~~VILTTIKETJU vko 16~~
Pääsiäistä kaikille Vilttisläisille! Alottelen tässä jo uutta pinoa, kun oli tuo edellinen jo venähtänyt aika pitkäksi. Olipa kyllä tapahtumarikas pino tuo vko 14! Pari plussat ja ne ikävämmät uutiset Rialta ja tädin vierailu Kantrille=(
Kanri80: määräsikö lääkäri sulle pregnyliä? Mulla on clomien lisäksi pregnyl-piikki ovisplussapäivänä ja sen pitäisi vielä voimistaa munasolun irtoamista ja tehdä se jotenkin " vastaanottavaisemmaksi" . Kannattaa ehkä kysäistä asiaa! Mullakin muuten näkyi silloin esikoisen follikkeliultrassa hyvät follikkelit molemmilla puolilla ja aattelin, et apua jos kaksoset..No, toinen sitten vaan tärppäsi. Pikkukakkosen yrityksessä ei nyt sitten ole ollut meille apua em. lääkityksestä, jp-tekniikasta eikä muistakaan poppakonsteista..Jokatapauksessa Kantri80, näyttää tosi hyvältä että sulta niitä follikkeleita löytyi ja kai se plussaaminen ekasta clomikierrostakin on aika harvinaista.
Omaa napaa sen verran, että ovisplussa tuli perjantaina. Kävin piikillä ja pupuiltu on tasaseen tahtiin tädin ed. vierailusta alkaen. Limaa tuli kunnolla ainoastaan torstaina ja oon huomannu ennenkin, että mulla sitä ei varsinaisena ovispäivänä tule. Liekö sillä merkitystä. Muutenkin oli haluja enemmän ke-to aikaan ku pe-la. Niinhän noissa kaikenmaailman hedelmällisyyskalentereissakin aina sanotaan, että ovista edeltävä päivä on hedelmällisin. Mietin kuitenkin sitä, että jos simpat ovat nopeesti kuolevaa sorttia, niin se taika ei kyllä voi pitää paikkaansa.
Mitään muita ovistuntemuksia ei ole sitten ole ollutkaan. Jotakin piikin aiheuttamaa jompsuttelua lonkassa, mutta ei sitä tavallista kovaakin toispuoleista kipua. Jotakin olin tuntevinani yleensä kuolleella oikeella puolella ja pikkasen oli sellanen itkunen olo, mutta ei sitten muuta. Niin ja komeat finnit nenänpielessä ja ohimossa..
Raskautumistoiveita en jaksa ylläpitää ja harkitsen, aloitanko pakollisen clomitauon touko- vai kesäkuun kierrosta. Kirjoittelin tuossa jo aikaisemmin, että vuorotteluvapaata tiedossa syksyllä ja sitten ei pitäisi ainakaan työasiat olla painamassa mieltä. Kesän ajattelin olla merkkaamatta menkkojakaan kalenteriin. Jos pystyis, niin olis tjot-meinigillä kesän ja elokuusta vois yrittää osuttaa harkitummin. Lääkärikin oli sitä mieltä, että muita hoitoja ei ennen syksyä enkä tiedä olisinko niihin edes loppujen lopuksi valmis. Hommasin kuntosalikortin ja ajattelin tänään aloittaa itteni kesäkuntoon pumppaamisen, heh. On nuo pääsiäismunat päässeet kertymään ahteriin aika kiitettävästi.
Kiva ja munarikas pääsiäinen ollut kuitenkin, nautittu hyvästä ruuasta ja toisistamme! ja sorry pitkät löpinät, mutta oon yksin kotona ja vailla juttuseuraa...
Kommentit (55)
No ei täällä ainakaan viltin alla olla. Mulla nää tunnetilat heilahtelee tosi rankasti eikä pahoinvointikaan ole vielä hellittänyt. Oon suurimmaks osaks vihanen kokoajan. Mulla on paino noussut tässä jo ihan reippaasti. Laihdutin ennen tota plussaa. Täytyy alkaa uudelleen laihduttamaan kunhan nyt saa energiaa ja innostusta vähän. Muksu on serkuillaan yökylässä. Saa ainakin levätä rauhassa. Hitsi kun haluis jo päästä yrittämään uudelleen, mutta vastahan toi kaavintakin tehtiin. Ei mulla mikään kiire oo...Pelottaa, että taas menee ainakin vuos ennen kun yhtään plussaa edes tulee. Välillä tuntuu, että saa koko vauvatouhu ja haave olla ja sit taas ihan erimieltä.
Plussaonnea!!!!
Voin hyvin ymmärtää ailahtelun Ria. Itsekin ailahtelen tosi paljon, vaikka en ole päässyt edes testaamisvaiheeseen. Pahin epätoivo on toistaiseksi voitettu, olo on haikea enkä ole tilannetta hyväksynyt, mutta välillä pystyn ajattelemaan jo jotakin muutakin. Piinisviikolla ajatukset ovat varmaan taas ihan jotain muuta...
Eilen olisin kai ollut vielä hedelmällisessä vaiheessa, mutta tuli aukko jp-teknikkaan. Mahdollinen ovis oli varmaan jo mennyt, joten ei kai tuo mitään, vaikkei simppoja liikkeelle laitettukaan. Ja eipä tuo ahkera pupuilu ole tulosta tuottanut tähänkään mennessä, niin miksi sitten nyt.
Kantrille vielä noista clomeista, että tuolta clomistien pinosta olen lukenut, että niitten vaikutus pitäisi voimistua kuukausi kuukaudelta. Itsellä ne ovat jonkin verran niukentaneet ja lyhentäneet vuotoa, mutta kohdun limakalvo oli ainakin seurantaultrassa tarpeeksi paksu.Ja se apu on ollut, että kierto on jämähtänyt 26-27 päivään ja se tietty helpottaa oviksen tarkkailua ja lyhentää piinaa. Toisaalta ei se niin kivaa ole tietää tarkalleen, koska täti tulee..Ja se itse tarkoitus eli raskautuminen on jäänyt toteutumatta toistaiseksi.
Tänään meinasin sinne puntille oikeesti. Pitää lähtee kohta, ennenku taas väsyttää liikaa..Tsemppiä laihdutukseen Ria! Muutama kilo mullakin tavotteena pudottaa. Tulkaahan vilttisläiset kertomaan pääsiäiskuulumisia!
Unohdin tuohon äsken kirjoittaa, että näin taas raskausunia. Kävin jossakin ultrassa tms. tutkimuksessa ja siellä näkyi sikiö, jolla oli kaksi samanlaista jalkaa (siis niinku esim.2 oikeeta). Myöhemmin sit kyselin lääkärissä, että miten sikiö jaksaa, niin se sanoi että se päätettiin jo pitkän aikaa sitten ottaa pois, kun oli niin vaikeasti vammainen. Oli niin tyhjä olo. Olen pari kertaa aiemminkin nähnyt unta, että mulla on ollut ennen esikoista raskaus, joka on päättynyt sikiön kuolemaan. Ne on ihan hirveitä! Näkyykö muitten unissa raskausjuttuja?
Senniina: Mä olen kyllä nähnyt raskaus unia välillä. En kuitenkaan noin kauheita onneks. Toivottavasti tärppäsi teillä vaikka eilinen menikin ohi.
Kuntosali on hyvä juttu. Tosin itse en jaksa käydä, mutta mulla ainakin muutaman kilon pudotus ja liikunta heti toi plussan vaikka olikin huono tuuri ja tuulimuna. Mulla on kuntopyörä kotona ja 4kg:n käsipainot. Aion taas jatkaa, kunhan jaksan. On jotenki voimat vähissä ja tulee syötyä ihan hirveesti. Täytyy lähteä hakemaan poika sieltä serkuiltaan.
Sainpahan nukkua:)
Lupasin itselleni, että jos ensimmäinen Clomi-kierto ei anna toivottua tulosta niin liityn vielä tähänkin porukkaan. Ja tässä sitä siis ollaan...
Ekaksi niitä tietoja:
Ikä: itse olen vm -75, mies on -74
Lapsia entuudestaan: tyttö 12/03 (Clomeja käytin silloinkin)
Yritys aloitettu: 06/05
10kk siis yritystä takana. Tällä hetkellä käytössä Clomit ja Luget. Metut tulee vielä kesäkuussa mukaan.
Heippa kaikille!
Täällä ilmoittautuisi uusi mukaan, tai itse asiassa kävin jo laittamassa tiedot sinne aloitussivulle. Listaemo varmaan poimii ne sieltä.
Meillä siis yritys alkanut 08/05 ja takana joulukuun alussa km. Ovistikut on otettu nyt käyttöön.
Tammikuussa soittelin väestöliittoon ja sanoivat, että palaa asiaan ennen kesää jos tarvetta. Ei kuulemma tarvitse odottaa vuotta jos ikää jo yli 30v.
Tää kevät ei ole ihan kauheaa yritystä ollut, mut ainahan se piinailu alkaa, kun kp:eet lisääntyy.
Nyt menossa kp 29/32-36.
Plussaonnea piinailijoille!
Tervetuloa! Mukavaa, että joku muukin 60-luvun puolella syntynyt tulee mukaan. Vielä saan kuitenkin pitää listan nestorin arvokasta titteliä!
T.Senniina (4.clomikierto, uhkakuvana vapputäti)
Uusille tervetuloa mukaan!!
Siinä se pääsiäinen meni. Ohjelmaa oli paljon, ja tänään ollaankin vaan makoiltu... Nyt alkaa poika olla sen verran kärsimätön, että täytyy lähteä ulkoilemaan, kun tuo sadekin viimein taukosi...
Mutta tulin vaan kertomaan, että se mun reilun viikon takainen seesteinen ja asian hyväksynyt olo on taas ohi. Eli kuumeilu taas kiihtynyt ja toivo taas mukana, ehkä nyt tärppää, toisaalta pelko ettei tärppää on taas isompi. Eli tässä se taas nähdään, mä kyllä epäilinkin silloin jo, että tuskimpa vaan tästä eroon pääsee. Ovista en ajatellut kuitenkaan tikuttaa, mutta tänään sitten tikutin kuitenkin, ja vahva plussa tuli. Mulla siis ei ole mitään epäselvyyttä oviksen ajankohdasta. Se on just silloin kun kaikista oireista päättelenkin. Siimahännät ovat matkalla, toivottavasti joku pääsee perille aloittaman uutta elämää =) Aivan valtava vauvankaipuu päällänsä!!
Mutta me lähdetään nyt sinne ulos... Onko muuten kellään piinapäivät?? Päästäis yhdessä piinailemaan seuraavaa Vilttisplussaa =)
Tää lääkitys on kyllä viheliäinen. Ovis vasta oli ja valeraskausoireet iskevät jo nyt. Väsyttää, etoo ja palelee. Pitkä piina tiedossa. Nyt Harry Potteria kattomaan, palaillaan viikolla. Josta tuleekin mieleen, että huomenna töihin, plääh...
Ja tervetuloa uudet vilttiketjulaiset :o)
Omanapa: täällä kp28/27-38, viimeisiä piinapäiviä elellään... oireita on kuten aiemmissakin kierroissa, eli rinnat aristaa, väsyttää, alaselkää särkee, janottaa, alavatsaa vihloo, itkettää. Tädin pitäisi tulla huomenna ja jotenkin tuntuu siltä, että tuleekin...
Eilen tuttava kertoi olevansa raskaana. Heillä ei ole vauvaa yritetty, hän ei olisi halunnut tulla raskaaksi ja nyt miettivät keskeytystä.. itku silmässä kuuntelin hänen tilitystään. En tiennyt olisiko pitänyt onnitella vai ottaa osaa ja samalla sydämessä viilsi katkeruus... miksi sellaiset jotka eivät vauvaa halua sen saavat ja sitten toiset yrittävät kuukaudesta toiseen ilman toivottua tulosta.. haikara on epäreilu ja julma... tai elämä ainakin on.
Aurinko sentään paistaa ja kevät on oikeasti tainnut tulla :o) Mukavaa tiistain jatkoa jokaiselle vilttiketjulaiselle!
Tuntuu kyllä niin katkeralta nuo " tulin raskaaksi, vaikken halunnut" -tarinat. Miksi ihmiset eivät sitten ehkäise, jos eivät halua lapsia!!
Oma napa: pitkää piinaa elelen. Väsyttää, palelee, janottaa, syöpöttää, maha kuralla, etoo aamulla jne. Kp:t kuitenkin vielä jotakin alle 20, menevät aikalailla päivämäärän mukaan.
Typeryyksissäni laitoin viestin ennustajalle madam.mamma@luukku.com
ja vaikka ihan p:aahan nuo jutut on niin ei se yhtään lohduttanut, että madamen kortit eivät näyttäneet meille yhteisiä lapsia. Kai se on uskottava, kun ei edes humpuuki meille vauvaa lupaa.
Olipa kova työpäivä pitkän loman jälkeen ( 1½vko ). Sääkään ei ole tänään ollut kovin keväinen täällä. aamulla tuli lunta ja silleen.
Kp 30 menossa eli piinailu parhaimmillaan. Ei oierita kumpaankaan suuntaan. No, viikon tässä voi vielä hyvin kärvistellä.
Täällä on näköjään muitakin piinailijoita. Pidetään kimpassa peukut pystyssä.
Heitämpä pienen kysymksen ilmaan näin uutena tulokkaana: Mitä hommailette päivisin, siis niinkun työksenne? Itse olen töissä päiväkodissa.
Pidempään täällä olleet ehkä tiedätte jo toisistanne paljonkin, mut uutena olis kiva päästä vähän jyvälle millaista sakkia täällä on!
Nyt lähdettävä ruuanlaittoon.
Peukutuksia meille kaikille!!!
Ei oikeastaan kauheesti tiedetä toisistamme, kun ei tämä listakaan niin kauhean vanha vielä ole. Sosiaalialalla itse työskentelen, sosiaalitantta siis.
Tervetuloa uudet Vilttisläiset. Onhan se mukavampaa kun useampi on jännäämässä ja vilttejä pöllyttelemässä plussan toivossa. Itse siis olen yrittänyt välttää kp:n laskemista, mutta pakkohan se on, kun täällä ketjussa pyörii ;)) Eli taitaa olla meikäläisellä kp 20/24-27 menossa.. Hui, miten nopeesti nää päivät menee. Vastahan tuo täti oli kylässä ja taas kohta tietysti taas täällä. Eli tätioireet taas niin tutut jo tässä vaiheessa kiertoa-eli rinnat sika-arat, makeanhimo, keskittymiskyvyn puute ja kohta kai ne tavarat alkaa taas kimpoilemaan käsistä... eli mämmikouraisuuskohtauksia odottelen myös.
Pääsiäinen meni munakkaasti ;) miehen kanssa kahdestaan kotona. Munitukset kyllä tais olla vähän myöhässä oviksen suhteen mutta mukavaahan se silti oli.
Juu ja kommenttina tuohon, et jotkut tosiaan saa " vahinkovauvoja" niin kyllä se kuulostaa omiin korviin kans tosi kurjalta, kun niitä ei toivottuja vauvoja jotkut saa ja jotkut ei ees niitä todella toivottuja :(
Kuntoilua pitäis täälläkin lisätä. Kunhan aurinko alkaa porotella niin täytyy ne lenkkarit kaivella komeron pohjalta.
Työgalluppi: itse " tanttailen" kunnalla kulttuurihommissa eli jonkinsortin kulttuuritantta olen.
Uusi tulokas olen... tällä palstalla tosin pyörinyt jo 4 vuotta aina silloin tällöin, eli aina sillon ku kuume yllättää. Pääasiassa yritän olla kuumeilematta, koska yksinkertaisesti tulisin hulluksi jos näitä asioita jatkuvasti ajattelisin. Mutta sitten tulee niitä kuumepuuskia jotka yleensä kestää kuitenkin vain yhden kierron verran... viimeksi sellanen tuli tammikuussa ja nyt on sitten seuraavan vuoro.
Mulla on pääasiassa rauhallinen olo tämän lapsettomuuden suhteen. Mä uskon vakaasti vielä tulevani raskaaksi, sitten kun on siihen oikea aika. Mies on aina myös siihen uskonut, eikä sillä varsinaisesti koskaan mitään vauvakuumetta ole ollutkaan, eikä varmaan tulekaan, vaikka olisikin iloinen jos raskaaksi tulisin. Meidät on tutkittu ja ainoa vika mikä löytyi, on endometrioosi minulla. Mutta sitäkin oli niin vähän, ja ainoastaan kohdun takana, että gyne ihmetteli miksi emme ole vielä tulleet raskaaksi. Laparoskopia oli 2 vkoa sitten ja siellä poistettiin kaikki endo. Ehkä siksi mun toiveet onkin nyt korkeammalla ja kuume yllätti. Aika moni tälläkin palstalla on tullut raskaaksi laparoskopian jälkeen.
Nyt on kuitenkin kp vasta 10. En varmaan tule paljoa kirjottelemaan ennenku varsinainen piinailu alkaa, ja silloinkin yritän hillitä. Niin helposti sorrun ajattelemaan oireita liikaa ja sitten ne valtaa mielen että koko muu elämä unohtuu, ja se ei ole hyvä. Tällä hetkellä sairastan ilmeisesti virtsatulehdusta joka tuli tuon leikkauksen jälkilahjana. Huomenna vien virtsanäytteen.
Tässä kierrossa ajattelin kokeilla vähän " poppaskonsteja" ... Greippimehua ja pidän huolta siitä että saan ravinnosta tarpeeksi e-vitamiinia, b-vitamiinia ja rasvahappoja. Lisäksi tilasin Vitamore Total-valmisteen joka auttaa kaikenmoisissa hormonivaivoissa. Tai pitäisi auttaa. Erityisesti odotan että ne auttaa päänsärkyihin joita saan hormoniheilahteluista...
Niin, mä olen taidealalla. En sen tarkemmin halua kertoa paljastumisen pelossa, on sen verran arkaluontoisia asioita nämä. ;)
No, tsemppiä, rauhaa ja iloa kaikkien mieliin! :)
Majita
Senniina: Älä usko kaikenmaailman höpönlöpön ennustajiin ja ennustuksiin.
Oliko se Selmiina kenellä alkaa olla piinailut kohdalla. Täällä peukutetaan plussan puolesta kovasti:)
Mä en niinkun kertakaikkiaan jaksais odottaa, että pääsis jo yrittämään. Joten taidan kuunnella lääkäriä joka sanoi, että heti voi yrittää ei tarvi odottaa menkkoja. Tosin tietty sit kun jälkivuoto on loppunu. Järki sanoo odota tunne sanoo anna mennä! Katotaan kuuleeko järki päässä vai ei. Mutta tosiaan lekuri sanoi näin ja pitäishän sitä uskoa vai mitä:)?:)?
Plussatuulia kaikille+++++!!!!!
Minä olen niin hyvällä tuulella juuri nyt... Olen muuten aina ollut ailahtelevainen, helposti suuttuva, helposti leppyvä. Ja esim. tämän vauvakuumeen suhteen helposti masentuva, toisaalta taas nopeasti toivossa taas kiinni. Mutta näillä mennään eteen päin, eihän sitä muuta voi. Toisaalta mieheni on välillä raivostuttavan tasainen, tapahtui sitä tai tätä, ei tunnu hetkauttavan tota miestä mitenkään.
Mutta hirmuisesti tervetulo toivotuksia uusille!! Varsinkin Majita, mukava " nähdä" sinua taas! Syyskeijuissa piinailtiin yhdessä. Tai siis, ei ole mukava, että täällä sinäkin edelleen etkä odotuspuolella. Mutta nyt on paikat putsattu, ja varmasti teillä tärppää pian. Mulla gyne totesi tammikuussa endon, siis n.99%:n varmuudella. Mutta elokuuhun asti käski jatkaa yritystä, jonka jälkeen laparoskopia jonoon, joka täällä meillä päin on 1-2kk. Tavallaan olen nyt siinä toivossa, että ehkä sen lapan jälkeen sit se tärppi viimein saatais.... Mutta heilutukset sinulle =)
kp on 14/25-28, ovis oli luultavasti tänään. Pääsiäinen oli täälläkin todella " munarikas" ;) Että siellä niitä on ainakin asemissa ollut...
Piinailijoille vielä tsempitykset!! Plussia odotellessa!!
Niin, ja kotiäitinä olen tuon melkein 2-vuotiaan vesselin kanssa. Sos.alalla sitä ennen, ja ehkä vielä joskus. Nyt vaan toiveissa olisi tätä kotiäitiyttä jatkaa.... Vaan saisi hyvin pian tärpätä, jotta syntyis ennen esikon 3v päivää.....
Kiva törmätä sinuun! Vaikka harmi että olet edelleen tällä puolella. No, päästän taas ehkä vähän yhdessä piinailemaan, kun vain 4 päivää eroa kiertopäivissä. ;)
nostanpa vähän ylemmäs, kun aloitikin vkon 16 niin ajoissa. Ja vko 15han se edellinen oli eikä 14. Ja paskan punttisalit, heh! Ajattelin, että otan pienet nokoset klo 17 ja lähden klo 18, heräsin 19.20...Nyt tietysti kuvittelen olevani raskaana, kun niin väsyttää. Kamoon...oviksen jälkeisenä päivänä (jos sitäkään edes oli), mikä imbesilli siis olenkaan. On varmaan kivat piinat taas tiedossa, kun nyt jo aloitan ja rytinällä tullaan pyllylleen, kun vapputäti tulee vierailulle. Hyvä minä!
Vilttien allako muut vilttisläiset?