Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku järki lääkäreiden palkkoihin!

Vierailija
28.01.2018 |

Seiskasta opittua; Emilia Poikkeuksen poikaystävä tienaa reilut 18 000 euroa kuussa. No, mikäpä sankari ammatiltaan; toimitusjohtaja? Talousjohtaja isossa firmassa? Jonkun ministeriön korkein virkamies? Ei kun Nobody YLEISLÄÄKÄRI.

Kyllähän se angiinan diagnosoiminen vaativaa tietysti on. Ja tätä porukkaa elätämme verorahoillamme

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan monta prosenttia yleislääkärikäynneistä on juuri sellaisia, että potilas tietää kyllä vaivansa,mutta pakko mennä lääkäriin kun lääke reseptin takana. Itselläni juuri pahoja poskiontelontulehduksia, mikä vaatii antibiootit. En muista yhtään kertaa, että EN olisi tiennyt sairauttani.

Poskiontelotulehdus EI vaadi antibiootteja kuin erittäin harvoin.

Vierailija
42/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa paljon muitakin ammatteja, joissa päästään samalle tulotasolle tai jopa korkeammalle, kuin lääkärit ja vähemmällä vastuulla ja lyhyemmällä koulutuksella. Lääkärit ovat kyllä palkkansa ansainneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän kannatatte porvareita ja yksityistämistä. Sinne ne verorahat valuu.

Vierailija
44/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa paljon muitakin ammatteja, joissa päästään samalle tulotasolle tai jopa korkeammalle, kuin lääkärit ja vähemmällä vastuulla ja lyhyemmällä koulutuksella. Lääkärit ovat kyllä palkkansa ansainneet!

Ei ole, hyvin harva enää nousee samoihin tienesteihin. Ellet puhu muista lääketieteen aloista.

Vierailija
45/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osastonylilääkäri ja peruskuukausipalkkani on 6000 e.

Vierailija
46/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit kyllä ansaitsevat korkean palkkansa.

Miksi? Tuolla kehitysmaassa on lääkäreitä, jotka tekevät saman duunin paaaljon halvemmalla ja tulisivat varmasti ilomielin Suomeen töihin. Motivoituneina ja älykkäinä kielenkään oppiminen tuskin tuottaa vaikeuksia. Tai ei tarvitse edes tuoda ulkomailta, kunhan vaan lisätään resursseja ja aloituspaikkoja kotimaiseen koulutukseen.

Valitettavasti lääkäreiden lobby on sen verran vaikutusvaltainen, että ei käy vaan pitää kaiken maailman tariffeilla suojella näitä kunniakansalaisia.

Eikös sieltä ole sydänkirurgeja tullutkin jo pilvin pimein. Ei se sanitäärikoulutus taida olla kuitenkaan pätevä täällä Suomessa.

Koneinsinööripulastahan me pääsimme jo.

Vierailija
47/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Olen osastonylilääkäri ja peruskuukausipalkkani on 6000 e.

Ylilääkäri AV-palstalla kaikenmaailman rahvaan joukossa? Jostain syystä en nyt oikein usko...

Vierailija
48/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sisätautien erikoislääkäri yleisen puolen sairaalassa. Yllä mainittu anestesiologi tekee minua vaativampaa työtä ja vaativampaa kuin hyvin moni muukaan. Hän on joka ikisen euronsa ansainnut ja on lääkärien omassa arvostus-ranking- listassa ihan siellä kärkipäässä. Tiedämme ketä meistä kannattaa todella arvostaa.

Respect.

Vierailija
49/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sisätautien erikoislääkäri, Suomessa opiskellut ja yksin kämpässäni. Mitä sunnuntaina illalla kuvittelet että lääkäri yksin tekee. Lukee tiedettä vai.

Palkkani voi tarkistaa ihan kunnallisista taulukoista. Sieltä se minulle lasketaan. Vaikea on joskus itsenkin uskoa, että noin vähän kaikkien vuosien jälkeen maksetaan tästä hommasta. Näin vain on.

Vierailija
50/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuulun "kaiken maailman rahvaaseen."

Mihin muuhun?

Vierailija
51/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Olen sisätautien erikoislääkäri, Suomessa opiskellut ja yksin kämpässäni. Mitä sunnuntaina illalla kuvittelet että lääkäri yksin tekee. Lukee tiedettä vai.

Palkkani voi tarkistaa ihan kunnallisista taulukoista. Sieltä se minulle lasketaan. Vaikea on joskus itsenkin uskoa, että noin vähän kaikkien vuosien jälkeen maksetaan tästä hommasta. Näin vain on.

Veikkaan että aika moni täällä AV-palstalla itseään lääkäriksi tituleeraava ei oikeasti ole lääkäri. Siksi olisin kiinnostunut kuulemaan jonkinlaisen todisteen lääkäriydestäsi.

Haluaisitko esim. kertoa lyhyesti, minkälaisia fysiologisia vaikutuksia arvioit laskimonsisäisellä sakkaroosi-infuusiolla olevan ihmiskehossa?

t. 47

Vierailija
52/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskasta opittua; Emilia Poikkeuksen poikaystävä tienaa reilut 18 000 euroa kuussa. No, mikäpä sankari ammatiltaan; toimitusjohtaja? Talousjohtaja isossa firmassa? Jonkun ministeriön korkein virkamies? Ei kun Nobody YLEISLÄÄKÄRI.

Kyllähän se angiinan diagnosoiminen vaativaa tietysti on. Ja tätä porukkaa elätämme verorahoillamme

Auts, tunnen sääliä tuota lääkäriä kohtaan kun on saanut tuon pyrkyrin rahojensa perään...

Vierailija
53/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työterveyshuolto oli ennen pienellä yksityisellä lääkäriasemalla, kunnes isompi terveysalan yritys osti sen. Palvelu huonontui, lääkärit vaihtuvat jatkuvasti - ennen mua hoiti sama työterveyslääkäri 10 vuotta, nyt taitaa olla jo neljäs menossa parin vuoden sisällä. Lääkäriasema on kaupallistanut sairastumisen ja terveydenhoidon -- seinillä on julisteita, joissa mainostetaan erilaisia "hoitopaketteja". Siis nyt voi ostella verikokeita ja muita testejä ihan mielen rauhoittamiseksi ilman lääkärin lähetettä.

Vierailija
54/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ulkomaalaisista lääkäreistä: omassa työpaikassani on paljon ulkomaalaisia lääkäreitä ( Viro, Venäjä), koska en ole yliopisto - tai keskussairaalassa. Näissäkin on jo ulkomaalaisia, mutta meillä on tosi paljon. Neljän osastonylilääkärin joukossamme vain kaksi on kantasuomalaista. Ulkomaalaiset puhuvat hyvää Suomea, ovat niin kauan jo täällä olleet. Potilaat pistävät joskus kampoihin ja haluavat suomalaisen lääkärin osastolla. Neuvotellaan tällöin ja sopu yleensä löytyy.

Ihmisillä on väärä käsitys lääkäreistä. Ihan marketissa käydään ja tukkaa pestään ja netissä vapaalla roikutaan, jos muuta kivaa ei keksitä. Työ on vaikeaa, mutta muu elämä on normaalia.

Öitä.

Vierailija
55/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit kyllä ansaitsevat korkean palkkansa.

Olen anestesiologian erikoislääkäri. Opiskelin ensin lukion, sitten 6 vuotta lääkiksessä lisensiaatiksi, sitten 6 vuotta erikoistuin anestesiologiaan, tehohoitoon, ensihoitoon ja kivunhoitoon. Teen työtä 70-80 tuntia viikossa, päivystyksiä on 5-7 kpl kuukaudessa (kesto 26h yhteen menoon). Minun vastuullani on aika monen ihmisen henki, elvytyksissä vastaan koko tilanteesta, lisäksi olen kivunhoidon asiantuntija. 

Olen töissä julkisella puolella. Peruspalkkani on 4500 euroa/kk, ja näistä em.päivystyksistä, jatkuvasta valvomisesta ja tuplatyötunneista viikossa tulee toinen mokoma lisää. Veroja maksan 40% eli lähes puolet tuosta. 

Oletko ap kateellinen minulle? Siitä vaan, ei kukaan sinua ole kieltänyt opiskelemasta tähän asemaan, tervetuloa vaan alalle!

Hei,

lääkärit päivystävät VAIN sen takia kun eivät suostu vuorotyöhön kuten muut ammatit?

MIKSIKÖHÄN?

Päivystys täysin haluttu tilanne...

Vierailija
56/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden palkat pitää olla kohdillaan. Ketä motivoi niin pitkä koulutus jos palkka on pieni? Meillä ei olis täällä lääkäreitä kohta ollenkaan.

Vierailija
57/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin sakkaroosi - infuusiosta, jota laitetaan iv

Okei: sakkaroosia ei laiteta iv, joten kysytkö tarkemmin. Ainakaan meillä on vain glukoosia.

Normaalielimistöön laitettuna se nostaa jonkin verran veren sokeria, enemmän kuin syötynä, koska ns. GLP - hormonit, inkretiinit, pitävät sokeritasosta huolta. Iv glukoosia, jota siis suoneen laitetaan, ei sakkaroosia, vaikuttaa joskus tajunnan tason korjautumiseen hypoglykemiassa.

Kysy tarkemmin, mitä haluat. Glukoosi on myös osmolaarisesti aktiivi partikkeli, mutta ei käytännössä pysty pitämään volyymia yhtä hyvin kuin suolaliuokset ja näin sitä ei voida käyttää, jos kiertävät verivolyymia halutaan.

Vierailija
58/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glukoosi - infuusiota lähinnä käytetään joskus hypoglykemiassa. Eipä juuri muuten. Se lisää turvotusta, kun glukoosi ei pysty pitämään sitä nestettä suonissa, vaan se karkaa kudoksiin. Terve ihminen hoitaa kyllä sen sokerin yllättävän näppärästi.

Mutta siis kysymääsi sakkaroosia ei suoneen laiteta. Sen glykeeminen indeksi on matalampi kuin glukoosin. Suuhun sitä voidaan tietty laittaa hypoglykemiassa. Kaapista vaan!

Vierailija
59/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoglykemiassa omat potilaani yleensä pärjäävät ottamalla suuhun hh esim

sakkaroosia. Mutta aina ensiaputilanteissa drug of choise on 10% Glukoosi - tippa eli iv. Glukagoni edellyttää sokerivarastojen olemassa oloa, jotka joltain karppaajalta saattavat puuttua, niin suoraa glukoosia suoneen vaan. Ei siis sakkaroosia.

Muuta?

Vierailija
60/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Kysyttiin sakkaroosi - infuusiosta, jota laitetaan iv

Okei: sakkaroosia ei laiteta iv, joten kysytkö tarkemmin. Ainakaan meillä on vain glukoosia.

Normaalielimistöön laitettuna se nostaa jonkin verran veren sokeria, enemmän kuin syötynä, koska ns. GLP - hormonit, inkretiinit, pitävät sokeritasosta huolta. Iv glukoosia, jota siis suoneen laitetaan, ei sakkaroosia, vaikuttaa joskus tajunnan tason korjautumiseen hypoglykemiassa.

Kysy tarkemmin, mitä haluat. Glukoosi on myös osmolaarisesti aktiivi partikkeli, mutta ei käytännössä pysty pitämään volyymia yhtä hyvin kuin suolaliuokset ja näin sitä ei voida käyttää, jos kiertävät verivolyymia halutaan.

Joissain IV:nä annettavissa rautavalmisteissa (esim. Venofer) on sakkaroosia. Miten arvioit elimistön käsittelevän tuon verenkiertoon yhtäkkisesti tupsahtavan disakkaridin, jota ei normaalioloissa pitäisi esiintyä systeemisessä verenkierrossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi