Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HEINIKSET** viikko 29

14.07.2008 |

Laitetaas taas uutta viikkoa alulle ja lisää vauvoja maailmaan!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea jo vauvansa saanneille!

Täällä on puolineljästä asti pyöritty sängyssä. Ei sen takia et supistelis, en vaan saa nukuttua.

Eilinen oli mulla kunnon hormoni myrskypäivä. Olin niin pahalla päällä. Kaikki otti päähän. Välillä raivosin ihan huolella ja välillä taas itkin. Ja kaikki tää ihan ilman mitään syytä.

Mut muuten ei ole merkkiäkään et pääsis viel synnyttämään.

Jaksamisia meille jotka viellä odotamme nyyttiä syliimme:)

-Cafe- 40+3

Vierailija
42/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee keskimäärin joka toinen yö niin, että herään viideltä, eikä uni tule silmään ennen kuin aikaisintaan seitsemältä uudestaan. Sitten nukun muutaman tunnin ja on ihan "krapulainen" olo. Viime yö kuului juuri tuohon sarjaan. Saan toki levätä päivisin jos haluan, kun meillä vasta esikoista odotellaan.

Eilen kävin neuvolassa ja meilläkin oli nyt sitten kesäsijainen. Oli jotenkin vähän erikoinen käynti. Tuntui, ettei tähän sijaiseen oikein saanut mitään kontaktia. Yritin kysellä Helsingin yliaikaisuuskäytäntöjä (mä olen kyllä vasta viikolla 39+3), ja käytäntö on kuulemma se, että kun odotus on mennyt 9 päivää yli lasketun ajan, niin SAA soittaa äippäpolille ja kysellä aikaa yliaikaiskontrolliin. Yritin sanoa, että omalla lääkärillä kun istukkaa tutkittiin kuukausi sitten, niin siinä oli jo alkavia rappeutumisen merkkejä. Mutta ei ole kuulemma toivoakaan päästä tarkistamaan istukan tilannetta ennen tuota. No, mulla tulee oma lääkäri lomilta ensi maanantaina, joten taidan soitella hänelle, jos vaavia ei sitä ennen kuulu.

Jännittää hieman se, ettei vauva jostain syystä pääsisi syntymään. Lääkäri sanoi viikko sitten kohdunsuun olevan pari senttiä auki, kypsä ja kaulan täysin hävinneen. Vauvan olisi kuulemma pitänyt syntyä niillä hetkillä. Äidilleni oli käynyt minua odottaessaan niin, että kohdunsuu oli auki ja kaikki valmiina synnytystä varten. En vain lähtenyt syntymään. Kolme viikkoa yli lasketun ajan naapurin kätilö oli tutkinut äidin ja todennut, etten koskaan synny ilman apuja, kalvot olivat kuulemma niin tiukasti päätä vasten. Kätilö sitten puhkaisi kalvot kotonaan, ja kahden tunnin päästä minä olin jo maailmassa. Oletteko muut kuulleet vastaavaa? Voisiko siihen olla joku syy, ettei vauva pääse syntymään normaalisti, vaikka paikat on kypsät ja auki?

Tämä on ehkä turhaa huolehtimista, mutta jotenkin sitä vain toivoo, että vauvalla olisi kaikki hyvin eikä enää loppumetreillä tulisi hankaluuksia. Itse voin kohtuu hyvin, ja supistuksia tulee kovin harvoin.

Tsemppiä kaikille.

Milja ja vaavi 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa alkaa itsekullakin jo tässä vaiheessa hieman "hormonit" hyrräämään tavallista voimakkaammin, kun tulee näitä kiukku/itkupäiviä. Kai se kuuluu asiaan tässä vaiheessa ja etenkin niillä, joilla on LA jo hurahtanut ohi. Mulla tuppaa nuo lapset kiristään pinnaa, mutta tämä aamu on onneksi alkanut ihan ok (täytynee koputtaa puuta, sillä voi olla tyyntä myrskyn edellä). Taitaa meidän pikkumiehiäkin jo alkaa jännittää vauvan tulo, kun ollaan kuitenkin vähän puhuttu, että vauva voisi syntyä ihan koska vaan.

Mullakin on taas muutamaan yöhän vähän huonommin nukuttu yö takana. Alkuyön supisteli tasaisesti enkä saanut unta ennen yhtä. Aamuyöstäkin hyörin ja pyörin, vaikka ei enää supistellutkaan. Eilen kävin reilun tunnin reippaalla kävelylenkillä - lenkki meni tosi hyvin, mutta yöllä tunsi nivusissa vessareissulla. Nyt nivuskipu alkaa jo häipyä.

Seuraavaksi aloittelen siivouksen ja pistan lakanat pyykkiin. Jos sattuu, että vkonlopun aikana tulee lähtö niin onpas sitten ainakin siisti koti ja puhtaat lakanat odottamassa kotiinpalatessa...liekö toiveajattelua, kun mies jää lomille poikien kanssa eli ehtivät kyllä pistää kodin hyrskyn myrskyn ennen synnäriltä paluuta. Minä olen kyllä hyvin selväsanaisesti tuonut esille, että halua palata sotkuiseen kotiin vauvan kanssa...

Nyt imurinkahvaan kiinni. Leppoisaa päivää vielä odottaville Heinämammoille ja muillekin.

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 39+3

Vierailija
44/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi toinen prinsessa 14.7.08 klo 18.19 rv 39+2,pituus 51cm paino 3590g. Palailen asiaan ajan kanssa,nyt täytyy mennä vaakatasoon kun meinaa huipata. Tänään kotiuduttiin.

T:paitaressu ja prinsessa

Vierailija
45/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on saanut vauvansa 39 + jotain eli toivossa on hyvä elää!

Oon rasittanut itsenäni oikein urakalla viime päivinä ja tuloksena ainoastaan jalkasärky iltaisin. Mutta kyllä masussa tuntuu jo sellaista jännää painontunnetta että sen suhteen voi synnytys olla jo lähellä. Toivon vaan että syntyis itsestään eikä tarttis käynnistellä.

Juu, täällä on kans ollut noita hormonimyrskyjä, kuuluvat varmaan asiaan :)

Jatketaan siis odottelua!

Lazo rv 39+0

Vierailija
46/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi ihana peikkotyttö rv 39+3 maanantaina 6.32. Painoa 4160 ja pituutta 52 cm. Vauvan koko oli yllätys, sillä arvio oli noin 3,5 kg paikkeilla. Koko sunnuntain supisteli, heikkeni iltaa kohden, joten kävin lenkillä, makuuhuoneeseen puuhastelemaan ja saunaan ja johan supistelut voimistuivat! Lähdettiin sairaalaan Yhden aikaan yöllä ja olin 3 cm auki.

Siitä eteenpäin kaikki meni vauhdilla ja kokemus oli mahtava!

Onnea kaikille nyytin saaneille ja voimia vielä odottaville. Kyllä on odotuksen arvoinen palkinto tulossa! Ihanaa taas tämä vauvaelämä! Rinnanpäät vaan kovilla :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1d74c109-5415-11dd-b12d-…!

Vierailija
47/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cafe - minulla on ollut tänään tuo sinun eilinen päiväsi.

Pauhasin lapsille (lapselle) tekemättömistä mutta sovituista töistä, ja toiset kuuntelee vierestä, omat ja lasten serkku.. vähän kurjaa. Ja sitten kun mun mielestä miehen pitäis enemmän (omien töidensä ohella) olla mukana kotihommissa..

Okei, nyt olen keksinyt miksi mm. olen ollut niin kurjalla tuulella - koko yö tuntui menevän tunnin välein vessareissulla- ja mikä mut sinne vessaan herättää, no ne supistukset tietenkin. Mutta kun ne ei tunnu saavan muuta aikaseksi kuin vessareissun, voi kääk! Enkä mene vielä kuin näillä viikoilla.... huh huh, odottavan ajan ei suotta sanota olevan pitkä.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!

sinuvi 38+5

Vierailija
48/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea paitaressu ja tiitus! :)

Tänään olis laskettu aika, mutta ei supistuksia... Tuntuu, että mitä enemmän jotain puuhailee, niin sitä vähemmän tulee supistuksia. :( Minäkin toivon, ettei jouduta käynnistämään. Ekassa synnytyksessä sain oksitosiinia kun ei supistukset enää tehonneet, niin alko ihan helvetilliset kivut. :|

Närästyskin vaan jatkuu. :( Kunhan saan vauvan ulos masusta, niin sitten voi taas syödä kaikkea hyvää, nam. :D

Nyt saunaan. :)

Anne rv 40

Vierailija
49/81 |
17.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän on supistellut epäsäännöllisen säännöllisesti ja koko ajan pahenee, oksensinkin jo ja limaverivuotoa riittää :)...eli eiköhän tää nyt tästä irtoa. Pitäkää peukkuja! Terkuin, OnnekasOdottaja & pikku kaveri rv. 40+2

Vierailija
50/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotta teidän muiden vauvakuume nousisi huippuunsa, laitoin kuvia omaan kuvagalleriaani tänne sivuille meidän ihanasta tyttärestämme! Käykääpä katsomassa ja ihastelemassa...

Viivi ja Neitokainen 8 vrk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d60c9c34-5445-11dd-b12d-…!

Vierailija
51/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 39+0 ja kärsimättömyys kasvaa... Eilen neuvolassa th oli sitä mieltä, että vauva ei ole erityisen iso, ehkei nelikiloinenkaan laskettuna aikana viikon kuluttua. Mikä tarkoittanee, että tuskin käynnistävät kontrollikäynnillä viikon kuluttua...

Joten vatsa sen kuin kasvaa varmaan viikolle 42+2... lievää pessimismiä? Haluisin kovasti, että vauva syntyis viimeistään laskettuna, että mulle jäis 4 viikkoa aikaa toipua ennen anopin ja hänen perheensä viikon kestävää vierailua meillä.

Kaikkia kotikonsteja synnytyksen aikaansaamiseksi on harrastettu urakalla, mutta eivät ne auttaneet viime raskaudessa eikä sitä edellisessäkään. No koti on siisti, tavarat vauvalle valmiina, parisuhde kukoistaa ja aika ainakin kuluu nopeammin ;-D

Olo sinänsä on hyvä, paitsi että vatsa on aivan löysällä. Haluisin tulkita sen lähestyvän synnytyksen merkiksi, vaan en uskalla... Limatulpasta ei vilaustakaan, supistuksiakin tosi harvakseltaan.

Ihana, aurinkoinen aamu sentään piristää vähän!

Vierailija
52/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvan saaneille, teitä onkin jo paljon!

Tänään laskettuaika ja alkaa kyllä tympäsemään, kun ei mitään tapahdu! Taidan olla täällä vielä elokuussakin. Jotenkin on vaan niin pessimistinen asenne, kun esikoinen meni käynnistykseen.

Toivon todella, etteivät odottele yli parin viikon, koska vaarana sitten suuri koko. Ja esikoisella tuli kaiken lisäksi keuhkokuume päälle.

Syysvilja 40+0

Vierailija
53/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen istunut vessassa puoli viidestä asti hirveässä vesiripulissa. Vettä yrittänyt juoda välillä, kun nestettä pitäisi tankata, mutta puoli tuntia pysyy sisällä ja sama rumba jatkuu. Mitähän tästä tulee... En muista koskaan kokeneeni tällaista.

Onnea kaikille uusille vauvan saaneille!

Milja ja vaavi 39+4

Vierailija
54/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milja - Kurjaa tuo sinun olotilasi. Olisiko kuitenkin elimistön valmistautumista synnytykseen? Joillakin tyhjenee vatsa ihan totaalisesti juuri ennen synnytystä. Mulla on ollut kans eilisestä asti hieman ongelmia vatsan kanssa: mahassa lorisee ja lirisee koko ajan, mutta toistaikseksi "tavara" on tullut ulos normaalina.

Mullakaan ei kauheasti ole merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, mitä nyt iltaisin supistelee muutaman kerran. Unta on kyllä vaikea saada illalla, johtunee varmaan pienestä jännityksestä, joka ihan selvästi kohoaa huippuunsa, kun pistää pään tyynyyn. Toisaalta jännittää synnytystä ja toisaalta odottaa, että alkaisiko tänä yönä tapahtumaan jotain. Meidän esikoisen synnytys on käynnistynyt 39+4 ja kakkosen 40+0 eli vanhojen merkkien mukaan homma voisi lähteä käyntiin ihan koska vaan. Tänään ajattelin katsoa vähän sairaalakassia valmiiksi ts. lataan kameroiden akut ja varmistan, että on tilaa kuvata ja filmata. Toivossa on hyvä elää...

Perjantaiterveisin ja supistuksia odotellen,

Tinttis ja Pirpana 39+4

Vierailija
55/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin jo varan vuoksi sykemittarin (ainoa kello, jossa on sekuntikello) kellon tuohon hollille, jos vaikka pääsis joskus kellotteleen...epätoivoistako????

Vierailija
56/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh Tintti, kyllähän tuo ihan normaalia on, että odottaa varautuu vauvan syntymään edellisten perusteella:) Eli toivottavasti kellolle tulee pian käyttöä;)

Itse odotan oikeastaan vaan ekaa ya-kontrollia. Mä kun en hetkeäkään usko, että vauveli tulisi ennen sitä!

Neuvolassa kävin aamusta ja siellä oli kaikki taas ihan mallillaan. Tosin hb:tä ei tälläkään kertaa otettu, joten se voi olla edelleen pikkuisen matala, kun en millään muista rautamehua ottaa! Kätilö oli edelleenkin sitä mieltä, että vauva ei hänen mielestään ole edes 3800g, minkä edellinen painoi syntyessään. Ja tää kun musta itestäni tuntuu tosi isolta:0

Vauvan pää heiluuedelleenkin tossa navan alapuolella, joten saapi taas sitten ponnistaa kovaa ja korkealta:D

Rupesin äsken tuunaamaan yhtä todella vanhaa ja huonokuntoista jakkaraa leikkimökkiin. Jospas käsipeli-hionnalla saisi vähän suppareita aikaiseksi;)

Ja onnittelut taas uusille vauvautuneille!!!

Pricilla ja Muru 40+3

Vierailija
57/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kokonaisena ollaan. Aamusella oli neuvola, pissa puhdas, mutta edelleen verenpaineet liian korkeella. Antoi kotiin mittauslaitteen lainaan, niin voin seurata itekin sitä, jos vielä kovin lähtee nousemaan, niin täytyy mennä äitipolille. Maanantaina on heti sitte seuraava neuvola. Turvotusta kyllä riittää edelleenkin, vaikka mitä tekis.. paino oli noussu neljässä päivässä tasan kilon!! Sf-mitta oli 43 cm. Th myös ultras, istukka oli hyvässä kunnossa ja lapsivettä riittävästi, sydänäänetkin kuunneltiin. Eilen kerkesin jo innostua, kun tuli yks veriviiru paperiin, kun kävin pissalla, mutta ei sitte muuta. Illalla supisteli ihan kipeästikin tunnin verran, mutta sitten ne loppu kun seinään, kun menin nukkumaan. Meillä mies tuskailee enemmän, kun minä. Mulla ei niin hätä ja kiire oo synnyttämään, tulee sitte kun tulee, mutta mies on näköjään hätäsempi tämän asian suhteen :D

Ihanaa, kun aurinkokin näyttäytyy pitkästä aikaa. Ulkona ois kiva touhuta, mutta taidan silti alkaa siivoilemaan täällä sisällä.

Onnea paitaressulle!!

Jaksuja vielä meille odottaville ja aurinkoista viikonloppua kaikille.

Helmiir 40+3

Vierailija
58/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tänään tuli hieman punertavaa limaa, oliskohan tämän nyt sitä limatulppaa. Tiistaista asti on tullut limaa, mutta oletin sen olevan valkovuotoa.

Toivottavasti nyt alkaisi jotain tapahtua, mutta supistuksia ei edelleenkään. Täytyy itsekin tänään pakkailla sairaalakassia valmiiksi kaiken varalta. On tämä vaan jännittävää!

Syysvilja 40+0

Vierailija
59/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi viikko sitten eli 11.7. tyttö! Painoa oli 3870g ja pituutta 51cm.

Synnytys meni hyvin. Aamulla alkoi tulla lapsivettä ja sairaalassa paikat oli auki n.3cm. Laittoivat tipan, että supistelisi säännöllisesti. Illalla olin auki 5cm ja yöhoitajan tullessa töihin jo 8,5cm. En saanut enää epiduraalia tms. Aikani "kinuttua" sain kuitenkin jonkun puudutteen kohdunseinämiin. Ja samatien sain alkaa ponnistamaan... Ei tullut repeämiä tms eli ilman tikkejä selvisin! :)

Imetys lähti ihan hyvin käyntiin mutta eilen sain ilmeisesti rintatulehduksen. Nyt sitten syön siihen antibiootteja. On kyllä tosi kipeänä tuo rinta... :(

Esikoinen on vaatinut huomiota ihan urakalla. Vauvaa kohtaan on kiltti mutta tekee kyllä kaiken mahdollisen minkä tietää ärsyttävän meitä! No jospa se siitä...

Onnea kaikille vauvansa jo saaneille! Ja tsemppiä koitokseen niille kenellä se on vielä edessä! :)

Nyt yritän mennä nukkumaan päiväunia ja lukea pinot myöhemmin läpi...

kumppari & "Iiris" 1vko

Vierailija
60/81 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syysvilja - tsemppiä sinulle odotteluun ja toivottavasti esikoisen keuhkokuume hellittää pian. Tänään kyselin äippäpolilla töissä olevalta tuttavalta että mikä täällä on meiniki, käynnistyksen suhteen. Niin, eka käynti ilmeisesti just kun täyttyy 42vkoa.

Toivottavasti pian sulla tapahtuu, ettei tarvii tuonne odotella.

Milja - minusta tuo sun pöntöllä istumisesi kuulosti vähän sille että taidan olla oikeesti pian vauvanhakuhommissa:) lupaavaa!

Mulla on seur nla tiistaina, ja tiedän että se on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kysyin tältä (sairaslomalta palanneelta) että voiko olla mitään yhteyttä lantion löystymisen kanssa, kun mulla on särkenyt polvia ja olkapäitä kanssa.. tämä vaan nauro, eikä kommentoinu kysymystäni millään muulla tavoin. Vähänkö ärsytti, mutta kai se reppana on vähän pihalla, jos on lähes vuoden ollu pois töistä..tuntu että okei, sorry että vaivasin kysymykselläni.

Mutta onko ketään muuta joka olis huomannu vastaavaa vaivaa? vai reumatismiko tässä alkaa pukata päälle??

Piti kommentoida niin monen kirjoitusta, mutta sorry, nyt en muista enää. Kumppari- sä olit saanut vauvasi jo kainaloon, superonnittelut sinulle!! Kiva että kaikki meni hienosti.

nyt menen syömään mehujäätä, onko kellään tullut himo niihin?? Syön siis appelsiini ja päärynämehujäät..nam nam!

sinuvi 38+6