Millainen ihminen jää Hoplopissa juomaan kahvia eikä kiipeä lapsensa mukana?
Kommentit (462)
Sr on lapsille. Itse keskityn lukemaan.kännyä ropeloimaan. Kunnes on lähtö jo pois. Ulkoilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin esikoiseni kanssa aina mukana huolehtimassa, että mahtuu, osaa, pärjää, isommat ei jyrää alle jne... Curling -mammana paikalla. Kuopus taas sai painella ja pärjätä sekä oppia pärjäämään itse.
Esikoinen on vielä lukiossakin huonompi kavereiden kanssa, hyvin herkkä kaikelle, mitä joku sanoo tai ei sano. Kuopus taas pärjää porukassa kuin porukassa, eikä ole hermoherkkä.
Niin, lapsillasi on erilaiset luonteet ja he ovat erilaisia ihmisiä. Miksi tulit sen kommentoimaan, itsestäänselvyys?
Uskallampa väittää, että lapset eivät ole 100pros vain geenien tulos, vaikka niillä iso rooli myös on. Ihan on kasvun ympäristöllä, kasvatuksella ja vanhemnuudellakin jotain merkitystä. Tutkimusten mukaan eri perheiden esikoiset muistuttavat toisiaan juuri tämän esikoisroolin takia jne.
Vaikka lapsi vähän arempi oli, niin kyllä minä olin se, joka virheen teki. Lapsi ei oppinut pärjäämään, sopimaan, luovimaan ja ottamaan omaa tilaansa luontevasti sekä minä myös vaikutin suhtautumiseen muihin. Kiitos kuitenkin, että et näe vsnhemmuudessani puutteita, vaikka kirjoitustyylisi onkin hyökkäävä.
Lapsellista on se, että joku tekee päätelmiä jonkun vanhemmuudesta sen perusteella, että onko kerran hoplopissa kahvilla vai könyämässä lasten leikkipaikoilla.
Kahvilla voi olla vanhempi, joka on arjessa ihanasti läsnä - könyämässä voi olla vanhempi, joka yleensä aina makaa sohvalla somettamassa sipsipussin alla, eikä muulloin ole läsnä ollenkaan. Tai toisin päin.
Tärkeintä lienee, mitä se vanhemmuus on sen hoplopin ulkopuolella.
No, olenpa läheltä seurannut vanhempaa, joka on aivan upea osallistuja, kun muita aikuisia paikalla. Mutta kun kodin ovet sulkeutuvat, niin meno on aivan toista.
Ettepä te toisista tiedä mitään sen yhden leikkipaikka hetken perusteella.
Itse aina lapsia Hoploppiin vieneenä saan ilmaisen treenikerrran itse, mutta ymmärrän kyllä että monilla näin yli nelikymppisenä on rajoitteita ja kai se muutenkin on ok välillä levähtää.
Ja Hoploppi EI ole vain lapsille, näin sanotaan selkeästi sen säännöissä. Kaikki saavat osallistua suurimpaan osaan kiipeilypisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sinne ylös kiipeilemään ei pitäisi mennä kenenkään aikuisen. Tukkivat kulkureitit huilailessaan ja vahtiessaan omaa lastaan siellä. Kyllä ne lapset pärjää itekseen siellä. Ja jos ei pärjää niin lapsi on liian pieni sinne.
On selvää ettei kiipeilytelineellä saa huilailla ja tukkia reittiä siiderivaaan vartalolla. Mutta jos aikuinen menee virran mukana, ei hän sen enempää häiriöksi ole kuin kukaan toinenkaan.
Leikki-iän ohittaneet juovat nyt kahvia.
Hyysätkää vähemmän. Antakaa lapsen riemuita.
Mä olen käynyt Hoplopissa nyt tänä kesänä todella paljon, koska kolmella lapsellani on ollut kesäpassit. Nuorimmaiseni on alle 2 v mutta motorisesti todella taitava, joten siellä putkissa mennään koko ajan.
Olen nähnyt muun muassa käsittämätöntä syömistä, juomista ja sotkemista ruoalla leikkialueilla, roskien heittelyä, jumppapallojen viskelyä ylhäältä toisten päälle, tulivuorelta pienempien kiipeäjien päälle laskemista, kovaa pallosotaa ja muuta esiteinihäröilyä 0-3-vuotiaiden alueella, toisille haistattelua sekä tietenkin klassista joukkohyppelyä trampoliineilla. Lisäksi olen nähnyt todella monta kännykkäänsä kiinni kasvanutta vanhempaa kahvion puolella.
Mutta tietenkin palstamammojen mielestä suurin ongelma on se nolo aikuinen, joka kulkee lastensa mukana...
Ei sinne pidä tunkea sellaisen lapsen kanssa, joka ei osaa leikkiä ja mennä ilman aikuista. Lapsen pitää olla riittävän vanha ja motorisesti sekä henkisesti kehittynyt. Ne telineet on tarkoitettu lapsille, ei aikuisille.
Kauheita paikkoja nuo hoplopit! Kuka niissä viitsii käydä? Kaaosmaista mekkalointia ja toisten päälle tunkemista. Oma lapseni nauttii luonnon muovaamista leikkipaikoista, eli tykkää samoilla metsissä ja kallioilla. Hänellä on omassa huoneessaan puolapuut, renkaat ja juoksumatto sekä koristeline sadepäivien liikuntaa varten. Huone kattaa koko omakotitalomme yläkerran, joten ei ole tilaongelmaa. Välillä hän ratsastaa omalla ponillaan tai tekee koirillemme agilityradan pihalle. Lapsi on nyt kuusivuotias ja motorisesti erittäin kehittynyt ja ketterä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne pidä tunkea sellaisen lapsen kanssa, joka ei osaa leikkiä ja mennä ilman aikuista. Lapsen pitää olla riittävän vanha ja motorisesti sekä henkisesti kehittynyt. Ne telineet on tarkoitettu lapsille, ei aikuisille.
Kannattaisiko sinun tutustua sääntöihin? Aikuiset ovat tervetulleita kaikkiin hoplopin laitteisiin, ja lisäksi aikuisten tulee valvoa heidän vastuullaan olevia lapsia.
Viitsimättä ponnistella kaikkia 20 sivua läpi ehdotan, että jos kerran ollaan lapsille vasiten rakennetussa leikkihelvetissä, miksi ihmeessä vanhemman pitäisi riekkua siellä viihdytysupseerina?
Vierailija kirjoitti:
Normaali😂
Keskimääräistä fiksummat .
Vierailija kirjoitti:
Viitsimättä ponnistella kaikkia 20 sivua läpi ehdotan, että jos kerran ollaan lapsille vasiten rakennetussa leikkihelvetissä, miksi ihmeessä vanhemman pitäisi riekkua siellä viihdytysupseerina?
Ei pidä tietenkään. Riittää, että valvoo lapsiaan asianmukaisesti. Hoplop kuitenkin itse mainostaa tarjoavansa liikuntaa koko perheelle, joten onhan se kätevää, kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Sittenhän aikuisen on ostettava oma lippu ja mahtavat muut lapset ihmetellä, kun aikuinen änkee lapsille tarkoitettuihin tiloihin ja vie tilaa. Jossain voi olla mukana, mutta tilannetajua pitää olla, kun siellä kiipeilykavereita löytyy kyllä.
Mielestäni sinne ylös kiipeilemään ei pitäisi mennä kenenkään aikuisen. Tukkivat kulkureitit huilailessaan ja vahtiessaan omaa lastaan siellä. Kyllä ne lapset pärjää itekseen siellä. Ja jos ei pärjää niin lapsi on liian pieni sinne.