Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntematon auttaja maksoi Annan ruokaostokset

Vierailija
30.01.2018 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200705061_u0.shtml

Jos minulla olisi rahat tiukassa, en ostelisi valmisaterioita, luomumaitoa ja huuhteluainetta.
Valmisaterioiden hinnalla saa itsetehtynä terveellisempää ruokaa isomman satsin, tavallinen maito on edullisempaa ja huuhteluaine turhaa.

No, onneksi Kerttu sai tuuttinsa.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vastaavassa tilanteessa "se seuraava". Edellinen osti noin 38 eurolla muutaman tuotteen, minä 2 kassillista. Teki mieli sanoa taskujaan kaivelevalle pariskunnalle (joka lopulta löysi tarpeeksi rahaa), että kahdesti miettimällä olisi saanut paljon enemmän ja paljon lisäaineettomampaa ruokaa.

Vierailija
22/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, että heti teilataan. Olen itsekin aika vähävarainen, mutta ruoassa en halua tinkiä. Ostan mitä haluan ja mihin olen tottunut, esim. luomumaitoa. En vaan pysty syömään viikkoa jotain kaalikeittoa, vaan tingin jossain muussa.

Juttu ei kerro koko totuutta Annan tilanteesta. Tuli hyvä mieli jutun luettuani, mutta nyt on paha mieli näitä kaikkitietäviä opastuksia lukiessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annalla taitaa olla äitiydessä hieman opeteltavaa, kun raahaa kipeää lasta kauppaan ja päästää tilin tyhjäksi ostelemalla täysin turhia tuotteita.

Joo, samaa mieltä. Parempi olis jos näännyttäisi sen lapsen vielä nälkään!

Ja on ihan mahdollista, että Annan tilillä juuri nyt oli liian vähän rahaa, koska Anna oli juuri maksanut asuntolainansa, ostanut bensaa ja käyttänyt lapsen lääkärissä + lääkkeet. Hänellä voi silti olla ihan selkeä kuva, että torstaihin asti pärjätään ja tuolloin tulee taas tilille palkka/elarit/musiikin teostomaksut... ihan mitä vaan. Jos Anna lähtökohtaisesti pärjää omillaan niin Mitä siitä jos hän nyt lapsen sairastaessa vaikkapa ostaa vähän hintavampaa ruokaa eikä pärjää pelkällä kaalinpäällä?

Vierailija
24/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, että heti teilataan. Olen itsekin aika vähävarainen, mutta ruoassa en halua tinkiä. Ostan mitä haluan ja mihin olen tottunut, esim. luomumaitoa. En vaan pysty syömään viikkoa jotain kaalikeittoa, vaan tingin jossain muussa.

Juttu ei kerro koko totuutta Annan tilanteesta. Tuli hyvä mieli jutun luettuani, mutta nyt on paha mieli näitä kaikkitietäviä opastuksia lukiessani.

Älä ole tekopyhä. Ei sinulla ole hajua mistään köyhyydestä kun ihan itse saat valita mistä tingit.

Vierailija
25/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon jutun aamulla ja tiesin jo etukäteen että täällä räävitään nuo ostokset...

Minulle tuli silti hyvä mieli, ihana nuori nainen kun auttoi toista :) 

Minä en osaa muuta kuin sääliä. Kamalan katkeraa ja kitkerää täytyy elämän olla niin monilla :-( Kauhea elää noin!  En yhtään ihmettele että juodaan itsensä tajuttomiksi ja mielenterveysongelmat kukoistavat kun kansa voi noin huonosti! Ja vain siksi että antaa mielensä myrkyttyä tuossa mustassa haisevassa kateuden liemessä missä lillutte. Syitä etsitään muualta, ei pystytä näkemään omaa rumaa mieltään tai ei haluta nähdä.  Mitään ei toiselle suoda, ei mitään. 

Vierailija
26/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät, että luomu on pelkkää markkinointia? Eläimillä ei ole yhtään paremmat olot ja jos niiden rehua tutkitaan, siitä ei löydy mitään eroa oli luomua tai ei. Luomussakin käytetään torjunta-aineita, ne vain eivät ole synteettisiä. Luomun tuottaminen kuluttaa enemmän resursseja. Lopputuotteessakaan ei ole mitään makueroa, eivätkä kuluttajat tunnista niitä sokkotesteissä. Käytä vähät rahasi mieluummin johonkin lähiruokaan tai pientilatuotteeseen.

Kuluttaja on yllättävän yksinkertainen olento monessa tapauksessa.

Vierailija
27/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se kuumeinen lapsi syö huomenna?

Ehkä nuo persimonit, edes? Jos lapsi on kuumeinen ja kurkku kipeänä niin kyllä jokainen äiti koittaa tehdä ’lempiruokaa’ vaikkapa sitä kermaista mifu-tuorepastaa (tai siihen pakastimesta jopa kananpaloja?) ja persimoni on pehmeä eikä kirvellä kurkkua, joten ihan hyvä valinta, jotta lapsi söisi edes jotain.

Vierailija
28/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihmetellä että nämä "köyhät" ostavat kalliita ruokatuotteita ellei päihteitä ja käyvät kalliissa pikkukaupoissa Prisman sijaan.

Vierailija
29/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy ihmetellä että nämä "köyhät" ostavat kalliita ruokatuotteita ellei päihteitä ja käyvät kalliissa pikkukaupoissa Prisman sijaan.

Kupittaan Citymarket nyt ei kyllä ole millään mittapuulla ’kallis pikkukauppa’ - se oli aikanaan Suomen ensimmäinen automarket, ja pysynyt ihan kivasti ajassa mukana. Nuukat eläkeläiset siellä käy päiväkahvilla(20snt) ja tarjousten perässä.

Vierailija
30/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole tekopyhä. Ei sinulla ole hajua mistään köyhyydestä kun ihan itse saat valita mistä tingit.

En ole väittänyt itseäni köyhäksi, mutta tarkalleen ottaen olen pienituloinen, matalapalkka-alalla ja asun kalliissa pääkaupungissamme. Jokainen saa itse valita mistä tinkii, kun on tingittävä. Köyhätkin. Jotkut heistä saattavat esim. ”sijoittaa” savukkeisiin ja olueen ja jättää ruoan vähemmälle.

Vierailija
31/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä tuotteita kuvassa olisi, mammat löytää vikaa ihan taatusti! :D varmaan aika monet käyttää huuhteluainetta kerta niitä hyllytolkulla on kaupoissa myynnissä, mitä sitten?

Yksi tällainen osti "säästeliäästi" alennusmyyntipäivä-ruokia mutta samalla söi baarissa joka aamu.Serlaakin tuhlasi aivan älyttömällä käyttötavalla.

Vierailija
32/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumeinen lapsi kaupassa ihmetyttää myös ja vähävaraisten ei noita ostoksia kannattaisi muutenkaan hankkia.

Mutta tosiasia onkin ettei he olisi köyhiä mikäli osaisi valinnat suorittaa järkevämmin.

Niin se 3-vuotias kuumeinen lapsihan olisi pitänyt jättää kotiin yksin kaupankäynnin ajaksi. Tuskin kukaan raahaa kipeää lasta mukanaan jos joku olisi kotona sitä hoitamassa.

Vierailija
33/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät, että luomu on pelkkää markkinointia? Eläimillä ei ole yhtään paremmat olot ja jos niiden rehua tutkitaan, siitä ei löydy mitään eroa oli luomua tai ei. Luomussakin käytetään torjunta-aineita, ne vain eivät ole synteettisiä. Luomun tuottaminen kuluttaa enemmän resursseja. Lopputuotteessakaan ei ole mitään makueroa, eivätkä kuluttajat tunnista niitä sokkotesteissä. Käytä vähät rahasi mieluummin johonkin lähiruokaan tai pientilatuotteeseen.

Kuluttaja on yllättävän yksinkertainen olento monessa tapauksessa.

Sinulla on oikeus omiin mielipiteisiin, mutta ei näköjään faktaa luomutuotannosta eli ethän levitä väärää tietoa turhaan.

Yllättävän usein paadatasn juuri noin vaikka oikeasti ei noin ole.

Nimimerkki luomuviljelijä joka huomaa selvästi maussa eron

Vierailija
34/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nuo persimonit, edes? Jos lapsi on kuumeinen ja kurkku kipeänä niin kyllä jokainen äiti koittaa tehdä ’lempiruokaa’ vaikkapa sitä kermaista mifu-tuorepastaa (tai siihen pakastimesta jopa kananpaloja?) ja persimoni on pehmeä eikä kirvellä kurkkua, joten ihan hyvä valinta, jotta lapsi söisi edes jotain.

Ei ole mitään persimoneja vaan sipulia.

Vierailija
35/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen vanhemmalla tili niin kuivilla, että ruokaostosten saaminen ulos kaupasta on satunnaisen hyväntekijän varassa?

Vierailija
36/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kupittaan Citymarket nyt ei kyllä ole millään mittapuulla ’kallis pikkukauppa’ - se oli aikanaan Suomen ensimmäinen automarket, ja pysynyt ihan kivasti ajassa mukana. Nuukat eläkeläiset siellä käy päiväkahvilla(20snt) ja tarjousten perässä.

Ei tämä mutta monet käyvät pikkukaupoissa tai kioskeissa vaikka isoon kauppaan pääsisi harvemmin ja paljon halvemmalla.Aikanaan itse en ajatellut ruoan hintaa ja kävin siwassa,sitten siirryin harvemmin ja isoon kauppaan ja säästin isot rahat.

Vierailija
37/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä mutta monet käyvät pikkukaupoissa tai kioskeissa vaikka isoon kauppaan pääsisi harvemmin ja paljon halvemmalla.Aikanaan itse en ajatellut ruoan hintaa ja kävin siwassa,sitten siirryin harvemmin ja isoon kauppaan ja säästin isot rahat.

Juu. Teidän toki. Elämänhallinnan opetusta tarvittaisiin. Itse käyn joskus meidän R-kioskilla ja lähes aina saa ihmetellä miksi ’ei niin varakkaalta näyttävä’ -ihminen voi ostaa sieltä esim 7€ Juhla Mokka -paketin (siinä kätevästi samalla lottokupongin jättäessään), ottaen huomioon, että n.50m päässä on lähi K-kaupan pääovi...

Vierailija
38/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään persimoneja vaan sipulia.

Ok, no en katsonut kuvaa, joku vain noissa ensikommenteissa haukkui ostokset, joissa oli (muka) persimoneja. Mutta ehkäpä se (köyhä) äiti ei sitten saisi enää edes sipuleihin tuhlata...

Vierailija
39/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Cittarissa Pirkka huuhteluaine on edullisempaa kuin Comfort ja saa myös hajustamattomana.

En ole käyttänyt huuhteluainetta varmaan 15 vuoteen. Miksi sitä käytetään?

Pehmentämään vaatteita ja monet tykkäävät niistä tuoksuista. Miten muistiasiasi muuten, toimiiko lähimuisti edelleen? Aivoja kannattaa aktiivisesti jumpata, siihen on hyviä ohjeita. 

Miksi vaatteeni ovat aina puhtaita, pehmeitä ja tuoksuvia, vaikka en ole koskaan käyttänyt huuhteluainetta? Oletkohan mennyt mainostajien lankaan?

Mulla liki sama juttu, mutta johtuisikohan siitä että puhdistan pesukonetta säännöllisesti ja jätän kuivumaan luukku auki? Huuhteluaineen käytön lopetin, kun neuvolassa varotettiin siitä, että on vauvalle vaarallista.

Vierailija
40/137 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoja tarvitsisi kyllä taloudenpidon opastusta. Perheen kustannuksista pystyisi oletettavasti leikkaamaan suuren osuuden elämänlaadun laskematta. Nuorelta naiselta silti hieno ele käytännön auttamisesta. Jotta tällä olisi aitoa vaikuttavuutta tulisi kertojan tehdä parempia valintoja. Vertautuu vallan hyvin esimerkiksi laajempana ilmiönä kehitysapuun.