Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot tuloerot parisuhteessa: Miten hoidatte yhteiset menot?

Vierailija
28.01.2018 |

Siinäpä se kysymys otsikossa.

Kommentit (757)

Vierailija
461/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaikki ollut aina , jo vuosikymmenet, yhteistä.

Mies tienaa tyypilliseen tapaan paljon enemmän, mutta rahasta ei olla koskaan riidelty.

Minä olen toisaalta perinyt omaisuutta huomattavasti enemmän kuin hän ja sekin on tietenkin yhteistä.

Hän on käyttänyt harrastuksiinsa kyllä enemmän rahaa kuin minä. Sekin on luonnollisesti ok, koska hän enemmän tienaakin.

Lisään vielä, että molemmat oltiin tyhjätaskuja yhteen mentäessä. Avioehtoa ei ole, mutta se olisi ollut paikallaan, jos jompikumpi olisi omistanut jotain isompaa, maatilan tai yrityksen tms.

Vierailija
462/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin oma tili, mutta käyttöoikkeudet toisen tilille. Kaikki on yhteistä. Sieltä maksetaan missä on rahaa. Nettotulot 12000 euroa, pari asuntosijoituskohdetta oman lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisesta puheista ja haastatteluista päätellen jos mies tienaa enemmän miehen pitää maksaa enemmän mukisematta mutta jos nainen tienaa enemmän pitää maksut mennä 50/50 ja molemmissa tapauksissa nainen yksin määrittelee kaikki vaadittavat hankinnat

Vierailija
464/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä mä käyn töissä, palkka 5k ja mies ei käy. Mä maksan kaiken.

Vierailija
465/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa x4 parempaa palkka kuin minä, itselläni on keskitulopalkka (3200e). Kaikki rahat ovat yhteisiä ja molempien käytössä, olemme naimisissa ja meillä on kaksi lasta.

Vierailija
466/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan puolet ja puolet vaikka vaimo tienaa noin 4000 euroa / kk ja itse 7500 euroa / kk. Meidän perheessä ei rangaista paremmista tuloista. Valtio jo tekee sen.

Vierailija
467/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin meillä rahat ja omaisuus on aina olleet yhteisiä. Perintöjä tms ei ollut kun aloitimme suhteen ja avioliiton. Kaikki on yhdessä kerätty omista tuloista Mieheni sai kerran muhevat bonukset ja sanoi heti että tämä on sitten yhteistä rahaa. Koskaan ei olla riidelty rahasta vaikka on ollut oikeasti tosi tiukkojakin aikoja. En voisi asua henkilön kanssa joka levittelee rahojaan ja elää leveätä elämää, ja minä joutuisin laskemaan joka pennin onko minulla varaa lähteä hänen kanssaan ravintolaan. Asia olisi hieman toinen jos puoliso olisi perinyt maallista mammonaa jonka tulisi pysyä hänen suvussaan. Silti olisi kohtuutonta että puoliso sinnittelisi rinnalla vähävaraisena kuin piika tai renki. Ei vaan mene kaaliin.

Missää eikä koskaan ei ole ongelmana ollut se että nainen HYÖTYY miehen tienesteistä. Ongelma muodostuu aina vasta siinä vaiheessa kun näyttää siltä että nainen EI HYÖDY miehen tienesteistä. Sukupuolet kun kääntää toisin päin ei tule mitään ongelmia kun miehet tietää että ei hyödy mitenkään naisen tienesteistä eikä edes odota sitä vaikka nainen tienaisi miljoonia.

Vierailija
468/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä mä käyn töissä, palkka 5k ja mies ei käy. Mä maksan kaiken.

Joko eroa on mietitty ja suunniteltu niin kuin aina tuossa tilanteessa?

Vierailija
469/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että yhteistä asuntolainaa 50/50 osuuksilla tulee molempien lyhentää yhtä paljon, koska muuten kyseessä on lahja. Mikään ei toki estä lahjoittamasta aviopuolisollekaan kunhan maksaa lahjaveron. Kyllä, myös aviopuolisoiden välillä on lahjavero. Lisää tietoa verottajan sivuilla. Jos on suuret tuloerot niin älkää sitten laittako sitä asuntoa 50/50 ellei ole maksukykyä. Tästä saa tietysti alapeukkua, mutta se ei teidän veropetoksia miksikään muuta. Naapurimme jo käräytin.

Vierailija
470/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tienaa x4 parempaa palkka kuin minä, itselläni on keskitulopalkka (3200e). Kaikki rahat ovat yhteisiä ja molempien käytössä, olemme naimisissa ja meillä on kaksi lasta.

Täysin idioottimainen järjestely. Entäs osakesijoituksenne?

Vierailija
471/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää missään tapauksessa tehkö mitään yhteisiä tilejä tms! Niistä tulee ongelmia erotilanteissa ja vaikka toisen kuoltua.

Vierailija
472/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää missään tapauksessa tehkö mitään yhteisiä tilejä tms! Niistä tulee ongelmia erotilanteissa ja vaikka toisen kuoltua.

Ei naisiin voi luottaa niin paljoa että kannattaisi luovuttaa oma omaisuus naisen tuhlattavaksi kun naisen rakkaus on suoraan verrannollinen miehen pankkitilin paineeseen. Tai ainakin aina joka paikassa kun mieheltä loppuu rahat loppuu samaan aikaan naiselta rakkaus

Vierailija
473/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni tienasi tuplasti enemmän kuin minä. -Siksi jaoimme kustannukset siten, että minä maksoin päivittäisistä menoista 1/3 ja puolisoni 2/3. Mutta, koska asunto oli yhteisissä nimissä 50/50, kaikki asuntoon liittyneet kulut maksoimme puoliksi tasaväkisesti. Ihan hyvä ja toimiva systeemi, suosittelen.

Vierailija
474/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi auto- ja venelainan kuukausierät meni ja yhtiövastike menee yhä vieläkin jatkuvasti omalta tililtäni. Samoin maksoin kaikki lomareissut ja viikonloppuhotellit plus reissusyömiset omalta  puolelta. Muistan, että vaimo on tasan yhdet pihvit tarjonnut ja se sattui hänen 60-kymppisillä reissulla. Asiasta ei olla kipuiltu sen enempää vaikka ero revähti parhaina työvuosina melkoiseksi.

Töissä ollessa 2.000€ vs. 7.000€

Vierailija
475/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisiin voi luottaa niin paljoa että kannattaisi luovuttaa oma omaisuus naisen tuhlattavaksi kun naisen rakkaus on suoraan verrannollinen miehen pankkitilin paineeseen. Tai ainakin aina joka paikassa kun mieheltä loppuu rahat loppuu samaan aikaan naiselta rakkaus

Ei yksikään tasokas nainen jaksa katsella mitään työtöntä ressukkaa sohvalla makaamassa ja pleikkaa pelaamassa. Yleensä nämä ongelmat ratkeavat siten, että ottaa oman tasoisensa puolison. Esim. me olemme DI-pariskunta ja molemmat äänestää Kokoomusta. Pihassa uusi sähköauto ja lapsia on kaksi.

Vierailija
476/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä on ostettu yhdessä ja pidetään kirjaa omistussuhteesta. Mulla oli tuoda alunperin siihen enemmän, mutta olen maksanut vuosien mittaan hieman vähemmän. Omistan asunnosta noin 30%. Muuten makselemme asioita suurin piirtein puoliksi. 

Vierailija
477/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaan puolet ja puolet vaikka vaimo tienaa noin 4000 euroa / kk ja itse 7500 euroa / kk. Meidän perheessä ei rangaista paremmista tuloista. Valtio jo tekee sen.

Tuossa tapauksessa vaimona en maksaisi ruokakuluista puolia, mies yleensä syö järjettömästi enemmän kun nainen. Tätä tietysti nämä puolittajat eivät koskaan ehdota.

Vierailija
478/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksikään tasokas nainen jaksa katsella mitään työtöntä ressukkaa sohvalla makaamassa ja pleikkaa pelaamassa. Yleensä nämä ongelmat ratkeavat siten, että ottaa oman tasoisensa puolison. Esim. me olemme DI-pariskunta ja molemmat äänestää Kokoomusta. Pihassa uusi sähköauto ja lapsia on kaksi.

kyllä. tämä vahvistaa käsitykseni diploomi-inssinööreistä. urpåja molemmat. todisteena: kokoomus, ja sähköauto. teillehän nauraa harakatkin. hyi hävetkää, sillä teitä häpeää teidän kaveritkin, vaikkei teillä kavereita olekaan. 

Vierailija
479/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin idioottimainen järjestely. Entäs osakesijoituksenne?

-

Samaa mieltä!

Vierastan 'yhteisiä rahoja' yli kaiken vaikka, puolisollani on tilille käyttöoikeus lähinnä verkkopankkimaksujen hoitamisen johdosta.

Vierailija
480/757 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä. tämä vahvistaa käsitykseni diploomi-inssinööreistä. urpåja molemmat. todisteena: kokoomus, ja sähköauto. teillehän nauraa harakatkin. hyi hävetkää, sillä teitä häpeää teidän kaveritkin, vaikkei teillä kavereita olekaan. 

-

- Mikäs vika sähköautossa mielestäsi on?