Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku järki lääkäreiden palkkoihin!

Vierailija
28.01.2018 |

Seiskasta opittua; Emilia Poikkeuksen poikaystävä tienaa reilut 18 000 euroa kuussa. No, mikäpä sankari ammatiltaan; toimitusjohtaja? Talousjohtaja isossa firmassa? Jonkun ministeriön korkein virkamies? Ei kun Nobody YLEISLÄÄKÄRI.

Kyllähän se angiinan diagnosoiminen vaativaa tietysti on. Ja tätä porukkaa elätämme verorahoillamme

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella tuo ei ole mahdollista, joten älä yleistä.  Yksityislääkärit sanelevat itse palkkansa.

Vierailija
2/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkarit ja lääkärit kuppaavat rahaa suomalaisilta enemmän kuin mikään muu ryhmä. Ja kaikki kärsivät järjestelmästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella tuo ei ole mahdollista, joten älä yleistä.  Yksityislääkärit sanelevat itse palkkansa.

Yksiyisen puolen työterveyshuollon maksaa työnantaja ja Kela - eli muut veronmaksajat tukevat avokätisesti

Vierailija
4/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärien keskipalkka on 6500€/kk. Minusta palkka on korkea, jonka takia lääkäreitä pitää edelleenkin kouluttaa lisää. Pieni ylitarjonta pitää huolen siitä, että syrjäseudullekin saadaan turvattua lääkäripalvelut kohtuuhintaan.

Vierailija
5/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit kyllä ansaitsevat korkean palkkansa.

Vierailija
6/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan monta prosenttia yleislääkärikäynneistä on juuri sellaisia, että potilas tietää kyllä vaivansa,mutta pakko mennä lääkäriin kun lääke reseptin takana. Itselläni juuri pahoja poskiontelontulehduksia, mikä vaatii antibiootit. En muista yhtään kertaa, että EN olisi tiennyt sairauttani.

Vierailija
7/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella korkeintaan sairaanhoitopiirin ylilääkärin palkka voi olla tuota luokkaa. Yksityisten lääkärien palkoista ovat vastuussa yksityisten palveluiden käyttäjät. Ja on otettava huomioon, että vaikka tuosta mainitusta 6500e keskipalkasta menee puolet tai enemmänkin veroihin ja muihin maksuihin.

Vierailija
8/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005503215.html

Lääkäri maksaa veroja neljän ihmisen edestä.

Vierailija
9/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko kuinka monta vuotta lääkiksessä opiskellessa menee? Ja kuinka monta vuotta erikoistuva lääkäri viettää 3500 euron kuukausipalkalla sairaalassa vielä lisuriopintojen päälle. Kyllä ovat palkkansa ansainneet. Ja jokainen voi Suomessa pyrkiä lääkikseen ihan samalla kokeella kuin muutkin.

Vierailija
10/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lääkärit ovat hyviä diagnosoimaan angiinaa.

Minusta vain Suomessa pitäisi siirtyä pois siitä ajattelusta, jonka mukaan lääkäri on myös valmis psykologi, psykiatri, kauneustuomari ja hengellinen johtaja.

Epikriisistä turhat ihmisten luonteenpiirteillä ja muilla ominaisuuksilla spekuloimiset pois tai vaihtoehtoisesti pitää taata myös potilaalle mahdollista spekuloida ja arvostella lääkärin ulkonäköä ja luonnetta ja pakottaa lukemaan ne loukkaavat kommentit.

Vierailija
11/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Tuolla kehitysmaassa on lääkäreitä, jotka tekevät saman duunin paaaljon halvemmalla ja tulisivat varmasti ilomielin Suomeen töihin. Motivoituneina ja älykkäinä kielenkään oppiminen tuskin tuottaa vaikeuksia. Tai ei tarvitse edes tuoda ulkomailta, kunhan vaan lisätään resursseja ja aloituspaikkoja kotimaiseen koulutukseen.

Valitettavasti lääkäreiden lobby on sen verran vaikutusvaltainen, että ei käy vaan pitää kaiken maailman tariffeilla suojella näitä kunniakansalaisia.

Vierailija
12/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuatteko kuinka monta vuotta lääkiksessä opiskellessa menee? Ja kuinka monta vuotta erikoistuva lääkäri viettää 3500 euron kuukausipalkalla sairaalassa vielä lisuriopintojen päälle. Kyllä ovat palkkansa ansainneet. Ja jokainen voi Suomessa pyrkiä lääkikseen ihan samalla kokeella kuin muutkin.

Tajuatko, että 3500 euroa on suomalaisen keskipalkka?

Vierailija
13/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärihän ei maksa edes kunnolla veroja jos on yhtiöittänyt toimintansa ja yrityksensä myy palvelunsa esim. Mehiläiselle.

Kuten tämä sopeutumiseläkettä nostava naislääkäri

Vierailija
14/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005503215.html

Lääkäri maksaa veroja neljän ihmisen edestä.

Lääkärille maksetaan palkkaa neljän ihmisen edestä. Ja aika monen edestä kustannetaan välineet, opinnot, avustajat jne jne jne, ylipäätään ympäristö jossa tehdä työtään.

Vierailija
15/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinhan joku taho aloittaa Suomen ensimmäisen yksityisen lääkärikoulutuksen?

Vierailija
16/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen anestesiologian erikoislääkäri. Opiskelin ensin lukion, sitten 6 vuotta lääkiksessä lisensiaatiksi, sitten 6 vuotta erikoistuin anestesiologiaan, tehohoitoon, ensihoitoon ja kivunhoitoon. Teen työtä 70-80 tuntia viikossa, päivystyksiä on 5-7 kpl kuukaudessa (kesto 26h yhteen menoon). Minun vastuullani on aika monen ihmisen henki, elvytyksissä vastaan koko tilanteesta, lisäksi olen kivunhoidon asiantuntija. 

Olen töissä julkisella puolella. Peruspalkkani on 4500 euroa/kk, ja näistä em.päivystyksistä, jatkuvasta valvomisesta ja tuplatyötunneista viikossa tulee toinen mokoma lisää. Veroja maksan 40% eli lähes puolet tuosta. 

Oletko ap kateellinen minulle? Siitä vaan, ei kukaan sinua ole kieltänyt opiskelemasta tähän asemaan, tervetuloa vaan alalle!

Vierailija
17/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiskasta opittua; Emilia Poikkeuksen poikaystävä tienaa reilut 18 000 euroa kuussa. No, mikäpä sankari ammatiltaan; toimitusjohtaja? Talousjohtaja isossa firmassa? Jonkun ministeriön korkein virkamies? Ei kun Nobody YLEISLÄÄKÄRI.

Kyllähän se angiinan diagnosoiminen vaativaa tietysti on. Ja tätä porukkaa elätämme verorahoillamme

Niin. Sinähän voit itse googlata tautisi ja tehdä diagnoosin ihan ilmaiseksi - niin kuin teetkin.

Vierailija
18/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lääkärit eivät edes tienaa paljoa koulutukseensa nähden. Todella kova ja VAIKEA koulutus, vähintään 6v, mutta monilla jopa 12v. Kokoajan vaikeaa ja haastavaa, ei voi sluibailla tosiaankaan. Ja se vastuu, huhhuh... Itse 2kk koulutuksella tienaan reilu 4500e/kk, se on hyvin vaikka itse sanonkin!

Vierailija
19/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kymppitonni seiska-lisää.

Vierailija
20/69 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen anestesiologian erikoislääkäri. Opiskelin ensin lukion, sitten 6 vuotta lääkiksessä lisensiaatiksi, sitten 6 vuotta erikoistuin anestesiologiaan, tehohoitoon, ensihoitoon ja kivunhoitoon. Teen työtä 70-80 tuntia viikossa, päivystyksiä on 5-7 kpl kuukaudessa (kesto 26h yhteen menoon). Minun vastuullani on aika monen ihmisen henki, elvytyksissä vastaan koko tilanteesta, lisäksi olen kivunhoidon asiantuntija. 

Olen töissä julkisella puolella. Peruspalkkani on 4500 euroa/kk, ja näistä em.päivystyksistä, jatkuvasta valvomisesta ja tuplatyötunneista viikossa tulee toinen mokoma lisää. Veroja maksan 40% eli lähes puolet tuosta. 

Oletko ap kateellinen minulle? Siitä vaan, ei kukaan sinua ole kieltänyt opiskelemasta tähän asemaan, tervetuloa vaan alalle!

Tiedän lentoemäntiä ja sairaanhoitajia jotka tienaavat lisien kanssa reilu 4000e kuussa. Eli sinun palkkasi koulutukseesi ja vastuuseesi nähden on aivan valtavan pieni. Ansaitsisit paljon enemmän :(

Olen itse myös sh ja palkka vaihdellen 3200-3500e kuussa, mutta moni kollega vetää neljää tonniakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän