Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voihan aktiivimalli

Vierailija
29.01.2018 |

TE-keskuksesta ilmoitettiin suoraan, että työttömyysturvastani tullaan leikkaamaan se 0,46% ja että se tuloillani tarkoittaa reilua 110 euroa seuraavan 3kk jakson aikana.
Tämä siksi, että heillä ei ole tarjota töitä, koulutusta tai edes sitä 5 päivää kestävää työnhakuvalmennusta. Ja näin tulee jatkumaan hamaan tappiin. Kaikki työttömille kohdistetut tukitoimet on kansoitettu kesään asti.

Minun on siis leikattava menojani. Suurin yksittäinen meno vuokran jälkeen on toisella paikkakunnalla opiskeleva alaikäinen lapseni. Hän kun keskeyttää opintonsa ja muuttaa takaisin kotiin, poistettu asumistukeni palautuu ja pääsen taas harkinnanvaraisen toimeentulotuen piiriin.
KELAsta en toimeentulotukea saa, koska olen isovanhempien vanhan maatilan kuolinpesän osakkaana. Sisarusteni pitäisi KELAn mukaan maksaa minut siitä ulos.

Eli sen sijaan, että menetän muutaman kympin kuukaudessa, saan useita satoja lisää. Voimme taas alkaa elää lapseni kanssa mukavasti, kuten aikaisemmin kun hän oli yläasteella. Leipäjonoista ruuat ja risteilyiltä myyntiartikkeleita lisäansioiksi.
Surettaa tietysti, että lapsestani tulee samanlainen kouluttamaton luuseri, kuin itsestänikin mutta minkäs teet...

Ja räksyttäjille tiedoksi MINÄ MENISIN TÖIHIN enemmän kuin mielellään, mutta kukaan ei yli 50 vuotiasta palkkaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sieltä nyt jo tuollaista ilmoitettiin, ensimmäinen tarkastelujaksohan on 1.1.2018-31.3.2018.

Eivät he voi tietää löydätkö itse töitä tms.

Vierailija
2/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus numero 5075, vähän junnaa ap toi pää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä töitä voi etsiä ihan itsekin. Harva työkkärin kautta työllistyy.

Vierailija
4/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus on 4,65% eikä 0,46% :D

Laita työkyvyttömyyshakemus sisään, niin olet leikkaukselta suojassa.  Liitteitä et tarvitse. Kun hakemuksesi hylätään, laitat uuden. Aktiivimalli ei koske niitä, jotka ovat hakeneet työkyvyttömyyseläkettä - vaikka turhaan. 

Vierailija
5/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoille on kyllä omat tukijärjestelmänsä. Jos lasta kiinnostaa opiskelu eikä vain tukien optimointi, niin hän pystyy itse vaikuttamaan asiaan.

Vierailija
6/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sale allekirjoitti aktiivimallin ja meanwhile kävi hurstin köyhien joulujuhlassa. On se epeli sumuttaja.

Vierailija
7/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sale, tuo köyhien ystävä.

Vierailija
8/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat lapsen opiskella, tuo on aivan kohtuutonta. Meillä mies myi metsänsä pois, ihan tulevaisuuden vuoksi, saamme tukia tarvittaessa.

Vierailija
9/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita työkyvyttömyyshakemus sisään, niin olet leikkaukselta suojassa.  Liitteitä et tarvitse. Kun hakemuksesi hylätään, laitat uuden. Aktiivimalli ei koske niitä, jotka ovat hakeneet työkyvyttömyyseläkettä - vaikka turhaan. 

Kiitos tiedosta!!!! En siis ole ap, mutta samassa jamassa.

Koskeehan tämä myös ansiosidonnaisella olevia????

Vierailija
10/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoille on kyllä omat tukijärjestelmänsä. Jos lasta kiinnostaa opiskelu eikä vain tukien optimointi, niin hän pystyy itse vaikuttamaan asiaan.

Ei kaikilta osin koske alaikäistä opiskelijaa. Katsovat, että kun saa lapsilisää se riittää...

Vierailija
11/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sale, möi möi.

Vierailija
12/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilta osin koske alaikäistä opiskelijaa. Katsovat, että kun saa lapsilisää se riittää...

Vierailija
13/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen illan vaalituloksen jälkeen olen todella iloinen, että aktiivimalli tulee ja tekee teistä idiooteista köyhempiä. Idiooteilla tarkoitan tätä 63%, jotka äänesti kokoomusta!

Vierailija
14/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tiedosta!!!! En siis ole ap, mutta samassa jamassa.

Koskeehan tämä myös ansiosidonnaisella olevia????

Toki. Kuka tahansa voi hakea työkyvyttömyyseläkettä. Vihreiden kansanedustaja Heli Järvinen on tätä suositellut aktiivimallin älyttömyyden esilletuomiseksi ja automaattileikkurin välttämiseksi. Löydät Iltalehden jutun aiheesta kun googlaat. 

Vierailija
15/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilisen illan vaalituloksen jälkeen olen todella iloinen, että aktiivimalli tulee ja tekee teistä idiooteista köyhempiä. Idiooteilla tarkoitan tätä 63%, jotka äänesti kokoomusta!

Eihän Kokoomuksella edes ollut ehdokasta. 

Vierailija
16/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan myös juuri sinua. Yksi ehdokas oli mukana kokoomuksen rahoituksella!

Vierailija
17/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jo naurattaa etukäteen, kun itse olen todennäköisesti saamassa kasaan ansiotuloja maaliskuun loppuun mennessä juuri sen verran että se ~240 euron raja ylittynee.

Mutta huvittavaa vain on se, että kyseessä ei ole palkkatyö eikä se ole yritystoimintaakaan.

Eli hurjan paljon tulkinnasta sitten kiinni miten asia katsotaan, kuitenkin faktaa on se, että itse olen investoinut tähän toimintaani, ja jopa muutaman satasen velkaakin välineistä, joilla ko. tuottoa tehdään. Tuotto tulee lisäksi ulkomailta eli kyse on hyvin pitkälti vientituloon rinnastettavasta rahasta.

Mutta jos mä oikein arvaan, niin tää systeemi tulkintoineen toteaa vaan että olen passiivinen ja lisäksi pitää ne tulotkin vähentää 100%:sti pois toimeentulotuestani, jotta saadaan aikaan tilanne jossa olen kannustinloukussa ja lisäksi maksan em. toiminnasta aiheutuvat kustannuksetkin itse, koska niitähän ei tietenkään huomioida vähennettäväksi tai edes kuluksi missään :-)

Hyvä Suomi!! Kyllä se varmasti paikkansa pitää että älynlahjat heikenneet tässä maassa jo vuosikausia aivan kuten on uutisoitukin! :-) Hahhah voi että pidetään peukkua ja voi vaan taas kohta nauraa kuinka typerä systeemi on :-)

Vierailija
18/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sieltä nyt jo tuollaista ilmoitettiin, ensimmäinen tarkastelujaksohan on 1.1.2018-31.3.2018.

Kyllä se on tässä vuosien varrella tullut selväksi, että kukaan ei kouluttamatonta yli 50-vuotiasta palkkaa. Tämän pohjalta siis keskustelu TE-toimiston kanssa.

Taksiliitteenikin on vanhentunut. Ei ole varaa lähteä yli 100km päähän kurssittautumaan, sillä vakituisia taksinkuljettajan töitä EI TÄÄLLÄ LANDELLA OLE.

Olin siinä sovitellun päivärahan pelleilyssä muutama vuosi sitten sillä seurauksella, että rahantulo katkesi välillä kokonaan ja sitten tuli suurempi summa, josta ulosottomies vei aina enemmän, kuin oli sovittu.

Vierailija
19/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan myös juuri sinua. Yksi ehdokas oli mukana kokoomuksen rahoituksella!

Sale ei ollut Kokoomuksen ehdokkaana. 

Koeta nyt jo päästä yli tästä vaalituloksesta, joka oli ilmiselvä jo ennakkoon. Hanki vaikka apua, jos ei meinaa palikat osua päässä muuten kohdalleen. 

Vierailija
20/29 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkastelujakso on 65 ARKIPÄIVÄÄ. Ei mikään 3 kuukauden kalenterijakso...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi