä sillä on?!" Niin, oikeastaan minulle on täysin se ja sama, paranetko vai et. Minua vain ärsyttää se, että vakavasti syömishäiriöinen antaa täällä laihdutusvinkkejä ja markkinoi sairasta pro ana -elämäntapaansa. Väität, että hampaasi ovat ok eikä muitakaan terveysongelmia ole, mutta kuinka kauan elimistösi kestää tuota?
31/35
Ei ole AP