Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen jää Hoplopissa juomaan kahvia eikä kiipeä lapsensa mukana?

Vierailija
28.01.2018 |

Törkeää heitteillejättöä ja laiskuutta.

Kommentit (462)

Vierailija
321/462 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista kun lapset eivät ulkoile enää. Sisätiloissa kaikki suoritetaan :(

Mitenkäs sinä tällaisen johtopäätöksen vedit? 😂😂😂

Aika monesta kommentista Einstein

Vierailija
322/462 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Newton vois laittaa numeron. Ei voi olla vaikeaa, jos niitä on oikein montakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/462 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinku esimerkiksi?

Vierailija
324/462 |
31.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen iästä. Vaikka kyllä mä varmaan juoksen siellä niiden kanssa vielä kun ovat vanhempiakin, se on ihan kivaa 🤣 Kyllä kerran ihmetytti kun vanhemmat oli päästäneet yksin 2-3v pojan sinne radalle, meitä sitten seurasi koko ajan ja välissä tarvi apua.

Vierailija
325/462 |
12.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harvoin luen mitään keskusteluja somessa koska ihmiset niissä yleensä vaan parjaa toisiaan ja yrittää itte päteä ja olla se paras tai oikeassa oleva. Miksi ihmiset kokee tarvetta siihen? Mä en oikein kyllä ymmärrä.

Miksi kaikkien pitäisi tehdä samalla lailla hoplopissa? Miettikää nyt sitä ruuhkaa kun jokainen vanhempikin konttaisi niissä putkissa koko ajan. Eikö se ole just hyvä, että pienten lasten ja ehkä arkojen lasten vanhemmat menee perässä jos siltä tuntuu ja niiden lasten vanhemmat, jotka pärjää itse, istuu kahville ja lapset saa pitää hauskaa keskenään. Oma poika on ainut lapsi ja sillä on kyllä hauskempaa muiden lasten kanssa kuin äidin kanssa. Äidin kanssa saa nyt muutenkin olla niin paljon. Mun poika sattuu olemaan hyvin sosiaalinen ja avoin ja juttelee aina muiden lasten ja aikuisten kanssa, olin mä mukana tai en. Eikä se mun mielestä tarkoita, että se on yksinäinen. Mun mielestä se on hyvä, että se saa suunsa auki ja saa kavereita. Mäkin olin lapsena samanlainen ja sain helposti kavereita. Ujot oli yksinäisempiä kuin minä.

Vierailija
326/462 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksin ja kiipeilin tänään lasten kanssa Hoplopissa. Ylhäällä telineissä tuli vastaan tuli pari mummoa ja isejä ja heistä huomasi että hauskaa oli. Lasten kanssa leikkiminen tekee hyvää stressille, kannattaa oikeasti kokeilla.

Vierailija
327/462 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minä. Haittaakse?

Vierailija
328/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikkien lasten vanhemmat kulkisi lastensa perässä, niin eihän siellä enää kukaan mahtuis tekemään mitään :D Mulla ei ole omia lapsia, mutta olen muiden lapsia käyttänyt hoplopissa. Lisäksi aikamoinen atleetti jos oikeasti pysyy  5 vuotiaan tai isomman lapsen perässä siellä.

Vierailija
329/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunlaiseni. Yleensä menen perästä mutta nämä 5,8 ja 10 vuotiaat on opetettu tavoille ja osaavat siellä kyllä olla. Käyvät moikkaamassa noin 10 kertaa tunnissa. Minulla on reuma ja monesti mennäänkin sinne kun olen huonossa kunnossa ja lapset hyppii kotona seinille. Istuskelen siellä sohvilla ja kävelen hieman välillä kun kivut yltyy.

Tai siis sinä luulet että osaavat olla. Pienemmän äitinä kun kiipeilen lapseni mukana voin kertoa että poikkeuksetta ilman aikuista menevät lapset jyräävät pienemmät alleen, eivät odota vuoroaan ja etuilevat. Monta kertaa olisivat tulleet liukumäessä lapseni päälle jos en olisi ehtinyt napata omaani syliin kun eivät odota että edellinen on ehtinyt pois edestä.

Vierailija
330/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 190cm/135kg äijänköriläs ja painan mun pojan perässä ihan sujuvasti siellä. Ja tykkään siitä. Otan sen kuntoiluna itselleni myös. 

Vierailija
331/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan järkyttynyt siitä miten moni aikuinen ei tajua että se on tarkoitettu niin että aikuisetkin voivat mennä perässä! Mainoslausekin on aikuisille: ”älä ole ei!”.

Menemme perässä ja se on todella hauskaa! Olen reilusti ylipainoinen ja silti mahdun. Esikoinen on 3v ja nyt olen päästänyt yksin putkiliukumäkeen, koska en sinne uskalla mennä. Reitti on selkeä ja näköetäisyydellä. Onneksi kuopus on vasta 1v eli saamme monta vuotta vielä kiipeillä menemään ja leikkiä! Olen itsekin ajatellut että lapset voivat mennä keskenään isompina, tietenkin. Mutta kivaa se leikkiminen hoplopissa on!

Vierailija
332/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka antaa lasten pärjätä keskenään että saa itse olla hetken rauhassa.

Vierailija
333/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena kysymykseesi: Aikuinen.

Seuraava

Vierailija
334/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Lapsi tarvitsee leikkeihin kaveriksi vertaistaan, jolloin oppii tärkeitä taitoja huomaamattaan. Eli tekaisette kaveriksi toisen lapsen tai otatte kaverin mukaan. Alle 2v riittää että pienten alueella äiti, isä tai joku muu aikuinen vähän auttaa liukumäkeen.

Vanhempien pitää toki seurata omien kullannuppujen toimintaa eikä täysin jättää huomiotta.

Vierailija
335/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!! Vapautan kolme lastani leikkimään ja nautin rauhassa kupillisen kahvia sekä luen mailit.

Vierailija
336/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen murskaisi lapset! Aikuinen pysyköön sivussa.

Vierailija
337/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin jos tällainen 100kg 190cm lihaksikas mies lähtisi kiipeilemään niin ne laitteet hajoaisi. Ja vähän oudolta se näyttäisi minä siellä pikkulasten seassa.

Vierailija
338/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 190cm/135kg äijänköriläs ja painan mun pojan perässä ihan sujuvasti siellä. Ja tykkään siitä. Otan sen kuntoiluna itselleni myös. 

Toivottavasti kenenkään muun lapsi ei jää alle!

Vierailija
339/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunlaiseni. Yleensä menen perästä mutta nämä 5,8 ja 10 vuotiaat on opetettu tavoille ja osaavat siellä kyllä olla. Käyvät moikkaamassa noin 10 kertaa tunnissa. Minulla on reuma ja monesti mennäänkin sinne kun olen huonossa kunnossa ja lapset hyppii kotona seinille. Istuskelen siellä sohvilla ja kävelen hieman välillä kun kivut yltyy.

Tai siis sinä luulet että osaavat olla. Pienemmän äitinä kun kiipeilen lapseni mukana voin kertoa että poikkeuksetta ilman aikuista menevät lapset jyräävät pienemmät alleen, eivät odota vuoroaan ja etuilevat. Monta kertaa olisivat tulleet liukumäessä lapseni päälle jos en olisi ehtinyt napata omaani syliin kun eivät odota että edellinen on ehtinyt pois edestä.

Minä taas en ymmärrä, miksi niihin isojen lasten leikkipaikkoihin pitää tunkea sen alle 3-vuotiaan kanssa. Ensinnäkin se lapsi taapertaa niin hitaasti, että syntyy ruuhkaa ja yli 3-vuotiaat turhautuvat, kun eivät pääse oikeasti juoksemaan, liikkumaan ja purkamaan energiaansa, mikä on ymmärtääkseni koko puiston tarkoitus. En tiedä, eivätkö vanhemmat tiedä tätä, mutta yleensä näissä puistoissa on pienille tarkoitettu paikka, johon isommilla on jopa pääsy kielletty. Siellä voi taaperrella hitaasti.

Olen joutunut viime aikoina todellakin jättämään kahvini ja menemään 6-11-vuotiaiden lasteni avuksi, kun paikka on täynnä näitä vanhempia 1,5-vuotiaiden kanssa. Yhden äidin mielestä se taapero sai taaperrella pehmustetulla matolla, vaikka se pehmuste oli siinä siksi, että useammasta liukumäestä lasketaan siihen turvallisesti. Kauhea huuto lapsille, jotka olivat liukua hänen taapertajansa päälle, ja oli pakko puuttua ja todeta, että nämä laitteet eivät ole noin pienille, on kohtuutonta joutua odottamaan tuolla ylhäällä, kun yksi taapero tekee kävelyharjoituksia alueella, joka ei siihen ole edes tarkoitettu eikä lapsilta voi olettaa ennakoivaa käytöstä, kun siihen ei pysty aina edes 15-vuotiaatkaan.

Sitten kun se 1,5-vuotias yrittää kiivetä korkealle, syntyy ruuhkaa takana ja kärsimättömimmät pyrkivät ohittamaan, kun eivät oikeasti jaksa hauskassa leikkipaikassa mennä aina sen vauvan ehdoilla. Siitä sitten vanhempi karjumaan, että ei saa ohittaa, ei saa juosta, ei, ei, ei, ei. Mitä jos sen taaperon kanssa oltaisiin laitteissa, jotka sopivat taaperolle tai sitten aikuisena siepataan se taapero pois jonon edestä, että aktiivisemmat liikkujat voivat mennä edelle? Ei ne isommat lapset ilkeyttään yritä ohittaa vaan turhautumistaan, kun yksi määrittelee kymmenien muiden tahdin. Pieni hidaste ei haittaa mutta elävä tukos ei ole kiva kenenkään mielestä, eikös?

Eniten ärsytti tällainen taapero isänsä kanssa Superparkissa. Isän mielestä oli hauska katsella, kun taapero liukui kiipeilyseinää alas uudestaan ja uudestaan eikä kukaan muu päässyt kiipeilemään, kun tämä yksi olisi oikeasti jäänyt alle. Huusin sitten kovalla äänellä lapsille, että ilmeisesti isä on varannut vauvalleen tämän laitteen, menkää muualle ja tulkaa takaisin, kun samainen isä varaa jonkun muun laitteen uniikille lumihiutaleelleen. Aktiivipuistojen isot laitteet eivät ole vauvoille tai taaperoille! Jos viet sinne alle 3-vuotiaan, niin ihan itse pidät huolen, etteivät isomma juostessaan, hyppiessään ja kiipeillessään jyrää sitä sinne kuulumatonta hidastetta. Lapsilta ei voi odottaa kykyä ennakoida pienempien liikkeitä - juuri siksi he ovat lapsia.

Vierailija
340/462 |
10.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on selkeästi eri-ikäisten lasten vanhempia ja jopa erilaisia kulttuureita hoplopin käyttöön. Meille kyseessä on aina koko perheen viihdereissu, harvinainen sellainen, joten ollaan aina porukassa siellä leikkimässä. Kiipeillään, lasketaan mäkeä, hypitään ja pelataan sählyä koko perheen voimin. Jos lapset menee keskenään, me vanhemmat ollaan kuitenkin läsnä katsomaan temppuja.

Ja sama jos vien kummilapset sinne niin reissun tarkoitus on yhteinen aika ja leikkiminen.

Varmaan olisi eri asia, jos käytettäisiin hoploppia kotihoidettujen lasten sosiaalisten suhteiden kehittymiseen (aika varakas saa olla jos näin tekee) tai monilapsisen perheen äidin oman ajan mahdollistamiseen (jälleen varakkaiden perheiden mahdollisuuksia). Mutta meillä lapset on päiväkodissa ja töiden jälkeen vapaa-ajalla halutaan olla ja leikkiä lasten kanssa. Senhän takia me lapsia haluttiin!

Ja mä olen 180cm ja 130kg. Vielä en ole juuttunut putkiin, rikkonut trampoliineja tai tallonut lapsia alleni.

Täytyy vielä sanoa että kaikki tuntemani vanhemmat pomppuvat myös Rushissa lastensa kanssa vaikka isompia ovatkin. Elämä voi olla myös hauskaa!