Tuntematon auttaja maksoi Annan ruokaostokset
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200705061_u0.shtml
Jos minulla olisi rahat tiukassa, en ostelisi valmisaterioita, luomumaitoa ja huuhteluainetta.
Valmisaterioiden hinnalla saa itsetehtynä terveellisempää ruokaa isomman satsin, tavallinen maito on edullisempaa ja huuhteluaine turhaa.
No, onneksi Kerttu sai tuuttinsa.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Marimekon pöytäliina? Eikä Citymarket ole halvin kauppa. Sinne suunnataan kun halutaan jotain hyvää, mutta ihanan kallista.
Miten voi olla noin avuton, ettei osaa pitää kirjaa pankkitilin saldosta? Eikö tällaiset opeteta jo lapsille kotona?
Voi jmalta. Sehän voi olla vaikka peritty pöytäliina ja vaikka olisi marimekon niin ei siitä kirpparilla paljoakaan saisi. Siis jos vaadit realisointia.
Tänne kyllä aina kokooontuvat ne besserwisserit kivittämään.
Minä ainakin aion maksaa haluamilleni henkilöille ihan mitä huvittaa enkä varmasti mieti pätkääkään ovatko ostokset järkeviä koska se ei kuulu minulle yhtään. Eri asia, jos joku kysyy neuvoa taloudenhallintaansa niin silloin niitäkin jaan jos osaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se kuumeinen lapsi syö huomenna?
Ehkä nuo persimonit, edes? Jos lapsi on kuumeinen ja kurkku kipeänä niin kyllä jokainen äiti koittaa tehdä ’lempiruokaa’ vaikkapa sitä kermaista mifu-tuorepastaa (tai siihen pakastimesta jopa kananpaloja?) ja persimoni on pehmeä eikä kirvellä kurkkua, joten ihan hyvä valinta, jotta lapsi söisi edes jotain.
Miten te saatte noista persimoneja? Mun silmiin noi on ihan selviä sipuleita. Myydäänkö persimoneja edes valmiiksipakatuissa verkkopusseissa? Sipuleita ainakin myydään.
Niinkuin jo kommentoin - en jaksanut katsoa kuvaa, enkä lukea tekstiä, mutta joku aiempi kommentoija oli ne persimoneiksi tulkinnut.
Mutta ehkäpä ne persimonit lymyävät jossain sen saatanallisen huuhteluaineen tai tarpeettoman ökyilevän ruokasnobbailu-mifun takana kuitenkin...?
Olihan sekin jo melkein varmaan tietoa, että tuosta oli sipsit ja karkit rajattu pois 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Sipsit ja sidukat jäi kuvaamatta.
Sori, mutta ei mikään sipsiä ja sidukkaa ostava wt-mamma osta mifua, fetaa tai luomumaitoa.
Mulle vois käydä vahingossa noin. Tällä hetkellä kotona kolmen pienen lapsen kanssa kotihoidon tuella. Mies käy töissä ja nyt juuri eletään hänen palkalla ja säästöillä. Hoidan perheen ruokaostoksia ja vaatehankintoja omalla "pienellä " kuukausirahallani. Asutaan omakotitalossa ja meillä on kaksi autoa ym. +rahaa säästötilillä.Vuoden päästä palaan myös takaisin omaan vakituiseen työhöni. Siis ollaanko yhteiskunnan pohjasakkaa!?!Ja lastensuojeluilmoitus jos noin kävisi😉
Johan on kun ihmiset vahtivat toisten talouspaperin käyttöäkin.
Nyt kun luen näitä kammottavaa kommentteja, niin tekisi mieli karistaa Suomen pölyt jaloista, ei ole totta, että nykysuomessa ollaan näin ahdasmielisiä ja ilkeitä.
Jos osaksikaan olette tosissanne noissa kommenteistanne, niin täytyy olla iloinen kun on köyhä. Jos varakkaat ovat noin tyhmiä.
Köyhyys on raskasta ja vaikeaa, mutta vielä raskaampaa ja itseinhoisempaa olisi omata tuonkaltainen ajatusmaailma, tyhmyys ja pikkumaisuus.
Ja täällä vielä parempiosiaset haukkuvat köyhiä tyhmiksi, katsokaapa nyt vaan omaan peiliin, jospa siellä se tyhmyys katsoisi vastaan.
Ihan hulvatonta kommentointia täällä taas. Merkkihuuhteluainetta! Mifua! Luomua! Pers... sipuleita! Jäätelöä kuumeiselle lapselle! Marimekon pöytäliina! Miksei mennyt Lidliin! Missä lapsen isä! YH! Lasu!
Tuskin Anna edes oikeasti on mikään vähävarainen (uutisessa ei asiaan edes viitattu), kun on valinnut ostoksensa senttiä venyttämättä. Käyttötilillä nyt vaan ei sattunut olemaan oletettua rahamäärää. Eiköhän tuollainen kämmi voi sattua joskus melkein kenelle tahansa.
78, psyykesairaudet nyt ovatkin vielä pahempi synti kuin paperin tuhlaus, varsinkin *kun tietää miten pitää säästää*.
Hyvät hyssykät, välillä näitä täällä lukiessa tulee mieleen, että ne psyykensairauden diagnoosit on annettu vallan väärille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun luen näitä kammottavaa kommentteja, niin tekisi mieli karistaa Suomen pölyt jaloista, ei ole totta, että nykysuomessa ollaan näin ahdasmielisiä ja ilkeitä.Jos osaksikaan olette tosissanne noissa kommenteistanne, niin täytyy olla iloinen kun on köyhä. Jos varakkaat ovat noin tyhmiä.
Köyhyys on raskasta ja vaikeaa, mutta vielä raskaampaa ja itseinhoisempaa olisi omata tuonkaltainen ajatusmaailma, tyhmyys ja pikkumaisuus.Ja täällä vielä parempiosiaset haukkuvat köyhiä tyhmiksi, katsokaapa nyt vaan omaan peiliin, jospa siellä se tyhmyys katsoisi vastaan.
Niinpä, köyhyydessä ei ole mitään hävettävää vaikka se kurjaa onkin. Mutta jos on henkisesti/emotionaalisesti köyhä olisi syytä hävetä - vaan eiväthän sellaiset sitä itse tajua.
Iltalehden jutun viestinä oli myös se, että kun tätä äitiä ihan outo ihminen auttoi, eikä edes halunnut korvausta, niin hänkin haluaa joskus vastaavasti auttaa muita.
Eli antaa hyvän kiertää.
Se nyt on mennyt suurimmalta osalta vallan ohi, koska eivät edes ehkä lukeneet juttua loppuun koska oli kiire haukkumaan täällä.
Tai sitten heidän älykkyysosamääränsä ei riittänyt näin vaikean asian sisäistämiseen.
Minulla tulee joskus sellainen tunne, että kun olen jossain seurassa ja jutellaan, niin olen jotenkin erilainen ja ajatukseni ovat ihan erilaisia, tunnen itseni ulkopuoliseksi.
Nyt kun tarkemmin ajattelen ja luen täällä näitä juttuja, niin olen itseasiassa siitä iloinen, en haluaisikaan kuulua siihen *normaalien* joukkoon.
Jos suurin osa niistäkin ihmisistä ajattelee ja puhuu näin kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun luen näitä kammottavaa kommentteja, niin tekisi mieli karistaa Suomen pölyt jaloista, ei ole totta, että nykysuomessa ollaan näin ahdasmielisiä ja ilkeitä.Jos osaksikaan olette tosissanne noissa kommenteistanne, niin täytyy olla iloinen kun on köyhä. Jos varakkaat ovat noin tyhmiä.
Köyhyys on raskasta ja vaikeaa, mutta vielä raskaampaa ja itseinhoisempaa olisi omata tuonkaltainen ajatusmaailma, tyhmyys ja pikkumaisuus.Ja täällä vielä parempiosiaset haukkuvat köyhiä tyhmiksi, katsokaapa nyt vaan omaan peiliin, jospa siellä se tyhmyys katsoisi vastaan.
Niinpä, köyhyydessä ei ole mitään hävettävää vaikka se kurjaa onkin. Mutta jos on henkisesti/emotionaalisesti köyhä olisi syytä hävetä - vaan eiväthän sellaiset sitä itse tajua.
Juu kannattaa köyhän syödä ravintolassa joka päivä,eihän se kallista ole...
Vahvistit juuri sen mitä kirjoitin henkisestä ja emotionaalisesta köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko yhtäkään köyhää joka syö joka päivä ravintoloissa? Edes joka viikko? Mistä nämä katkerat vuodatukset kumpuavat?
Ja kyllä köyhäkin saa joskus nauttia elämästä pelkän selviytymisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumeinen lapsi kaupassa ihmetyttää myös ja vähävaraisten ei noita ostoksia kannattaisi muutenkaan hankkia.
Mutta tosiasia onkin ettei he olisi köyhiä mikäli osaisi valinnat suorittaa järkevämmin.Niin se 3-vuotias kuumeinen lapsihan olisi pitänyt jättää kotiin yksin kaupankäynnin ajaksi. Tuskin kukaan raahaa kipeää lasta mukanaan jos joku olisi kotona sitä hoitamassa.
Missä lapsen isä? Suomi yksinhuoltajien luvattu maa
Luitko uutista ollenkaan? Perhe kävi kaupassa alkuiltapäivästä. Yleensä tuohon aikaan vanhemmat ovat töissä. Anna saatoi olla kotona hoitamassa sairasta lasta, mutta miksi sen isänkin olisi siinä pitänyt olla? Jos olisivat koko perhe olleet siinä niin ilkkuisitte sitä, kuinka mies on työtön. Väitän ettei tästä uutisesta voi mitenkään päätellä onko Anna yh vai ei.
Miksi sitten kuumeinen lapsi kaupassa mukana levittämässä tautia ja hankala olla lapsenkin
Itse jättäisit sairaan kolmivuotiaan yksin kotiin kauppareissun ajaksi? Kiva. Ei se kuumeinen lapsi nyt siitä kärai jos nopea reissu rattailla tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko yhtäkään köyhää joka syö joka päivä ravintoloissa? Edes joka viikko? Mistä nämä katkerat vuodatukset kumpuavat?
Ja kyllä köyhäkin saa joskus nauttia elämästä pelkän selviytymisen sijaan.
Mutta Serla-paperiarkkeja ei saa käyttää kohtuuttomasti! Ystävän tytär voi nähdä ja paheksua, Vauva-palstalla asti.
Täällä on ollut useampikin ketju, jossa on keskusteltu ihmisten oudoista tavoista.
Ja ihmetelty niitä
Nyt näitä lukiessa tulee mieleeni, että eivät ne olleetkaan niin outoja kuin on luultu, ne vielä oudoimmat kirjoittelee näissä köyhyysketjuissa paheksumassa ja antamassa ohjeita kuinka eletään oikein. D D D
Ei ollut mainintaa, että olisi köyhä, rahat vaan loppu sillä sekunnilla.. Isästäkään ei ollut mainintaa, saattoi olla vaikka töissä, kun äiti on käynyt pienen kanssa lääkärissä ja sitten piipahtanut pikaisesti kaupassa.
Ihan tavallisia asioita, mutta täällä vouhkataan huuteluaineesta ja persimoneista. Aika näppärää ajatuksenjuoksua ja johtopäätelmiä. :D Ei saatana, ja tuollaisilla on äänioikeus!
Vierailija kirjoitti:
Ihan hulvatonta kommentointia täällä taas. Merkkihuuhteluainetta! Mifua! Luomua! Pers... sipuleita! Jäätelöä kuumeiselle lapselle! Marimekon pöytäliina! Miksei mennyt Lidliin! Missä lapsen isä! YH! Lasu!
Tuskin Anna edes oikeasti on mikään vähävarainen (uutisessa ei asiaan edes viitattu), kun on valinnut ostoksensa senttiä venyttämättä. Käyttötilillä nyt vaan ei sattunut olemaan oletettua rahamäärää. Eiköhän tuollainen kämmi voi sattua joskus melkein kenelle tahansa.
Mulle ainakin on sattunut useamman kerran, vaikka ihan työssäkäyvä ja vakavarainen olen. Kukaan ei kyllä ole tarjoutunut maksamaan mun ostoksia enkä kyllä haluaisikaan, koska toisilla tileillä rahaa on.
Onko nää ihan tosissaan kirjoitettuja? Mä kuolen nauruun.