Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntematon auttaja maksoi Annan ruokaostokset

Vierailija
30.01.2018 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200705061_u0.shtml

Jos minulla olisi rahat tiukassa, en ostelisi valmisaterioita, luomumaitoa ja huuhteluainetta.
Valmisaterioiden hinnalla saa itsetehtynä terveellisempää ruokaa isomman satsin, tavallinen maito on edullisempaa ja huuhteluaine turhaa.

No, onneksi Kerttu sai tuuttinsa.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi huuhteluaine on täysin turha. Miksi ostaa valmispakkauksia?

Hirvittävä summa tuo 40 euroa.

Vierailija
122/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän ostaa lapselleen ruokaa tulevaisuudessa? Vai jätskiä kuumeiselle. Lasu.

Minä olen ihan sairaalassakin saanut jäätelöä kuumeisena. Mihin tästä valitetaan? Amnestylle?

Euroopan ihmisoikeustuomioistuin vois ottaa kantaa tähän että saako kuumeiselle lapselle antaa jäätelöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän ostaa lapselleen ruokaa tulevaisuudessa? Vai jätskiä kuumeiselle. Lasu.

Minä olen ihan sairaalassakin saanut jäätelöä kuumeisena. Mihin tästä valitetaan? Amnestylle?

Euroopan ihmisoikeustuomioistuin vois ottaa kantaa tähän että saako kuumeiselle lapselle antaa jäätelöä. 

Kun poika joutui sairaalaan pienenä nopeasti nouseen kuumeen, rajun A-viruksen, takia, eikä oikein suostunut juomaan mitään mistään astiasta tai pullosta, niin nesteenä syötettiin mm. jugurttia ja jäätelöä. Kyseessä oli vähän vajaa kaksivuotias.

Vierailija
124/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kaksi ketjua Annan auttamisesta on ihan kuin joku Putouksen sketsi. Ei herranjestas mitä mielikuvituksen lentoa ihmisillä, tässähän on jo romaanin verran ainesta Annan petollisuudesta, huomionhausta, holtittomuudesta, lasu on tehtävä; kuumeinen lapsi ei saa mitään muuta ruokaa kuin jäätelöä ja talouspaperia tuhlataan arkkikaupalla. Jotkut eivät näköjään kestä positiivisuutta ja toisten ihmisten hyvyyttä ja pyyteettömyyttä, hirveä mölinä, voi näitä reppanoita.

Vierailija
125/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä annetaan sairaalassakin, jos on kova kurkkukipu esim nielurisaleikkauksen jälkeen, koska se helpottaa kipua. Itse asiassa minun poikani oli juuri kipeä ja ostin hänelle mehujäätä. Hän sanoi, että se auttoi kurkkukipuun.

Minusta tässä koko jutussa on juuri pointtina tuo aiemmin sanottu antaa hyvän kiertää. Itse olen joskus antanut esim. jollekin lapselle sen puuttuvan 10 senttiä että saa ostettua sen mitä halusi. Minusta on kiva nähdä se kiitollinen ja helpottunut hymy lapsen kasvoilla, koska se on kurja tunne kun rahat eivät riitä. Itselleni on tehty samoin kapsena ja olin siitä erittäin kiitollinen.

Saman olen tehnyt myös bussissa, jos jollakulla on jäänyt matkaraha vajaaksi. Sitä en tiedä, että pystyisinkö maksamaan ihan noin paljoa jonkun ostoksista. Mutta ei se nyt sentin päälle ole, jos voi joskus auttaa ja ilahduttaa muita. Joka tapauksessa en edes arvostelisi ostoksiakaan, kunhan ne eivät olisi alkoholia ja tupakkaa. Niitä en kenellekään kustanna, etenkään pienten lasten vanhemmille.

Vierailija
126/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön ja ostin tänään:

- kanaa

- fetajuustoa

- salaattia

- valkosipulia

- juureksia

- LUOMUjogurttia

Repikää siitä. 

Vierailija
127/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cittarissa Pirkka huuhteluaine on edullisempaa kuin Comfort ja saa myös hajustamattomana.

En ole käyttänyt huuhteluainetta varmaan 15 vuoteen. Miksi sitä käytetään?

Että pyykit on pehmeitä, eikä kovia koppuroita kuivuttuaan.

Paskanmarjat! Mulla on ihan normaaleja pyykkejä vaikka en käytä niitä aineita.

Eivät koskaan ole olleet kovia koppuroita.

Et tajua että nuo aineet ovat vain markkinointi-ihmisten keksintöä ja tajuatko miksi?

Mäkin välillä ajattelin, että huuhteluaine on vaan yksi turhake jota markkinoidaan vaan ihmisille, jätin huuhteluaineet kauppaan ja pesin pyykit ilman sitä.

Huomasin hyvin nopeasti ettei ole mikään markkinointi-ihmisten keksintö, varsinkin pyyhkeiden ja lakanoiden kohdalla, mutta myös useista vaatteista.

Vierailija
128/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Marimekon pöytäliina? Eikä Citymarket ole halvin kauppa. Sinne suunnataan kun halutaan jotain hyvää, mutta ihanan kallista.

Miten voi olla noin avuton, ettei osaa pitää kirjaa pankkitilin saldosta? Eikö tällaiset opeteta jo lapsille kotona?

Mulla kävelymatkan päässä olevista kaupoista Citymarket on halvin. Mutta noista ostoksista itse ostaisin lähinnä vain sipulia. Muita en ostaisi. Kermaa ostan joskus, mutta tosi harvoin, johonkin tietyyn ruokaan kuten laatikoihin tai leivontaan.

Jos on pakko saada ruokaa, niin sitten joutuu yksinhuoltaja varmaan ottamaan kipeänkin lapsen mukaan. Mutta nuo ostokset eivät näytä mikään välttämättömiltä. Huuhteluainetta en oo ikinä käyttänyt. En yhtään ymmärrä, mihin sitä tarvitaan.

Kun käytät yhden kerran huuhteluainetta niin ymmärrät.

Vierailija
129/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Pelletierin pyykkietikkaa. Meripihkan tuoksuinen on suosikkini.

http://www.herkkumurena.fi/product/867/pyykkietikka-le-pere-pelletier

En käy töissä.

Vierailija
130/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa sanottiin että Anna on köyhä?

Missä???

Vierailija
131/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annahan ehdotti kahta eri tapaa maksaa takaisin, eli ei liene kyse siitä ettei hänellä olisi rahaa.

Kassalla olleena tiedän, että ihmisillä (vakioasiakkaat) on usein se yksi tietty kortti jolla maksavat, joskus saldo onkin nolla ja etsivät käteistä tai toisen kortin jolla on rahaa. Olisko tässäkin niin, että Annalla oli vain se yksi kortti mukana, ehkä ei pidä useaa korttia mukana?

Vierailija
132/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää kaksi ketjua Annan auttamisesta on ihan kuin joku Putouksen sketsi. Ei herranjestas mitä mielikuvituksen lentoa ihmisillä, tässähän on jo romaanin verran ainesta Annan petollisuudesta, huomionhausta, holtittomuudesta, lasu on tehtävä; kuumeinen lapsi ei saa mitään muuta ruokaa kuin jäätelöä ja talouspaperia tuhlataan arkkikaupalla. Jotkut eivät näköjään kestä positiivisuutta ja toisten ihmisten hyvyyttä ja pyyteettömyyttä, hirveä mölinä, voi näitä reppanoita.

Juurikin näin !! Tietämättä Annasta oikeastaan yhtään mitään hänestä on kehitelty mitä uskomattomampia juttuja.Sketsihahmoja toiseenkin maikkarin ohjelmaan tai vastaavaan.Miten hyviä ihmisiä mammapalsta onkaan täynnä :o Jo yksi huuhteluaineen käyttämättömyys tekee kymmenistä ihmisistä vallan mahdottoman erinomaisia!!

Vierailija
133/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 116 donaa käyttötilillä

Vierailija
134/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä tietää onko sillä rahaa vai ei.

Ei-köyhä voi unohtaa että tällä kortilla ei ole rahaa, mut toisella on, joka ei ole mukana.

Vierailija
135/137 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se kuumeinen lapsi syö huomenna?

Ehkä nuo persimonit, edes? Jos lapsi on kuumeinen ja kurkku kipeänä niin kyllä jokainen äiti koittaa tehdä ’lempiruokaa’ vaikkapa sitä kermaista mifu-tuorepastaa (tai siihen pakastimesta jopa kananpaloja?) ja persimoni on pehmeä eikä kirvellä kurkkua, joten ihan hyvä valinta, jotta lapsi söisi edes jotain.

Miten te saatte noista persimoneja? Mun silmiin noi on ihan selviä sipuleita. Myydäänkö persimoneja edes valmiiksipakatuissa verkkopusseissa? Sipuleita ainakin myydään.

Niinkuin jo kommentoin - en jaksanut katsoa kuvaa, enkä lukea tekstiä, mutta joku aiempi kommentoija oli ne persimoneiksi tulkinnut.

Mutta ehkäpä ne persimonit lymyävät jossain sen saatanallisen huuhteluaineen tai tarpeettoman ökyilevän ruokasnobbailu-mifun takana kuitenkin...?

Olihan sekin jo melkein varmaan tietoa, että tuosta oli sipsit ja karkit rajattu pois 😂😂😂

Eikä unohdeta tupakkaa ja siidereitä 😂😂👌

Vierailija
136/137 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tarina, ihan iltalehden tasoa.

Vierailija
137/137 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kivasti tehty ele toiselta ihmiseltä. Ollaan me outo kansa kun lehti joskus koittaa julkaista jotain positiivista arkielämän tapahtumista. Niistä pienistä joita kukaan ulkopuolinen ei huomaa mutta joista tekijöille ja saaville jää pitkäksi aikaa hyvä mieli. Mutta ei kun liekitetään sitten vaan.

Monta kertaa olen miettinyt että ei olisi pitänyt muuttaa maailmalta takaisin Suomeen. Ja syy olette te jotka jatkuvasti rutkutatte ja arvostelette toisia ja heidän valintoja.

Itse olisin myös maksanut ja auttanut. Eikä ole minun tehtävänä arvostella toisten valintoja. Etenkään silloin kun ei tunne ja tarinassa voi olla mitä tahansa tekijöitä takana. Tai sitten ei.

Joku pyysi laittamaan oman edellisen kaupparetken ostokset ja tulot. Tässä minun:

- 3 pkt Kariniemen suikalekanaa -30%

- 2 pkt Kariniemen kanafileitä -30%

- 4 pkt Vaasan täysjyväruisviipaleet -30%

- 2 kpl perunalimppu -30%

- Snellman naudan paistileikkele -30%

- Saaroisten pippurileikkele -30%

- juusto

- margariini

- kasa jugurttia

- 7 litraa maitoa

- 2kg perunapussi

Ostoksille klo 20:30 jälkeen jotta saa alennukset tuplana eli -60% kunhan kassalla on vasta klo 21 jälkeen. Koriin siis sisältö alelappujen perusteella ja osa kamasta pakkaseen. Ei ole ruoka enää kallista. Useampi lapsi jää keskenään kotiin kun nuorimmalla on juuri nukkumaanmenoaika. Tulot brutto 100 keur / vuosi. Asunto ja auto velaton. Ja muilla kuin käyttötilillä rahaa. On se minullakin loppunut raha kortista kassalla. Käyttötilillä kun on se minimi mitä tarvitsee.