Tuntematon auttaja maksoi Annan ruokaostokset
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200705061_u0.shtml
Jos minulla olisi rahat tiukassa, en ostelisi valmisaterioita, luomumaitoa ja huuhteluainetta.
Valmisaterioiden hinnalla saa itsetehtynä terveellisempää ruokaa isomman satsin, tavallinen maito on edullisempaa ja huuhteluaine turhaa.
No, onneksi Kerttu sai tuuttinsa.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Millähän ostaa lapselleen ruokaa tulevaisuudessa? Vai jätskiä kuumeiselle. Lasu.
Minä olen ihan sairaalassakin saanut jäätelöä kuumeisena. Mihin tästä valitetaan? Amnestylle?
Eroan mieluummin kirkosta kuin ryhdyn tällaiseen jeesusteluun :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, että heti teilataan. Olen itsekin aika vähävarainen, mutta ruoassa en halua tinkiä. Ostan mitä haluan ja mihin olen tottunut, esim. luomumaitoa. En vaan pysty syömään viikkoa jotain kaalikeittoa, vaan tingin jossain muussa.
Juttu ei kerro koko totuutta Annan tilanteesta. Tuli hyvä mieli jutun luettuani, mutta nyt on paha mieli näitä kaikkitietäviä opastuksia lukiessani.Kai tiedät, että luomu on pelkkää markkinointia? Eläimillä ei ole yhtään paremmat olot ja jos niiden rehua tutkitaan, siitä ei löydy mitään eroa oli luomua tai ei. Luomussakin käytetään torjunta-aineita, ne vain eivät ole synteettisiä. Luomun tuottaminen kuluttaa enemmän resursseja. Lopputuotteessakaan ei ole mitään makueroa, eivätkä kuluttajat tunnista niitä sokkotesteissä. Käytä vähät rahasi mieluummin johonkin lähiruokaan tai pientilatuotteeseen.
Kuluttaja on yllättävän yksinkertainen olento monessa tapauksessa.
Jaa. Minä esimerkiksi ostan joitain luomutuotteita ihan sen takia, ettei niissä ole sellaisia ainesosia tai lisä- ja säilöntäaineita, joille olen allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihmetellä että nämä "köyhät" ostavat kalliita ruokatuotteita ellei päihteitä ja käyvät kalliissa pikkukaupoissa Prisman sijaan.
Citymarket on kallis pikkukauppa? Esimerkiksi täällä lähin Prisma olisi niin kaukana, että tulisi kallis kauppareissu ajanhukasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos epäilee saldon riittävyyttä niin sen näkee helposti kännykällä.
Niin KAIKILLAHAN on älykänny. Mullekin pankki ilmoitti että ei tue enää windows phonea....ostanko uuden kännyn vai vaihdanko pankkia?
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Marimekon pöytäliina? Eikä Citymarket ole halvin kauppa. Sinne suunnataan kun halutaan jotain hyvää, mutta ihanan kallista.
Miten voi olla noin avuton, ettei osaa pitää kirjaa pankkitilin saldosta? Eikö tällaiset opeteta jo lapsille kotona?
Oikein Marimekon pöytäliina! Ehkä. Kauheata. Ehkä se on saatu lahjaksi? Ehkä se on ostettu kirpputorilta? Ehkä se on ostettu uutena, koska missään ei ole sanottu, että Anna olisi köyhä ja vähävarainen. Kyllä Citymarketissa on usein tarjouksia ja edullisia merkkejä ym. Kyseinen kauppa saattaa olla myös Annan lähikauppa. Sairaan lapsen kanssa ei kannata ravata ympäri Turkua. Annalla ei myöskään ole välttämättä autoa, joten silloin on kannattavinta mennä lähimpään kauppaan. Koska emme ole Anna emmekä elä hänen elämäänsä, emme tiedä, millä perusteella hän on valitansa tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Anna on keksinyt koko jutun päästäkseen Iltalehtiin. Seuraavaksi hän kertoo, että maksaja otti häneen yhteyttä ja että Anna maksoi korkojen kera rahat takaisin, mutta hyväntekijä ei halua julkisuutta ja sitä Anna kunnioittaa.
Miksi kukaan tekisi moista? Taidat ajatella, miten itse toimisit.
40 euroa noista muutamasta tuotteesta vai jätettiinkö jotain pois kuvasta?!
Käytiin juuri kaupassa, ostin vähintään kahden päivän ruoat: 1 kg kananfilettä, 1 kg ratatouille-pakastevihanneksia, 1 kg sipulisilppua, 500 g valkosipulisilppua, 2 dl tetra valkoviiniä, 2 kpl 2 dl kookosmaitoa, 2 pkt voita, valtavan monta (en laskenut) jäätelöpuikkopakkausta, matto kissan wc:n eteen, kissanhiekkaa iso paketti - olikohan jotain muuta, en muista. Ja lasku oli 32,81 euroa.
No, me ei asutakaan Suomessa!
Vierailija kirjoitti:
No ei toi kyllä mikään massikeisarinna ole, jos tili on kerran mennyt miinukselle. Ja tuokin että joutuu seuraamaan tilin saldoa ennen kauppaan menoa, niin ei kovin hyvältä vaikuta. (ja vielä: "ehkä mennyt jotain katevarauksia emmä tiiä") Itse en ole edes rikas, mutta silti on tilillä aina useampi tonni niin ei tarvitse kaupassa miettiä. Olisiko myöskään liikaa vaadittu että ihminen pitäisi vaikka kahdenkympin seteliä lompakossaan, niin ei tule tällaisia yllätyksiä? Millä tuo ostaa lääkkeetkin sille kuumeiselle lapselle?
Ehkä hän osti lääkkeet ennen sinne kauppaan menoa? Tai sitten lapsi ei tarvitse lääkkeitä vaan paranee ihan levolla.
Ulkoeläin kirjoitti:
40 euroa noista muutamasta tuotteesta vai jätettiinkö jotain pois kuvasta?!
Käytiin juuri kaupassa, ostin vähintään kahden päivän ruoat: 1 kg kananfilettä, 1 kg ratatouille-pakastevihanneksia, 1 kg sipulisilppua, 500 g valkosipulisilppua, 2 dl tetra valkoviiniä, 2 kpl 2 dl kookosmaitoa, 2 pkt voita, valtavan monta (en laskenut) jäätelöpuikkopakkausta, matto kissan wc:n eteen, kissanhiekkaa iso paketti - olikohan jotain muuta, en muista. Ja lasku oli 32,81 euroa.
No, me ei asutakaan Suomessa!
Lue se kuvateksti ja sisäistä lukemasi!
Vierailija kirjoitti:
Oliko se kuva niistä ostoksista edes, vai pelkkä kuvituskuva? Ei siinä olevat ainekset maksa 40€. Joillekin nuorille, Canada Goose takeissaan, se on pikkuraha.
No avaa se artikkeli, lue kuvatekti ja ajattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Marimekon pöytäliina? Eikä Citymarket ole halvin kauppa. Sinne suunnataan kun halutaan jotain hyvää, mutta ihanan kallista.
Miten voi olla noin avuton, ettei osaa pitää kirjaa pankkitilin saldosta? Eikö tällaiset opeteta jo lapsille kotona?
Ai... mä käyn cittarista ihan arkiostokset joka viikko... ei ole mielenkiintoa ravata monessa kaupassa etsimässä eioota, cittarista saa kaiken ja johonkin pikkumarkettiin nähsen sopuhintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cittarissa Pirkka huuhteluaine on edullisempaa kuin Comfort ja saa myös hajustamattomana.
En ole käyttänyt huuhteluainetta varmaan 15 vuoteen. Miksi sitä käytetään?
Että pyykit on pehmeitä, eikä kovia koppuroita kuivuttuaan.
Paskanmarjat! Mulla on ihan normaaleja pyykkejä vaikka en käytä niitä aineita.
Eivät koskaan ole olleet kovia koppuroita.
Et tajua että nuo aineet ovat vain markkinointi-ihmisten keksintöä ja tajuatko miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on hallituksen aktiivimallin vika, köyhillä ei ole enää varaa edes lasten ruokaan!
Ja huuhteluaineko on ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, että heti teilataan. Olen itsekin aika vähävarainen, mutta ruoassa en halua tinkiä. Ostan mitä haluan ja mihin olen tottunut, esim. luomumaitoa. En vaan pysty syömään viikkoa jotain kaalikeittoa, vaan tingin jossain muussa.
Juttu ei kerro koko totuutta Annan tilanteesta. Tuli hyvä mieli jutun luettuani, mutta nyt on paha mieli näitä kaikkitietäviä opastuksia lukiessani.Kai tiedät, että luomu on pelkkää markkinointia? Eläimillä ei ole yhtään paremmat olot ja jos niiden rehua tutkitaan, siitä ei löydy mitään eroa oli luomua tai ei. Luomussakin käytetään torjunta-aineita, ne vain eivät ole synteettisiä. Luomun tuottaminen kuluttaa enemmän resursseja. Lopputuotteessakaan ei ole mitään makueroa, eivätkä kuluttajat tunnista niitä sokkotesteissä. Käytä vähät rahasi mieluummin johonkin lähiruokaan tai pientilatuotteeseen.
Kuluttaja on yllättävän yksinkertainen olento monessa tapauksessa.
Ensinnäkin makuero on huomattava eikä luomu ole pelkkää markkinointia vaan täytttä totta.
Luonnonmukaisesti viljeltyä josta tämä ........ ei ymmärrä yhtään mitään.
Jotkut haluavat ehdoin tahdoin syödä myös ne myrkyt siinä mukana mitä tehomaataloudessa käytetään.
Onnea teille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaisin 40 € päivittäistavaraa tuntemattomalle, kun en osta itsellenikään? :)
Onko joku pyytänyt ostamaan? Todella outoja reaktioita positiiviseen uutiseen, jossa haluttiin viestiä: "anna hyvän kiertää". No, ei kierrä av:lla, on hämmentävää lukea näitä kommentteja. Kaipa täällä on paljon onnettomia ihmisiä, joita positiivisuus haittaa. Halaukset kaikille teille hapannaamoille!
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävelymatkan päässä olevista kaupoista Citymarket on halvin. Mutta noista ostoksista itse ostaisin lähinnä vain sipulia. Muita en ostaisi. Kermaa ostan joskus, mutta tosi harvoin, johonkin tietyyn ruokaan kuten laatikoihin tai leivontaan.
Jos on pakko saada ruokaa, niin sitten joutuu yksinhuoltaja varmaan ottamaan kipeänkin lapsen mukaan. Mutta nuo ostokset eivät näytä mikään välttämättömiltä. Huuhteluainetta en oo ikinä käyttänyt. En yhtään ymmärrä, mihin sitä tarvitaan.
Jutussa ei kyllä missään kohtaa sanota, että Anna olisi vähävarainen, eli täällä on tehty asiasta ihan oma tulkinta. Oli vain tililtä rahat lopussa. Mullekin on käynyt noin, kun ajastin ison laskun vahingossa käyttötililtä ja pidän päivittäiskäyttötilin saldoa tarkoituksella kohtalaisen pienenä. En saanut tankattua, mutta se onneksi pystyi odottamaan seuraavaan päivään. Enkä minä ole vähävarainen. En ole rikas, mutta tulen toimeen ja voin ostaa sellaista ruokaa, mistä pidän. Se, että rahat joskus loppuu oman huolimattomuuden takia, ei tee ihmisestä vähävaraista.
Ymmärryksesi ei myöskään riitä siihen, että ihmisillä voi olla esimerkiksi erilaisia allergioita, jotka vaikuttavat heidän ruokavalioonsa?