~~VILTTIKETJU vko 16~~
Pääsiäistä kaikille Vilttisläisille! Alottelen tässä jo uutta pinoa, kun oli tuo edellinen jo venähtänyt aika pitkäksi. Olipa kyllä tapahtumarikas pino tuo vko 14! Pari plussat ja ne ikävämmät uutiset Rialta ja tädin vierailu Kantrille=(
Kanri80: määräsikö lääkäri sulle pregnyliä? Mulla on clomien lisäksi pregnyl-piikki ovisplussapäivänä ja sen pitäisi vielä voimistaa munasolun irtoamista ja tehdä se jotenkin " vastaanottavaisemmaksi" . Kannattaa ehkä kysäistä asiaa! Mullakin muuten näkyi silloin esikoisen follikkeliultrassa hyvät follikkelit molemmilla puolilla ja aattelin, et apua jos kaksoset..No, toinen sitten vaan tärppäsi. Pikkukakkosen yrityksessä ei nyt sitten ole ollut meille apua em. lääkityksestä, jp-tekniikasta eikä muistakaan poppakonsteista..Jokatapauksessa Kantri80, näyttää tosi hyvältä että sulta niitä follikkeleita löytyi ja kai se plussaaminen ekasta clomikierrostakin on aika harvinaista.
Omaa napaa sen verran, että ovisplussa tuli perjantaina. Kävin piikillä ja pupuiltu on tasaseen tahtiin tädin ed. vierailusta alkaen. Limaa tuli kunnolla ainoastaan torstaina ja oon huomannu ennenkin, että mulla sitä ei varsinaisena ovispäivänä tule. Liekö sillä merkitystä. Muutenkin oli haluja enemmän ke-to aikaan ku pe-la. Niinhän noissa kaikenmaailman hedelmällisyyskalentereissakin aina sanotaan, että ovista edeltävä päivä on hedelmällisin. Mietin kuitenkin sitä, että jos simpat ovat nopeesti kuolevaa sorttia, niin se taika ei kyllä voi pitää paikkaansa.
Mitään muita ovistuntemuksia ei ole sitten ole ollutkaan. Jotakin piikin aiheuttamaa jompsuttelua lonkassa, mutta ei sitä tavallista kovaakin toispuoleista kipua. Jotakin olin tuntevinani yleensä kuolleella oikeella puolella ja pikkasen oli sellanen itkunen olo, mutta ei sitten muuta. Niin ja komeat finnit nenänpielessä ja ohimossa..
Raskautumistoiveita en jaksa ylläpitää ja harkitsen, aloitanko pakollisen clomitauon touko- vai kesäkuun kierrosta. Kirjoittelin tuossa jo aikaisemmin, että vuorotteluvapaata tiedossa syksyllä ja sitten ei pitäisi ainakaan työasiat olla painamassa mieltä. Kesän ajattelin olla merkkaamatta menkkojakaan kalenteriin. Jos pystyis, niin olis tjot-meinigillä kesän ja elokuusta vois yrittää osuttaa harkitummin. Lääkärikin oli sitä mieltä, että muita hoitoja ei ennen syksyä enkä tiedä olisinko niihin edes loppujen lopuksi valmis. Hommasin kuntosalikortin ja ajattelin tänään aloittaa itteni kesäkuntoon pumppaamisen, heh. On nuo pääsiäismunat päässeet kertymään ahteriin aika kiitettävästi.
Kiva ja munarikas pääsiäinen ollut kuitenkin, nautittu hyvästä ruuasta ja toisistamme! ja sorry pitkät löpinät, mutta oon yksin kotona ja vailla juttuseuraa...
Kommentit (55)
Eli takasin tulin tänne kurkkimaan, että mitä teille kuuluu. Toinen kuuri Clomeja on otettu, eli kp 8 on menossa. Nyt on jo saanu itsensä tsempattua uuteen yritykseen. Ovistikkuja tilailin, joten ei kun hommiin vaan. Mistään seuranta ultrista ei ole olut puhetta tässä kierrossa. Oletteko te jotka olette käyttäneet Clomeja käyneet seurantaultrassa joka kierrossa?
Mukavaa perjantaita ja viikonloppua kaikille!
Täällä läntisessä Suomessa ainakin arska paistaa ja on ihanan lämmintä =D Että säteitä teille, jotka sateessa olette. Ja lähetellääs niitä +++++säteitä kans välillä matkaan, jos vaikka auttais... Siellä ainakin kuumeilija ja Senniinna piinistelevät.
Voi surku Vilijonkka sitä vuotoa!!! Aiotko vielä testata tässä lähipäivinä vai miten?? Itse mietin, että jäis kyllä tosiaan vaivaamaan varmaan, että josko sittenkin on valemenkat... Onko kukaan täällä plussaneista muuten saanut ekaks testaamaansa haamuviivaa myöhemmin vahvaksi plussaksi? Mulla kun on huonoa kokemusta noista haaleista plussista. Eli esikoisesta sain heti apteekin omaan vahvan plussan, mut siitä tokasta kerrasta sain haaleita viivoja ja lopuks alkoi vuoto.
Joo, onhan se totta, että ne simpat voi elää useita päiviä, mutta tässä tapauksessa en usko siihen. Jotenkin on semmonen olo, että ne simpat tarvis meidän kohdalla olla siellä just oikeaan aikaan, kun ei sitä tärppiä vieläkään olle tullut. Mut toisaalta voihan se olla, että mullakin se endonpaholainen siellä tekee tehtäviään. Sehän saattaa haitata hedelmöittymistä, kiinnittymistä tai heikentää munisten laatua, ja vielä vaikka mitä, näistä kun ei tiedetä juuri yhtään..... Mutta jotenkin tuntuu turhalta toivoa tälle kierrolle mitään. Noh, siinä se hyvä puoli, että toukokuun lopulla lähdetään matkalle, joten voipi siellä sitten drinksuakin ottaa.. Tää on muuten niin turha syy, kaikkihan meistä olis ilomielin ilman mitään drinksuja, kun vaan saisi masuun asukin!!
Täällä siis kp 17/25-28... Peli tuntuu taas kerran menetetyltä, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Tosiaan siitä päivien, oviksen ym laskeskelusta ja tarkkailusta... Viime tädin vierailun jälkeenhän mä päätin jättää palstailun, jopa suht ok mielin hyväksyin tilanteen, mutta täällä sitä ollaan ja kärvistellään.
Muksaa viikonlopun alkua!!!
Eli eipä aurinko täällä päin Suomea ole tänään paistellut. Nytkin vettä sataa. Toisaalta viehän toi sade lumia mennessään, joten ei se nyt niin kauheaa ole.
Täällä kp 23/24-27 ja odottelen vaan, että täti ryntää ovesta. Ei ole mitenkään piinisolo. Koko viikon on ollu pää " hattaraa" , nippailuja ja eilen paleli illalla niin maan penteleesti että.. Jotensakin ei taas vaan jaksa uskoa tärppiin, kun oireet viittaa niin vahvasti taas " epäonnistumiseen" . Odotan siis että vuoto alkaa viikonloppuna. Ois mukavampaa koska sillon ei tarvi kärvistellä töissä...kuiteskin taas eka päivänä mahaa juikii niin perhanasti.
Kaamee viikko aina ennen tätiä. Olen jo tässä miettinyt, että sit kun tää hormonitoiminta loppuu kokonaan ja tulee menopaussi niin onkohan silloin aina samanlainen olo kuin just tällä viikolla. Eli on tosi saamaton olo, energiaa ei oikein mihinkään , on välillä kuuma ja välillä kylmä jne.Huoh!
Vilijonkalle haleja! Eipä oikein löydy sanoja lohdutukseksi. On se karmeeta, jos sen plussan saan haaleenakin ja sit alkaakin vuoto.Itselläni oli esikoista odottaessa yhdet valemenkat vielä, mutta se oli sellasta tuhrua vaan kolme päivää, ei kunnon vuotoa.
Mutta KEVÄTTÄ RINTOIHIN TYTÖT! Ja kohtahan se vappukin tulla päräyttää. Onko teillä spesiaalisuunnitelmia vapuksi?
Stiipiliina
Pääsin vielä koneelle...Aika kova kipu vasemmalla puolella alavatsassa ja lonkassa. Mikähän pistos lienee. Tuntuu kuin oviskipu. Jospa mullekin tulee " tuplaovis" noitten clomien takia, vaikka aikasemmin tuolla kehuin, että ei mulla ainakaan. Seurantaa ei ole, eikä olis ollut sitä yhtäkään, ellen olis vaatinut. Onhan mulla toisaalta näitä " viikko oviksen jälkeen" -kipuja ollut aikasemmissakin kierroissa, joita olen tietty kuvitellut kiinnittymisestä johtuviksi, mutta tätihän se sinne on tähän asti pesiytynyt...Olo on sellanen, että täti saattaa tulla lyhyimmän eli 26 kierron mukaan. Eli ei kauheen positiiviset edelleenkään. Lämpöjä en oo muuten koskaan mittaillut ja oon miettiny, että sekö tässä vielä on tehtävä. Ei tunnu omalta jutulta. Mistä mittaatte, jos mittaatte? Kielen alta vai kainalosta vai..?
Vilijonkalle pahoittelut alkaneesta vuodosta. Meinaatko tehdä vielä uusintatestin? Kurjaa tommoinen epävarma tilanne.
Mulla täällä tuli hieman kurja käänne tähän raskauteen, joten voipi olla et oon kohta taas takas täällä. Eilen alkoi kummallinen tuhruvuoto, semmoista limaista mukana vähän verta ja sitä tullut vaan vessassa käydessä pyyhkiessä. Mitää ei ole tullut pöksyihin asti. Tätä on ollut siis eilen illalla ja nyt aamulla yhden kerran. Oon täällä jo sairaana huolesta, et mitä jos tää onkin alkava keskenmeno. Tuntuu et kun yritettiin niin pitkään, et ei riittäis enää voimia uuteen yritykseen. Tekis hirveesti mieli mennä alkuraskauden ultraan, et selviäis onko kaikki hyvin, mut ne on niin kalliita tälläisen kotiäidin budjetille. Mulla ei oo aikaisemmissa raskauksissa ollut minkäänlaista vuotoa.
Shannon kyyneleet silmissä rv 6+0(vielä)
Shannon: Toi tuhruvuoto on on aika yleistä alkuraskaudessa. Jos ei sulla ole kipuja ja vuoto muutu kovemmaksi ei sulla varmaan mitään hätää ole. Voisit kuitenkin kävästä lääkärissä ja pyytää lähetteen naistentautienpolille. Siellä ne ultrais kyllä ihan varmasti ja maksaa vaan sen poliklinikka maksun. Saisit mielenrauhan. Ymmärrän huolesi kyllä ja toivotaan että se vuoto loppuis. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Voimia sulle paljon ja haleja!
Itsellä vaan tää jälkivuoto jatkuu. Alkaa jo nyppimään tämä. Tosin voihan tätä kestää vaikka kuukauden päivät joittenkin lukemieni juttujen mukaan. Ei kiva. Onneks ei nyt ihan niagaraputoukset sentään oo valloillaan. Mutta nyt lähdetään mammuttimarkkinoille.
Plussaonnea kaikille+++++
En ehdi sen enempää... Tulin vain ilmoittamaan, että olen alkuviikon nettipimennossa. Torstaina palailen paikalle taas..
Pitäkäähän tädit poissa maisemista sen aikaa! Ja itseasiassa sen jälkeenkin, täällä piinaillaan loppuviikko.
Senniina kyseli mistä mitataan lämmöt. Minä mittaan suusta. Aluksi mittasin kainalosta, mutta se on aika paljon epävarmempaa ja tulokset vaihtelikin jonkin verran. Mittaus pitäisi vielä suorittaa aamulla ennen sängystä nousua, mutta tässä kohtaa olen vähän luistanut ja mitannut vasta kun saan kömmittyä vessaan. Siinä on kieltämättä aika hauska olo, kun on yhtäaikaa kuumemittari suussa ja pissaa kippoon (ovistestejä) :-)
Lämmöthän nousee aina oviksen jälkeen (mulla alkukierrosta 36.3, loppukierrosta 36.8) ja pysyvät ylhäällä menkkoihin asti. Ennen ovista pitäisi tulla vielä pieni notkahdus alaspäin (esim. mulla 36.0) ja siitä tietää että otolliset ajat on käsillä. Mutta siinä vaiheessa onkin jo kiire petipuuhiin.
Täällä kp 25, eikä täti ole vielä ängennyt ovesta. Laskin siis pe väärin kp:t, luulin et sillon oli 24 mut eipä ollutkaan. No, ehtiihän tuo perhana vielä vaikka ens viikolla. Joskus on tän vuoden puolella ollut kierto 29 ja viime kierto oli tosiaan sikalyhyt -vaan 24. Ärsyttää kun heittelee tolleen, jossain vaiheessa oli aika kellontarkkaan 28 päivää. Eli tuntemus on tällä hetkellä, et tätsy saattais pelmahtaa paikalle alkuviikosta,ovisoireet oli tossa kp 12-13 voimakkaimmillaan.
Lämpöjä olen minäkin satunnaisesti mittaillut suusta joskus. Kyllä mulla kans ennen ovista on tossa 36,5 ja oviksen jälkeen nousee jopa 37,1. Viime viikolla paleli parina päivänä illalla tosi paljon ja kun mittasin niin mittari näytti vaan 36,2. Tjaa...Jos noi lämmöt tiesi ovista niin olipa tosi myöhään...Lämmöt laskee mulla oviksen jälkeen sit taas normaaliksi joko samana päivänä kun menkat alkaa tai edellisenä. Eilen huvikseni mittasin ja oli 36,8 joten eiköhän se tätiä meinaa noi lämmötkin.
Aurinkoista suununtaita!
Täällä sitä taas ollaan. Mulla siis toi vuoto jatkui ja runsastui. Tänään kävin sairaalassa ja kohtu todettiin tyhjäksi. Tuulimunaa epäilivät kun vuoto ei ollut kuitenkaan hirveän runsasta.Nyt surun määrää on vaikea kuvailla. Tässäkö oli 9 kuukauden yrityksen tulos. En tiedä jaksetaanko yrittää enää uudestaan.
Shannon rv 0+0 murheen murtamana
Pitäsköhän munki alkaa noita lämpöjä vähän tarkkailemaan taas... niin oppis tuntemaan omat lämmöt kiertoon liittyen ja tulkitsemaan esim. millon ois menkat tuloillaan. Tosin joillakinhan ne lämmöt laskee vasta sitten ku menkat on jo alkanu. Niin ja oishan se hyvä tietää että osuuko mun oviskivut just oviksen kohdille vai enteileekö ne vasta sitä...
Tosiaan aamulla ennen nousua pitäs se lämpö mitata. Mun gyne määräs mut mittailemaan niitä kolmen kuukauden ajan ja siitä kartoituksesta näki kyllä ihan kivasti millon ovis oli. Sitten joskus kun unohdin ennen nousua mitata ja mittasin nousun jälkeen, vaikka vain joitakin minuutteja myöhemmin, tuli heittoja lämpökäyrään. Eli ei kannata välittää muista lämmöistä kun siitä ekasta aamulämmöstä, ne lämmöthän sit heittelee päivän aikana paljonkin (esim. illalla ovat korkeammalla).
Omasta navasta en taaskaan revi juuri jutun juurta, kp 15/24 ja rauhallisesti elellään ja popsitaan hedelmällisyysvitamiinejä... ainakin on olo pirteämpi!
Mitkä on vilijonkan kuulumiset? Oliko muita piinailijoita (tais olla, antakaa anteeksi kun en muista...)?
Mukavaa sunnuntain jatkoa!
Oon tosi pahoillani... Haleja ja voimia.
Ihana ilma ollut tänään. Pihahommissa melkein koko päivä.
Tää on tosi vaikeeta muistaa teidän nikkejä, teitä on niin samannimisiä, sorry kauheesti. Olen päyörinyt vasta niin vähän aikaa, et kaipa ne jumiutuu pääkoppaan jossain vaiheessa.
Sinulle km:n saaneelle hirmuisesti voimahaleja, tiedän tunteen. Itse koin saman viime vuoden lopulla rv 7+6.
Tunteet oli sen jälkeen tosi sekavat, mut puhuminen tai tänne kirjoittelu auttoi ainakin mua.
Ensimmäinen tunne oli, et en halua kokea sitä enää koskaan ja yritys saa loppua. Pian vauvakuumeet kuitenkin heräsi uudelleen ja kunnes helmikuun alussa sain uuden km:n, rv 6+1.
Voin sanoa, et se vahvisti entisestään parisuhdetta ja kuumeilu jatkuu taas.
Sen mitä parhaiten olen oppinut, en tee enää testejä liian aikaisessa vaiheessa. Näin aikaisin saadut keskenmenot on todella yleistä. Moni ei tiedä edes olleensa raskaana. Me tosi kuumeilijat kun " höyrytään " niiden testien kanssa.
Kun menkat yli viikon myöhässä ja testaa vasta sitten, niin säästyy monelta surulta.
Näin kertoi meidän aivan ihana neuvolan täti.
Onneksi uskoin häntä, sillä tänään kp35 vaihtui kp 1/32-36. Jos olisin toiminut kuten ennen olisin jo testannut ja ehkä saanut haamun ja taas pettynyt.
Toivottavasti tää ei kuulosta miltään saarnalta, sillä sitä sen ei ollut tarkoitus olla, vaan hyvänä vinkkinä meille kaikille kuumeilijoille!
Aurinkoista kevättä kaikille!
PS. ei kannata olla testejä kaapissa. Tiedän, että ne polttelee siellä.
Johtuu varmaan hormooneista joita syön ja lähestyvästä oviksesta et mieliala vaihtelee ihan hirveen nopeesti. Mies oli tänään tosi ihana ja oli ostanu mulle ruusuja. Ja kiitokseksi hän saa parin tunnin päästä raivoovan vaimon joka on varma ettei koskaan saa lasta ja tivaa et ottaako mies eron jos lasta ei ala kuulumaan.
Tällanen tunteiden ailahtelu on teille varmaan tuttua. Ärsyttää ainakin minua kovasti. Olis niin kiva jaksaa vaan ajatella positiivisesti ja odottaa.
Äiti on tulossa huomena kylään pariksi päiväksi. Toivottavasti ei ovis just siihen aikaan sattuis. Vois sit rauhassa touhuilla =) Ootteko te muuten puhuneet vanhemmillenne lapsen yrittämisestä? Ajattelin kertoo äitille nyt kun se tulee käymään. Jotenkin vaan tuntuu siltä et sit olis helpompi olla. Ei vanhemmat kyllä kysele et koskas te niitä lapsia.
Anteeksi kun tuli vähän tällanen masentava viesti, mutta vaikka aurinko paistaakin niin on mieliala aika ankee. Toivottavasti yön jälkeen jaksaa taas olla ilosempi.
Lyhyesti kuulumisia. Olen viikonlopun reissussa ja poissa palstalta. Meilläkin eskarilainen kerran jo ilmoitti eskarissa, että meillepä tulee vauva! Ihan kysyivätkin sitten sitä multa ja jouduin ikävät uutiset kertomaan. Poika oli mulle vihainen ja sanoi, että olen valehdellut, vaikka mistään vauvantulosta ei ollut puhettakaan. Kai oli saanut päähänsä, kun kavereille tuli sisaruksia...Harmittaa toisen puolesta, kun niin kovasti toivoo.
Kp:t piiniksen puolella pikkuhiljaa ja toivoa raskautumisesta en jaksa elätellä. Ihan tavalliset tätsyoireet on, eniten tuntuu väsymystä ja polttelua alavatsassa. Poikkeavaa on ehkä se, että rinnat ei vielä arista, finnejä on jo nyt ja vatsa on kuralla. Sitä aina luulee, että raskautumiskierto olis jotekin erilainen kuin tätikierto...Ovista, jos se oli, niin en varmaankaan pääse missaamaan, koska meillä ei asia ole kiinni pupuilun määrästä ja ajoituksesta, sitä kun harrastetaan väh. jtp koko kierron ajan...Vika on varmaan jakautumisessa, kiinnittymisessä, päässä jne.
Tällasta tänään, ens viikolla olen varmaan taas ihan varmasti raskaana...Viikonloppuja ja plussatuulia kaikille!