Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele koirarotua lapsiperheeseen, perheen ensimmäiseksi koiraksi

Vierailija
29.01.2018 |

Mieluummin vähän pienempi koira, tai max. keskikokoinen. Ihan seurakoiraksi kotiin, lenkeille, metsään, ei siis näyttelykoiraksi. Ehdotelkaa rotuja!?

Kommentit (409)

Vierailija
321/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

dogpos kirjoitti:

Tarpeeksi pieni, että lapsetkin pystyvät ulkoiluttamaan.

Koira tai mikä tahansa eläin ei ole lapsen vastuulla. Lasta ei laiteta ulkoiluttamaan koiraa.

Vierailija
322/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MITÄÄN KOIRIA, ennenkuin ilmastotilanne on parempi ja menossa parempaan suuntaan jaruokatilanne kaikilla maailman ihmisillä on hyvä. Täällä ei olenytvaraa syöttää koiria. Koiriavoitaisiin syödä, muttakun nousee hirmuinen älämölö jo siitä että Kiinassa on koirien syönti viikot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitbulli

Vierailija
324/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenpystykorva on sopivan kokoinen ja soveltuu noihin kaikkeen :)

Räkyttää, karkailee ja jopa äkäsiä noista löytyy. Tulee myös huonosti toimeen muiden koirien kanssa - erityisesti urokset. Lisäksi metsästyskoira joita useimmiten näkee ulkona tarhassa tai juoksuhihnassa räkyttämässä - harvemmin edes omistajat niitä ilmeisesti viitsivät paljonkaan lenkkeilyttää. Kyl Mää Kauhiast ihmettele ku noit tääl tyrkytetää nui kauhiast..

Vierailija
325/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen rumia koiria ihmiset suosittelevat: bostoninterrieri -silmät pullottavat päästä, joka on törmännyt seinään, kleinspitz -karvainen wannabekettu, pitbullit ja mitkäliestaffit - kaljuja epämuodostuneita porsaita, jotka tappavat lapset kaupan päälle.

Vierailija
326/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan aloittaja kyseli piskiä melkein pari vuotta sitten.

Eiköhän se hankinta ole jo tehty ja voidaan lopettaa tämä määkiminen...

Vierailija
327/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku spanieli, ehkä walesinspringerspanieli. Näppärän kokoinen ja yleensä tosi seurallinen.

Metsästysviettinen ja Turkin hoito työlästä!

Kääpiöspanieleista perhoskoirat: papilloomavirusta ja phalene. Jälkimmäistä ei niin pitkälle jalostettu, joten terve. Turkki ei vaadi juurikaan hoitoa. Vilkas ja kestävä lenkkeilijä. Sopii lapsiperheeseen.

Vierailija
328/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenlapinkoira.

Vierailija
329/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tahdot koiran, joka soveltuu myös metsästykseen, suosittelen Pohjanpystykorvaa. Se on sopivan pieni, ei yhtä haukkuva kuin Suomenpystykorva, rohkea metsällä ja luonteeltaan jopa paremmin lapsiperheen koira, kuin Suomenpystykorva. Yksilöllisiä eroja on, mutta meillä on hyviä kokemuksia Pohjanpystykorvasta. Lisäksi teette hyvän teon, sillä Pohjanpystykorvien määrä on laskenut niin pieneksi, että tarvitaan paljon uusia kasvavia koiria. Sopii hyvin Suomen ilmastoon ja vanha Skandinaavinen elvytettävä rotu. Jaksaa hyvin leikkiä lasten kanssa, on hyvähermoinen, eikä ärtyisä.

Kaikki koirarodut on koulutettava hyvin. Pennulle on annettava unirauha. Lapset eivät saa härnätä, käsitellä väärin tai satuttaa koiraa vahingossakaan, jotta ei tulisi myöhemmin ongelmia koiran kasvatuksessa.

Aloittaja kirjoitti seurakoiraksi kotiin, lenkille, metsään. Ei tainnut tarkoittaa metsästyskoiraa.

Ai lapset koiran kanssa metsään ja äiti/isä huilailee kotona..?

Vierailija
330/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään koiraa kenellekään. Koiria on jo nyt aivan liikaa haukkumassa ja paskomassa. Vain palvelus- ja vahtikoirat sallittuja.

Vierailija
331/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti autralian labradoodle!!

Vierailija
332/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whippet on loistava. Rakastaa ihmisiä mutta osaa olla etäinen. Nukkuu paljon. Hereillä rakastava, hiljainen ja osaa leikkiä / olla leikkimättä. Ulkona tykkää juoksennella. Ylväs, omanlainen. Whippetillä myös pitkä pinna. Elää pitkään ilman pahoja oireita / sairauksia. Leikkii toisten koirien kanssa hieman kovakouraisesti.

Whippetillä on oma tahto. Se ei välttämättä tee käskystä mitään jos se ei koe että se on kannattavaa sille itselleen.

T vinttikoiran omistaja.

Vierailija
333/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään työkoirarotua helppoa koiraa hakevaan lapsiperheeseen. Tätä ei voi tarpeeksi korostaa. Ottakaa pieni seurakoira ja kouluttakaa se olemaan remmissä hiljaa ja kotona hiljaa yksin. Siinä se.

On lähinnä tuuria, jos sattuu sellainen työkoira kohdalle, joka on helppo eikä tarvitse nähdä vaivaa sen eteen. Paljon yleisempää on se, että koira onkin erittäin vaativa ja työn puute ilmenee häiriökäyttäytymisenä.

Nykypäivänä on yleistynyt kamalasti se, että hankitaan aivan liian vaativia rotuja. Saksanpaimenkoira on hyvä esimerkki rodusta, joka on jalostettu sairaaksi, yleistetty perhekoiraksi vaikka kyseessä työkoira ja yleisesti ilmentää ongelmakäytöstä edellä mainittujen syiden vuoksi. 

JOS on tietoa ja halua kouluttaa ja tehdä työkoiran kanssa, niin mikäs siinä. Mutta tällaisia ei voi suositella ainakaan kokemattomaan perheeseen, saati sellaiseen, joka toivoo helppoa koiraa.

Vierailija
334/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomenlapinkoira.

Tämäkin on vähän siinä ja siinä. Yleisesti nykyään seurakoirina, mutta ilmentävät usein ei-niin-kivoja käytöksiä, koska paimentausta kuitenkin rodulla on. Riippuu paljon yksilöstä. Kannattaa varautua erittäin runsaaseen äänenkäyttöön.

Vierailija
335/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm,m,m, kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenpystykorva on sopivan kokoinen ja soveltuu noihin kaikkeen :)

Räkyttää, karkailee ja jopa äkäsiä noista löytyy. Tulee myös huonosti toimeen muiden koirien kanssa - erityisesti urokset. Lisäksi metsästyskoira joita useimmiten näkee ulkona tarhassa tai juoksuhihnassa räkyttämässä - harvemmin edes omistajat niitä ilmeisesti viitsivät paljonkaan lenkkeilyttää. Kyl Mää Kauhiast ihmettele ku noit tääl tyrkytetää nui kauhiast..

Samaa mieltä. Keskikokoiset ja isot pystykorvat ovat työkoiria ja rodunomainen käytös sen mukaista. En suosittelisi vahvaviettistä pystykorvaa kokemattomaan perheeseen ollenkaan.

Vierailija
336/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kleinspitz. Iloinen, omistajaansa syvästi kiintyvä koira, jolla rotumääritelmän mukaan korostunut miellyttämisen halu. Mikä tekee Kleineista helposti koulutettavia - menestyy myös agilityssa ja tokossa. Pieni koira jolla on suuri sielu.

Ne, jotka olen tavannut, olleet hitonmoisia räksyttäjiä. Saatanallisia suorastaan.

Vierailija
337/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kleinspitz. Iloinen, omistajaansa syvästi kiintyvä koira, jolla rotumääritelmän mukaan korostunut miellyttämisen halu. Mikä tekee Kleineista helposti koulutettavia - menestyy myös agilityssa ja tokossa. Pieni koira jolla on suuri sielu.

Ne, jotka olen tavannut, olleet hitonmoisia räksyttäjiä. Saatanallisia suorastaan.

Täällä sama kokemus. Olen itse ainoastaan työkoiria omistanut, mutta naapurusto nyt on täynnä näitä. Onko koulutusasia vai miksi näistä lähtee ääntä ihan koko ajan? 

Vierailija
338/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama kokemus. Olen itse ainoastaan työkoiria omistanut, mutta naapurusto nyt on täynnä näitä. Onko koulutusasia vai miksi näistä lähtee ääntä ihan koko ajan? 

Minulla oli aikoinaan naapurissa noiden kasvattaja. Elämä oli jelvettiä, vauvaa ei pystynyt nukuttamaan pihalla, kun lapsi heräsi räksytykseen, mikä oli TAUKOAMATONTA. Meilläkin oli 3koiraa, mutta hiljaisia labradoreja.

Sitten muutimme...

Vierailija
339/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan cockerspanieli on niin lutunen koira että! Ei voi kun suositella. Lempeä, lapsirakas ja uskomattoman suloinen.

On myös energinen ja iloinen, jaksaa pidemmänkin lenkin ja lasten leikit. Toki myös ihana jalkojen lämmitin sohvannurkassa 😊💕

Vierailija
340/409 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli aikoinaan naapurissa noiden kasvattaja. Elämä oli jelvettiä, vauvaa ei pystynyt nukuttamaan pihalla, kun lapsi heräsi räksytykseen, mikä oli TAUKOAMATONTA. Meilläkin oli 3koiraa, mutta hiljaisia labradoreja.

Sitten muutimme...

Joo toi kuulostaa jo aika hirveältä :D pennuista lähtee kummiskin jo aika lailla sitä ääntä. 

Meillä on kerrostalossa sinänsä inhottavaa, koska kahdessa eri asunnossa on näitä eroahdistuneita pikkukoiria. Joka päivä jompikumpi haukkuu yksinään.

Itse olen onnistunut kouluttamaan kuitenkin haukkuvan pystykorvan hiljaiseksi, niin ihmetyttää, että onko näissä pienissä pystykorvissa jotakin erityistä, ettei niitä sitten voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän