~¤~MARRASMURUJEN PERJANTAI~¤~
Kommentit (18)
Heti ekaksi sanon, ettei unohdu, että TIITIÄINEN oltiin sitten eilen molemmat Zoolandiassa = ).
Me oltiin siis 4 päivää Turussa. Eka päivä meni, Kupittaan Seikkailupuistossa, toka Muumimaailmassa, kolmas Turun Linnassa ja Caribialla ja neljäs siis tuolla Zoolandiassa. Kiva reissu oli ja lapsille varmasti mieluinen. Yksin olin lasten kanssa reissussa, mutta hyvin meni kun rauhassa otti. Heti, jos edes kävelee reippaammin rupeaa supistelemaan. Toki ovat onneksi kivuttomia, mutta hidastettava on ja hengitettävä jotenkin syvemmin.
Ensi viikko vielä lomaa ja sitten 1.8 töihin. Pelottaa jo valmiiksi, eikä oikeesti vois vähemmän kiinnostaa... Tästä päästäänkin mun seuraavaan aiheeseen eli te kaikki saikulla olijat, millä perusteella saikkua saitte? Itse ajattelin tänään neuvolaan soitella ja lääkäriaikaa kysellä. Vasta yksi lääkärineuvola takana ja 1.8 tavallinen terkkarin aika sovittu.
Mutta nyt aamupalalle = )
Effica ja Pyry 25+2
Meidän taapero nukkui viime yönä ekan kerran lastensängyssä ja niinpä sitten aamulla herättiinkin jo ennen kuutta, kun yleensä noustaan kasilta. Meilläkin ois vähän tänään kauppakierrosta tiedossa, lähinnä päiväpeittoa ja mammalle kosmetiikkatuotteita. Pitääkin pitää säpinää yllä, ettei aikaisesta heräämisestä huolimatta päiväuni kutsu liian aikaisin.
Ihanaa olla toinen viikonloppu kotona tällä " uudella paikkakunnalla" toukokuun muuton jälkeen. Meillä on koko kesä niin kiirettä viikonloppuisin, ettei paljon kotona ehditä homehtua. Ketään vieraitakaan ei ole tulossa ja se kyllä passaa nyt mulle ihan hyvin.
Vatsassa eilen vaihdeltiin asentoa tiuhaan tahtiin, potkuja sateli napakasti sekä rakon suunnalle, että molemmille kyljille ja keskelle vatsaa. Se kummusta.
Sarafan rv 23+1
Niin huomenia vaan kaikille..
effica; mä olen saikulla kystien ja kasvainten takia, mutta kaveri oli saikulla kun sanoi ettei yksinkertaisesti jaksa työnsä fyysisyyttä, että supistelee ja selkä vaivaa..
palaan kohta lapset tahtoo koneelle :)
aurinkoista aamua täältäkin.. en ole pitkään aikaan kirjoitellut kun ollaan lomailtu eikä tuo selkä anna kovin paljoa istua...
omassa olossa ei muuten ihmeitä.. verepaineet vähän alhaiset mutta ei huimausta eikä muutenkaan huonoa oloa.. saikulla olen ollut kohta 7vko ja jatkuu varmaan loppuun asti eli mulla on alaselkä sellanen ettei kärsi istua eikä kävellä ku hetken ja kun työmatkaa on yhteen suuntaan 100km on aika toivotonta töihin mennä....
tuossa jossain pinossa kyseltiin vaunuja, itse olen halunnut sellaiset kolmipyöräiset ja kun tarjouksesta sellaiset sain ni tietysti ostin =o) merkiltään olivat herqulekset.. näin yhdellä perheellä samanmoiset ja fiksuna tyttönä meni kyselemään toimivuutta =o) olivat tyytyväisiä eikä ollut huolia edes talvella kun niissä on isot pyörät...
eipä muutakun aurinkoista päivää kaikille =o)
Huomenia kaikille !
Eilen kävin rakenneultrassa ja vaavin koko vastasi viikkoja 2 päivän tarkkuudella. Kovasti pikkuinen potki ja kääntyili ja oli aktivisen oloinen. Sukupuolta ei kysytty mutta aika selvästi näytti pojalta jalkojen välistä - poikaolo minulla on ollutkin koko ajan. Ja siinä mielessä mielenkiintoista että olen pitänyt sinisiä vaatteita (paitoja, laukkuja, huiveja) kun en koskaan aikaisemmin ole tykännyt sinisestä.
Sain autonkin eilen huollosta... viikon kesti vian etsintä ja ehdin ajatella aika painokelvottomia ajatuksia tuossa viikon aikana kotterosta. Mutta olen niin naurettavan kiintynyt autooni että en kuitenkaan raski myydä sitä - vaunutkin mahtuivat hyvin kyytiin. Ostin muuten vaunut huuto.net:istä - kannattaa käydä katsomassa siellä tarjontaa jos ei jollakulla ole vielä vaunuja. Sain lähes käyttämättömät vaunut tosi edullisesti (200 e).
Mutta nyt kiltisti siivoamaan keittiön kaappeja...
MrsCruiser
Yhdeksältä herättiin taas, tällä kertaa siihen kun esikoinen kiljuu aamupalaa ja sitten kun rupean sitä aamupalaa laittamaan esikoinen aloittaa kiljumisen että hän haluaa että menen takaisin nukkumaan ja hän itse pärjää ja laittaa itse aamupalansa. Sen sanottuaan hän paukkaa huoneeseensa ja paiskasee oven kii. Mä jään siihen ihan hoomoilasena et öö...ok, meen sohvalle köllöttää siksi aikaa, kyllä se kohta tulee pyytää anteeksi ja kelpaa aamupalakin. No, niin sitten kävi. Anteeksipyyntö tuli halien kera. Nämä neljä vuotiaat...Niin isoja mutta silti niin pieniä vielä.
Eilen sain vihdoin ja viimein kannettua vanhempainrahahakemuksen kelaan kun tuli sitten siskollakin sinne asiaa :D niin päätettiin mennä sinne sitten yhdessä. 11 päivää tuli hakemusta pantattua kotona...
Millonkohan päätös sitten tulee...
En minä malttamaton ole.
Nyt seuraavan vuoro :)
Swehina rv 23+5
Huomenta vaan kaikille marrasmuruille. Semmoista kyselen, että tietääkö teistä kukaan mitään Bugaboon Cameleon-vaunuista. Olisin sellaiset ostamassa, mutta olisi kiva kuulla käyttäjien kokemuksia. Aika uusi merkkihän tuo on Suomen markkinoilla. Ulkomailla näkyy paljonkin.
Itsellä rv 25, la 4.11. Hyvin on kaikki mennyt tähän asti, makeanhimo on vaan aivan mahdoton! :)
Kesäloma ohi ja maanantaina siis sorvin ääreen, kiinnostusprosentti todella alhainen :) Loma menikin äkkiä, syynä mm. häät joita vietimme kaksi viikkoa sitten, aurinko paistoi ja päivä oli täydellinen.
Ajatukset ovatkin nyt enemmän keskittyneet vauvaan ja häämöttävään äitiyslomaan. Häpyliitos tuntuu taas " narisevan ja paukkuvan" ja kävely on ajoittain todella tuskallista. Esikon kanssa jäin ko. vaivan kanssa kuukautta ennen äippälomaa sairalomalle. Saapa nähdä mihin tällä kertaa jalat kantavat. Vinkkinä muuten samasta vaivasta kärsiville, että sain lääkäriltä akupunktiohoitoja jotka helpottivat oloa. Masuasukki on tiukasti poikkitilassa, enkä ole tuntenut että juurikaan liikkuisi tai pyörisi. Tyttöolo on ollut kokoajan ja ultrassakaan en nähnyt mitään poikaan viittaavaa.
Vaunuista olikin ylempänä puhetta ja aioin hankkia ihan tavalliset ns. koppavaunut. Esikon kanssa meillä oli yhdistelmärattaat joissa pehmeä kantokoppa. Jäi pieneksi muutamassa kuukaudessa, kun neiti topattiin talvivaatteisiin ja " kansi" ei sitten meinannutkaan mennä kiinni. Lisäksi huomaisin, että kun ilma- ja liikkumistilaa ei jää - kylmettyi neiti melko herkästi. Sainkin kaverilta vanhat rattaa joissa pelkkä koppa lainaksi ja niissä alkoi unikin maittamaan pienelle. Eli sellaiset tähtäimessä nytkin. Vanhat Gracon istumarattaat tallella joten niihin sitten kun tulokas sen ikäinen jotta osaa/jaksaa istuskella. Hauskat viikonloput kaikille!
Masuapina ja rv 23
eli pääsin kuin pääsinkin hehkuttamaan ensimmäisen etapin saavuttamista!
kohdunkaulan tilanne oli ennallaan- sanoi tosin että kohdunkaula näyttää oelva jotenkin laakea, kun se aiemmin on ollut napakka, mutta mitat entisellään. pääsin siis kotiin.
ja meidän (ilmeisesti) tytön (jipijipi jipi!) painoarvio oli 600g. sirohko ja viikot vastasi noin rv23 ja pari päivää päälle.
Mä olen niin onnellinen!
mom rv24 tasan
Pientä taukoa siivoilusta...en nyt kummemmin siivoo muutaku imuroin ja vähä järkkäilen paikkoja, mut ei meinaa kiinnostaa niin istahdin koneelle.
Hienoa momentti et tilanne ei ollut muuttunut huonompaan! Varmasti mahtava tunne!
Ei tullut mulle pakkaus niin nopsaan kuin bubblesille, vähänkö malttamattomana sitä ootan, on niiiin kivaa hypistellä niitä vaatteita ja penkoo sitä laatikkoa, vaikka kuvia oon käynytkin kelan sivuilla kattomassa.
Mulla on tänään vapaapäivä kokkailusta, mennään johku hampurilaiselle, nam :) Kaikki tommone mitä pitäs vähä vältellä, ettei liikaa tuu painoo on niin hyvää ja tekis koko ajan mieli.
Neiti kaipaa huomioo, täytyy lopetella..mut hauskaa viikonloppua kaikille!
Tuuli rv 24+3
Mulla sama homma, eli työt häämöttää, ja mietin sairasloman mahdollisuutta. Mun " vaivana" on se supistelu, eli supistelee herkästi, ihan kauppareissuillakin, ja autossa istuessa. Ja mulla on tunnin automatka töihin! Seuraava lääkärillä käynti on vissiin vasta elokuun lopussa, joten mietinkin, että pitäisikö sairasloman toivossa käydä jo aiemmin jollain lääkärillä. Neuvolassa aion puhua supistuksista ja työn rasittavuudesta, mutta pelottaa että entä jos eivät ottaannu siellä vaan kehottavat menemään töihin...
Mulla on ollut tuota masennustakin taustalla, ja huomaan, että pelko töihin menosta taitaa olla taas pientä oireilua. Lääkkeet jätin raskauden takia pois, joten nyt pitäis elellä siihen malliin, ettei masennus taas puhkea.
timaja 23+1
Mulla ihan vetämätön olo ja heti kun olen sydäntäni purkanut köpsähdän sohvalle = ).
Astiat olen kaapista pois saanut ja koirat lenkittänyt. Siivota en jaksa enkä tiskata, mutta ehtiihän nuo. Pakko löysätä pipoa, kun ei yksinkertaisesti pysty. Neuvolan tätille (sijainen) soitin ja sain maanantaiaamulle heti lääkäriajan.
Kelan paperit vein tänään, pakkausta en ota.
Muksuille just laitoin välipalaa reilusti pöytään ja juomista. Nyt leikkivät nätisti legoilla omassa huoneessaan, joten nyt äkkiä sohvalle.
Poika potkii mahassa niin että jytisee. Raivotarjonnassa on ja potkut tuntuu jo aika ylhäällä.
On tää vaan niin ihanaa aikaa, että yritetään nauttia vaivoinemme!
Se piti vielä lisätä, että miehellä alkoi maanantaina reissuhommat, joten on aina viikot pois. Lepää siinä sitten...
Täällä myös yksi uupunut. Työnteko ei muutenkaan ole tällä hetkellä ykkösenä mielessä, vaan kaikki ajatukset alkavat jo olla tulevassa vauvalomassa ja pesänrakentamisvietti on korkeimmillaan.
Sain vielä viikoksi sairauslomaa. Kaipasivat töissä äitiysrahahakemuksiani, joten aikaistin neuvolakäyntiä ensi perjantaihin. Silloin pitäisi saada ne paprut. Työsopimuskuviot sentään ratkesivat, minun edukseni.
Täällähän oli paljon vuorotyötä tekeviä, eikös vain? Olen ollut siinä luulossa, ettei raskauden viimeisellä kolmanneksella tarvitse tehdä yötyötä. Kuinkas ollakaan, " olosuhteiden pakosta" minulle oli laitettu elokuun vuorolistaan 2 yötä! Tämä siitäkin huolimatta, että minulla on asiaa koskien lääkärintodistus, jossa minut on vapautettu yötyön tekemisestä koko raskausajaksi...Melko törkeää. Aivan tasan tarkkaan tulen pyytämään saikkua noiden kahden vuoron ajaksi! Tuolloin elokuussa olen jo viikolla 27...kertokaapas nyt viisaammat, miten menettelen?
Saikkua meinaan pyytää lopuajaksi varmaan joskus elokuun lopulla/syyskuun alussa, riippuu nyt ihan täysin omasta jaksamisesta/selän kuntoutumisesta ja vauvan kuulumisista yms. On minulle jo neuvolassa muutamaan kertaan ehdoteltukin, että heti vaan loppuajaksi saikulle kun siltä tuntuu. Tietävät työni kuormittavuuden.
Äh, kun äsken luin pinoa, tuli mieleen vaikka mitä kaikkea kommentoitavaa. Nyt en enää muista mistä piti kirjoittaa. Joka tapauksessa, ihanaa kun saikku jatkuu vielä viikon :-). Toivottavasti ei nyt ihan koko viikonloppua sataisi. Nyt on pakko saada jätskiä mansikoiden kera! Hyvää viikonloppua kaikille!
Kanelisokeri 22+6 (jippii, huomenna taas viikon enemmän ;-))
Ulkoa kuuluu kopse, kun isukki rakentaa kisuille ulkohäkkiin koppia. Tytöt siellä sitten ovat laudan pitäjinä ;) Meillä täällä tällainen käsityöpäivä taas, itse tein tyttöjen unien aikana barbeille kangassohvan - ihan hyvä tuli, vaikka itse sanonkin...
Huomenna sit suuntaamme sinne tykkimäkeen, toivottavasti olisi sopiva ilma, et lapset jaksais olla.
Masussa tilanne ennallaan - liikkeitä on oikein reilusti. Supisteluakin valitettavasti ajoittain, kävelyn tai välillä huonon istuma-asennonkin jälkeen. Onkos muilla ollut samanlaista, että kun on kova pissahätä ja sit käy vessassa, ni rakon tyhjennyttyä alkaa supistamaan.? miulla nimittäin ihan selkeästi tällainen vaiva on...
Minullakin maanantaina alkais taas työt, loma on ollut kyllä ihan sopivan mittainen, mut saa nähdä mihin saakka resurssit töissä riittää... Päivä kerrallaan, se on paras niin...
Mut nyt tyttöjen kans touhuamaan..
--Mirpa rv 22+1--
En ole aiemmin ehtinyt koneelle istahtamaan.. Maanantaina vietettiin miehen kanssa 2-vuotis hääpäivää, 4D-ultran merkeissä =)
Kaikki pitäisi olla kunnossa, vauva painoi 490g ja lääkäri arvioi syntymäpainoksi 3,5 - 4 kg. Ja kuulemma sukupuolesta ei voi erehtyä, poika on tulossa =) Sinänsä aika hassua kun mulla oli niin tyttöfiilis, mutta poika on todella tervetullut :)
Ultra sinänsä oli upea kokemus, oli ihana kuulla kaiken olevan kunnossa. Ja dvd on mahtava muisto, joskus poitsulle itselleen.
Tiistaina sain kelan paprut ja vein jo eteenpäin, josko pääsis kohta hypistelemään pakkausta.
Ostettiin sitten ultran jälkeen jo turvakaukalo (sininen =) ja hoitopöytä ja parit pikkuiset siniset potkarit =)
Olen ollut koko raskausajan super kunnossa, yhtään ei ole ollut pahaa oloa tai muitakaan ongelmia. Nyt on kyllä iskenyt pahemmanlaatuinen työmotivaatio-pula.. ei kiinnostaisi piiruakaan, olis vaan kiva olla kotona ja järjestellä paikkoja vauvaa varten..
Mutta ei auta valittaa, täytyy mennä nukkumaan, huomenna taas töihin (ellei flunssa iske yön aikana.. vähän on ilmassa..)
Nyt olis meidän Viuhtilla viikkoja kasassa 22+5
Meidän vauvan painoarvio oli viikolla 19+5 424 g joten mitenkähän isoksi se ehtii kasvaa!!!
timaja 23+1 (näkyy olevan lauantain puolella eli 23+2)
Pojan kanssa hereillä jo ollaan yhdessä,poika leikki jotain raha juttuja ja minä istun koneella kuten huomaatte!
Tänään pitää mennä miehen kanssa viemään anoppia silmäleikkaukseen...
Menen mukaan siksi että pääsen katselemaan kauppojen vaate ja liivi osastoa.
Asutaan niin pienellä paikkakunnalla että täälä ei ole kuin kauppa ja kodinkoneliike sekä ala-aste.
Joten isompaan kaupunkiiin on kiva päästä edes parikertaa vuodessa,tampereelle olis tarkoitusta mennä siis tänään.
Moneen paikkaa emme juokse mutta koskikeskus ja tullintori varmaankin käydään katsomassa läpi.
Ja välillä tietysti syödään ja rauhotutaan,ettei ala supisteleen ja sokerit laske liikaa...
Lapset pääsevät tänään onneksi hoitoon,niin mullakin siis mahdollisuus mennä mukaan.
Seuraavan viikon lapset ovatkin kokonaan kotona kun hoitajilla on lomat samaan aikaan viikon verran.
Ei meillä nuo hoidossa olekkaan kuin 1-2 kertaa viikossa nyt kesällä olleet syksy ja talven aikaan olivat 2-3 kertaa viikossa.
Tulevana syksynä ei meillä mene kukaan hoitoon koska kaksi vanhinta laste menevät jo kouluun ja vain nuorin jää kotiin ja käy kerhoissa.
Mutta eiköhän tässä nyt taas tullut turistua jotain joten vuoroa seuraaville!