Voihan aktiivimalli
TE-keskuksesta ilmoitettiin suoraan, että työttömyysturvastani tullaan leikkaamaan se 0,46% ja että se tuloillani tarkoittaa reilua 110 euroa seuraavan 3kk jakson aikana.
Tämä siksi, että heillä ei ole tarjota töitä, koulutusta tai edes sitä 5 päivää kestävää työnhakuvalmennusta. Ja näin tulee jatkumaan hamaan tappiin. Kaikki työttömille kohdistetut tukitoimet on kansoitettu kesään asti.
Minun on siis leikattava menojani. Suurin yksittäinen meno vuokran jälkeen on toisella paikkakunnalla opiskeleva alaikäinen lapseni. Hän kun keskeyttää opintonsa ja muuttaa takaisin kotiin, poistettu asumistukeni palautuu ja pääsen taas harkinnanvaraisen toimeentulotuen piiriin.
KELAsta en toimeentulotukea saa, koska olen isovanhempien vanhan maatilan kuolinpesän osakkaana. Sisarusteni pitäisi KELAn mukaan maksaa minut siitä ulos.
Eli sen sijaan, että menetän muutaman kympin kuukaudessa, saan useita satoja lisää. Voimme taas alkaa elää lapseni kanssa mukavasti, kuten aikaisemmin kun hän oli yläasteella. Leipäjonoista ruuat ja risteilyiltä myyntiartikkeleita lisäansioiksi.
Surettaa tietysti, että lapsestani tulee samanlainen kouluttamaton luuseri, kuin itsestänikin mutta minkäs teet...
Ja räksyttäjille tiedoksi MINÄ MENISIN TÖIHIN enemmän kuin mielellään, mutta kukaan ei yli 50 vuotiasta palkkaa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisen illan vaalituloksen jälkeen olen todella iloinen, että aktiivimalli tulee ja tekee teistä idiooteista köyhempiä. Idiooteilla tarkoitan tätä 63%, jotka äänesti kokoomusta!
Eihän Kokoomuksella edes ollut ehdokasta.
Tarkoitan myös juuri sinua. Yksi ehdokas oli mukana kokoomuksen rahoituksella!
Sale ei ollut Kokoomuksen ehdokkaana.
Koeta nyt jo päästä yli tästä vaalituloksesta, joka oli ilmiselvä jo ennakkoon. Hanki vaikka apua, jos ei meinaa palikat osua päässä muuten kohdalleen.
Ap terapoi itseään palstalla kristallikissan avulla ( juttelee sujuvasti seinille ja itselleen vastaillen sivukaupalla). Psykiatrit ovat paha ja ahneita, hänet pelasti uskonto kuin Huhtasaaren konsanaan, juo yhä,,,
Tämä paikka on ap:m katkera hullujenhuone, nyt voimme taas keskustella hiukan läskeistä Suomi-naisista! Jeps.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus on 4,65% eikä 0,46% :D
Laita työkyvyttömyyshakemus sisään, niin olet leikkaukselta suojassa. Liitteitä et tarvitse. Kun hakemuksesi hylätään, laitat uuden. Aktiivimalli ei koske niitä, jotka ovat hakeneet työkyvyttömyyseläkettä - vaikka turhaan.
Kiitos tiedosta!!!! En siis ole ap, mutta samassa jamassa.
Koskeehan tämä myös ansiosidonnaisella olevia????Toki. Kuka tahansa voi hakea työkyvyttömyyseläkettä. Vihreiden kansanedustaja Heli Järvinen on tätä suositellut aktiivimallin älyttömyyden esilletuomiseksi ja automaattileikkurin välttämiseksi. Löydät Iltalehden jutun aiheesta kun googlaat.
KIITOS! PELASTIT PÄIVÄNI! Lähetän sinulle virtuaalihalauksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sieltä nyt jo tuollaista ilmoitettiin, ensimmäinen tarkastelujaksohan on 1.1.2018-31.3.2018.
Eivät he voi tietää löydätkö itse töitä tms.
Tarkastelujakso on 65 ARKIPÄIVÄÄ. Ei mikään 3 kuukauden kalenterijakso...
Alkoi kuitenkin vasta ensimmäinen tammikuuta. Onko mennyt 65 arkipäivää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua jo naurattaa etukäteen, kun itse olen todennäköisesti saamassa kasaan ansiotuloja maaliskuun loppuun mennessä juuri sen verran että se ~240 euron raja ylittynee.
Mutta huvittavaa vain on se, että kyseessä ei ole palkkatyö eikä se ole yritystoimintaakaan.
Eli hurjan paljon tulkinnasta sitten kiinni miten asia katsotaan, kuitenkin faktaa on se, että itse olen investoinut tähän toimintaani, ja jopa muutaman satasen velkaakin välineistä, joilla ko. tuottoa tehdään. Tuotto tulee lisäksi ulkomailta eli kyse on hyvin pitkälti vientituloon rinnastettavasta rahasta.
Mutta jos mä oikein arvaan, niin tää systeemi tulkintoineen toteaa vaan että olen passiivinen ja lisäksi pitää ne tulotkin vähentää 100%:sti pois toimeentulotuestani, jotta saadaan aikaan tilanne jossa olen kannustinloukussa ja lisäksi maksan em. toiminnasta aiheutuvat kustannuksetkin itse, koska niitähän ei tietenkään huomioida vähennettäväksi tai edes kuluksi missään :-)
Hyvä Suomi!! Kyllä se varmasti paikkansa pitää että älynlahjat heikenneet tässä maassa jo vuosikausia aivan kuten on uutisoitukin! :-) Hahhah voi että pidetään peukkua ja voi vaan taas kohta nauraa kuinka typerä systeemi on :-)
Ei mitään tulkittavaa. Raha ei ole palkkaa etkä ole yrittäjä, joten ei kelpaa aktiivisuuden osoitukseksi.
Juu no ihan kuinka vaan, faktaa on myös se, että mikäli tulkinnat haittaavat em. tulojen saamista itselleni, tällöin palautetaan tilanne takaisin kokonaan toimeentulotuen varaan, vastahan tässä on 10 vuotta katseltu kun ei em. mallisista syistä voida saada aikaan työpaikkaa, ja nykyisellään voidaan tehdä niin että jatketaan seuraavatkin 10 vuotta samalla mallilla. Palkkatulojen menetyksiä kertynyt tässä vasta noin miljoonaluokkaa ja tietenkin laitan ko. puuttuvan palkkasumman kaikkiin palkkavaatimuksiini jyvitettynä jatkossa, aivan kuten tähänkin asti. Huvittavinta on se että palkalle sinällään löytyy joskus jopa maksajakin, mutta em. kannustinloukuilla pidetään tehokkaasti huolta siitä että toimintaa ei kannata jatkaa ja kustannusten nostolla pidetään huolta siitä että toiminnan kasvattaminenkaan ei tehoa :-)
Onnee vaan kun makselette jatkossakin mun kustannukset 100%:sti, ei tulis mieleenkään ottaa osaa mihkään ilmaistyön lahjoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilisen illan vaalituloksen jälkeen olen todella iloinen, että aktiivimalli tulee ja tekee teistä idiooteista köyhempiä. Idiooteilla tarkoitan tätä 63%, jotka äänesti kokoomusta!
Eihän Kokoomuksella edes ollut ehdokasta.
Tarkoitan myös juuri sinua. Yksi ehdokas oli mukana kokoomuksen rahoituksella!
Sale ei ollut Kokoomuksen ehdokkaana.
Koeta nyt jo päästä yli tästä vaalituloksesta, joka oli ilmiselvä jo ennakkoon. Hanki vaikka apua, jos ei meinaa palikat osua päässä muuten kohdalleen.
Ap terapoi itseään palstalla kristallikissan avulla ( juttelee sujuvasti seinille ja itselleen vastaillen sivukaupalla). Psykiatrit ovat paha ja ahneita, hänet pelasti uskonto kuin Huhtasaaren konsanaan, juo yhä,,,
Tämä paikka on ap:m katkera hullujenhuone, nyt voimme taas keskustella hiukan läskeistä Suomi-naisista! Jeps.
Sekoitat minut selvästi johonkuhun toiseen. En kuulu mihinkään uskontokuntaan, olen siis agnostikko. En omista minkäänlaista kissaa, edes mainitsemaasi kristallista. Suuntautumiseltani olen hetero, eli minkäänlaiset naiset ei kiinnosta -ei läskit eikä laihat. Psykiaitreista en osaa sanoa, koska en yhtään tunne enkä heidän palveluitaan käytä. Olen myös raitis, jos juomisella viittasit alkoholin nauttimiseen.
t: AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus on 4,65% eikä 0,46% :D
Laita työkyvyttömyyshakemus sisään, niin olet leikkaukselta suojassa. Liitteitä et tarvitse. Kun hakemuksesi hylätään, laitat uuden. Aktiivimalli ei koske niitä, jotka ovat hakeneet työkyvyttömyyseläkettä - vaikka turhaan.
Kiitos tiedosta!!!! En siis ole ap, mutta samassa jamassa.
Koskeehan tämä myös ansiosidonnaisella olevia????Toki. Kuka tahansa voi hakea työkyvyttömyyseläkettä. Vihreiden kansanedustaja Heli Järvinen on tätä suositellut aktiivimallin älyttömyyden esilletuomiseksi ja automaattileikkurin välttämiseksi. Löydät Iltalehden jutun aiheesta kun googlaat.
KIITOS! PELASTIT PÄIVÄNI! Lähetän sinulle virtuaalihalauksen <3
Hahahah! Pönttö. turha luulla että saat työkyvyttömyyseläkkeen helposti, kun en minäkään saanut kuin väliaikaisen vaikka olen vakavasti sairas.
Ai niin onko sulla rahaa erikoislääkärin lausuntoon.
Mulla ei leikata työttömyyskorvausta. Kävin juuri työkkärissä ja pääsen ens kuussa viikon kestävälle pupukurssille :D
Aktiivimalli numero 2 tekee tuloaan. Kuvitelkaa .Tämä oli vastaus kansalaisaloitteeseen .
Ei mitään tulkittavaa. Raha ei ole palkkaa etkä ole yrittäjä, joten ei kelpaa aktiivisuuden osoitukseksi.