Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HEINIKSET** viikko 29

14.07.2008 |

Laitetaas taas uutta viikkoa alulle ja lisää vauvoja maailmaan!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kumppari pienokaisen johdosta! Ihanaa, että noita vauvoja tulee noin tasaiseen tahtiin tänne heinisten puolelle. Antaa toivoa, että kyllä se omakin vielä putkahtaa joku kaunis päivä.

Meille ei edes tuo raju vatsantyhjennys tuonut vauvaa. Kyseessä taisi olla ruokamyrkytys. Enpä ole moista tautia ennen kokenut, mutta onneksi se ei kestänyt vuorokautta pidempään. Kävin lääkärissäkin eilen, kun alkoi tuntua siltä, ettei vesi eikä mikään pysy sisällä. Sain luvan ottaa Imodiumia, ja sen jälkeen tilanne alkoikin kohentua huomattavasti. Nyt tuntuu jo siltä, että elämä voittaa.

Tosi jännää, että noissa neuvoloissa ja neuvolantädeissä on noin suuria eroja. Ymmärrän hyvin syysvilja, että tulee paha mieli, kun kysymyksiin suhtaudutaan välinpitämättömästi. Meilläkin neuvolan kesäsijainen kuunteli kysymykseni ja huoleni yliaikaisuudesta, esim. yritin sanoa, että voisiko vauvan kokoa jossain vaiheessa tarkistaa, jos menee yliaikaiseksi, kun arvio oli jo kaksi viikkoa sitten 3500 g. Tähän täti vastasi, että niin, kyllä siitä varmaan suuri vauva tulee, jos on pitkään vatsassa. Hip hei - tämähän oli lohduttavaa kuulla. Mutta ei siis tehdä enää kokoarviota neuvolan puolesta. Näin tuon vastauksen tulkitsin.

Mulla on kanssa kaikenlaisia himoja. Hillomunkkihimo on hieman helpottanut, mutta mansikat ja vaniljajätski maistuisivat useamman kerran päivässä.

Tsemppiä vielä kaikille "kokonaisille" heiniksille ja onnittelut vielä kaikille vauvan saaneille! On ollut ihana nähdä syntyneiden vauvojen kuvia. Ovat niin suloisia... :)

Milja ja vaavi 39+5

Vierailija
62/81 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, meni Sinuvi ja Syysvilja sekaisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi jo näyttää lupaavalta supistusten osalta, kun useamman tunnin supisteli n. 10 min välein. Ehdin jo varoittaa äitiä, että on mahdollisuus, että joudun herättään yöllä. No, kummasti supistukset hiipui nukkumaan mennessä :-( Mutta eiköhän tuo nyt ollut merkki, että joskus voi jotain tapahtuakin... Mies raukkakin vaihtoi punaviinin jaffaan eilen ja ihan turhaan!

Nyt sitten katsellaan mikä on meininki tänään eli alkaako supistuksen uudestaan. Sairaalakassin tavarat on kyllä jo valmiina, joten niiltä osin kaikki kaikki ok. Tänään olis kyllä hyvä päivä lähteä synnyttään, kun sataa vettä ja huomiseksi luvattu lämmintä ja aurinkoista eli harmi, jos huomenna pitää lähteä ja lapsilta menee hyvät uintikelit hukkaan.

Nyt lähden torille hakeen mansikoita naposteltavaksi, NAM :-)

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 39+5

Vierailija
64/81 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaiset vauvauutiset:

to 17.7. 39+4 sain tytön mitoin 3000g ja 50 cm. Synnytys kesti vajaa 5h ja oli tosi "helppo" (verrattuna aiempiin joissa olin ihan paniikissa) kiitos oikein ajoitetun spinaalin. Kotiuduttiin eilen "lysyllä" tytön ollessa vrk:n ikäinen.

t. Pikku-sisko +Lilli

Vierailija
65/81 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tosiaan että vauvoja tulee tasaiseen tahtiin...minä kans eilen illalla luulin että lähtö vois olla yöllä, tuli muutama vähän napakampi supistus mutta nukkumaan mennessä lakkasivat taas kuin seinään. Jotenkin kummasti vauva kyllä yölläkin masussa painoi ja liikkui, taisi porautua vieläkin alemmas jos mahdollista. Ehkä tässä kuitenkin synnytys on lähellä, toivon todella niin.

Esikoiselle iski vielä tähän syssyyn oksennustauti ja kuume, onneksi mies perui menojaan, oikeasti en jaksaisi nyt sairasta lasta yksin hoitaa.

Mulle kans maistuu monenlaiset herkut ja syön myös niitä hyvällä omallatunnolla :)

Lazo rv 39+2

Vierailija
66/81 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne supistukset sitten oli ihan oikeita supistuksia ja perheeseemme syntyi komea, ihana esikoispoika tiistai-iltana! Kaikki meni niin hyvin että kotiuduttiin jo torstaina. Imetys sujui heti alusta lähtien, eikä ompeluksiakaan tullut! Täällä nyt totutellaan vauva-arkeen, joka pyörii jo täysillä, eilinen oli aika hankala päivä rintojen kanssa, mutta sekin tasoittui yön aikana, imettäessä maitoa tulee molemmista rinnoista niin, että kerääjän turvin meillä alkaa olla jo komeat kertymät pakkasessakin :)

Nyt laittelen vähän miehen apuna kotia kuntoon ennen seuraavaa syöttöä ja sitten lähdetäänkin ulkoilemaan!! IHANAA!!! Nähdään vauvapuolella!

T: Äiti-Fertiensis ja maailman suloisin poika

Vierailija
67/81 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on supistellut napakammin muutaman kerran, ja limatulppakin alkaa kai irrota (pyyhkiessä paperissa hieman punaista).

Aikaisemmissa synnytyksissä limatulppa on mennyt 3 päivää ennen synnytyksen käynnistymistä supistuksilla, joten tuskin kiirettä on vielä, ja mistä sitä tietää vaikka nyt menisi vielä kauemmin. Toisaalta äidiltäni kestää 3,5 h ajaa tänne, joten ihan kiireesti ei pääse lapsia hoitamaan.

Ehkä vähän odottelen silti, en nyt uskoisi, että ihan vielä pääsen synnyttämään... Supistuksissa ei vielä mitään säännöllisyyttä, eikä kovasti tehojakaan. Painontunnetta on alapäässä aina seisaallaan ollessa, tai menkkamaista jomotusta. Jännää!

Vierailija
68/81 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo limatulpan irtoaminen ei merkannut synnytyksen käynnistymistä. Eilen tuli myös punertavaa limaa, ja illalla oli paineentunnetta/jomotusta.

Nyt tämä päivä ollut täysin normaali.

Syysvilja 40+1

Vierailija
69/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen illan supisteli taas säännöllisen epäsäännöllisesti, aamulla heräsin vähän ennen kuutta hieman levottomana ja pyörin ja hyörin sängyssä tunnin ajan kunnes tuossa seiskan aikaan alkoi sitten lapsivettä tulla. Supistelut eivät ole vielä voimistuneet ja Synnytysvastaanotolta sanottiin, että juo aamukahvit rauhassa ja hoitele lapsenvahdit ja sitten aamun/aamupäivän aikana vastaanotolle, jos ei supistusten takia tarvitse aikaisemmin lähteä. Huh, nyt alkaa jännittää!

Täsmällisiä tuntuvat meidän pojat olevan, kun tämä kolmaskin näyttää tulevan maailman ihan lasketun ajan tietämissä... tai ainakin toivon, että ei tarvitse huomiseen asti odotella...

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 39+6

Vierailija
70/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kumppari, Pikku-sisko ja Fertiensis!

Täällä ei mitään synnytykseen viittaavaa... :(

Mulle tuli nyt se flunssakin, mikä esikoisella ja avomiehellä oli. :( Toivottavasti ei kuume nouse, tai voi tulla aika kurja synnytys. :(

Anne rv 40+3

Vierailija
71/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi tämä päivä limatulpan irtoamisella. Ihanaa, että edes jotakin tapahtuu. Nyt on kahtena iltana supistellu ihan mukavasti, mutta nukkumaan mennessä ovat loppuneet. Ehkä tämä tästä :D Mies lähti käymään punttisalilla ja sitte pitäis lähtee tuttavaperheen tytön synttäreille, pitäis käydä ostamassa vielä joku lahjakin.

Terveydenhoitaja antoi sillon perjantaina mulle kotiin lainaksi sen verenpainemittarin ja oon sitte yrittäny mittailla sitä. Yhtään kertaa ei oo nyt ollu niin korkealla, kun yleensä neuvolassa on ollu. Positiivista. Ehkä ne on aina siksi niin korkealla siellä, kun tulee aina lyllerrettyä sinne, kotona osaa vähän aikaa istua ihan rauhassa ja mitata vasta sitte. Huomenna ois sitte taas neuvola.

Nyt taidan mennä laittamaan jotakin ruokaa, ennen kun mennään sinne synttäreille herkuttelemaan.

Helmiir 40+5

Vierailija
72/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Tinttis ja Helmiir ovat tosi toimissa. Jäänköhän minä tänne yksikseni kirjoittelemaan vielä kuun loppuun asti... Huomenna olisi laskettu aika eikä mitään tapahdu. Ei merkkiäkään, että päästäisiin tosi toimiin. Tuntuu siltä, että mahdetaanko saada vauva jouluksi kotiin :).

Onnittelut taas uusille vauvautuneille!

Milja ja vaavi 39+6

Vierailija
73/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on la vasta ens lauantaina..eli minä taidan olla niitä viimeisimpiä.

Mulla toissayö oli jotenkin lupaavan oloinen, mutta siihempä sekin loppui. Tänään ei mitään 'lupaavaa' ole ollut.

Onneksi vauva liikkuu ihan kivasti masussa, ettei siitä tarvii olla huolissaan.

Olen yrittänyt järjestellä ja laittaa sellasia kamoja kiertoon, mitä vaan tulee sysättyä jonnekin. Kovaa hommaa sekin, että raaskii luopua jostain, ettei vaan talleta taas uuteen paikkaan.. onko muut huomanneet tälläistä oiretta itsessään?

no, nyt sanon moi

sinuvi 39+1

Vierailija
74/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulpan irtoaminen ei jatkunutkaan tänään, eikä muitakaan merkkejä ole ollut :-( Onneksi en sitten eilen hälyttänyt äitiäni tänne päivystämään. Laskettu aika on perjantaina ja alan luopua toivosta, että sitä ennen mitään tapahtuisi. Höh.

Kaikki paikat on järjestelty, vauvalle on kaikki valmiina, tänään on satanut koko päivän ja aika tulee tosi pitkäksi. Sinuvi, meillä mies pitää huolen, että turhista tavaroista luovutaan. Kantaa kierrätykseen usein tavaraa, jonka mä olisin halunnut säästää... No eipä ole ongelmia säilytystilan suhteen!

Vierailija
75/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin ollaan edelleen, mitään supistuksiin viittaavaa ei ole.

Olin tänään koko päivän koiranäyttelyssä, kun ei jaksanut kotiakaan jäädä. Autoajelu ja näyttelyssä oleminen ei saanut muutakuin yhden kivuttoman supistuksen aikaiseksi.

Ei tämä odottelu ole kivaa, mutta ainakin käsitöitä on tullut tehtyä ajan kuluksi.

Syysvilja 40+2

Vierailija
76/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisen limatulpan irtoamisen jälkeen on kyllä supistellu ihan mukavasti, mutta en mä vielä oo mihinkään menossa :D Saatiin käytyä pikku-neidin synttäreillä, ja oli taas niin hemaisevaa kuunnella: " voi kauhea tuota sun mahaa"... "eikö se vieläkään tuu"... jne. Saunassakin kävin just ja alkoi hirmusti väsyttämään, pitänee kohta mennä sänkyyn lukemaan ja nukkumaan.

Niin siitä limatulpan irtoamisesta.. mulla on pitkin viikkoa vähän irtoillu sitä, mutta tänään se sitte mötkähti kokonaan pois.

Supistuksia ja jaksuja meille odottaville!!

Helmiir 40+5 edelleenkin.

Vierailija
77/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla la olis keskiviikkona... kipeitä suppareita tuli viimeks viikko sitten.. nyt on kyllä tullut tiuhempaan noita ei kipeitä (mahan kovettumisia), en sitten tiedä mitä meinaa vai meinaako mitään. Mistään limatulpasta ei ole tietoakaan.. en ole sitä kyllä aiemmissakaan raskauksissa bongannut. Eikun vaan jatketaan odottelua! Niin, ja onnittelut taas uusille vauvatuneille!

Milia, vko 39+4

Vierailija
78/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Eilen käytiin monen tunnin lenkillä metsässä ja kaikkee on jo kokeiltu ja monesti synnytyksen käynnistämiseksi. Limatulppa lähti jo 1,5vk sitten ja synnytysrentoutus-cd:täkään ei jaksa enää kuunnella. Onneks lopetin odottamisen reilu vk sitten, niin on pää kestänyt paljon paremmin tätä "yliaikaisuutta".

Jaksamisia kaikille! Ensi viikolla tämä SYNTYY, vaikka käynnistämällä (jota pelkään).

t. hukka rv 41+1

Vierailija
79/81 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys,

Kun viimeksi kirjoittelin torstai iltana niin en arvannutkaan, kuinka pian vauva syntyy. Koko torstain siis supisteli ja sinnittelin sairaalaan lähtöä puolille öin. Tilanne olikin sitten mennessä jo ks 5-6 cm auki ja sain samantien spinaalin ja ilokaasua kyytipojaksi ja vielä viimein pudendaalinkin. Ponnistusvaihe oli se hankalin osuus, kun kaveri olikin 4.4 kg ja 53 cm, onneksi siis ei mennyt kuin 3 päivää yli lasketun ajan. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Tänään päästiin kotiin ja ollaan koko perhe niin ihastuneita prinsessaan! Palataan, onnea muillekin vauvan saaneille ja tsemppiä vielä odottaville! Terkuin OnnekasOdottaja ja neiti 2 vrk

Vierailija
80/81 |
21.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hirmusesti kaikille jo vauvaantuneille ja tseppiä muille synnytykseen=)

Viimeksi viimeviikon maanantaina taisin kirjoitella limatulpan irtoamisesta ja toivoin sen ennakoinvan alkavaa synnytystä,,,,noh niinhän siinä sitten kävi että ma-ti yöllä meni vedet ja laitokselle piti mennä heti aamusta.Siellä sitten koko piitkän päivän työskenneltiin ja pikku typy syntyi 15.7 klo 21.57.Mittaa neidillä oli 49cm ja painoa 3440g =)

Vallan manio neiti sieltä putkahti ja se synnytyskin meni hyvin...ihmeellistä se oli,mutta hienosti siis meni=)

Vauva arkeen tässä totutelaan ja imetystä harjoitellaan.Neiti on vaan niin kärsimätön,että haluasi maitoa heti-tässä ja nyt eikä vasta hetken päästä=)

Hyvää päivän jatkoa=)

T:Mintus26 ja pikku neiti=)